Przypuszczam że masz silnik m40.
Niestety wymiana przewodów i świec nic nie da. Pprzyczyna tkwi na 99% gdzie indziej.
Prawdopodpobnie masz zużyte elementy rozrządu - wytarte dźwignie zaworowe i/lub krzywki na wałku.
W moim przypadku dokładnie tak było i dokładnie takie były objawy - gdy silnik był obciążony. Na benzynie objawia się to zmuleniem a na gazie po zmuleniu jest strzał.
Tutaj znajdziesz informacje potrzene do naprawy:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774
O ile na benzynie nie ma absolutnie żadnego zmulania na obciążonym silniku i wszystko chodzi poprawnie, zanim zrobisz powyższe, sprawdź tak jak pisze Robert szczelność dolotu i może przereguluj gaz.
Gdy na benzynie również 'się zmula' na 2-3 sekundy na wysokich obrotach przy obciążeniu (przyuspieszanie pod górke) wtedy, niestety to co dałem w linku.