BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 04:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak zaoszczędzić na paliwie?
PostNapisane: 22 kwietnia 2006, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6182
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Jak zaoszczędzić na paliwie



Po pierwsze: opony


Kiedy ostatni raz sprawdzałeś kierowco ciśnienie w oponach? Bardzo często lekceważymy nie tylko stan ogumienia, nie mówiąc o tym, że część kierowców nadal jeździ na zimowych oponach. Bagatelizujemy także ciśnienie powietrza (za mało w oponie – jeszcze mniej w baku!). Tymczasem, na poziom zużycia benzyny wpływa również przestrzeganie – jak mówi instrukcja – różnicy ciśnienia między tylnymi i przednimi oponami! Zbyt ,,miękka’’ opona przylega większą powierzchnią do jezdni, wcale nie zwiększając bezpieczeństwa, za to mocno – opór podczas ruchu. Zużycie paliwa zwiększają także szersze opony. Powinny być dopasowane do zaleceń producenta. Mały fiat na ,,gumach’’ o szerokości 200 mm może spalić nawet 1,5 raza więcej paliwa!

Po drugie: bagażnik


Rower nie wejdzie na siedzenie pasażera i nawet przy solowej podróży trzeba go zabrać na dach: – Bagażnik dachowy dodatkowo – znacząco! – zwiększa opory powietrza, a więc i zużycie paliwa – ostrzega M. Garstecki. Po co więc paradować z nim ,,na pusto”, gdy już jest nieprzydatny. I nie oszukujmy się, że opływowe pudło, które służy za sakwę na dachu, stawia mniejszy opór! Bagaże wystające poza linię auta mogą spowodować większe zużycie nawet do półtora litra na sto kilometrów drogi. A opory powietrza to także dodatkowe lusterka, anteny czy czasem dodawane tylko do ozdoby spojlery.

Po trzecie: stan techniczny


– Nie zdajemy sobie sprawy, jak ważne nie tylko dla żywotności silnika, ale również dla zużycia paliwa ma stan techniczny auta – mówi Maciej Garstecki. – Mam tu nam myśli na czas wykonywane przeglądy, wymianę oleju i filtrów, dbanie o hamulce, by nie dawały oporów... Dodajmy, że w tym ,,żelaznym repertuarze” każdego serwisanta, do którego pojedziemy na przegląd, jest też kontrola łożysk i geometria zawieszenia, czyszczenie i wymiana świec.

Po czwarte: technika jazdy

Nie znajdziemy idealnych kierowców, którzy mieliby w głowie, rękach i w nogach to wszystko, co radzą nasi specjaliści. Pierwszy błąd: rozgrzewanie silnika na postoju, a nie podczas jazdy. Drugi: brak umiejętności przewidywania sytuacji drogowych, aby unikać gwałtownego hamowania i rozpędzania auta. Niektórzy fachowcy szacują, iż zredukowanie liczby zmiany biegów o kilkanaście razy w czasie miejskiej jazdy to naprawdę spora oszczędność. Szybsza zmiana biegów to dynamiczniejsza jazda – ale żeby oszczędzać trzeba się zastanowić, czy warto redukować bieg, gdy auto ,,kula’’ się na wyższym.

– Zwracajmy uwagę na właściwe prędkości dostosowane do warunków drogowych i... hamowanie silnikiem (czyli redukowanie biegu na niższy, gdy chcemy powoli wyhamować auto) – wylicza nasz rozmówca, który jest wrogiem kawalerskiej jazdy polegającej na gwałtownych skokach do przodu, a potem gwałtownym hamowaniu. Przy okazji obalamy mit, że jazda na wyższym oktanie przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Wzrośnie tylko dynamika, ale będzie to z kolei sprzeczne z zaleceniem producenta.

Turbinka i magnetyzery

Nie ma żadnych wiarygodnych badań, usłyszeliśmy w firmie Pol-Car, które by potwierdzały twierdzenia, że – zachwalane zwłaszcza w Internecie – turbinka Kowalskiego (stosowana w starych typach samochodów) i magnetyzery paliwa dają wymierne, warte zachodu oszczędności.

Palimy światła!

Wszystkie paląca się światła w samochodzie to zaledwie 60– watowa żarówka. Wątpliwą więc oszczędnością jest jazda bez zapalonych świateł. Bezpieczeństwo jest więcej warte od zarobionego grosza na stu kilometrach.


Obciążenie auta

Fachowcy wyliczyli, iż auta o wadze około 500 kg może zabrać dwie osoby, a dopiero gdy jego waga przekroczy 750 kg, wtedy wraz z kierowcą może być czworo. Przy przestrzeganiu tej zasady oszczędzimy na paliwie nawet do 20-30 proc. Aby nie wyrzucać teściowej, mówiąc jej, że trasa niebezpieczna, przejrzyjmy bagażnik. Bardzo często wozimy w nim mnóstwo niepotrzebnych rupieci.

Leszek Donder, poznański taksówkarz - W ruchu miejskim trzeba bardzo uważać na każdy element, który zwiększa zużycie paliwa. Co 2-3 dni należy sprawdzać ciśnienie opon, kontrolować regularnie amortyzatory, klocki, zaglądać, czy nie są zniszczone tarcze, smarować łożyska. I nie używajcie, kierowcy, szerokich opon!

Danuta Pawlicka, KRYS

Artykuł pochodzi z Gazety Poznańskiej

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Belfast
Jak dla mnie to wystarczy mniej jezdzic :)

_________________
Ten swiat chyli sie ku upadkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 23:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Najlepiej to samochód do garażu i na rower i oszczędność jak się patrzy, a zdrówko do tego ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 20:01 
Pułkownik Zuber napisał(a):
I nie używajcie, kierowcy, szerokich opon!


aj tam, ja mam kosiarkę, a nie silnik. mimo to, po przejściu z 195 na 225 ze 9,7 wzrosło mi na 9,97 :) przy mocnym, naprawdę mocnym ciskaniu i średnio rozsądnej jeździe, czyli śmiem twierdzić, że normalnie na 195 spaliło by mi podobnie, przy takiej jeździe. A na 195 potrafiłem też spalić 11, więc bardziej znaczenie ma technika jazdy, niż same koła- oczywiście przy naszych samochodach- nie mówię o Fjuczerach z 1.1 Fire...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 50
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
kiedys jechalem z taksowkarzem ktory mi udowadnial ze wlaczone swiatla powodują drastyczny (o 1l/100km:) wzrost spalania w mercedesie "beczce", wszytsko fajnie tylko pewnie pominal kwestie bezpieczenstwa... ehh

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 21:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
DarPiet napisał(a):
wszytsko fajnie tylko pewnie pominal kwestie bezpieczenstwa... ehh


Statystyki mówią co innego, a liczba wypadków (czołowych także) wzrosła. Zakładam że światła nie były tego przyczyną, tylko głupota ludzka wzrasta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 21:17 
MaRio-sKaTe napisał(a):
DarPiet napisał/a:
wszytsko fajnie tylko pewnie pominal kwestie bezpieczenstwa... ehh


Statystyki mówią co innego, a liczba wypadków (czołowych także) wzrosła.


a tam, bullshit. wczoraj jechałem do darłówka, czy tam 4 dni temu, przed, czy po zakręcie jadąc pod słońce w życiu bym nie zauważył jadącego z naprzeciwka auta, które było bardzo blisko, gdyby nie miał świateł włączonych.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
jest potwierdzone badaniami ze wlaczone swiatla w dzien wcale nie zwiekszaja bezpieczenstwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 22:04 
bezpieczeństwa nie, ale jest potwierdzone, że ułatwia sprawne poruszanie się po drogach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: GdaĂąsk
Ja kidys miałem sam. w kol.błękitny met.
i Swiatła nie pomogły,gościu cofając mnie nie widział,zderzak mi rozwalił.
najlepsze było jego tłumaczenie, nie odróżnił nieba od sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 19:54 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
tomasz86staszic napisał(a):
jest potwierdzone badaniami ze wlaczone swiatla w dzien wcale nie zwiekszaja bezpieczenstwa

Jakimi badaniami? Uwzględniającymi wzrost liczby pojazdów w PL? Wątpię.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL