BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 00:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] czyszczenie parownika (?)
PostNapisane: 21 listopada 2008, 16:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. kiedyś mi sie obiło o uszy że co jakiś czas trzeba czyścić parownik, niby sie wykręca jakąś śróbke i wylatuje cały syf. mam parownik ZAVOLI ITALY auto 113koni. Problem polega na tym że nie ma tam żadnej śróbki z dołu do odkręcenia - jedynie taka na imbus i kręci sie w obie strony (mam fotke ale nie wiem jak wstawić )
Ma ktoś jakieś pomysły??? :hyhy:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 16:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
No co jakis tam czas spuszcza sie z parownika mazut.
Tylko on jest w różnych postaciach raz płynny raz bardziej gęsty.
Powinna być do tego śruba.

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 20:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
http://www.zavoli.pl/popup.php?id=2

czy ta na dole czarna śrubka na imbus jest właśnie do zlewania tego syfu????
i do czego służy te żółtawe pokrętło po prawej stronie???

[ Dodano: 22 Listopad 2008, 14:01 ]
ludzie nikt nic nie wie na ten temat?????????? :szok: :przestraszony: :orany: :zly:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
jezeli masz ten parownik co w linku - zavoli - to odkrecasz czarna srubke na dole i ma splynac... masz ten komfort ze czasami nawet w rekach sie odkreca... po tym jak splynie zakrecasz do konca...

ja mam inny parownik. w dolnej czesci tylko imbusem moglem odkrecic srube... odkrecilem i nic nie wyplynelo po 100.000km... czeka mnie chyba rozbiorka na czesci i czyszczenie, bo autko nie zawsze wkreca sie na obroty na lpg jakbym chcial... moze gdzies juz jest jakis przewod porzadnie zabrudzony w parowniku... sie okaze ;)

widze ze parownik chyba od zwyklej instalacji... to pokretlo po prawej nie ruszaj jesli autko pali tak jak powinno...

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: cieszyn/skoczĂłw
jazeck napisał(a):
odkrecilem i nic nie wyplynelo po 100.000km...

no i to że wypłynie nie jest regułą....ja w poprzednim aucie omedze też chciałem spuścić syf z parownika kme (przejechane na nim 40 tyś) i nic..mało tego po rozebraniu go na części pierwsze okazało się że jest w środku czysty jak nówka,tylko nalot od płynu na części wodnej a tak nic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ok :ok: :super: dzieki chłopaki macie punkciki

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 19:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 218
Lokalizacja: SZCZECIN
spuszczać trzeba po jeżdzie jak parownik i cały syf jet rozgrzany,wtedy zcieknie szybko,bo na zimno czasem jak guma arabska leci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 10:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak zrobiłem to wczoraj po wcześniejszym rozgrzaniu. mało wyleciało kilka duzych kropel.jak potem to ostygło to faktycznie sie lepiło jak guma

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
A to parownik można wyczyscic??? Jesli tak to na co trzeba uważać i czym to przeczyscic..

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 17:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Przy rozebraniu parownika powinno się wymienić membrany \ lavato ok 85zł\ i podjechać na regulacje do gazownika \ok 30zł\ .Można myć benzyną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: wolomin
panowie nie rozbierajcie parowników bo puzniej morze nie chodzić ,a z wymianą membram to 30% ze 100 że będzie to chodzic jak powinno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
marcine dlaczego tak sądzisz? miałeś z tym jakieś przygody? bo właśnie słyszałem że niektórzy mówią że po regeneracji parownika nie działa jak powinno a niektórzy mowią że wszystko działa dobrze...

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Krzysztof83 napisał(a):
tak zrobiłem to wczoraj po wcześniejszym rozgrzaniu. mało wyleciało kilka duzych kropel.jak potem to ostygło to faktycznie sie lepiło jak guma


Panowie powiedzcie jak wygląda ta śrubka w OMVL Dream? Ja mam taki:

Obrazek

i chciałbym wykręcić. Chodzi Wam o tą dużą śrubę po prawej stronie na foto? Mogę ją na pewno wykręcić na całkiem gorącym parowniku?
Boje się bo wiem że gaz się bardzo chłodzi jak się rozpręża i jak wykręcę będę miał lodowaty parownik i żeby membrana któraś nie poszła :(

Co do regeneracji: ja regenerowałem nie mając pojęcia o budowie parownika zużyłem jeden zestaw, potem drugi i dopiero wtedy było dobrze. Z poskładaniem części gazowej nie miałem problemów ale niestety początkowo nie założyłem dużego o-ringa między częścią gazową i wodna... i silnik odpaliłem chodził ładnie zrobiłem lekką przegazówkę zaczął kopcić - bałem się że uszczelka pod głowicą poszła bo śmierdziało płynem... co się okazało płyn chłodniczy zalał część gazową i przez podciśnienie leciał do silnika. Na szczęście tylko trochę ale nikomu czegoś podobnego nie życzę.



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL