BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 23:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Kornelio napisał(a):
casus maximus napisał(a):
u mnie OBC wskazuje 3.6-3.8 l\h....albo zawyza OBC albo za duzo mi chleje albo tak poprostu musi byc :hyhy:


tak ma byc.pali Tobie wiecej niz V8 Franka i pewnie wiecej niz V12 Macka ale sa tego plusy:

dostaniesz wiecej hotdogow gratis na statoilu :D


Upierałbym się że tak ma nie być. Skoro u mnie jest nawet mniej choć silnik kuleje i pokazuje wiele więcej niż producent przewidział przy 120 km/h.

Poza tym zobaczcie jakie są różnice w spalaniu przy 90 km/h między 525i E34 a 535i E34...
7,1 i 8 litrów na 100 km/h. A miasto? 13,5 i 17,3... to różnica nie całe 30%. 4 zawory na cylinder aż tyle dają na biegu jałowym? Nie sądze... 4 zawory to chyba głównie szybki przepływ spalin/powietrza przy dużych prędkościach obrotowych. Czy to normalne że silnik 3,5 litrowy z 2-ma zaworami na cylinder pali 2,5x więcej niż 2,5 litrowy z 4-rema?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 00:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Michael, sprawa jest prosta- za mało jesz hot-dogów na statoilu i stąd TWoje problemy :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 02:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
Michael, sprawa jest prosta- za mało jesz hot-dogów na statoilu i stąd TWoje problemy :D


Karte mam Shell :) Choć Statoil obok mnie, ale strasznie drogi; hod-dogów nie lubie ;-)

Ale z tym spalaniem to coś nie tak... ostatnio nawet jak byłem u mechanika to powiedział mi że auto ma zbyt bogatą mieszanke bo czuc nie dopalone paliwo... a komp pokazywal 2,2-2,4l/h.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
casus maximus napisał(a):
u mnie OBC wskazuje 3.6-3.8 l\h....albo zawyza OBC albo za duzo mi chleje albo tak poprostu musi byc :hyhy:



sprostowanie...to bylo na zimnym silniku....na rozgrzanym to 2.0- 2.4

a wiec mniej hotdogów na statoilu...zycie jest brutalne :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
michael napisał(a):
Moje M30B35 które nie chodzi zbyt równo na jałowym i mam z nim małe problemy Chyba nie pali na któryś gar: 2,3-2,5; ale jak dłużej postoji to i 2,2 się pojawia... nie zauważyłem różnicy przy włączonych światach... nawet próbowałem załączać ogrzewanie tylnej szyby nic nie daje. Z klima to w okolicach 2,5-2,7.


Po regulacji zaworów w mojej M30 która chodzi znacznie lepiej po tym zabiegu ale czasem jeszcze silniczkiem troszkę trzęsie i po trasie 40km (czyli full rozgrzanie) spalanie na jałowym 2.0 - 2.2 czasem wskakuje 1.9 l/h :)

Świece mam Beru a powinny być NGK a filtr powietrza Filtron (podobno firma do niczego...).


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 18:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
michael napisał(a):
filtr powietrza Filtron (podobno firma do niczego...).


rozne sa opinie. ale znam przypadek jak wciaglo filtr Filtrona po kawalku do kolektora. pewnie byl jakis uszkodzony...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Bez przesady, Filtron to taka kaszana nie jest, ja tam nie narzekałem, zresztą niech wypowie sie stones1, pewnie takich filtrów trochę sprzedał i ciekawe czy miał jakieś zwroty ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 16:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
to wy ciency jesteście :P u mnie pokazuje tak niestabilnie od 9 do 10 l/h :]

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2007, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Podlaskie
A moja pali 1,3 - 1,4 litra. Czy to normalne w V12 ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2007, 11:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Piotrek750e38 napisał(a):
A moja pali 1,3 - 1,4 litra. Czy to normalne w V12 ???


spalanie masz wysmienite . Poczekajmy na wypowiedzi innych posiadaczy 5.4 dla porownania.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2007, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
A ja znalazlem tyle na ten temat

[...]I dont know what series bimmer you have so im going to go ahead and show you the programming and coding functions for the newer E36 OBC's.
USE AT YOUR OWN RISK!!

To determine if your OBC is eligible .. press 1000 and 10 together.
you should see TEST NO . -- or something like that.
Now, some of the functions are locked out -- I do NOT recommend messing with them and you do so at your own risk -- that said ...
To unlock all functions .. press 1000 and 10 and at the TEST prompt enter 19 using the keys .. press SET/RES .. you should see LOCK:ON or something similar ... press the DATE key .. (today you'd see 01.24) and add the two numbers (day and month) together (today 24)

Now enter the number you just calculated and press SET/RES. TADA .. you have unlocked the secret functions ...

To lock them back up .. press 1000 and 10 then enter 19, SET/RES now press SET/RES again .. it should show .. LOCK:ON again

In general when I show a test enter it by pressing 1000 and 10 together then enter the number of the test with the numeric keys and press SET/RES to actually execute the test ...

Test numbers for E36 OBC
Test no. Description
1 Display Test .. all LCDs and LEDs activate
2 Current Consumption in l/100km
3 Current Consumption in l/hour
4 Average Consumption (used to calc. Range)
5 Current Range
6 Not used ..
7 Average Fuel in Tank (l)
8 Current Speed (km/h)
9 System Voltage at terminal R
10 Country/Language
11 Units/ AM.PM
12 Average Speed (km/h) for calc. ETA
13 ETA
14 Date of software/mask of OBC
15 Production Diagnosis (??)
16 Production Diagnosis (??)
17 Display Vehicle Specific Data
18 Alarm Changeover (continuous v. intermittent)
19 LOCK/UNLOCK all functions
20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption (SEE BELOW!)
21 Reset all defect codes, date and time ... activate by pressing SET/RES

Note on test #20:
The factor is used to correct the OBC Avg Fuel Consumption figure to reality. If your OBC is off a bit: fill UP totally, run tank down and refill; then calculate your Actual MPG. Now enter test 20 to get the old Correction Factor.

NEW CF= OLD CF *(OBC MPG/Actual MPG)
Enter the NEW CF using the numeric keys and hit SET/RES to store. PLEASE record your OLD CF so that IF you screw up you can always go back to what it was.



Updates:


I have also found a deviation from the FAQ (which describes an E36 OBC) in the 'lock/unlock secret functions' of the E34 OBC:
To unlock:


Press the DATE key, and add the day + month numbers
Press 1000 and 10 simultaneoulsy, then use 10 and 1 keys to enter test 19
Press S/R once. You will now see 0000LOCK or similar
Use the 10 and 1 keys to enter the sum of day + month
Press S/R -- secret functions are unlocked...
Verify by entering test 19 again. Display should show FREE
To lock:

Press 1000 and 10 simultaneoulsy, then use 10 and 1 keys to enter test 19
Press S/R once. You will now see FREE or similar
Press the little square button (F/C) to the left of display
Verify by entering test 19 again. Display should be 0000LOCK.
The procedure to show the version number also differs from the FAQ. On the E34 OBC, you need to press the 100 and 1 buttons simultaneously, to display the type/version



plus if its OBCII, try disconnecting the computer it self from its multi-pin connector and leaving it unhooked for 24hrs then once you re-connect the computer it should reset it and be up and running perfectly..

once you do that you might have to readapt the computer. Which is really easy: With the key in the "Radio" position (Radio and OBC light up, but not the instrument cluster), press the "CODE" button. Then push the little reset-hole with a Pen and hold it, 'till the computer blinks in the display, and it will ask you for a time and date entry. - You now have re-adapted the coding plug to the computer[...]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 18:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
jak u siebie sprawdziłem to wyszło pomiędzy 2.0-2.4 l/h chyba wszystko w normie :)

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL