BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 08:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 13 sierpnia 2021, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Drodzy Państwo, na wstępie chciałbym się przywitać i od razu uprzedzić, że będzie długo i rozwięźle ale potrzebuję wskazówek co, gdzie i jak działać dalej. Pacjent to humorzaste 523i (M52B25 1 x Vanos) + LPG, produkcja 06.1996.

A więc od początku:
Około 3 miesięcy temu zakupiłem owy egzemplarz, ze słowną adnotacją w trakcie sprzedaży że nie działa klimatyzacja, w takim sensie, że nie startuje wentylator, ale kompresor rusza i podaje czynnik (słychać było obciążenie alternatora przy włączaniu/wyłączaniu). Z racji że rok temu również posiadałem E39, mam oprogramowanie i osprzęt do podłączenia INPA, NCS itp itd, kabel + interfejs od Viakena.

W międzyczasie dodam że auto dwukrotnie było na serwisie LPG u mnie w mieście, wymieniono filtry gazu i poustawiano korekty na wtryskiwaczach (1. raz 9 lipca, drugi raz 3 dni temu, ze względu na to, że po zakupie spalanie wychodziło średnio 11-13l LPG, a rekordowo 3 tygodnie temu wykręciłem 19,5l/100km, w mojej opinii auto miało tak jakby trochę muła (po poprzedniczce podejrzewałem czujnik wałka rozrządu)

Dlatego też, zanim znalazłem cały komplet kabli do laptopa, około tydzień temu po prostu odpiąłem jej minusową klemę na 20 sekund, po czym pojechałem się przejechać i byłem w ciężkim szoku jak bardzo może wgnieść w fotel (pojęcie względne) owe 170KM pod maską, no całkiem inny samochód i na benzynie i na gazie, szedł jak burza przez kolejne 3 dni. Dodam, że po nocy auto ma problem z odpaleniem, trzeba chwilę zakręcić, polecono mi wymienić świece i założyłem Denso K20TT, było lepiej kilka dni. Po manualnym kasowaniu błędów klemą palił normalnie od strzała. Instalacja sekwencyjna także zawsze odpala na benzynie.

Do brzegu, podpiąłem dziś laptopa i odpaliłem Inpa:
- moduł Silnik, brak błędów, widnieje tylko jeden błąd "Shadowspeicher": 16 Pulsweitenmoduliertes Eingangssignal Schalter Klimakompressor
- dla pewności wykasowałem błędy, błąd "Shadow" widnieje non stop
- moduł Skrzynia biegów, brak błędów
- moduł Klimatyzacja: tu pojawiły się 4 błędy, po skasowaniu pojawiają się od razu, załączam zdjęcie (pierwsze - 4 błędy non stop)

Na zagranicznych forach znalazłem wzmianki jakoby nowe komponenty powiedzmy klimatyzacji, czy to wentylator, czy panel klimatronica należy zakodować żeby działał z pozostałymi. Według wskazań INPA -> moduł -> identyfikacja, przy module silnik pokazuje czerwiec '96, ale w module klimatyzacja pokazuje chyba lipiec '97

Zapomniałem dodać, że w INPA powciskałem standardowo, odczytaj błędy, usuń błędy, itd I zobaczyłem pozycję "Adaption" albo "Adaptation". W swej błyskotliwości uznałem że jak to wcisnę to pokażę mi adaptacje, chociaż teraz nie wiem w jaki sposób do cholery. No i wcisnąłem i usunąłem sobie adaptacje. Czy teraz mam po prostu jeździć normalnie? O co w tym chodzi? Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania raz czy drugi spadł z obrotów aż go przydusiło i już w sumie wrócił do normy i wydaje mi się że się zbiera jak po ostatnim resecie z klemy...

Czy jest możliwe że błędy sond lambda pojawiły się w wyniku padającego akumulatora? Bo niecałą godzinę po odczytaniu tych błędów już nie odpaliłem, akumulator padł.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pomocy, stawiam piwo, flaszkę, co tam zechcecie. Wiem, że fora typowo tematyczne oberwały przez "grupy" Facebooka ale jedyna moja nadzieja w Was, czyli ludziach którzy się znają i są w stanie doradzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 14 sierpnia 2021, 01:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Co do klimy - nie wiem, natomiast co do gazu i reszty, wygląda na to że masz źle ustawiony model przejścia w instalacji gazowej i jak jeździsz na niej to przestawiają Ci się korekty i adaptacja benzynowe, więc żeby to było dobrze, to trzeba zrobić tak:

Wstępnie ustawienia:
trzeba sprawdzić konfigurację LPG - czy wielkość dysz jest dobrze ustawiona i czy ciśnienie LPG jest dobrze ustawione - ustawia się je śrubką na parowniku, następnie w kompie gazowym i to w kompie gazowym jest referencyjne i jego więcej nie dotykasz, jak będziesz kręcił na parowniku (w ramach okresowej regulacji) - to sobie sterownik to kompensuje, jak ruszysz to referencyjne, to będziesz musiał od nowa robić mapę gazu.

Regulacja:
1) odpinasz klemę, kasujesz adaptacje (teoretycznie robi to odpięcie klemy, ale ja bym skasował), następnie jeździsz tylko na benzynie - nie wiem z 10 km zrób i on się zaadaptuje. Od tego momentu NIE używasz LPG, chodzi o to żeby źle ustawiony gaz nie zmienił Ci korekt w DME.
2) robisz mapę czasu wtrysków benzynowych. Tak, benzynowych, to będzie wzorzec softem od LPG. Robisz ją raz, po zaadaptowaniu sie benzyny.
3) robisz mapę LPG
4) robisz model przejścia z tych 2 map.

To wszystko jest w oprogramowaniu od gazu, nie wiem jaką masz instalację, ale co by to nie było, zasada jest ta sama, tylko klika się gdzieś indziej.
Tak więc jak gazownik robił regulację gazu, bez resetu korekt DME i ich wstępnej adaptacji (jazda tylko na benzynie), to taką regulację można sobie wsadzić głęboko, bo zwyczajnie zrobił model do błędnych korekt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 14 sierpnia 2021, 08:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23068
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Na jakich komponentach jest instalacja LPG i jak ona jest założona ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 14 sierpnia 2021, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Cytuj:
Na jakich komponentach jest instalacja LPG i jak ona jest założona ?

Naprawdę, posiadając auto już prawie 3 miesiące, wiem tylko tyle że instalacja to BRC IV generacji.
Co do komponentów i tego jak jest założa, wypowiadać się nie chcę bo po prostu nie wiem. Ot mogę spojrzeć pod maską, zrobić zdjęcie, bo chyba jeżeli chodzi o rodzaje/marki/modele podzespołów to po prostu muszę iść całą instalacją po kolei i patrzeć co jakiej firmy?

Cytuj:
Co do klimy - nie wiem, natomiast co do gazu i reszty, wygląda na to że masz źle ustawiony model przejścia w instalacji gazowej i jak jeździsz na niej to przestawiają Ci się korekty i adaptacja benzynowe, więc żeby to było dobrze, to trzeba zrobić tak:

Wstępnie ustawienia:
trzeba sprawdzić konfigurację LPG - czy wielkość dysz jest dobrze ustawiona i czy ciśnienie LPG jest dobrze ustawione - ustawia się je śrubką na parowniku, następnie w kompie gazowym i to w kompie gazowym jest referencyjne i jego więcej nie dotykasz, jak będziesz kręcił na parowniku (w ramach okresowej regulacji) - to sobie sterownik to kompensuje, jak ruszysz to referencyjne, to będziesz musiał od nowa robić mapę gazu.


Bodajże 2 dni temu wyłączyłem gaz, tym guzikiem ON/OFF w kabinie, co pokazuje od razu poziom gazu. Na czystą logikę uznałem po prostu, że najpierw uporam się po kolei z instalacją że tak powiem "oryginalną" czyli ogarnę benzynę.

Odnośnie gazownika, to w moim miasteczku jest to chyba jedyna firma montująca instalacje, opinie z tego co patrzę teraz mają dobre, nawet bardzo https://lpg-premium.pl/. Oby cena serwisu nie szła tym razem w parze z jakością, gdyż samo to że za tankowanie u nich LPG i kupowanie butli z początkowej ceny okresowego serwisu (korekty, filtry itd.) czyli 200zł, nie zapłaciłem nic. Druga wizyta to stwierdził że na zasadzie gwarancji i tylko pomajstrował coś znowu przy korektach, jak to ujął. Poszukam zaraz kartki którą dostałem na serwisie i wrzucę zdjęcie. Tak sobie myślę po prostu po weekendzie podjechać do niego i przekazać to co napisałeś, jak zobaczę że rozumie o czym mówię (mapa LPG, konfiguracje, model przejścia PB/LPG) to jakaś nadzieja będzie, jak dalej te korekty i korekty i nic więcej, to rozejrzę się w okolicy za gazownikiem. No powiedzmy kierując się opiniami Google, niecałe 50km ode mnie, w Elblągu jest firma, która nawet na stronie w ofercie zaznacza że programuje sterowniki itp. (https://www.kirgas.pl/).

***

Na dzień dzisiejszy idę właśnie zaraz podepnę kompa odczytam błędy czy coś się przez 2 dni urodziło nowego, skasuje adaptację i odpalę niech chwilę pochodzi i pojadę się przejechać. Ponowną adaptację przeprowadzić muszę w jakiś konkretny sposób czy tylko pojechać się przejechać?

Chciałbym również zobaczyć odczyt LIVE Data z INPA odnośnie wtrysków i sond lambda, czy wykonać to po adaptacji czy odpalać LIVE na świeżo po resecie?

**************EDIT**************

Dodam jeszcze że czasami, szczególnie po nocy jak odpalałem rano (a sekwencja odpala zawsze na benzynie) to dłużej kręcił. Poprzedni właściciel stwierdził że od gazu zbiera się woda i on nigdy się nie zastanawiał nad tym ale dla pewności żebym sprawdził świece. Wymieniłem wszystkie na Denso K20TT, szczerze to nie wiem czy była poprawa czy może jak już jej się zdarzyło to kręciła że tak powiem z większą częstotliwością, ale zdarzać się zdarzało. No i przed chwilą (stoi od wczoraj od 22), błędów Inpa w silniku nie pokazała, czysto, skasowałem adaptację, wszystko jak należy, wsiadam odpalić i powtórka z kręceniem. Przytrzymalem chwileczkę i normalnie odpaliła. Dodam że gaz cały czas wyłączony. Jak nie świece to co? Przewody wysokiego napięcia może?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 14 sierpnia 2021, 21:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wystarczy że się przejedziesz na benzynie i się benzyna ustawi, po resecie.

Natomiast, to jest tak, że jak jeździsz na LPG, to adaptacje BENZYNOWE się przestawiają. Zadaniem kompa LPG jest udawanie że auto chodzi na benzynie, jeżeli robi to w sposób odstający od normy, to komputer benzynowy - DME się do tego adaptuje i efekt jest taki, że jak rano uruchamiasz z benzyny, to masz problem z odpalaniem, ponieważ komputer LPG był źle zestrojony i źle udawał że jeździ na benzynie. To tak przekładając ten proces na przystępny język.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 15 sierpnia 2021, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Kyokushin napisał(a):
Natomiast, to jest tak, że jak jeździsz na LPG, to adaptacje BENZYNOWE się przestawiają. Zadaniem kompa LPG jest udawanie że auto chodzi na benzynie, jeżeli robi to w sposób odstający od normy, to komputer benzynowy - DME się do tego adaptuje i efekt jest taki, że jak rano uruchamiasz z benzyny, to masz problem z odpalaniem, ponieważ komputer LPG był źle zestrojony i źle udawał że jeździ na benzynie. To tak przekładając ten proces na przystępny język.


Bardzo dobre przełożenie tego procesu, wszystko jest jasne i zrozumiałe.
W takim razie dopóki nie włączę LPG, to nie zepsuję nic w adaptacjach BENZYNY, tak?
W nocy napotkałem się na zagadnienia 'DME reset' ECU reset' jakieś tańce voodoo, łączenie klem ze sobą. No i chciałem dopytać czy jest jakikolwiek sens zgłębiać się w to i próbować coś działać, bo z tego jak zrozumiałem - DME to komputer benzynowy przypisany do auta, on nic wspólnego do gazu nie ma, tylko komputer gazowy stara się jego naśladować.
Tym bardziej od dwóch dni na spalanie benzynowe narzekać nie mogę, wyłączyłem gaz, pokasowałem adaptacje, ogarnąłem "wsparcie" od Liqui Moly do silników benzynowych, jak pszczółka chodzi :D

Co do LPG. Czy to wszystko może być spowodowane na przykład wtryskiem który być może kwalifikuje się do wymiany?

Szczurek1986 napisał(a):
Na jakich komponentach jest instalacja LPG i jak ona jest założona ?


Porobię dziś zdjęcia pod maską, popatrzę co tam nabazgrane na tych podzespołach jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 15 sierpnia 2021, 22:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, dopóki nie włączysz LPG, to na benzynie powinno działac dobrze. LPG rozstraja adaptacje DME.
Prawdę mówiąc, wykasowanie adaptacji powinno wystarczyć, bez odłączanai aku i łączenia klem - ja w swoim M52B28 tylko robiłem reset adaptacji.

DME benzynowy - jak najbardziej ma do gazu - bo to jest tak, że komputer gazowy czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych przekłada na czasy otwarcia wtryskiwaczy gazowych.
Tak więc jak masz coś nie tak z 'benzyną', to na takim ustawieniu nie możesz kalibrować gazu, bo skalibrujesz źle. Prawidłowa praca na benzynie jest fundamentem do kalibracji i późniejszego działania na LPG.

Tak - jak masz wtrysk LPG do wymiany, to trzeba go wymienić, natomiast to nie musi być przyczyna, może być po prostu rozkaliborwana instalacja.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 16 sierpnia 2021, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Kyokushin napisał(a):
Tak, dopóki nie włączysz LPG, to na benzynie powinno działac dobrze. LPG rozstraja adaptacje DME.
Prawdę mówiąc, wykasowanie adaptacji powinno wystarczyć, bez odłączanai aku i łączenia klem - ja w swoim M52B28 tylko robiłem reset adaptacji.


No i na dzień dzisiejszy tak jest, co prawda dwa razy resetowałem, ale raz to przypadkiem, a dwa już z głową i wyłączonym LPG. W ogóle jak teraz patrzę na swój post z (sic! aż mnie zatkało :zdziwko:) PIĄTKU to nigdy bym nie powiedział że minęły 3 dni, tyle do dzisiaj przeczytałem, dowiedziałem się, przekodowałem i przesiedziałem z laptopem w samochodzie...

Układ benzynowy teraz gra jak orkiestra na Titanicu, także tego się nie obawiam. Pojadę dzisiaj do gazownika i postaram się mu wytłumaczyć co i jak.

Kyokushin napisał(a):
Tak - jak masz wtrysk LPG do wymiany, to trzeba go wymienić, natomiast to nie musi być przyczyna, może być po prostu rozkaliborwana instalacja.

I to rozkalibrowanie by spowodowało taki wzrost spalania z butli na butlę? Ze średniego 12-13l na prawie 20?
Druga sprawa:
wspominałem o tym, że czasami rano miała problem z zakręceniem, no po prostu 2 czy 3 sekundy kręcił zanim odpalił. Wtedy zmieniłem świece i pojechałem na pierwszy serwis (filtry gazu itd) - to było ponad miesiąc temu. I tak teraz siedzę bogatszy o naukę i doświadczenie z kilku dni i może być tak że skoro wtrysk do wymiany, to zapewne leje czyli podaje za dużą dawkę, gazownik korektami pozdejmował na pozostałych czy coś. Gaz jest cały czas otwarty (zawór z butli), może w ciagu nocy coś tam z niego przecieka i dlatego rano trzeba zakręcić dłużej...

Wczoraj rano odpalałem, już było okej, zobaczę jeszcze dzisiaj.
Tu wczoraj tylko ta kontrolka zwróciła uwagę, zobaczę jak dzisiaj i profilaktycznie aku podładuję bo ostatnio padł przed Inpy, NCSy

https://streamable.com/e/mjyni9

A tu z wczoraj filmik, musiałem przekodować moduł IKE na czysto bo akumulator padł jak NCS wgrywał moduł i był błąd. Co się okazało? Auto z 1996, licznik z 2003, pojawiło mi się od groma nowych opcji czas, spalanie 1 i 2, itd. tego nie było do tej pory.
Już po adaptacjach tu widać ładnie równo chodzi, a pod koniec nawet słychać :D

https://streamable.com/e/fbq5kg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 16 sierpnia 2021, 11:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak - mogło spalanie tak wzrosnąć, bo po prostu niewłaściwe sygnały dochodzimy do jednostki sterującej.

I to najczęściej jest przyczyną też tego, że nie odpala rano.
Może być też taka sprawa, że zarówno zawór w parowniku jak i któryś wtryskwiacz nie trzymają ciśnienai i przez noc uchodzi gaz w niewielkiej ilości do komory spalania, i to też może powodować problemy z odpaleniem, natomiast z tego co piszesz - to potrzebna jest regulacja i być może wymiana wtrysku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 16 sierpnia 2021, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Mogę się skontaktować na PW?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 16 sierpnia 2021, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Kyokushin napisał(a):
Tak - mogło spalanie tak wzrosnąć, bo po prostu niewłaściwe sygnały dochodzimy do jednostki sterującej.

I to najczęściej jest przyczyną też tego, że nie odpala rano.
Może być też taka sprawa, że zarówno zawór w parowniku jak i któryś wtryskwiacz nie trzymają ciśnienai i przez noc uchodzi gaz w niewielkiej ilości do komory spalania, i to też może powodować problemy z odpaleniem, natomiast z tego co piszesz - to potrzebna jest regulacja i być może wymiana wtrysku.


Nie chciałbym zaśmiecać tematu, dlatego chciałbym się skontaktować z Tobą na PW. Nie dogadałem się dzisiaj zbytnio z gazownikiem, jeżeli już wtrysk do wymiany to powinienem wszystkie 6, a najlepiej żeby nie przepłacać to on proponuje jakieś swoje wtryski ale marki nie podał (dwa trójniki = 6 cyl) ale dodał że te jego można rozebrać i wyczyścić i 850zl i montaż gratis.

Także tak czy siak, w sobotę mam wyjazd na 800km i do tego czasu wiem że wymienić nie wymienię nic, więc bym chociaż sprawdził o ile jest taka opcja.

EDIT: edytowałem, szczegółową opinię zostawię dla siebie,


Ostatnio edytowano 16 sierpnia 2021, 17:08 przez JJacob, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 16 sierpnia 2021, 16:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23068
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Gazowników znających się na BRC jest bardzo niewielu.. z jakiego rejonu Polski jesteś ? Może spróbuję Cię podesłać do kogoś kumatego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 16 sierpnia 2021, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Szczurek1986 napisał(a):
Gazowników znających się na BRC jest bardzo niewielu.. z jakiego rejonu Polski jesteś ? Może spróbuję Cię podesłać do kogoś kumatego :)


Kurczę, no to z jego strony w momencie w którym przyjechałem pierwszy raz zapytać o serwis i diagnostykę, powinienem usłyszeć że niestety, tego typu instalacji nie obsłużę, bo się po prostu nie znam i tyle. Doceniłbym szczerość, a nie w momencie w którym przyjechałem powiedzieć że jednak dalej coś nie gra, to 3 raz słyszę nieśmiertelne "poprawię korekty" i mam się umawiać na serwis za 2 tygodnie.. no nie o to mi chodzi.`

No właśnie, o co chodzi z tą instalacją że tak napisałeś? Tylko ta jedyna konkretna BRC wymaga jakichś szczególnych umiejętności, sprzętu?
Czy na przykład mogę powymieniać poszczególne podzespoły i już nie będzie BRC..?
Pytam z ciekawości jako laik, bo odnośnie diagnostyki to wrzuciłem w Google i podobno można normalnie jak do auta, podłączyć się do instalacji przez komputer i oprogramowanie, ale co tam zdziałać można to nie wiem, CCY z Gdańska ogarnia te kable i całe oprogramowanie.

Spróbowałbym na start resetu adaptacji gazu, nowe powinny chyba pobrać dane z benzyny prawda? Tym bardziej że raczej zdjęcie klemy nie pomoże, a była na przykład w międzyczasie sytuacja że gubiłem płyn chłodniczy i OBC wyrzucał komunikat o sprawdzeniu poziomu. Najpierw odpowietrzyłem układ, ale to nie było to. Usterkę znalazłem, wąż zmieniłem i finalnie odpowietrzyłem cały układ jak przykazano (razem z nagrzewnicą itd.). W międzyczasie właśnie problemów z chłodzeniem, dwukrotnie nie załączył mi gazu (włącza zawsze po wyjściu temp za niebieskie pole). Temperatura doszła do pionu, minęło kilka minut i się uruchomił i potem już było okej, tak jakby coś pogubił i czekał aż dojdzie temp płynu do wartości maksymalnej? Od tamtej pory cisza, problem więcej się nie pojawił.

Jednakże od momentu jak odłączyłem gaz, po jednym czy dwóch dniach ustał problem z odpalaniem rano, o którym też wspominałem, dokładnie tak jakby to co zostało w wężach gazowych ulotniło przez ten wtryskiwacz i tyle, więcej się z butli nie cofnie, nawet jak zawór główny jest otwarty.
.... znowu ALBO ....
albo dlatego że rozjechane ustawienia LPG nie wpływają już na benzynowe, bo gazu nie używam, a na przykład komp benz zaczytywał i ubogacał dawkę paliwa przy odpalaniu i zalewał świece i dlatego musiał dłużej zakręcić?

Benzynę mam ogarniętą już, adaptacje się poustawiały, cisza spokój na tym terenie to teraz czas na LPG, a tu nie wiem już nic kompletnie :P


Rejon to północna Polska - Elbląg/Braniewo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 17 sierpnia 2021, 22:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
JJacob napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
Tak - mogło spalanie tak wzrosnąć, bo po prostu niewłaściwe sygnały dochodzimy do jednostki sterującej.

I to najczęściej jest przyczyną też tego, że nie odpala rano.
Może być też taka sprawa, że zarówno zawór w parowniku jak i któryś wtryskwiacz nie trzymają ciśnienai i przez noc uchodzi gaz w niewielkiej ilości do komory spalania, i to też może powodować problemy z odpaleniem, natomiast z tego co piszesz - to potrzebna jest regulacja i być może wymiana wtrysku.


Nie chciałbym zaśmiecać tematu, dlatego chciałbym się skontaktować z Tobą na PW. Nie dogadałem się dzisiaj zbytnio z gazownikiem, jeżeli już wtrysk do wymiany to powinienem wszystkie 6, a najlepiej żeby nie przepłacać to on proponuje jakieś swoje wtryski ale marki nie podał (dwa trójniki = 6 cyl) ale dodał że te jego można rozebrać i wyczyścić i 850zl i montaż gratis.

Także tak czy siak, w sobotę mam wyjazd na 800km i do tego czasu wiem że wymienić nie wymienię nic, więc bym chociaż sprawdził o ile jest taka opcja.

EDIT: edytowałem, szczegółową opinię zostawię dla siebie,


spoko, możesz pisać PW, luzik.

Ogólnie używanych wtrysków nie kupuj, najlepiej wymień gdzieś ten co nie działa, na taki jaki masz.
Tu korekt się nie poprawia w kółko, trzeba zrobić porządnie mapy, kalibrację, a na początek usunąć usterkę mechaniczną (jeżeli jest ten wtrysk).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 18 sierpnia 2021, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Cytuj:

Ogólnie używanych wtrysków nie kupuj, najlepiej wymień gdzieś ten co nie działa, na taki jaki masz.
Tu korekt się nie poprawia w kółko, trzeba zrobić porządnie mapy, kalibrację, a na początek usunąć usterkę mechaniczną (jeżeli jest ten wtrysk).


Czyli na chwilę obecną reset ustawień komputera LPG nic nie pomoże (jakieś manualne odpięcie go czy coś)? Znalazłem w internecie kabel do diagnostyki i oprogramowanie, tylko nie wiem z kolei czy BRC nie zablokowało programu, tam widziałem opcje autokalibracji itd.

Może jakbym go zresetował to zaadaptuje się sam pod benzynę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 18 sierpnia 2021, 15:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
nie zaadaptuje się sam, możesz spróbować samemu, ewentualnie poszukać ogarniętego w BRC gazownika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 19 sierpnia 2021, 07:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Szczurek1986 napisał(a):
Na jakich komponentach jest instalacja LPG i jak ona jest założona ?


Poniżej zdjęcia owej "instalacji". Jakieś mam wrażenie że może to zalatywać lipą, tym bardziej że widziałem posty że ludzie mają pomontowane tak że na pierwszy rzut oka nie widać..

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523i M52B25 LPG
PostNapisane: 29 sierpnia 2021, 09:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
I jak, udało się ogarnać coś?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL