BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] BMW I LPG??
PostNapisane: 24 marca 2007, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sokó³ka
Ja osobiście nie polecam takiej kombinacji.
Po zamontowaniu instalacji uszczelka pod głowicą po prostu rozpuszcza się- oczywiście nie tak że zakładasz gaz odpalasz i uszczelki nie ma w 5 minut- ale wyczytałem na niemieckiej stronce (dawno to już było) że pod wpływem gazu żywotność i bezawaryjność silników zmniejsza się nawet do 30%!
Może w tych mniejszych silniczkach to i gaz nic złego nie zrobi, ale w wiekszych (od 2.8 w góre) to grzech śmiertelny zakładać gaz.
Odkąd kupiłem moją 528 zawsze tankowałem benzyne 98oktanową lub więcej(Vpower itp). Chodzi bez zastrzezeń. No ale pewnego razu bardzo sie spieszyłem a że dystrybutor z 98 był zajety zalełem 95. I co? I nic - ja na gaz- przyspieszenie jak fiat 126p. Poza tym pracował tak nierowno że całym samochodem potrzasalo jak wozem drabinaistym. Nie wiem czym to bylo spowodowane, może dlatego ze silnik 'przyzwyczail' sie do lepszej benzyny ale wiecej nie zaleje 95 a o gazie nawet nie myśle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 10:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
no to zaraz sie zacznie :znudzony:

pare osob ma w swoich Buniach lpg i nie maja problemow, pogadaj z Kucharzem, tez ma 2.8 i smiga na lpg, jeszcze nie slyszalem zebym mial problem

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 10:20 
pablo022 napisał(a):
pare osob ma w swoich Buniach lpg i nie maja problemow


Dokładnie w E32 tez mam LPG i jeździ na gazie bez problemu, silnik 3.0 :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WodzisÂław SlÂąski
Jesli jest dobrze zalozona instalka to nie bedzie problemu,nawet jak masz powyzej pojemn.2.8,sam mam 2.5 sekwencje i przejechalem narazie 10tys bez problemu.LPG nie jest taki zly :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 10:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1137
Lokalizacja: Świetochłowice
Garaż: bylo e39V8 e38V12 e65V8 e60
bez przesady ja w mojej 3,5 V8 MAM SEKWENCJE od ponad trzech lat i jak narazie nic sie nie dzieje mozliwe ze jesli ktos zaklada LBG gdzies w szopie to ma cyrki ja tam nie nazekam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW I LPG??
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 13:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: warszawa
e39e60 napisał(a):
Ja osobiście nie polecam takiej kombinacji.
Po zamontowaniu instalacji uszczelka pod głowicą po prostu rozpuszcza się- oczywiście nie tak że zakładasz gaz odpalasz i uszczelki nie ma w 5 minut- ale wyczytałem na niemieckiej stronce (dawno to już było) że pod wpływem gazu żywotność i bezawaryjność silników zmniejsza się nawet do 30%!
Może w tych mniejszych silniczkach to i gaz nic złego nie zrobi, ale w wiekszych (od 2.8 w góre) to grzech śmiertelny zakładać gaz.
Odkąd kupiłem moją 528 zawsze tankowałem benzyne 98oktanową lub więcej(Vpower itp). Chodzi bez zastrzezeń. No ale pewnego razu bardzo sie spieszyłem a że dystrybutor z 98 był zajety zalełem 95. I co? I nic - ja na gaz- przyspieszenie jak fiat 126p. Poza tym pracował tak nierowno że całym samochodem potrzasalo jak wozem drabinaistym. Nie wiem czym to bylo spowodowane, może dlatego ze silnik 'przyzwyczail' sie do lepszej benzyny ale wiecej nie zaleje 95 a o gazie nawet nie myśle.



Na zasadzie jedna baba powiedziała drugiej babie.
Mój ojciec mercem 190 na gazie przejechał 500 tys. km i to na instalce I generacji, która jak wiadomo była tak naprawdę do d....
Silnik 2.0 gaźnik.
Ja mam 540i jak wiesz silnik 4.4 czyli duży. Na gazie zrobiłem już 50 tys. km i jak na razie uszczelki mi nie rozpuściło. Co więcej nie miałem najmniejszego kłopotu z silnikiem, a zapala od dotknięcia.
Wystarczy pomyśleć, czy LPG to jakiś kwas żeby cokolwiek rozpuszczać.
A co do benzyny to dla BMW absolutnie nie ma znaczenia jaka lejesz, lałem i 98 i 95 i nigdy nie zauważyłem różnicy. Zauważysz różnicę tylko przy totalnie zajeżdżonym silniku.
A drugi przypadek jak trafisz na chrzczone paliwo.
Poczytaj trochę postów ludzi, którzy jeżdżą na LPG a nie pisz takich głupot.

_________________
czasami sie mylĂŞ


Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2007, 13:21 przez saygon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 13:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
e39e60, aleś wyskoczył :kwasny: czytaj dalej takie szmatławe stronki i powtarzaj co na nich pisze hehe.
Radziłbym lepiej poszukać na forum a nie zaczynać 100-raz ten sam temat :D , np to:


Cytuj:
neodriver napisał/a:
Zabobony zabobonami ale do gazu radził bym odnosić sie z pewnym dystansem, ja miałem gaz w innym autku i mojej Beci nie zagazuje...............
mcgiver napisał:
co miałes ??? I czy II GENERACJĘ , napewno nie sekwencje bo byś tak nie pisał.
ksynio napisał/a:
lpg i wszystko jasne... dobrze to się na tym gotuje nie polecam instalacji lpg

mcgiver napisał
co wy o tym wiecie???
Nie chce mi sie już pisać 100 raz że mam drugą betę z gazem (e28m30b25 , e34m50b25 ) , brat już też ma drugą z gazem (e12m30b25 , e34m50b20 ) , ja na swojej poprzedniej becie przejechałem 60 tysięcy na gazie i sprzedałem z przebiegiem 320tyś z silnikem jak żyleta , brat na swojej pierwszej własnoręcznie nakulał 200 tysięcy na gazie i skończyła się już homologacja na butlę( 10 lat), ale silnik dalej chodził jak zegarek mimo 300tyś przebiegu.
Jestem życiowym realistą i nie powtarzam jak papuga tego co gdzieś usłyszę lub przeczytam tylko z autopsji wiem ze gaz to same plusy , więc to ze gaz jest "be" włóżcie sobie miedzy bajki. Jeżdziłem już na gazie jak kosztował 78groszy za litr a benzyna 2,5zł ( 97 rok)
Prawdą jest ze stare instalacje ( I i II GENERACJA) niewiele miała wspulnego z osiągami benzyny i nie były takie ekonomiczne , ale sekwencja to jest to czego brakowało tym którzy chcą jeżdzić taniej i bez straty na osiągach.
A dlaczego w beemce gaz??? ; A DLACZEGO NIE??? auto jak każde inne , jeszcze pare lat i już nie będzie gorących przeciwników gazu , zostaną tylko ci co jeżdżą na benzynie bo koszty paliwa to dla nich grosze , oraz ci co sie im wydawało ze gaz to syf ale pużniej już będzie dobry.
za niedługo będe zmieniał samochód na z wiekszym silnikiem i też tam wsadzę sekwencję hehe ,tylko ze zanim zacznę jeżdzić to pewnie będę musiał poprawić po gazownikach to i owo ale będzie dobrze.


saygon napisał:
Cytuj:
jak widzę znów dyskusja w necie zakładać gaz albo nie, i jak to może popsuć bunie.
bunie może popsuje ale nie bmw.
ciekawe jak niektórzy będą w niedługim czasie podchodzić do napędu hybrydowego albo do silników wodorowych.
gaz jest już integralną częścią naszej rzeczywistości i jest nawet montowany fabrycznie , a także w innych wozach nie jest tracona gwarancja na zamontowanie gazu.
na gazie IV generacji zrobiłem w 540-ce ok 50 tys. i jeżelibym nie wiedział, ze to jest LPG nawet bym się nie domyślił. dla ciekawości ostatni zrobiłem całkowity przegląd silnika wraz z mierzeniem ciśnienia i nie ma najmniejszych zmian od czasu założenia.
w tym czasie nie miałem najmniejszych problemów z instalacją (diego + matrix ).
jestem z wykształcenia mechanikiem samochodowym ( a nawet sie na tym znam ) dlatego wiem co piszę.
trzeba pewne zmiany zaakceptować, a nie wybrzydzać, że bmw to tylko benzyna.
jak kiedyś pamiętam zwolennicy bmw ( a jakże ) śmieli się z fanów mercedesa kiedy ci udowadniali wyższość diesla na benzyną.
no właśnie jak może być silnik diesla w BMW, toż to świętokradztwo.
pozdrawiam

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW I LPG??
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 07:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
e39e60 napisał(a):
Odkąd kupiłem moją 528 zawsze tankowałem benzyne 98oktanową lub więcej(Vpower itp). Chodzi bez zastrzezeń. No ale pewnego razu bardzo sie spieszyłem a że dystrybutor z 98 był zajety zalełem 95. I co? I nic - ja na gaz- przyspieszenie jak fiat 126p

A co to ma wspolnego z instalacja LPG w samochodzie? Wiesz jaka liczbe oktanowa ma LPG?

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 08:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
LPG sam w sobie jest dobry ale kluczem do zadowolenia jest jakość założenia instalacji oraz jej kalibracja. Jak instalacja jest źle założona lub niechlujnie to więcej problemów niż oszczędności.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Ludzie chwalą sobie instalkę STAG. Nie narzekają zarówno w Bmw jak i innych niemieckich markach samochodów. Sam ją chyba załorzę. Ale jak kolega wyżej mówił najważniejszy jest dobrzy montarz i kalibracja. Bez tego nawet instalacja za 7tys nie bedzie dobrze chodziła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 22:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
sluchajcie
pierwszym moim samochodem przed BMW bylo Renault Safrane rocznik 93, ful opcja itp...
oczywiscie z gazem i po tym dziekuje- juz nigdy wiecej gazu nie zaloze
sorki ale jak mi fura gasnie przy przelaczaniu na poprzednie bieg (automat) to dziekuje
nie wiem jak to jest w najnowszych instalacjach ale gazu juz nigdy nie zaloze

wg. mnie -jak mnie nie bedzie stac na benzyne ,to bede jezdzil autobusami albo tramwajami :chytry:

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
BARTIG napisał(a):
sluchajcie
pierwszym moim samochodem przed BMW bylo Renault Safrane rocznik 93, ful opcja itp...
oczywiscie z gazem i po tym dziekuje- juz nigdy wiecej gazu nie zaloze
sorki ale jak mi fura gasnie przy przelaczaniu na poprzednie bieg (automat) to dziekuje
nie wiem jak to jest w najnowszych instalacjach ale gazu juz nigdy nie zaloze

wg. mnie -jak mnie nie bedzie stac na benzyne ,to bede jezdzil autobusami albo tramwajami

spoko nikomu tym krzywdy nie zrobisz tylko sobie więc polecam autobusy/tramwaje.
Widzę ze sie przejechałes na starej generacji gazu , no cóż żyj dalej w nieswiadomości ile gaz nowej generacji moze wnieśc do uzytkowania auta

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 23:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
znowu legendy i mity...

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 00:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
Cytuj:
znowu legendy i mity...


dlatego właśnie przestałem brać udział w dyskusjach o LPG, każdy ma swoje zdanie i nikogo nie można przekonywać że moja racja jest mojsza od Twojej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 09:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
moja stara 318 E30 z silnikem podobno do d..ze wzgledu na szybko sie zuzywające poszczegolne elementy rozrządu jezdzi lepiej na gazie jak na benzynie...

P.S ten typ tak ma :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 09:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 227
Lokalizacja: pacanĂłw
ja tez myslalem ze LPG to lipa az kumpel zalozyl sobie sekwencje co prawda nie BMW ale oplu vectrze B kombi i szlo jak przecinka zero strat przyspieszenia poprostu rewelacja dopuki ktos sie nie przejedzie sam jakims autem z sekwencja to bedzie nazekal bo moze i jezdzil ale na zwyklej instalce a to jak porownac gow.. do wiatraka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Takie opinie o gazie są jak najbardziej potrzebne - przysparzają nam korzyści. Wyobraźcie sobie, że wszyscy mają LPG :kwasny: wtedy cena gazu byłaby inna a teraz jest 1,69 za LPG i 4,15 za bene. Pamiętajcie GAZ TO ZŁO i WYPALA ZAWORY i WYBUCHAJĄ SILNIKI a BMW na gaz to porażka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 11:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
wiadomo ze zle zalozony gaz narobi wiecej szkod niz oszczednosci ale taka sekwencja dobrze zalozona generalnie nie powinna zrobic zadnych szkod...
pozostaje kwestia gustu a raczej wyboru, ja osobiscie wole 518i na PB (wbrew pozorom nie jest to zaden mul szczegolnie jesli jest M43) niz 540 na gazie ale to tylko moje przekonania ktorym na pewno bede wierny, chyba ze kiedys sie trafi dobra okazja z gazem to najwyzej(chyba ze klasyk, jak widze klasyka z lpg to odrazu mowie NIE)... bo tak jak nigdy nie zaloze gazy do zadnego auta tak nigdy nie zdemontuje instalki ktora po demontazu jest nic nie warta...
najgorsze w tej calej instalacji jest napewno zbiornik poniewaz trzeba wybrac czy co 300 km jezdzic na stacje miejac butle w kole czy tez zawalic sobie caly bagaznik jednoczesnie podwajajac dystans?
ogolnie jestem na nie z powodow wlasnych pogladow :cool:

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 18:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Fazer napisał(a):
Takie opinie o gazie są jak najbardziej potrzebne - przysparzają nam korzyści. Wyobraźcie sobie, że wszyscy mają LPG :kwasny: wtedy cena gazu byłaby inna a teraz jest 1,69 za LPG i 4,15 za bene. Pamiętajcie GAZ TO ZŁO i WYPALA ZAWORY i WYBUCHAJĄ SILNIKI a BMW na gaz to porażka ;)



hehe dobrze powiedziane nie wszyscy mogą jeździć na LPG ;)


Dixi napisał(a):
pozostaje kwestia gustu a raczej wyboru, ja osobiscie wole 518i na PB (wbrew pozorom nie jest to zaden mul szczegolnie jesli jest M43) niz 540 na gazie



no racja bo ja wole mocny silnik i wrażenia słuchowe nawet jeśli to będzie 540-ka na gazie

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2007, 21:50 przez Labrador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 21:45 
labrador,zgadzam sie z toba w 100% wole miec samochod na gaz niz "odkurzacz" na benzyne :rotfl:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL