BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] FAQ Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 17:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
postanowiłem napisać / narysować jak podłączyć prawidło Reduktor w układ chłodzenia silnika -> będę stopniowo uzupełniał

więc zaczniemy od E36 M50/M52

Obrazek

E46 M52TU/M54

Obrazek

E39 M62

Obrazek

E34 M20

Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 25 marca 2010, 00:07 przez Nikodem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 18:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Rozumiem że w M62 dolny to zasilanie górny powrót.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 19:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
w M60/M62 Górny zasilanie , Dolny Powrót

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 00:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
chodzi ci o to by porpawić gazowników i polepszyć ogrzewanie ?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 02:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
tak bo gazownicy i to potrafią zepsuć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 02:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Moge prosic o jakis mały opis do obrazka dla silników M50/52
Bo nie wiem co to jest pod nr 1 i 7 a chciałem sobie zobaczyć jak mam u siebie podpięte
Wogóle to z czego jest ten obrazek?
Nie wiem czy moze to byc przyczyna poniewaz cały czas zamarza mi parownik
Samochód wydaje mi sie ze jest juz dobrze odpowietrzony Płynu mi raczej nie ubywa i juz nie wiem co z tym jest nie tak Jak wcisne sprzegło lub puszczam na luz to potrafi mi zgasnąc Dopiero jak jest całkowicie zagrzany wszystko sie normuje

_________________
BMW -------> Będe Mijał Wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 12:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
1 to elektrozawory ogrzewania
7 to ten waż co idzie do dołu chłodnicy (zbiorniczka wyrównawczego) oraz idzie pod kolektorem ssącym

jeśli zamarza = źle podłączone

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: ChojnĂłw
Witam ja reduktor w silniku n42 mam z prawej strony na samym dole zderzaka od kierowcy jak jest minus to szaroie mi dopuki nie minie pierwsza białą kreske temp silnika ,spala na gaz przełancza sie po przejechaniu 3-4 km ,co średnio na 20 odpalen auta idzie ponad 100zł na paliwo silnik poj 1796 316i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 18:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Witam, w moim M52 reduktor mam podłączony do podgrzewania przepustnicy. Przy mrozie -15 na gaz przełącza po przejechaniu około 3-4 km, w związku z tym czy warto go przerabiać tak jak kolega objaśnił w pierwszym poście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 10:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Marku Warto

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 13:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Czy do przerobienia ogrzewania w silniku M52 trzeba koniecznie ściągać kolektor ssący.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 13:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
tak ale znam "magików" co potrafią zrobić to bez zdjęcia ale ja nie mam aż takich zdolności manualnych :)

kolektor szybko się zdejmuje wiec po co kombinować ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 1 lutego 2010, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
a jak ida weze tzn którymi idzie wodai jaka do reduktora KME silver ?? ida 3 weze Nikodem, mozesz mi zobrazowac który ma isc gdzie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 2 lutego 2010, 18:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
KME Silver.
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 12 lutego 2010, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
wogóle to umnie przewody sa wpiete do w te co ida do nagrzewnicy,
rozumiem ze to nie jest porpawna opcja, od wlotu powinien byc wpiety w ten dolny pod elektrozaworami a ten drugi ??? silnik m52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 15 lutego 2010, 19:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
marek5 napisał(a):
rzy mrozie -15 na gaz przełącza po przejechaniu około 3-4 km, w związku z tym czy warto go przerabiać tak jak kolega objaśnił w pierwszym poście.


Oczywiście.
U mnie przy -15 przełącza się po 500-600m. Przy 0 podobnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 23 lutego 2010, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: ChojnĂłw
Witam a jak ma wyglądać podłączenie w silniku n42 u mnie przełancza się po około 4 km przy -20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 25 lutego 2010, 12:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Witam, po podłączeniu ogrzewania parownika pod nagrzewnice (wcześniej było pod przepustnice), parownik trzy razy szybciej się nagrzewa i ma większo temperature o jakieś 30 stopni silnik 2.5lit M52. Tylko szkoda że rok temu tego nie zrobiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 24 marca 2010, 15:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
marek5 robiłeś u gaziarzy czy samemu? Da radę to ogarnąć zdejmując tylko puszkę filtra i gumę dolotu z przepływomierzem, bez zdejmowania całego dolotu? U mnie oczywiście też jest wpięty pod grzanie przepustnicy i w zimie przy dużych mrozach też dopiero po 3-4km w korku przy wyłączonym ogrzewaniu wnętrza się przełączał. Oszczędność wynikająca z LPG staje się w takich sytuacjach wątpliwa tym bardziej, jeżeli autem pokonuje się dziennie ok 2x15km w korkach (do pracy i z powrotem)...

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Marky da się to tak wpiąć bez zdjęcia kolektora ale czas który ci się zjedzie na takie wpięcie będzie większy niż jak byś zdemontował i zamontował kolektor

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL