BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 16 lipca 2018, 10:31


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] m54b30 wywala zapłony na wolnych na benzynie, lpg ok
PostNapisane: 15 lipca 2018, 14:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 6
Moje BMW: E39
Kod silnika: 530i
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po odpaleniu auta na benie auto trochę nie równo zaczyna pracować, jednak zawsze ruszałem i po kilku minutach przełączył się na gaz więc problem bagatelizowałem. W tym czasie raz wywaliło mi checka z nieprawidłową mieszanką. Wczoraj postanowiłem zgłębić temat i zacząłem szukać lewego powietrza - test dymu wypadł pozytywnie, jednak moim zdaniem była to znikoma nieszczelność - wąż wchodzący do dolnego króćca obudowy filtra powietrza nie był do końca wepchnięty i trochę dymku się wydostawało. Dopiąłem wąż i z żadnego innego miejsca nie widać nieszczelności, wydawało mi się, że będzie ok. Sprawdziłem korekty chwilowe i jedna z nich była +28, usunąłem adaptacje sond lambd, pozwoliłem mu postać ok. 15 minut na jałowym biegu, jednak po chwili auto znów wpada w turbulencje, w kompie zapisuje sie kilka błędów dotyczących wypadania zapłonu i nieprawidłowej mieszanki - po usunięciu błędów auto momentalnie zaczyna pracować równo i wzorowo jednak nie trwa to długo po chwile później znowu zaczyna się trząść i pomaga tylko usunięcie błędów na ok. 30-40 sek. Podczas jazdy na benzynie wszystko jest poprawnie, nie ma żadnego szarpania, muła czy coś podobnego, korekty zaczynają wariować dopiero na wolnych obrotach. Co najśmieszniejsze, przed złapaniem lewego powietrza (czyściłem krokowiec i przepustnice oraz wymieniałem odmę i źle złożyłem obudowę filtra) gaz był skalibrowany na ok.-3 / 3 i do tej pory działa wzorowo zarówno na jałowym jak i podczas jazdy na gazie zapłony nie wypadają, tylko na benzynie wariuje.

mapa od pb się totalnie rozjechała
PRACA PB
Obrazek
PRACA LPG
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54b30 wywala zapłony na wolnych na benzynie, lpg ok
PostNapisane: 15 lipca 2018, 14:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4552
+28 korekty krótkoterminowe, książkowa nieszczelność lub padnięta sonda. Napięcia sprawdzałeś?
Żeby wykluczyć sondy, zamień wtyczki bank 1/2 i sprawdź czy problem się przenosi na inny bank czy zostaje. Jak przenosi to sonda do wymiany. Jak się nic nie zmieni szukaj nieszczelności. Na koniec winilbym regulator paliwa, sprawdzić czy ciśnienie jest dobre. Itd...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54b30 wywala zapłony na wolnych na benzynie, lpg ok
PostNapisane: 15 lipca 2018, 16:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 6
Moje BMW: E39
Kod silnika: 530i
Podszedłem dziś znowu do tematu, korekty teraz sa na obu bankach takie wysokie, sprawdziłem jeszcze raz lewe na dym, nic nie widac dmucham do kolektora juz. Po odpieciu przeplywki auto na sekunde podnosi obroty i zaraz chodzi rowno a korekty sa w okolicach zera.
na podpietej przeplywce powietrze ok 12.5kg na h, korekty ponad 20 na plus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54b30 wywala zapłony na wolnych na benzynie, lpg ok
PostNapisane: 15 lipca 2018, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4552
Przepływka wygląda że dobrze się zachowuje, kg/h i reakcja na wtyczkę.
Czysciles przepływke? Spray do czyszczenia styków elektrycznych/ lub hamulców. Obficie wydmuchać, a najlepiej zamoczyć drut przepływka na parę godzin/noc w roztworze.
Elektryka potrafi zawodzić, bez oznak zużycia i błędów.
Co jeszcze...Czyszczenie wtrysków preparatem dodawanym do paliwka. To są tematy które sam stosowałem z powodzeniem.
Jak wygląda sprawa separatora/odmy i przewodów? Były wymieniane? Dobrze pospinane? M54, czyli przewód podciśnienia z gumy przepływki idzie pod auto do regulatora paliwa na filtrze. Szczelny jest? Sam ten przewód potrafi tak wywalać zapłony i dawać nierówna pracę że szok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL