BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i 400km/80l?
PostNapisane: 11 marca 2007, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Witam serdecznie!
Na początek chciałbym przywitać się ze wszystkimi! :)

Od sierpnia 2006 jetem użytkownikiem wspaniałego autka BMW E34 520i 1989r. :)
Z autka ogólnie jestem zadowolony, ale trapi mnie jedna rzecz. Otóż zauważyłem, że po tankowaniu auta do pełna i po przejechaniu jakiś 350-400 km zaczyna mrygać kontrolka rezerwy. Wiem, że ogólnie autka te lubią paliwo, ale czy nie jest to lekka przesada? Dziennie robię jakieś 20 km po mieście. Wiem, że taka jazda wpływa na większe spalanie, ale moje wyliczenia wskazują na jakieś 20l/100 km :( , a to już chyba trochę sporo? Może wina leży po stronie jakiejś usterki?

Bardzo proszę o wszelką pomoc :)

Pozdrawiam!

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Czy silnik jest niedogrzany? Poprzedni właściciel mojej beemki musiał zmienić termostat, bo mówił, że mu właśnie tyle paliła co Tobie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Po czym poznać, że jest niedogrzany? Wskaźnik temperatury przeważnie znajduje się na pierwszej kresce zaraz po niebieskim polu. Prawdą jest, że te krótkie odcinki drogi które pokonuje nie pozwalają na nabranie dobrej temperatury, ale czy to może być powodem?

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Grzel napisał(a):
na pierwszej kresce zaraz po niebieskim polu.


prawidłowa temperatura jest jak wskazówka stoi idealnie w pionie , także masz samochód cały czas nie dogrzany.

Grzel napisał(a):
Prawdą jest, że te krótkie odcinki drogi które pokonuje nie pozwalają na nabranie dobrej temperatury


a jakiej długości są to odcinki :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 11:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
ja wystarczy podjade do mamy i jest w pionie odcinek moze 2km przez miasto zeby sie dowiedziec poprostu przejedz sie gdzies z 5km moze nie masz termostatu a nikt ci o tym nie powiedzial :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 12:01 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
A może wisko jest na stałe zwarte i dlatego sie nie dogrzewa , bo wiatrak nasuwa cały czas :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Codziennie robie jakieś 18-20 km. Do pracy i z pracy. W jedną stronę mam jakieś 8 km plus jakieś dodatkowe jazdy, różnie to bywa. W każdym razie gdy dojadę do pracy wskaźnik temperatury jest na wspomnianym poziomie. Co do wisko to nie wiem, po czym można to poznać? Dzisiaj musiałem uzupełnić trochę płynu chłodzącego :(

Mam nadzieje, że całą naprawa autko sprowadzi się tylko do termostatu :)

Pozdrawiam!

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
masz link z opisem visca : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
Panowiec, wybaczcie odkop , ale zauważyłem że u mnie spalanie też jest obecnie znacznie większe niż powinno być ( mimo normalnej jazdy ) w granicach 16-18l/100km.
W poniedziałek sprawdzałem termostat, może sie zacina, jednak działa jak należy.
Wskazania z ekonomizera też pokazują wartości takie jak zawsze, mimo to po przejechaniu 190km znikło z baku 30litrów paliwa, a sprzętu nie katowałem.
Dziś byłem podpiąć sie pod kompa i też nic nie wykazało.
Jakieś propozycje, pomysły ??

Pozdrawiam

_________________
www.BMW-Syndikat.de


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Czyli takie same objawy jak u mnie :( Jutro jadę na wymianę termostatu. Zobaczymy czy to coś pomoże... Jeżeli jednak nie to również czekam na inne propozycje. Tak sobie myślę,czyżby to sonda lambda?

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
Jakby to była somda oczuwałbyś prace silnika jakby na 5 garów.
Odepnij przepływke i zobacz(usłysz) czy coś sie dzieje, jeśli obroty po chwili wzrsną to sonda, jeśli nie to możesz mieć przypadek jak mnie.
Założyłem filtr paliwa FRAM, ogólnie byłem na nie( chciałem BOSCHA) ale niby działało, nie wiem czy to nie przez to, ale różnie bywa.
Pokombinuje i dam znać

_________________
www.BMW-Syndikat.de


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Jutro jestem w warsztacie spróbuje coś ustalić, ale czekam na wyniki badań :)

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 00:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
to daj znac co sie stało bo ja niestety( a może i staty) mam otwarty sklep w godzinach działania warsztatów :D

_________________
www.BMW-Syndikat.de


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
TomekE36 napisał:"Jakby to była somda oczuwałbyś prace silnika jakby na 5 garów" co oczywiście jest nieprawdą!!! Nic byś nie czuł i najczęściej poprostu nie wiesz że padła ci sonda.Jeździsz a tu spalanie sie podniosło i pozatym nic nie czujesz-to bardzo typowe objawy uszkodzonej sondy Lambda.

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
Najmocniej przepraszam za pomyłke, prosze mnie zlinczować, wróciłem wczoraj troszke podchmielony i nawet nie wiedziałem że cos pisałem, a w szczególności takie bzdety.

_________________
www.BMW-Syndikat.de


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2007, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Wczoraj wymieniłem termostat. Rzeczywiście był walnięty :( Łączny koszt naprawy 60 pln. Teraz silnik szybciej się grzej, tak jak by lepiej pracował :), i trzyma temperaturę jak należy. Co do spalania jeszcze nie wiem. Mam nadzieje, że wina leżała po stronie termostatu.

Jak najszybciej i najlepiej sprawdzić, czy rzeczywiście sonda jest do wymiany? Mam jednak nadzieje, że mnie to nie czeka :)

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL