BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 21 października 2017, 23:54


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 27 lutego 2006, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Ponieważ bardzo często na forum pojawia się pytanie dotyczące instalacji gazowych postanowiłem przykleić posta o tej tematyce.Wątek ten jest dla tych, którzy mimo obaw postanowili w najbliższym czasie założyć gaz lub już go założyli,po to, aby dowiedzieć się od siebie nawzajem,jakiego typu instalacje założyć,czego unikać i gdzie szukać rozwiązań ewentualnych problemów









I GENERACJI
INSTALACJA GAZOWA DLA SAMOCHODÓW Z SILNIKIEM
GAŹNIKOWYM


Jest to najprostszy układ zasilania benzyną i nie wymaga montażu skomplikowanych układów sterujących. Gaz zmagazynowany w zbiorniku, umieszczonym w bagażniku, przedostaje się rurą miedzianą (D O,6 mm) do przedniej części samochodu. Przepływa przez zawór gazowy
i rozpręża się w reduktorze do ciśnienia atmosferycznego pod wpływem podciśnienia panującego w silniku, zostaje on zassany do cylindrów silnika przez mixer umieszczony na gaźniku. W czasie, gdy silnik pracuje na gazie dopływ benzyny do gaźnika zostaje odcięty elektrozaworem benzynowym. Przełączenie funkcji gaz/benzyna odbywa się ręcznie z kabiny samochodu przez wyłącznik umieszczony w zasięgu ręki kierowcy.


Jeżeli chodzi o ten typ instalacji gazowej stanowczo odradzam,
chyba ze jest to auto nie wyposażone w Sade Lambda ewentualnie jest o
dosc znacznym przebiegu i po sprawdzeniu w warsztacie montującym dana
instalacje monter stwierdza iż jest ona uszkodzona a auto sklad
mieszanki benzynowo-powietrznej dobiera na podstawie zaprogramowanych
danych z wlasnej jednostki CPU, objawy dosc duze spalanie benzyny bez
znaczenia czy auto jest mocno deptane czy tez nie.
Wady tego rozwiązania - przy czestym jezdzeniu na wysokich obrotach
szybkie uszkodzenie sondy lambda, wylatujące uszczelki pod glowica,
podpieranie zaworow, jak również wypalanie gniazd zaworowych. W
większości przypadkow konieczność resetowania Memory CPU, gdyz po pewnym
czasie odmawia pracy lub zaczyna wariowac na benzynie.
Zalety - Tania instalacja gazowa, niekiedy jedyna jaka można zamontowac


II GENERACJI

INSTALACJA GAZOWA DLA SAMOCHODÓW Z JEDNO
PUNKTOWYM WTRYSKIEM PALIWA


Jest to silnik typu monowtrysk. Ilość wtryskiwanego paliwa określa "komputer" na podstawie odczytu sygnałów z różnych czujników, w które wyposażony jest silnik. Jednym z podstawowych czujników jest sonda LAMBDA i katalizator. W starszych silnikach niewyposażonych fabrycznie w sondę Lambda, można zamontować najprostszy zestaw instalacji gazowej, składającej się ze zbiornika; zaworu gazowego reduktora (parownika); miksera - elementu montowanego między wtryskiem benzyny a przepustnicą ,podającego gaz do silnika; przekaÂĽnika odcinającego wtrysk i przełącznika gaz/benzyna umieszczonego w kabinie samochodu. Układ taki należy regularnie serwisować, aby nie dopuścić do zmiany w znaczący sposób układu mieszanki paliwowo - powietrznej, co w konsekwencji może doprowadzić do zwiększenia użycia gazu, a w ekstremalnych sytuacjach wypalenia gniazd zaworowych w silniku.

W nowszych układach wtrysku pojedynczego, silnik wyposażony jest w sondę LAMBDA i należy zamontować poza podstawowym układem gazowym sterowanie elektroniczne składu mieszanki paliwowo - powietrznej. Spotkać się można z dwoma podstawowymi typami komputerów gazowych:
korekcyjny
programowalny


Proces dobierania składu mieszanki opiera się jedynie na
odczytach z Sondy Lambda, uzadzenia już prawie niestosowane w większości
przypadkow działają poprawnie do dnia dzisiejszego o ile Sonda Lambda
podaje właściwe dane, mala możliwość konfiguracji typow stosowanych
Sond, nie nadaje się do większości nowszych autek.
Wady - przy nieprawidłowej pracy Sondy przelewa gaz przez silnik, mala
ilość trybow pracy
Zalety - W miare poprawne dawkowanie, ochrona komor spalania przed
nadmiernym przegrzewaniem się (efekt zubożenia mieszanki)Tutaj mogę polecić systemy włoskiego producenta marki BRC- lambda BLITZ i Lambda JUST Koszt takiej instalacji mieści się w granicy 1400 do 2500 zł i jest uzależniony od rodzaju samochodu.

III GENERACJI

INSTALACJA GAZOWA DLA SAMOCHODÓW
Z WIELOPUNKTOWYM WTRYSKIEM PALIWA


Paliwo w takim silniku podawane jest do każdego z cylindrów osobno tuż przed zaworami silnika. Auto wielopunktowe zawsze wyposażone jest w komputer benzyny, mniej lub bardziej rozbudowany posiadający przeważnie funkcje samokontroli i samoadaptacji do aktualnych warunków jazdy .

W zasadzie do silnika z wtryskiem wielopunktowym zamontować można każdą dostępną na rynku instalację gazową. Przy wyborze systemu gazowego należy zastanowić się tylko - czego oczekujemy po jej zamontowaniu.


Systemy III generacji są to instalacje już nowocześniejsze i przeznaczone do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa, oraz kolektor z tworzywa sztucznego. Gaz jest wtryskiwany za pośrednictwem dystrybutora (silnika krokowego) bezpośrednio do kolektora ssącego. Ze względu na mankamenty tej instalacji stosuje się systemy bardziej nowocześniejsze tj. IV generacji


IV GENERACJA

INSTALACJA GAZOWA DLA SAMOCHODÓW Z SEKWENCYJNYM
WTRYSKIEM PALIWA



Instalacja jest oszczędniejsza niż przy wtrysku ciągłym gazu ze względu na bardziej precyzyjne określenie poszczególnych dawek paliwa, mniejsza jest też różnica mocy między gazem i benzyną. Układ taki składa się ze zbiornika, elektrozaworu gazowego, reduktora, listwy wtryskiwaczy gazowych - sterownych osobno dla każdego cylindra. Stary i nowy typ różni się częścią elektroniczną. Stary typ elektroniki opiera się na poszczególnych czujnikach silnika (TPS, obroty, sonda Lambda lub sygnału z pierwszego cylindra). Komputer gazowy na ich podstawie tworzy własną mapę czasów otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Układ taki wymaga zastosowania emulatora wtryskiwaczy, emulatora sondy Lambda (odmienna praca sondy Lambda niż na benzynie ze względu na dwie różne mapy czasów otwarcia wtryskiwaczy - benzynową i gazową), ewentualnie emulatora OBD II dla samochodów po 2000 r. produkcji posiadających dwie sondy Lambda. Nowy typ elektroniki sterującej gazem, pomija całkowicie pojedyncze czujniki silnika. Praca silnika na gazie opiera się w całości na mapie zapisanej w pamięci komputera benzynowego, pobierając gotową, przetworzoną przez komputer benzynowy informacje na temat ilości paliwa koniecznych do zasilenia każdego cylindra indywidualnie. To komputer benzynowy decyduje o ilości podawanego do silnika gazu. Komputer gazowy jest tylko przelicznikiem ilości podawanej benzyny na ilość gazu.
Instalację tą można stosować do obecnie produkowanych aut z nowoczesną elektroniką sterowania benzyny i systemami diagnostyki pokładowej OBD II bez konieczności stosowania dodatkowych emulatorów.



Systemy IV generacji są to instalacje gazowe przeznaczone do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa, oraz kolektor z tworzywa sztucznego. Są to najnowocześniejsze systemy, w których zastosowano wtryskiwacze gazowe. Każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jeden cylinder przez co jazda na gazie nie różni się niczym od jazdy na benzynie.

W żadnym przypadku instalacja gazowa nie przyczynia się do skrócenia życia silnika a wręcz przeciwnie powoduje nawet jego wydłużenie. Jest to spowodowane przede wszystkim składem chemicznym paliwa, co widoczne jest podczas spalania ? czystość spalin ? mniej zanieczyszczeń. Kolejnym warunkiem jest prawidłowy dobór instalacji oraz póżniejsza jej eksploatacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2006, 17:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
Pozwolę sobie coś dorzucić:

V GENERACJA

INSTALACJA GAZOWA Z WTRYSKIEM GAZU W FAZIE CIEKŁEJ


W instalacji tej gaz tłoczony jest ze zbiornika pompą zapewniającą ciśnienie gazu 10-12 bar. We wszystkich innych instalacjach LPG gaz przemieszcza się ze zbiornika do reduktora pod ciśnieniem własnym panującym w zbiorniku.

Druga istotna różnica to brak parownika czyli urządzenia w którym w innych instalacjach gaz w postaci cieczy zmienia się w gaz. Przy okazji w parowniku zostaje większość oddestylowanych w ten sposób zanieczyszczeń, które były rozpuszczone w fazie ciekłej. Zanieczyszczenia te zdecydowanie pogarszają pracę instalacji i przyspieszają zużycie jej elementów.

Nawet ta najlepsza instalacja ma pewne mankamenty, z których najbardziej bolesnym jest cena montażu 6000- 7000 zł brutto dla silnika 6-cio cylindrowego.

.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 22:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Dolnyslask
Wpływ instalacji gazowej (II Gen) w BMW na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego, oraz ich wartości maksymalnych.

http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm
Nie ma to jak kochany gaz nie? ;)

Tutaj jeszcze pokazany był sprawny silnik, bo na benzynie osiągał prawie max.
Jak jest wyeksploatowany i jeszcze kiepska instalacja to 525 można byle Poldolotem na benzynie objechać ;).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 14:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
BMDoubleU, i to właśnie jest przykład że decydując się na instalację gazową niema co oszczędzać i montować najtańsze badziewi (jak stać Cię na konia to i na bat). Kto normalny kupuje BM-ke z prawie 200-tu konnym silnikiem i truje ją taką kiepską instalacją. Jeden mój kolega kiedyś śmiesznie to ujął ;
Cytuj:
To tak jak opierd....lić orłu skrzydła, żeby sie zmieścił do klatki po kanarku

:hurra: :super:
Jak auto ma chodzić na benzynie normalnie, kiedy oryginalna średnica dolotu powietrza wynosi ok 80mm, a po montażu instalacji gazowej, zostaje zwężona przez mikser (mieszalnik) do 40mm w najlepszym wypadku. Tak więc wielkim sukcesem montażysty było że przedstawiane auto z instalacją dysponowało mocą ok 150 KM.

Dla kontrastu (przeciwwagi) proponuje obejrzeć ten wykres z hamowni.
http://www.gazeo.pl/bmw_tanio_i_z_klasa.php
Przedstawione auto z sekwencyjną instalacją gazową, nie odbiega mocą ani osiągami seryjnej benzynie.

Więc to jak auto nam sie odwdzięczy zależy od tego jak my je traktujemy.
A zakładając instalację II generacji i to najprostszą traktujemy je jak orła z powiedzenia mojego koleżki :|

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 13:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Popieram szybciej wymontowalem generacje 2 z auta niz kupilem auto z ta instalacja :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Lokalizacja: Konin
A jak sprawdzić jaką ma się instalacje? :hyhy:
Niedawno nabyłem E34 520 89r z gazem, wczesniej nie miałem auta z gazem i mało co o tych instalacjach wiem, nawet nie zapytałem przy kupnie która to generacja :/ Ale z tego co tu przeczytałem to napewno nie jest 1 ani 5, ale obstawiam 2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
endriu, tu masz wszystko wyjaśnione;
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=48646

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 13 listopada 2009, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Fajny artykuł może sie przyda... ;)
http://moto.onet.pl/1583668,1,artykul.html

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 15:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 38
Posty: 10
Moje BMW: E34 530i 89r
Witam . Mam pytanie posiadam BMW E34 530i silnik rzędowy 12v 1989 rok i zastanawiam sie jaka bedzie najlepsza instalacja gazowa sekwencyjna do tego auta . Prosze wszystkich co maja takie utka i zamontowany gaz o opinie i porady . Pozdrawiam KOSIOREK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 13:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 10334
Lokalizacja: Przysucha
kosiorek napisał(a):
Witam . Mam pytanie posiadam BMW E34 530i silnik rzędowy 12v 1989 rok i zastanawiam sie jaka bedzie najlepsza instalacja gazowa sekwencyjna do tego auta . Prosze wszystkich co maja takie utka i zamontowany gaz o opinie i porady . Pozdrawiam KOSIOREK.


Przenieś temat gdzie indziej bo tutaj ciężko będzie Ci się dowiedzieć czegoś więcej :)

_________________
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Typer EURO 2012 - III miejsce, Typer 10/2012 - I m. 11/2012 - I m. 1/2013 - II m. 2/2013 - I m. 3/2013 - II m. 6/2013 - III m. 7/2013 - II m. 8/2013 - II m. 12/2013 - III m. 1/2014 - II m. 5/2014 - I m. 7/2014 - III m. 9/2014 - II m. 12/2014 - III m. 01/2015 - I m. 2/2015 - I m. 3/2015 - I m. 4/2015 - II m. 9/2015 - I m. 10/2015 - I m. 11/2015 - I m. 2/2016 - III m. 3/2016 - I m. 4/2016 - II m. 5/2016 - I m. 10/2016 - II m. 12/2016 - II m. TYPER ZA ROK 2016 - II m. 1/2017 - I m. 3/2017 - 3 m. 4/2017 - II m. 5/2017 - Im. 8/2017 - Im. 9/2017 - Im.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Typer Mistrzostw Świata w Brazylii - III miejsce :-)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 18:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 15
Lokalizacja: Krasik
Moje BMW: e 36
Kod silnika: M40B18
A no właśnie ja mam e 36 i niestety kupiłem ją z instalacją gazową... Wymieniłem juz przepływkę, wtryski, silniczek krokowy i sondę.. I juz nie jeżdżę na gazie.. Żałuje strasznie, że kupiłem becię z gazem, bo juz wiem jak strasznie skatowny jest silnik..:( I teraz jeżdżę na benzynie :)
Szkoda silnika i nie ma przyjemności z jazdy.. Nie to co na benzynie:D

_________________
BMW - Bardzo Mądry Wybór:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 18:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
luki przeczytaj to co mam na dole zanim płakać jaki świat jest zły i nie dobry

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 10 stycznia 2010, 07:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 8
Moje BMW: bmw 318 is
Kod silnika: m40
Witam
mam maly problem z moja instalacja
kiedy jezdze na gazie spada mi jedna rurka przy silniku z dosc mocnym wystrzalem
czy ktos moze wiedziec dlaczego tak sie dzieje i jak to naprawic?
z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 10 stycznia 2010, 19:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
kiedy jezdze na gazie spada mi jedna rurka przy silniku z dosc mocnym wystrzalem


Kolejność jest odwrotna ;)
Auto najpierw strzela, a dopiero potem spada rurka (prawdopodobnie od silnika/nastawnika biegu jałoweg).

99% wystrzałów to problem z instalacją zapłonową silnika.
Należy zacząć od wymiany świec zapłonowych i regulacji instalacji.

P.S. To nie jest temat do opisywania problemów, tylko informacyjny odnośnie rodzaju i działania instalacji LPG, może wartoby założyć odrębny wontek ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 17 marca 2010, 21:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 27
Posty: 176
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
ja wymontowalem instalacje 2 GEN i zamontowalem osobiscie sekwencje i lata bajecznie i zrobione po swojemu a nie przez byle paprokow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 14:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
a ja mam takie pytanko odnośnie instalacji,co ile lat trzeba wymieniać instalację?
Ja słyszałem ze po 10 latach należało by wymienić całą?
Czy to prawda,czy tylko wystarczy jakieś cześci powymieniać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 16:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 3858
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
BLINX napisał(a):
Ja słyszałem ze po 10 latach należało by wymienić całą?
Czy to prawda,czy tylko wystarczy jakieś cześci powymieniać?


Masz homologacje na 10lat na butle gazowa. Potem musisz albo ja wymienic i dostac nowa homologacje, albo przejsc specjalny przeglad, ktory przedluzy homologacje o kolejnych kilka lat.
Z tego co sie rozejrzalem operacja niewarta zachodu, lepiej dolozyc kilka groszy i wstawic nowa butle.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 18:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
W żadnym przypadku instalacja gazowa nie przyczynia się do skrócenia życia silnika a wręcz przeciwnie powoduje nawet jego wydłużenie. Jest to spowodowane przede wszystkim składem chemicznym paliwa

http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 17:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Lokalizacja: Zag³êbie
ja kupiłem obecna bawarke z instalacja stag300 (chyba tak sie pisze) i narazie (niezapeszajac) jest wszystko OK ... nienarzekam i polecam ... wielu znajomych na tego typu instalce jezdzi i sobie chwala

_________________
www.bts-bmw.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o instalacjach gazowych.
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 22:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Witam!
Mam problem ze swoją instalacją gazową.
Jest to niestety instalka II gen.
bmw e36 318
Problem polega na tym iż od dwóch dni podczas tankowania gazu, dzieje się to niesamowicie powoli (1 litr na 2 minuty!!)
Pytanie brzmi - Co to może być?
Butle mam w kole, przewodów na pewno nie naruszyłem.
Proszę o pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL