BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 12 grudnia 2017, 03:49


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Interpretacja błędów INPA
PostNapisane: 7 października 2017, 22:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 30
Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TUB20
Dzisiaj pierwszy raz podpiąłem interfejs (od użytkownika kkkkamil26) pod samochód, także jestem zielony.
Gdyby ktoś miał instrukcję z opisem każdej z funkcji i interpretacji wskazań INPY i/lub DISa,to proszę o namiar, byłoby dużo szybciej niż szukanie po forach i dopytywanie :)

Proszę o pomoc w interpretacji błędów:
Kod:
           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
           -------------------------------------

Date:      10/07/17 11:38:41
ECU:       MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant:   MS420DS0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    8 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

40    Plausibilitaet Signal Bremslichtschalter / Pedalwertgeber

Error frequency : 1
Logistic counter: 39

   Istwert Drosselklappe                        2.34  Grad DK
   Istwert Fahrerwunsch PWG 1                   3.75  Grad DK
   Last                                       136.18  mg/Hub
   Motordrehzahl                              768.00  1/min
   aufgetreten vor (rel. BZ)                  261.10  h

   Fahrerwunsch unplausibel
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: 28 A1 01 27 05 08 19 18 B6 5C
-------------------------------------------------------------

240   Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

Error frequency : 255
Logistic counter: 39

   Temperatur Kuehlwasser                      84.00  Grad C
   Drehzahl obere Grenze                     1344.00  1/min
   Luftmasse obere Grenze                     212.43  mg/Hub
   Luftmasse untere Grenze                     70.81  mg/Hub
   aufgetreten vor (rel. BZ)                  213.00  h

   Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
   Verbrennungsaussetzer CARB B4 emissionsverschlechternd
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: F0 B7 FF 27 B0 2A 27 0D B8 3D
-------------------------------------------------------------

239   Verbrennungsaussetzer Zylinder 2

Error frequency : 164
Logistic counter: 40

   Temperatur Kuehlwasser                      97.50  Grad C
   Drehzahl obere Grenze                     2112.00  1/min
   Luftmasse obere Grenze                     223.33  mg/Hub
   Luftmasse untere Grenze                     70.81  mg/Hub
   aufgetreten vor (rel. BZ)                  135.70  h

   Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
   Verbrennungsaussetzer CARB B4 emissionsverschlechternd
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: EF B7 A4 28 C2 42 29 0D BB 42
-------------------------------------------------------------

202   Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag

Error frequency : 117
Logistic counter: 40

   Motordrehzahl                              704.00  1/min
   Temperatur Kuehlwasser                      96.00  Grad C
   Last                                        87.15  mg/Hub
   Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1      0.18  V
   aufgetreten vor (rel. BZ)                  132.40  h

   Abweichung fett
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: CA B1 75 28 16 C0 10 23 BB 63
-------------------------------------------------------------

242   Verbrennungsaussetzer Zylinder 5

Error frequency : 23
Logistic counter: 37

   Temperatur Kuehlwasser                      90.75  Grad C
   Drehzahl obere Grenze                      960.00  1/min
   Luftmasse obere Grenze                     239.67  mg/Hub
   Luftmasse untere Grenze                     70.81  mg/Hub
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   54.30  h

   Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
   Verbrennungsaussetzer CARB B4 emissionsverschlechternd
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: F2 B7 17 25 B9 1E 2C 0D BE 70
-------------------------------------------------------------

228   Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross

Error frequency : 5
Logistic counter: 33

   Motordrehzahl                              704.00  1/min
   Last                                        81.71  mg/Hub
   Temperatur Kuehlwasser                      93.00  Grad C
   Lambdareglerabweichung Bank 2                0.39  %
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   11.80  h

   Abweichung fett
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: E4 B1 05 21 16 0F BC 81 C0 19
-------------------------------------------------------------

203   Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag

Error frequency : 3
Logistic counter: 33

   Motordrehzahl                              704.00  1/min
   Temperatur Kuehlwasser                      95.25  Grad C
   Last                                        76.26  mg/Hub
   Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2      0.07  V
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   11.80  h

   Abweichung fett
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: CB B1 03 21 16 BF 0E 0D C0 19
-------------------------------------------------------------

238   Verbrennungsaussetzer Zylinder 1

Error frequency : 2
Logistic counter: 24

   Temperatur Kuehlwasser                      67.50  Grad C
   Drehzahl obere Grenze                      896.00  1/min
   Luftmasse obere Grenze                      92.60  mg/Hub
   Luftmasse untere Grenze                     87.15  mg/Hub
   aufgetreten vor (rel. BZ)                    7.80  h

   Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: EE B3 02 18 9A 1C 11 10 C0 41
=============================================================


Error frequency oznacza ilość wystąpienia błędu od ostatniego skasowania?

Filmik obrazujący korekcję wtrysków po przełączeniu na gaz: https://youtu.be/K20wt_GVTgc
Czy wysokie wartości w przypadku cylindra 2 i 5 wskazują na wypadanie zapłonu? W ogóle co oznaczają te wartości?

Filmik obrazujący wartości analogowe podczas pracy na benzynie: https://youtu.be/NAStKSBdAdE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja błędów INPA
PostNapisane: 12 października 2017, 14:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1203
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Błędy dla MS41, MS42 i MS43:

Kod:
1 cewka zapłonowa Cyl 2
2 cewka zapłonowa Cyl 4
3 cewka zapłonowa Cyl 6
5 wtryskiwacz paliwa Cyl 2
6 wtryskiwacz paliwa Cyl 1
8 Przepływomierz powietrza (HFM)
10 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
11 Czujnik ciśnienia zbiornika (EVAP System) lub temperatura chłodnicy(MS43)
12 TPS albo - Maksymalna temp. płynu chłodzącego (MS43)
13 czujnik temp Chłodnicy wylot
14 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
15 prawdopodobieństwo - Cut Out Time
16 sprężarka klimy - PWM sygnał lub Wiarygodność Temp wlot powietrza (MS43)
17 prawdopodobieństwo - Temp Cieczy chłodzącej silnik
18 EWS sygnał lub czujnik wałka rozrządu (MS43)
19 Aktywacja zawór wlotowy VANOS lub Zawór wydechowy (MS43)
20 "CHECK ENGINE" Awaria kontrolki
21 VANOS -błąd elektryczny lub Aktywacja zawór wlotowy VANOS (MS43)
22 wtryskiwacz paliwa Cyl 3
23 wtryskiwacz paliwa Cyl 6
24 wtryskiwacz paliwa Cyl 4
25 Lambda podgrzewacz -Bank 1
27 krokowiec - Niesprawność
29 cewka zapłonowa Cyl 1
30 cewka zapłonowa Cyl 3
31 cewka zapłonowa Cyl 5
33 wtryskiwacz paliwa Cyl 5
35 Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego
36 DME główny przekaźnik
37 DME Główny przekaźnik: Opóźnienie
38 Sprzęgło -prawdopodobieństwo
39 Włącznik światła hamowania lub test przełącznika światła hamowania
40 Włącznik światła hamowania lub Sygnał wartości pedału
42 Multisystem w kierownicy- prawdopodobieństwo
43 Multisystem w kierownicy: przycisk
45 Multisystem w kierownicy: Port
47 czujnik Temp-niska przed kat lub Ograniczenie momentu Stopień 1 (MS43)
48 DME moduł sterujący -autotest 1
49 DME moduł sterujący lub monitoring momentu obrotowego Stopień 2 (MS43)
50 EVAP Zawór regulacyjny lub Monitorowanie reakcji Stopień 2 (MS43)
51 Zawór odcinający -Filtr węglowy lub Żądanie Resetowania modułu sterującego (MS43)
52 Zawór elektromagnetyczny -Klapa spalin
53 krokowiec
55 Lambda grzałka -Bank 2
56 Prąd zapłonu,Rezystor sprzężenia zwrotnego - obwód otwarty
57 czujnik stukowy -Bank 1
58 DME moduł sterujący -autotest 2
59 czujnik stukowy -Bank 2
61 Lambda grzałka -Bank 2 za kat
62 Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu
63 DME moduł sterujący lub sygnał temp. otoczenia via CAN (MS43)
64 prawdopodobieństwo - Temperatura otoczenia
65 Czujnik położenia wałka rozrządu (wlot MS43)
66 DME moduł sterujący
67 DME moduł sterujący
68 Zawór odpowietrzania zbiornika
69 Przekaźnik pompy paliwa
70 DME moduł sterujący
71 DME moduł sterujący
72 DME moduł sterujący
74 AirCon Przekaźnik sprężarki
75 Napięcie sondy lambda -Bank 1
76 Napięcie sondy lambda -Bank 2
77 Napięcie sondy lambda -Bank 1 za kat
78 Napięcie sondy lambda -Bank 2 za kat
79 Lambda grzałka -Bank 1 za kat
80 ABS/ASC interface
81 MSR Sygnał -Aktywny zbyt długo
82 ABS/ASC Interface -Regulacja wyprzedzenia
83 Czujnik wału korbowego
90 temperatura spalin przed kat Conv - Bank 1
91 temperatura spalin przed kat Conv - Bank 2
92 temperatura spalin za kat Conv -Bank 1
93 temperatura spalin za kat Conv -Bank 2
94 powietrze wtórne -przepływomierz
95 zawór powietrza wtórnego lub zablokowany przewód pow.wtór.
96 pompa powietrza wtórnego - funkcja
97 powietrze wtórne-Przepływ zbyt niski
98 powietrze wtórne -Przepływ zbyt wysoki
99 zawór powietrza wtórnego- zacięcie
100 DME moduł sterujący -Autotest błędny
103 VANOS błąd -Wałek rozrządu wlotowy
104 VANOS błąd -Wałek rozrządu spalin
105 VANOS błąd -pozycja Wałka rozrządu Wlot
106 VANOS błąd -pozycja Wałka rozrządu spalin
109 przepustnica
110 wartości czujnika Pedału Potencjometr 1
111 wartości czujnika Pedału Potencjometr 2
112 TPS potencjometr 1
113 TPS potencjometr 2
114 przepustnica końcowy etap
115 Napięcie odniesienia -Regulator napięcia 1 lub Adaptacja przepustnicy (MS43)
116 Napięcie odniesienia -Regulator napięcia 2
117 czujnik położenia pedału 1/2
118 TPS 1/2 lub TPS1/Przepływ powietrza (MS43)
119 Czujnik przepustnicy -Błąd mechaniczny lub TPS2/przepływ powietrza (MS43)
120 Czujnik Pedału lub TPS
122 Temperatura oleju silnikowego
123 Chłodzenie, mapa sterowania termostatem
124 Aktywacja DISA Elektromagnes
125 Aktywacja wentylator elektryczny
126 Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika
127 Aktywacja Elektromagnesu pompy
128 DME/EWS komunikacja
129 CAN sygnał SMG 1
130 CAN sygnał ASC -opóźnienie
131 CAN sygnał zegarów -opóźnienie
132 CAN sygnał zegarów -opóźnienie
133 CAN sygnał ASC -opóźnienie
134 SMG Interwencja-prawdopodobieństwo
135 Wymagana readaptacja przepustnicy
136 PRZEPUSTNICA-TEST SPRĘŻYN I Pozycja Trybu awaryjnego błędne
137 CAN sygnał -Czujnik kąta skrętu
139 CAN sygnał -Czujnik poziomu paliwa
140 Elektromagnes pompy szczelności Zbiornika - Przełącznik Reed Otwarty lub Stopień wyjściowy (MS43)
141 Elektromagnes pompy szczelności Zbiornika - Przełącznik Reed Stuck Zamknięty lub czujnik poziomu paliwa (MS43)
142 Elektromagnes pompy szczelności Zbiornika - Przełącznik Reed Stuck Otwarty lub DMTL Moduł (MS43)
143 Wentylacja zbiornika lub nieszczelności zbiornika (MS43)
144 Układ paliwowy - Duże nieszczelności
145 Układ paliwowy - Małe nieszczelności
146 EVAP system szczelności (Mały wyciek) lub czujnik pedału Napięcie zasilania Pot 1 (MS43)
147 potencjometr czujnika położenia pedału kanał zasilający 1 (Pot 2 MS43)
149 Czujnik przepływu powietrza lub niezgodna wartość czujnika pedału
150 Lambda za kat Bank 1 Max Limit
151 Lambda za kat Bank 2 Max Limit
152 Lambda za kat Bank 1 Min Limit
153 Lambda przed kat Bank 2 Max Limit
154 Lambda przed kat Bank 2 Min Limit
155 Lambda przed kat Bank 2 brak sygnału
156 Lambda przed kat Bank 1 brak sygnału
157 Lambda za kat Bank 1 Min Limit
159 Lambda za kat Bank 2 Max Limit
160 Lambda za kat Bank 2 (MS41) or Przepustnica Stuck
161 przepustnica - Stuck
162 przepustnica -Odchylenie sterowania
168 Czujnik położenia pedału zasilanie potencjometru 1 lub termostat chłodzenia MAP zacięty (MS43)
169 Zawór przepustnicy Faza wyjściowa Cut-off po awarii
170 DME moduł sterujący -Autotest Niepowodzenie
171 Wiarygodność - zawór dławiący
172 Pedał potencjometr 1/2 zwarcie czujnika
173 TPS Potencjometr 1/2 Zwarcie
174 Potencjometr przepustnicy zawór 1/2 adaptacja
175 Pedał czujnika 1 adaptacja
176 Pedał czujnika 2 adaptacja
186 napięcie za kat Bank 1
187 napięcie za kat Bank 2
188 napięcie przed kat Bank 1
189 napięcie przed kat Bank 2
190 EVAP -Reed Przełącznik Otwarty lub napięcie za kat Bank 1 (MS43)
191 EVAP -Reed Przełącznik Zamknięty lub napięcie za kat Bank 2 (MS43)
192 EVAP -Reed Przełącznik Otwórz
193 EVAP -Sprawdź Węże
194 EVAP -wykryto Duże nieszczelności
195 EVAP -wykryto Małe nieszczelności
196 EVAP -Elektryczny zawór z LDP lub Czujnik ciśnienia barometrycznego (MS43)
197 EVAP -Czujnik ciśnienia barometrycznego
198 kat Sprawność podczas rozruchu -Bank 1
199 kat Sprawność podczas rozruchu -Bank 2
200 Lambda regulacja Bank 1 przed kat
201 Lambda regulacja Bank 2 przed kat
202 Lambda regulacja Bank 1 za kat
203 Lambda regulacja Bank 2 za kat
204 System sterowania Biegu jałowego nie jest wiarygodny
208 EWS -RPM sygnał błędu
209 EWS -Komunikat o błędzie
210 Rezystor sprzężenia zwrotnego zapłonu (ZSR)
211 Silnik krokowy-mechaniczne
212 VANOS Bank 1 -mechaniczne
214 Sygnał prędkości pojazdu (VSS)
215 Lambda Czujnik bank 1 lub ASC / MSR / EML Interfejs nie jest wiarygodny
216 sonda Lambda Bank 2 lub sygnał pozycji EGS
217 CAN błąd magistrali -EGS brak sygnału
218 Ostrzeżenie moduł CAN
219 Can-Can moduł Offline
220 Zakres Napięcia lambda Bank 1 Czujnik 1
221 Zakres Napięcia lambda Bank 2 Czujnik 1
222 Niska temperatura cieczy chłodzącej lub sterowania Lambda (MS43)
223 Sonda lambda przełączanie Bank 1 Czujnik 2
224 Sonda lambda przełączanie Bank 2 Czujnik 2
225 Cat Sprawność Bank 1
226 Cat Sprawność Bank 2
227 Odchylenie mieszanki Bank 1
228 Odchylenie mieszanki Bank 2
229 czujnik Lambda przełączanie Bank 1
230 czujnik Lambda przełączanie Bank 2
231 czujnik Lambda przełączanie Bank 1 Pre Cat
232 czujnik Lambda przełączanie Bank 2 Pre Cat
233 Sprawność Katalizatora Bank 1
234 Sprawność Katalizatora Bank 2
235 Grzałka Lambda Bank 1 Post Cat or Pre Cat Signal (MS43)
236 Grzałka Lambda Bank 2 Post Cat or Pre Cat Signal (MS43)
238 przerwy w zapłonie Cyl 1
239 przerwy w zapłonie Cyl 2
240 przerwy w zapłonie Cyl 3
241 przerwy w zapłonie Cyl 4
242 przerwy w zapłonie Cyl 5
243 przerwy w zapłonie Cyl 6
244 Interwał czasowy Wału korbowego
245 Opcja AUX System wtrysku powietrza Bank 1
246 Opcja AUX System wtrysku powietrza Bank 2
247 Opcja AUX system wtrysku powietrza Wykryto Nieprawidłowy przepływ
248 Wstępna Wydajność konwertera Kat -Bank 1
249 Wstępna Wydajność konwertera Kat -Bank 2
250 Zawór zbiornika Funkcja odpowietrzania
251 Rozpoznanie: Błąd wentylacji zbiornika
252 Zbiornik wentylacji ,system próżniowy
253 filtr z węglem aktywnym zawór Stuck Shut Odcięcie
254 System wentylacji zbiornika duży wypływ powietrza
255 Zawór wentylacji zbiornika otwarty

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja błędów INPA
PostNapisane: 12 października 2017, 14:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34600
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=118805

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL