BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 30 października 2012, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
Jak zamknę nagrzewnice jest nieco lepiej. Zasilanie parownika jest na dopływie do elektrozaworów może lepiej by było jak by było na wężu za elektrozaworem idącym na nagrzewnice?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 31 października 2012, 09:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wystarczy że masz zbyt wysoką temp ustawioną - ja kiedyś miałem 35 stopni i póki było ciepło to luzik - przełączało się szybko. przy dużych mrozach potrafiło przełączyć się nawet po prawie 10km! zmniejszyłem temp przełączania i jest git.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 31 października 2012, 09:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
wladekkow, nie zartuj. Jak masz dobrze wpiete w uklad, to temp reduktora jest niewiele mniejsza od temp silnika. Ja mam ustawione 35 stopni i przelacza sie gdy wskazowka jest jeszcze na niebieskim polu. Fakt ze trwa to troche, ale nie dluzej niz 2-3km (mieszkam poza miastem wiec jak wystartuje to nie mam po drodze swiatel itp) w najgorsze mrozy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 31 października 2012, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
Temperaturę przełączania mam ustawioną na 25 stopni początkowo była ustawiona na 35 stopni. Przy zamkniętej nagrzewnicy przełącza się jak wskazówka tem. jest przed 1 białą kreską a jak otworze nagrzewnice to za białą kreską


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 31 października 2012, 12:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
U mnie jest 30 stopni kończy się niebieskie pole i jadę na gazie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 3 listopada 2012, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
Potrzeba Matka Wynalazców;) Chyba się udało zasilanie parownika założyłem na wąż idący do elektrozaworu do nagrzewnicy (poprzednio był założony na wąż przed elektrozaworem) co prawdo podobnie zaburzało obieg płynu w układzie chłodzenia. Powrót płynu z parownika został w starym miejscu tj. waż idący do zbiorniczka wyrównawczego Co udało się tym osiągnąć: 1) auto znacznie szybciej się nagrzewa
2) przełączenie na gaz następuje po przejechaniu max 2 km (temperatura otoczenia 3-4 *C oby było tak przy minusowych temperaturach) (Rozwiązanie dla silnika N42) :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 23 lutego 2013, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
Prostuje w/w rozwiązanie. Okazało się że obniżenie temperatury na klimatroniku lub wyłączenie nawiewu skutkowało zamknięciem obiegu płynu chłodzącego na nagrzewnice. Obecnie parownik wpiąłem w wąż idący do chłodnicy oleju. Jeżdżę już tak 3 miesiące i wszystko jest OK bez względu na panujące warunki atmosferyczne:) :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 25 lutego 2013, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 51
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Panowie, mogę prosić o jakiś schemacik do mojego E36 Compact z Klimą silnik M43 1.6 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 26 lutego 2013, 09:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Wygląda to tak samo jak m M50/m52, w te miejsca musisz się wpiąć.

Nikodem napisał(a):
więc zaczniemy od E36 M50/M52
Obrazek

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 12 maja 2013, 12:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Czy to norma, że przewody ogrzewania parownika przyczepia się do przewodów od klimatyzacji? :/ Chodzi o e39 M52B20.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 15 maja 2013, 04:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
w sensie zipem żeby nie latały?

z jednej strony norma bo przewody klimy są sztywne i elegancko się nadają z drugiej nie norma bo jak Ci gaz założy Toudi albo Nikodem to w okolicach jakichkolwiek przewodów klimy nie ma przewodów do parownika (wszystko schowane pod kolektorem - silnik R6)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 15 maja 2013, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
wladekkow napisał(a):
w sensie zipem żeby nie latały?


Dokładnie. Niby faktycznie, elegancko to wygląda ale jedne mają mieć max niską temperaturę a drugie max wysoką. Czy nie może to powodować problemów z działaniem klimy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 12 maja 2014, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25
Witam i przepraszam za odkop.
Mam e39 523i, wymieniałem silnik i lpg zostało zdjęte. Chcę założyć parownik i tu moje pytanie. Wydaje mi się, że poprzednio był źle założony przez gazowników. Patrząc na schemat:
Obrazek
Będą to węże 12 i 5? Tam wstawić trójniki i parownik?
Drugie pytanie - jakieś patenty na montaż parownika? Poprzednio miałem po lewej stronie, od pasażera w luce za lampą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 14 maja 2014, 21:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 312
Lokalizacja: Olkusz
Moje BMW: E36 323 qp
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103417
tak 5 zasilanie 12 powrót

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 15 maja 2014, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25
Dzięki za odpowiedź. Co do montażu - zainstaluję go gdzie był, bo tam została doprowadzona reszta instalacji, więc jakakolwiek zmiana miejsca wiąże się z "grzebaniem".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 27 października 2014, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54
Witajcie,

Ponownie odkopuję, mam kłopot i potrzebuje schematu-rysunku podpięcia reduktora w E46 M54B25.
Czekam na pomoc. Rysunki w pierwszym poście się nie otwierają.

pozdrawiam,

_________________
Always in pressure...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 2 listopada 2014, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Australia
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Artbrt napisał(a):
Witajcie,

Ponownie odkopuję, mam kłopot i potrzebuje schematu-rysunku podpięcia reduktora w E46 M54B25.
Czekam na pomoc. Rysunki w pierwszym poście się nie otwierają.

pozdrawiam,


Witam,
także proszę o taki schemat.
Artbrt to co Nikodem dał w pierwszym poście wygląda tak:

https://www.dropbox.com/s/dby2erlw6qacd ... s.jpg?dl=0

Zasilanie reduktora ma być przed zaworem ogrzewania. 'Powrót' na powrocie do zbiorniczka.

W rzeczywistości jest trochę inaczej niż na tym schemacie.
Są dwa 'powroty' do zbiorniczka wyrównawczego - w połowie zbiorniczka i na jego spodzie. Z silnika i z nagrzewnicy.

Pod który lepiej wpiąć reduktor? Pod powrót z silnika, czy z nagrzewnicy? Ma to w ogóle znacznie?
Proszę o odpowiedź, bo rozgrzebałem wszystko i chciałbym dzisiaj skończyć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] FAQ Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 10 lutego 2015, 19:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Sam nie potrafię ogarnąć czy zamontowany jest poprawnie, a nigdzie nie mogę znaleźć podpowiedzi czy w silniku M52TU takie podłączenie ogrzewania jest odpowiednie (zdjęcia z pierwszego postu wygasły).

Problem polega na tym, że obecnie auto ma słabe ogrzewanie podczas jazdy z dużą prędkością (tzn powyżej 110) przez dłuższą chwilę.

W załącznikach są zdjęcia a tutaj dodam słowny opis:

- jedno wejście reduktora połączone jest z dolnym wężem (na samym dole) zbiorniczka wyrównawczego
- drugie wejście reduktora idzie prosto w zewnętrzną pompkę wody (która jest wielką niewiadomą, bo realoem nie uwzględnia czegoś takiego w e46) i przez nią do silnika przez plastikowe wejście za alternatorem.

Reduktor Prinsa nie ma chyba oznaczonych wejść/wyjść więc tu raczej nie da się zamieszać.

Auto na postoju rozgrzewa się błyskawicznie, reduktor także, ogrzewanie działa o ile od razu po odpaleniu nie wbijemy na trasę bo wtedy do końca jazdy może być zimno w aucie. Silnik trzyma temperaturę, wskazówka pionowo bez żadnych wahań.

Pompka, która wisi na wężach wygląda mniej więcej tak:
Obrazek


A tutaj "układ":

Widać pompkę i dwa węże wpięte do niej:
Obrazek

Dwa węże semperit które lecą na drugą stronę do reduktora:
Obrazek

Tu idzie wąż w dół do dolnego wejścia zbiorniczka:
Obrazek


Ma to wszystko ręce i nogi??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] FAQ Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 13 lutego 2015, 08:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nikt nic nie wie? Wstępną pomoc dostałem na innym forum i wydaje mi się, że powinno to wyglądać tak:

Obecnie:
Obrazek


Docelowo:
Obrazek



Zastanawiam się tylko które węże na schemacie powinny iść przez elektrozawór? Nie ma go oznaczonego nigdzie, a wiem że pomieszane są chyba teraz węże przez co ogrzewanie nie działa na wysokich obrotach silnika. Pompka wylatuje, bo jak ma jej nie być to ma jej nie być

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FAQ [Exx] Podłacznie Ogrzewanie Reduktora
PostNapisane: 10 marca 2015, 16:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
carl18 napisał(a):
Witam i przepraszam za odkop.
Mam e39 523i, wymieniałem silnik i lpg zostało zdjęte. Chcę założyć parownik i tu moje pytanie. Wydaje mi się, że poprzednio był źle założony przez gazowników. Patrząc na schemat:
Obrazek
Będą to węże 12 i 5? Tam wstawić trójniki i parownik?
Drugie pytanie - jakieś patenty na montaż parownika? Poprzednio miałem po lewej stronie, od pasażera w luce za lampą.



Panowie, kupiłem BMW jakiś czas temu z zainstalowanym parownikiem pod samą maską -w miejscu gdzie R4 mają akumulator. Jest to w tej chwili najwyższy punkt. Mam M52b20 odpowietrzyć go tak zeby bylo wszystko ok to teraz nielada wyzwanie. Gosc zajmujący się beemkami zasugerowal zeby przerzucic go nizej bo on tu sieje zamieszanie. Swoją droga od poczatku niepodobala mi sie ta instalacja i wlasnie ten parownik tak wysoko.

Czy ten schemat ktory zacytowalem u kolegi wyzej -do M52B20 podejdzie i jego rozkład węzy jest identyczny jak u mnie? Bo jak tak to mam jeszcze popierdzielone weze od ogrzewania bo wydaje mi sie ze jak sciagalem kolektor to waz z bloku wychodzil szedl prosto do elektrozaworków (klimatronik dwustrefowy) a z nagrzewnicy idzie w tego weza pod blok ktory idzie w kierunku przodu auta. Z tym ze po drodze oba te weze sa z trojnikami i do nich gaz podpiety.

Następne pytanie -parownik to Landi Renzo IGS (tak wiem wiem...ale nie o to chodzi). Idzie go czymś zastąpić? Jakimś innym? Innej firmy czy coś? Strasznie duży jest...ciężko to bedzie upchać niżej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL