BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 14:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

Mam następujący problem - staram się dla kolegi 'usprawnić' jego interfejs który nie widzi silnika (z innymi modułami się łączy) w samochodach z OBD 20-pin (okragly wtyk)

Posiadam interfejs Viaken na ADS z przelacznikiem, taki jak tutaj: http://viaken.pl/pl/diagnoza-bmw/interfejs-diagnostyczny-bmw-inpaadsgt1disediabas-z-kablem-obd2-oraz-kablem-bmw.html, z tym że nie posiadam zwykłego kabla z końcówką 20-pin (okragle), a jedynie kabel z wtykiem OBD II 16-pin i adapter 16-pin na 20-pin (okragle) - taki jak tutaj: http://viaken.pl/pl/adaptery-z-obd2/adapter-z-obd2-na-bmw.html (z tą różnicą że ten ktory mam nie ma połączenia 1 --> 16)

sprawdziłem jak są połączone piny w adapterze i mam takie coś:

OBD 16-pin >>> OBD 20-pin

1 >>>
2 >>>
3 >>>
4 >>> 19
5 >>> 19
6 >>>
7 >>> 17, 20
8 >>> 17, 20
9 >>>
10 >>>
11 >>>
12 >>>
13 >>>
14 >>>
15 >>> 15
16 >>> 14

pin 7 w OBD 16-pin jest podpięty do pin 17 i 20 w OBD 20-pin, tak samo pin 8 w OBD 16-pin jest podpiety do pinu 17 i 20 w OBD 20-pin.
w odróżnieniu od adaptera z linku którego wkleiłem nie mam połączenia pomiędzy pinami 1 i 16.

sytuacja podczas diagnozy wyglada nastepujaco:
- interfejs jest podpiety pod fizyczny COM RS232 w laptopie
- samochody z OBD II (16-pin) mozna diagnozowac bez problemu i polaczyc sie z kazdym modulem
- w starszych samochodach łączy mi się z większością modułów, ale nie chce mi się połączyć z silnikiem... tyczy się to i DISa i INPY...
- dawniej jak kumpel miał kabel OBD 20-pin bezpośrednio wpinany w interfejs (bez przejściówki) to działało bez problemu, ale tamten kabel mu się uszkodził, a po jego naprawie problem jest taki jak w tym przypadku...
- z tego co kojarzę po podpięciu E36 na 20-pinowym zlaczu, widzi battery ON po podlaczeniu i Ignition po przekreceniu zaplonu (jak jest zaplon wylaczony to jest IGNITION OFF)... z tym ze kojarze ze ignition powinno byc wlasnie przy polaczeniu PINu 1 (OBD 16-pin) i 16 (OBD 20-pin)... a takiego u mnie w adapterze nie ma...

INPA i DIS sa skonfigurowane prawidlowo. To samo tyczy sie ustawien portu COM.

Na interfejsie jest taki pstryczek (bodajze do przelaczania pomiedzy trybem OBD i ADS), jak jest w jednej pozycji to zapala sie jeszcze zielona dioda (to chyba jest ADS?)... pytam bo tak jak pisalem, to interfejs kumpla i nie wiem do konca ;)

INPA jest zainstalowana z wykorzystaniem wtyku ADS32, w pliku EDIABAS.INI jest wpisane:

Cytuj:
;-----------------------------------------------------------------------------
; Interface
; Description : Connected diagnosis interface
; Default = EDIC
Interface =ADS


Ma ktoś może jakiś pomysł co zrobić, żeby po podłączeniu wtyku OBD 20-pin do starszych samochodów łączyło się ze wszystkimi modułami, a nie tylko z kilkoma? (w tym najważniejsze jest żeby łączyło się też z silnikiem)

Z góry dzięki za pomoc! ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 15:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Rozkład pinów w przejściówce OBD1-->OND2 jest prawidłowy.Pomino braku linii zapłonu diagnostyka modułów powinna działać bez problemu.
Pisałeś ,że przy autach z wtykiem 20-pinowym łaczy się z większością modułów.Czy były jakieś , z którymi także się nie połaczył.?
Napisz również więcej o tym module silnika- oznaczenie, rocznik auta.
.

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 22:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Qwazar napisał(a):
Pisałeś ,że przy autach z wtykiem 20-pinowym łaczy się z większością modułów.Czy były jakieś , z którymi także się nie połaczył.?

w sumie poza silnikiem i wszystkimi powiazanymi z tym elementami jak DDE, DME itd sie polaczyl bez problemu...

podpinalem sie dzisiaj pod E36 brata z silnikiem M50b25 i przy short tescie w DIS bez problemu polaczyl sie z ABS, airbagiem, klimatyzacja, deska rozdzielcza, central body electronics z tego co pamietam (jeszcze z kilkoma modulami tez bez problemu) - za to nie polaczyl sie z DDE/DME (elektronika silnika)... z tymi modulami z ktorymi laczy sie DIS, bez problemu moge sie rowniez polaczyc przy pomocy INPY

Qwazar napisał(a):
Napisz również więcej o tym module silnika- oznaczenie, rocznik auta.

tutaj nie mam do czynienia z jednym autem, a z kilkoma autami... przykladowo testowane E36 mojego brata ma silnik benzynowy M50b25 (jaka wersja elektroniki tam jest to nie pamietam), a rocznik jest 1994...


Przy okazji zwróciłem uwagę w INPIE na zapłon. Jak interfejs jest odłączony od gniazda w samochodzie, to oba pola są na OFF, jak podepnę interfejs, to battery zmienia sie na ON, a zaplon pozostaje na OFF. Jak przekrece kluczyk w pozycje zaplonu to zaplon zmienia sie na ON.

Po podłączeniu mojego E46 330Ci (silnik M54b30) z 2001 roku, bez problemu laczy sie ze wszystkimi modulami, zczytuje wszystko, wraz z silnikiem - zarowna pod INPA, jak i w DISie

UPDATE
Dodam jeszcze ze w INPIE dzisiaj przy podlaczeniu E36 compact na M43, laczy sie z wiekszoscia modulow jak w poprzednim E36, a z silnikiem tez nie... przy probie polaczenia z silnikiem wyskakuje blad IFH-0010 i cos tam ze communications disrupted czy jakos tak... poza tym z innymi modulami sie laczy i quick test idzie bez problemu... interfejs jest ustawiony na 'ADS' w EDIABAS.INI

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Dziwna sprawa.Jeżeli ten problem pojawia sie również przy innych autach to bym jednak obstawiał problem z hardware niz software.
Najlepiej było by przetestować ten sam interfejs na innym kompie oraz inny interfejs ADS z tym samochodem w celu potwierdzenia gdzie leży przyczyna.

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Qwazar napisał(a):
Najlepiej było by przetestować ten sam interfejs na innym kompie

testowany na stacjonarce z czystym systemem i na laptopie z czystym systemem po instalacji - oba maja porty COM fizyczne

innego ADSa niestety nie mam dostepnego... :(

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 7 lipca 2012, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E36 325i & 328i
Kod silnika: M50B25 & M52B28
Witam

U mnie sprawa wygląda podobnie z tym że nie lączy mi się z żadnym modułem w aucie, przy próbie połączenia z silnikiem wywala błąd IFH-0010 ......... a przy połączeniu z airbagiem IFH-0002 lub IFH-0003. Nie wiem czy mam poprawnie zrobiony kabel łączący interfejs ADS z gniazdem 20pin. Moje połączenia we wtyczce 20pin (packman):

KL15-Pin 16;
KL30-Pin 14;
KL31-Pin 19;
Rxd-Pin 15;
Txd-Pin 17(połączony z pinem 20);
Sia-res-Pin 7;

Czy te połączenia są poprawne? i czy Txd ma być podłączony do dwóch pinów 17 i 20??
Moje auto to e36 M50B25.
I czy w pliku EDIABAS.INI w przypadku korzystania z fejsa ADS należy tylko zmienić "Interface =ADS" czy jeszcze coś innego?

I jeszcze jedno, czy w ustawieniach portu com należy zmieniać wartości FIFO na "8" czy zostawia się je defaultowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 7 lipca 2012, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Połączenia we wtyku 20-pinowym masz poprawne łącznie ze połaczenien pinu 17 z 20.Poza tym w EDIABAS.ini interfejs ma być ustawionyjako ADS.Jeżeli masz również plik OBD.ini to zmień tam ustawienia na COM1 oraz ADS aprzede wszytskim uruchom ADSSETUP.exe z C:\EDIABAS\Hardware\ADS i zrestartuj kompa.
Co do diagnozy silnika M50B25 gdzie siedzi DDE331 to tylko DIS lub odpowiednio przerobiony skrypt do INPY ( jeżeli jest z VANOSEM)
Najważniejsza jednak rzecz to mieć pewność ,ze interfejs jest w pełni sprawny.

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 7 lipca 2012, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E36 325i & 328i
Kod silnika: M50B25 & M52B28
Witam

Dzięki za info. Czyli mojego auta nie ruszę inpa? W sensie inne moduły oprócz silnika np. airbag. Czy inpe odpalać na wirtualnej maszynie czy nie ma takiej konieczności? I prosiłbym jeszcze o odpowiedz na pytanie odnośnie ustawień portu com. W celu weryfikacji wklejam mój plik EDIABAS.INI, proszę o info o poprawności:

;=============================================================================
;EDIABAS 6.4.3 Configuration
[Configuration]
;=============================================================================

;-----------------------------------------------------------------------------
; EcuPath
; Description : ECU file path
; Default = .
EcuPath = C:\EDIABAS\ECU

;-----------------------------------------------------------------------------
; SimulationPath
; Description : Simulation file path
; Default = .
SimulationPath = C:\EDIABAS\SIM

;-----------------------------------------------------------------------------
; TracePath
; Description : Trace file path
; Default = .
TracePath = C:\EDIABAS\TRACE

;-----------------------------------------------------------------------------
; CodeMapping
; Description : Character mapping file path
; Default = .
;CodeMapping = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab

;-----------------------------------------------------------------------------
; TraceSize
; Description : Maximum size of each trace file [KB]
; Value : 0..32767
; Default = 1024
;TraceSize = 1024

;-----------------------------------------------------------------------------
; ApiTrace
; Description : Enable/Disable API/User trace
; Value : 0 = Trace disabled
; 1 = User trace
; 2 = User trace + time stamp
; 3 = User trace + time stamp + process id (Win32)
; 4 = Function trace
; 5 = Function trace + time stamp
; 6 = Function trace + time stamp + timing
; 7 = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32)
; Default = 0
ApiTrace = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; IfhTrace
; Description : Enable/Disable IFH trace
; Value : 0 = Trace disabled
; 1 = Trace enabled
; 2 = Trace enabled
; 3 = Trace enabled
; Default = 0
IfhTrace = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceSys
; Description : Enable/Disable system trace (runtime system)
; Value : 0 = Trace disabled
; Trace levels 1..7
; Default = 0
SystemTraceSys = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceBip
; Description : Enable/Disable BIP trace (runtime system)
; Value : 0 = Trace disabled
; Trace levels 1..7
; Default = 0
SystemTraceBip = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceIfh
; Description : Enable/Disable IFH system trace
; Value : 0 = Trace disabled
; Trace levels 1..7
; Default = 0
SystemTraceIfh = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceNet
; Description : Enable/Disable network trace
; Value : 0 = Trace disabled
; Trace levels 1..7
; Default = 0
SystemTraceNet = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; BipDebugLevel
; Description : BIP debug level of ECU files
; Value : 0..32767
; Default = 0
BipDebugLevel = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; UbattHandling
; Description : Ubatt ON/OFF handling
; Value : 0 = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error
; 1 = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error
; Default = 1
UbattHandling = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; IgnitionHandling
; Description : Ignition ON/OFF handling
; Value : 0 = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error
; 1 = Ignition ON/OFF: EDIABAS error
; Default = 1
IgnitionHandling = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; TaskPriority
; Description : EDIABAS process/thread priority (only Win32/16)
; Value : 0 = Optimal EDIABAS performance = 8
; 1 = Minimal EDIABAS performance
; ..
; 10 = Maximal EDIABAS performance
; Default = 0
TaskPriority = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; LoadWin32
; Description : Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32
; Value : 0 = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16)
; 1 = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32)
; Default = 0 for Windows 9x/Me
; Default = 1 for Windows NT4/2000/XP
;LoadWin32 = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemResults
; Description : Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus)
; Value : 0 = Disable system results
; 1 = Enable system results
; Default = 1
SystemResults = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; RetryComm
; Description : Repeat failed communication automatically (1x)
; Value : 0 = Retry disabled
; 1 = Retry enabled (1x)
; Default = 1
RetryComm = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; Simulation
; Description : Enable/Disable ECU simulation
; Value : 0 = Simulation disabled
; 1 = Simulation enabled
; Default = 0
Simulation = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; Interface
; Description : Connected diagnosis interface
; Default = EDIC
Interface =ADS

; Additional information (in German) :
; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein!

; Interface = STD:OBD
; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose)
; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP)
; INI-Datei : OBD.ini nur benutzt wenn im Windows-Verzeichnis
; Unterstuetzung : WIN3.xx : Nein
; WIN95,98 16-Bit : Ja
; WIN95,98 32-Bit : Ja
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja

; Interface = STD:FUNK
; Beschreibung : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens
; Installation : keine
; INI-Datei : FUNK.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja
; WIN95,98 32-Bit : Ja
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja

; Interface = ADS
; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss an Diagnose-Dose)
; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig)
; INI-Datei : keine
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja
; WIN95,98 32-Bit : Nein
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja

; Interface = KBUS
; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss direkt an K-Bus oder I-Bus)
; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig)
; INI-Datei : keine
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja
; WIN95,98 32-Bit : Nein
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja

; Interface = EDIC
; Beschreibung : Serielles , PCMCIA , PC-Card Interface von Fa. Softing
; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE
; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja
; WIN95,98 32-Bit : Ja
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja

; Interface = EDICC
; Beschreibung : EDIC-Card C oder EDIC-Card 2 CAN-Interface von Fa. Softing
; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE
; INI-Datei : XEDICC.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja
; WIN95,98 32-Bit : Ja
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja

; Interface = STD:CAN
; Beschreibung : PCMCIA CAN-Interface CanCardX von Fa. Vector
; Installation : keine (ausser Installation der CAN-Karte)
; INI-Datei : CANRTTP.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ?
; WIN95,98 32-Bit : ?
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : ?
; Ansprechpartner: Hr. Jusko
; Telefon : +49-(0)89/382-35891 (Hotline)
; email : FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline)

; Interface = STD:ADS4MOST
; Beschreibung : Most-Interfaces von Fa. Oasis
; Installation : keine (ausser Installation der Oasis-Karte)
; INI-Datei : ADS4MOST.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ?
; WIN95,98 32-Bit : ?
; WIN NT 4.0 : Ja
; WIN XP : Ja
; Ansprechpart.: Hr. Rowedder
; Telefon : 089 / 382-29159
; email : Michael.Rowedder@bmw.de

; Interface = REMOTE
; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP
; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port)
; INI-Datei : keine
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein
; WIN95,98 32-Bit : Ja
; WIN NT 4.0, XP : Ja
; WIN XP : Ja
; Sonderfall : Interface OPPS
; Ansprechpart.: Hr. Rowedder
; Telefon : 089 / 382-29159
; email : Michael.Rowedder@bmw.de

; Interface = REMOTE:name
; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP
; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port)
; INI-Datei : REMOTE.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig)
; In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port)
; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein
; WIN95,98 32-Bit : Ja
; WIN NT 4.0, XP : Ja
; WIN XP : Ja
; Sonderfall : Interface OPPS
; Ansprechpart.: Hr. Rowedder
; Telefon : 089 / 382-29159
; email : Michael.Rowedder@bmw.de

;-----------------------------------------------------------------------------
; NetworkProtocol
; Description : Network protocol
; Default =
NetworkProtocol = TCP

;=============================================================================
;TCP/IP Configuration
[TCP]
;=============================================================================

;-----------------------------------------------------------------------------
; RemoteHost
; Description : server address/name
; Default =
RemoteHost = WMUC102911

;-----------------------------------------------------------------------------
; Port
; Description : IP communication port
; Value : 1000 < port < 30000
; Default =
Port = 3000

;-----------------------------------------------------------------------------
;TimeoutConnect
; Description : Timeout for establishing the connection
; Default = 5000
TimeoutConnect = 2000

;-----------------------------------------------------------------------------
;TimeoutReceive
; Description : Timeout for receiving a message
; Default = 5000
TimeoutReceive = 2000

;-----------------------------------------------------------------------------
;TimeoutFunction
; Description : Timeout for a long function
; Default = 59000
TimeoutFunction = 10000

;-----------------------------------------------------------------------------
;DisconnectOnApiEnd
; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd
; Value : 0 = Disconnection disabled
; 1 = Disconnection enabled
; Default = 0
;DisconnectOnApiEnd = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
;InitCmd<n>
; Description : Initialization command <n> (normally for OPPS)
; Default =
;InitCmd0 = FE,04,00,03,01
;InitCmd1 = FD,05,00,03,01

;=============================================================================
; End Of File EDIABAS.ini
;=============================================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 7 lipca 2012, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Generalnie INPA niezabardzo radzi sobie z niektórymi sterownikami w autach przed 1995 rokiem.Typowym przykładem jest DME1 lub DDE221.Nie napisałeś jaki rocznik jest Twojego auta ale podejrzewam, że pozostałe sterownik powinny być diagnozowalne za pomocą INPY.
Jeżeli masz system 32-bitowy nie ma potrzeby uruchamiać VM dla INPY( czasami moze być problem ze sterownikiem ADS-u dla WIN 7)
Co do pliku EDIABAS to jest ustawiony pod interfejs ADS, natomiast ustawienia portu COM zmień na 8.

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 7 lipca 2012, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E36 325i & 328i
Kod silnika: M50B25 & M52B28
Witam

Auto z 1993r. System winxp 32bit wiec bez vmware będę odpalał. Czyli jeżeli nie pójdzie teraz to mogę się spodziewać ze fejs może nie działać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 8 lipca 2012, 16:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Jak wszystkio poustawiasz w pilach prawidłowo a nic nie ruszy to trzeba się skupić na hardware.

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 15 lutego 2013, 18:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Panowie potrzebuję jakiejś rady, nie mogę szię połączyć niczym z ECU.
W końcu zakupiłem interfejs pod RS3232 od Grzesiek2304 w raz z oprogramowaniem i zainstalowałem INPA oraz DIS (jest trochę roboty przy tym :P )
ale INPa się nawet nie łączy (Batterey OFF i Ignition OFF), DIS się niby połączył ale wykrył po zrobieniu testy całości
tylko zegary (KOM), moduł komfortu i ABS.

Przy połączeniu jak wybierałem model itd. był komunikat coś typu że może być niezgodna data z czymś tam albo nie to EWS i jak wiozłem połącz mimo wszystko to pokazało się coś że niby sterownik pochodzi z "seria 8".

Obrazek
Obrazek

Patrzyłem dziś do wtyczki OBD i guma od spodu nie miała opaski czyli ktoś przy tym grzebał i po zdjęciu gumy i dwa przewody były zaznaczone markerem:

1 - czarny
7 - biało-zielony (cienki)
12 - niebieski
14 - czerwony (gruby)
15 - biało-zielony (cienki)
16 - zielono-biały (gruby)
17 - biało-fioletowy (cienki)
18 - biało-zielony(cienki i oznaczony markerem)
19 - brązowy)
20 - biało-fioletowy (cienki oznaczony markerem)

Obrazek

Wie ktoś czy jest dobrze czy ktoś poprzekładał piny?

EDIT:

Sprawdziłem połączenie mojego złącza OBD ze schematem z 1996 dla E36 i okazało się że jest OK

Obrazek

Jutro sprawdzę wtyczkę przy ECU
Ma ktoś jakiś pomysł?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 16 lutego 2013, 13:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Używasz komputera z fizycznym portem COM czy przejściówkę USB-COM?

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 16 lutego 2013, 14:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Qwazar napisał(a):
Używasz komputera z fizycznym portem COM czy przejściówkę USB-COM?


Fizyczny port COM i jest dobrze skonfigurowany on i EDIABAS zdaje się że sprawa nie leży w sofcie a hardwarze coś jest nie halo w połączeniu lub coś blokuje linie, potrzebuję jakieś schematy z rozpisem pinów ECU.

To trochę dziwne że ja mam takie problemy szwagier ma e36 z tego samego roku tyle że 318TDS i łączy się normalnie ze wszystkim przez kabel OBDII i USB i przejściówkę ODBII I OBD (20 pin) :mur:

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 24 maja 2013, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E36 325i & 328i
Kod silnika: M50B25 & M52B28
Qwazar napisał(a):
Połączenia we wtyku 20-pinowym masz poprawne łącznie ze połaczenien pinu 17 z 20.Poza tym w EDIABAS.ini interfejs ma być ustawionyjako ADS.Jeżeli masz również plik OBD.ini to zmień tam ustawienia na COM1 oraz ADS aprzede wszytskim uruchom ADSSETUP.exe z C:\EDIABAS\Hardware\ADS i zrestartuj kompa.
Co do diagnozy silnika M50B25 gdzie siedzi DDE331 to tylko DIS lub odpowiednio przerobiony skrypt do INPY ( jeżeli jest z VANOSEM)
Najważniejsza jednak rzecz to mieć pewność ,ze interfejs jest w pełni sprawny.



Ponownie wrócę do tematu, czy ktoś może posiada taki przerobiony skrypt do INPY??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 24 maja 2013, 07:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
osator napisał(a):
Ponownie wrócę do tematu, czy ktoś może posiada taki przerobiony skrypt do INPY??

http://www32.zippyshare.com/v/85114511/file.html

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 24 maja 2013, 08:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E36 325i & 328i
Kod silnika: M50B25 & M52B28
Dzięki, a czy ten skrypt zadziała jak mam w samochodzie immo? Tzn. jeśli ten " czarny breloczek" który trzeba fizycznie dotknąć można nazwać immobiliserem:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 6 grudnia 2015, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Gdzie ten skrypt należy "dodac" ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 11:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Pilik IPO podmień w C/EC-APPS/INPA/SGDAT
Natomiast plik IPO i PRG wklej do C/EDIABAS/Ecu.
Skopiuj na wszelki wypadek ori plik ipo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA/DIS - wtyczka 20-pin nie łączy z silnikiem...
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 23:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 532
Lokalizacja: CB
Moje BMW: gnije :(
Garaż: e36-> e36-> e39-> e46-> e39-> e36-> e38 ;)
Podepnę się pod temat. :)

Mam fejsa viaken usb->obdII->ADS + INPA 5.0.0 na win 10.

Wszystko pięknie hula na rożnych bmkach, sprawdzone na e39, e38, e46, e60.


Ale nie mogę połączyć się z silnikiem e36 m43b18 z 05.1996r.
Zapłon i battery działa, z airbagami i innymi modułami się łączy ale z silnikiem nie chce.
Wywala no response form control unit i o ile dobrze pamiętam błąd ifh-0009

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL