BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak jezdzic oszczednie ??
PostNapisane: 28 marca 2006, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: italy/rome
Jak jezdzic oszczednie? BMW320 150koni jaki jest przedzial obrotow na danym biegu aby auto spalilo jak najmnie ? prosze o taki mini grafik + - tak z wlasnych doswiadczen.

_________________
kiwam gÂłowÂą w rytm bitu i nie dam sie dogonic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2006, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ważne jest płynne nabieranie obrotów, otwieranie przepustnicy tylko tyle ile to potrzebne, przewidywanie sytuacji na drodze, by uniknąć hamowania hamulcem i przyśpieszania, ja zmieniam biegi przy ok. 2600 obr/min przy normalnej jeździe

wynik 11 L gazu w 528

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2006, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PoznaĂą
Tak jak mówi Kucharz ważna jest płynność jazdy.
Ja osobiście zszedłem na jakieś 9 litrów 1.8 M10 (zimą)

Obroty myślę, ze przy ekonomicznej jeździe powinny oscylować w granicach tak 2,5 tys. obrotów, zależy też to od sytuacji.
Ja nie schodzę poniżej 2 tys. , zresztą słychać kiedy silnik się męczy.

Unikaj gwałtownych przyspieszeń, i dodawania gazu zaraz przed czerwonymi światłami,
do tego dodaj hamowanie silnikiem (robię to dopiero na gorącym silniku, bo podobno przy zimnym jest to niezbyt zdrowe) a i zbędne pierdoły pobierające sporo energii typu podgrzewanie szyby, też z pewnością przyczyniają się do wzrostu spalania.
Ogólnie jak robiłem próby "eko" to właściwie nie używałem hamulców :mrgreen:
No ale ile tak można :twisted:
W końcu pokusisz się raz czy dwa, depniesz mu do dechy i całe zabiegi na nic.
(wiem z autopsji :twisted: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2006, 15:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mój samochód w zimę palił mi 12-13 gazu, delikatnie jeżdżąc (rekord zimy był 11.3). Na benzynie było to 10.3 jeżdżąc normalnie.
Jak założyłem letnie koła, przed ostatnie spalanie 15.6, zaczęłem jeździć delikatniej to zszedłem na 14. zobaczymy ile będzie teraz.

Ogólnie dokładnie tak jak pisze Kucharz.
Ja kręcę gdzieś do 2800-3000, przyspieszam na tyle na ile trzeba, w zasadzie muskając gaz. Staram się tak jechać jakbym jechał bez hamulców, czyli przewidywać drogę i jechać tam gdzie wolne miejsce siłą rozpędu. Jak hamuję to staram się to robić silnikiem, w ostatniej fazie wciskam normalny hamulec i sprzęgło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2006, 15:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
silniczek 1.6i , obroty tak od 2800-3000max przy zmianie biegow, czesto uzywam silnika do hamowania niz hamulca, podobnie jak kolega,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2006, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: italy/rome
Dzieki za rady. Napewno mi sie przydadza bo jestem swiezym kierowca (co prawda jezdzilem wczesniej mikroautkiem ale to niema co porownywac bo bylo na wariatorze i diesel)

_________________
kiwam gÂłowÂą w rytm bitu i nie dam sie dogonic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: compakt z 94r 1,6 i
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 11:00 
wiecie ile to moze pali???? i czy warto jest zakladac gaz do tego auta???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 11:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1170
Lokalizacja: Z Miasta :D
Do 1.6 chcesz zalozyc LPG :niepewny:

_________________
...::: I love that :) :::...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 18:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
jak masz ekonomizer to często na niego zerkaj i rób tak żeby było na nim jak najmniej i wtedy jest ekonomicznie, czasami takie tyci tyci odpuszczenie gazu powoduje że od razu pokazuje spalanie o ~1 litr mniej, gwałtownie nie przyszpiejszaj nie hamuj, nie szarp auta. szyby pozamykane, sprawdź hamulce to taka podstawa. najważniesze to i tak panuj nad emocjami, trakuj auto jak kobiete (hehe). obroty to tak do około 3000. z drugiej strony słyszałem opinie w luźnej rozmowie że ekonomiczna jazda polaga na jak najszybszym uzyskaniu ekonomicznej prędkości :rotfl: czyli but do 90km/h i wtedy 5 piątka i się turlamy. w sumie coś w tym jest :)

_________________
///MPower - bezkompromisowe połączenie pozornych sprzeczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 02:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Nie tak łatwo jeździć patrząc na ekonomizer, ekonomizer jest dobry przy stałej prędkości, przy rozpedzaniu zawsze pokaże więcej... i nie nie wiadomo czy opłaca się przyśpieszyć i jechać szybciej czy utrzymać aktualną predkość...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
kaden napisał(a):
... obroty to tak do około 3000. z drugiej strony słyszałem opinie w luźnej rozmowie że ekonomiczna jazda polaga na jak najszybszym uzyskaniu ekonomicznej prędkości :rotfl: czyli but do 90km/h i wtedy 5 piątka i się turlamy. w sumie coś w tym jest :)

I ta opinia nie jest wcale odosobniona. Jazda z "piórkiem" na pedale gazu sprawdza sie wszczególności w dieslach. Natomiast jazda ekonomiczna na Pb opiera sie własnie na szybkim przyspieszniu do żadanej predkości i dalsza jazda na wysokim biegu(oczywiście wszystko w granicach rozsadku). Sam nie bardzo wierzyłem, że to prawda a jednak sprawdziłem i tak jest.

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 16:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
drodzy beemkowicze, olac spalanie. czy nie wiedzicie ze przy takiej niby oszczednej jezdzie zaoszczedza sie gora 3 litry? czy az tak wiele sie zaoszczedzi? a jazda mniej oszczedna daje jednak wiecej satysfakcji. a to tylko 2-3 litry. czy cos takiego. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 02:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3230
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
casus maximus napisał(a):
drodzy beemkowicze, olac spalanie. czy nie wiedzicie ze przy takiej niby oszczednej jezdzie zaoszczedza sie gora 3 litry? czy az tak wiele sie zaoszczedzi? a jazda mniej oszczedna daje jednak wiecej satysfakcji. a to tylko 2-3 litry. czy cos takiego. :rotfl:

3 litry na 100 to jak przyjezdzasz 500-600 km czyli srednio na jednym baku to masz od 15-18 litrow razy zaokraglajac 4 to masz 60-72 zl wiecej a to juz calkiem sporo. no chyba ze sie jezdzi rzadko i dla przyjemnosci, albo sie ma kase. student liczy kazda zlotowke ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 10:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
GP-T1000 napisał(a):
litry na 100 to jak przyjezdzasz 500-600 km czyli srednio na jednym baku to masz od 15-18 litrow razy zaokraglajac 4 to masz 60-72 zl wiecej a to juz calkiem sporo


no tez masz racje wlasciwie...dla studenta to spory wydatek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 22:06 
temat spalania jest jak rzeka . Wiele czynnikow sie na niego składa .

Stan techniczny auta , nasze lacki ja mam na zime 205/65/15 a lato 235/45-17 i to tez roznica . Poza tym długosci przejezdzane . mozesz głaskac gaz a robic ciagle przebiegi przy zimnym silniku , wtedy zawsze pali wiecej , ba nawet duzo wiecej . idp .....

mogłbym elaborat napisac na ten temat .

pozdro for all


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 01:37 
Ja jeżdże tak że rozpedzam auto do 80km/h i wrzucam 5 bieg. Wtedy mam obroty około 2 000 i spalanie chwilowe na poziomie 6l przy cieplym silniku. Średnia wyjdze wieksza bo wiecej spali na przyspieszeniu niż na jeżdzie na jałowym. Miasto średnio wyjdzie 8-10l taka jazda.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 01:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Krakow
jedz na hamownie, przeanalizuj wykres, jezdzij w zakresie odbrotow gdzie masz najwiekszy moment...
a potem zastosuj rady kolego aby przewidywac, przewidywac i jeszcze raz przewidywac sytuaje na drodze. ;)
Pozdrawiam
T


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL