BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 22:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Odłączanie pompki paliwa przy LPG
PostNapisane: 14 czerwca 2007, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 99
Lokalizacja: Złotoryja
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak to w końcu jest z tą pompką. Przeczytałem parę postów i nadal nie wiem czy można ją odłączyć podczas jazdy na gazie czy nie. Bo z tego co czytałem zdania są podzielone. Chciałbym u siebie takie coś zrobić. Oczywiście była by odłączana po przejściu na LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 14:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: P-sz
Mozna to zrobic choc jezeli bedziesz miał cały czas pomiedzy 1/4 a 1/2 zbiornika paliwa to nie trzeba jej odłączac. ale jezeli chcesz to podjedz do jakiegos elektryka i napewno cos takiego Ci zrobi. albo załozy normalnie przełącznik którym mozesz sam wyłączac pompe albo taki "przekaznik" który automatycznie odłączy pompe po przełączeniu na gaz

_________________
po BMW zostaÂły tylko zdjecia i wspomnienia
Jak wam sie podobaÂła??
Kiedys - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6463
Na nowym felunku - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 01:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Sprawdzony gazownik mi to odradzał bo "padną ci wtryski " ...

Ale w sumie nawet kiedy pompa chodzi podczas jazdy na LPG wtryski są odcięte, pompa tylko utrzymuje ciśnienie w układzie paliwowym, może o to w tym wszystkim chodzi żeby w układzie cały czas było paliwo i nie wdarła się korozja która później zapcha wtryski??

Tak to na chłopski rozum rozkminiłem, ale moją wątpliwość budzi to że jakiś czas temu rozbierałem cały kolektor ssący i pomimo że auto stało jakiś czas, ciśnienie w listwie było dosyć spore...

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 01:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
A takie urządzenie odcinające pompe można chyba kupić na Allegro, z samodzielnym montarzem nie powinno być problemów

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Z tego co slyszalem i czytalem wynika, ze nie powinno sie odcinac pompy z 2 powodow.
1. gdy pompa jest wlaczona, paliwo caly czas krazy, przemywaja i chlodzi wtryski od spodu.
2. gdy odetniemy pompe podobno jakies male zaworki zwrotne potrafia sie zapychac

wnioski mozna wysunac samemu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 13:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Kurcze niewiem jak i gdzie to paliwo krąży bo np. w E32 z m30 z jednej str. listwy wchodzi wąż z pompy paliwa a z drugiej jest tylko zawór który upuszcza ciśnienie po przekroczeniu 30 bar i wychodzi z niego tylko cieniutka rurka która idzie do "dopalacza oparów paliwa" z tego co się orientuję tak to się nazywa. To jest takie małe plastikowe badziewko z wtyczką i drugą rurką która wychodzi od spodu z kolektora ssącego i z trzecią rurką która niewiem gdzie idzie :P

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
paliwko, ktore nie wyjdzie przez wtryski wraca spowrotem do baku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 14:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
AAAaaa ... :wstyd: :wstyd: :wstyd: faktycznie sprawdziłem na realoem i sobie przypomniałem, z tego zaworka wychodzą 2 węże ten cieniutki od oparów na górze ii grubszy zapewne z benzynką idzie dołem :]

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
wonz napisał(a):
z tego zaworka wychodzą 2 węże ten cieniutki od oparów na górze ii grubszy zapewne z benzynką idzie dołem


dokladnie

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: kOMORĂłW/PRUSZKĂłW
za 20 zloty zatankowalem bezyny przejechalem 23km, zatankowalem gazu za 20 zloty przejechalem 87 km. to jest roznica odlaczylem pompke za pomoca bezpiecznika nr 18, pozniej poczekalem az paliwo sie wypali i teraz jak cieplo odpalam z gazu rano i nie ma wiekrzych problemow. w zime zamiatam na bezynie niestety...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 12:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Pifko, uszkodzisz sobie w taki sposob wtryski + ew pompke paliwa

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Sosnowiec
mongooes ma racje uszkodzisz wtryski nie wolno odcinać pompy paliwa ona chłodzi listwe wtryskową a benzyna wraca Ci co baku przy włączonym LPG i lepiej żeby ci zdechła pompa niżeli wtryski (koszt nie porównywalny). A najlepsza rada mając LPG nie jeździć na benzynce przy rezerwie co jest bardzo czesto spotykane.

_________________
JeÂśli BĂłg wymyÂśliÂł by napĂŞd na przedniÂą oÂś, to by ludzie chodzili na rĂŞkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 21:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ale rozsądny gazownik zawsze przy montażu mówi, żeby min. 1/3 zbiornika była zawsze wypełniona paliwem

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Sosnowiec
dokładnie, bo smarowanie musi być

_________________
JeÂśli BĂłg wymyÂśliÂł by napĂŞd na przedniÂą oÂś, to by ludzie chodzili na rĂŞkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 13:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Sam mialem ten dylemat i musze stwierdzic ze odcinanie pompy to dobry pomysl.Jedyny tego minus ,to przy przelaczaniu z LPG na PB jest chwilowa dziura w "ciagu".Znam wiecej przypadkow zatarcia lub uszkodzenia pompy niz uszkodzenia wtryskow. Ale to moje doswiadczenia i prosze sie tym nie sugerowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Kiepski pomysł z tym odcinaniem.Oszczedzisz pompkę,możesz stracić wtryski.Koszta nieporównywalne.Lepiej wlać ciut więcej do baku.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
CiOoS napisał(a):
Kiepski pomysł z tym odcinaniem.Oszczedzisz pompkę,możesz stracić wtryski.Koszta nieporównywalne.Lepiej wlać ciut więcej do baku.


Czy to twoje doswiadczenie czy wyczytales w necie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 14:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ale tu bzdury widzę powypisywane :kwasny: .
Po pierwsze to jakieś przepłukiwanie listwy jest bez sensu, po drugie jeśli wtryski nie dzialają ,to nie ma mowy o ich przepłukiwaniu.
Następna sprawa; przy sekwencji odcinka pompy raczej nie ma sensu bo itak za każdym razem auto odpala na benzynie , natomiast przy gazie starej generacji jak najbardziej pompę można odciąć i miałem tak zrobione w poprzedniej becie.
Sposób jest banalnie prosty.
Kupujesz przekażnik jednostykowy z cewką na 12v i cewkę przekażnika podpinasz pod zasilanie elektrozaworu gazu , działa to w ten sposób ,że jeśli gaz działa to również przekażnik dodatkowy działa i , teraz pozostaje tylko wbić się gdzieś w przewód zasilania pompy lub w jej przekażnik główny.
Rozcinasz dany kabel i jeden koniec przylutowujesz do styku ruchomego tego dodatkowego przekażnika ,a drugi do styku który podczas zasterowania przekażnika nie przekazuje dalej napięcia.
W ten sposób jeśli auto jest na gazie to automatycznie pompa jest wyłączona , i odwrotnie gdy gaz jest wyłączony to przekażnik jest otwarty na przepływ prądu do pompy.
Może trochę skomplikowanie napisane dla laików ,ale jeśli ktoś ma pojęcie choć trochę o pracy przekażnika to napewno zatrybi o co biega.
Prawdą jest ,że jeśli zbyt długo jeżdzimy tylko na gazie ,to auto potem ma problem z zaskoczeniem na benzynie ,więc np. raz dziennie można auto odpalic na benzynce i problem z głowy , pompa będzie bezpieczna i wtryski również.
Pomysł takiego patentu wykluł mi sie w głowie jak dwóch znajomych w przeciągu tygodnia spaliło sobie pompy i u mnie działało baz zarzutu.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL