BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 01:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 12:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 112
Lokalizacja: Piotrkòw Trybunalski
Moje BMW: szukam
Kupilem Varte G3. Mysle ze musze zmieniac bo blad wywala nadal. Czyli trzeba zmienic z 90ah na 95ah bo inaczej nic z tego nie bedzie. Tylko chce wiedziec czy mozna tak edytowac jesli nie ma 95ah w systemie?Poprostu ktos mi przy tym bedzie pomagal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 19:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zarejestrowałeś nową baterię?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 20:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Shadow520d napisał(a):
Kupilem Varte G3. Mysle ze musze zmieniac bo blad wywala nadal. Czyli trzeba zmienic z 90ah na 95ah bo inaczej nic z tego nie bedzie. Tylko chce wiedziec czy mozna tak edytowac jesli nie ma 95ah w systemie?Poprostu ktos mi przy tym bedzie pomagal.
Cały czas Ci piszę zarejestruj, ale jeśli nie ma 95ah i jest do wyboru albo 90ah albo 100ah to zostaw tą wartość 90ah tylko że zwróć uwagę jeśli kupiłeś zwykłą (nie agm) to musisz zmienić z A090 na B090.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 112
Lokalizacja: Piotrkòw Trybunalski
Moje BMW: szukam
Zarejestrowana została w DISie dzisiaj. Tylko mnie gryzie to, ze nadal nie zmieniona wartość z 95ah na 90ah. Cos ciężko idzie, bo Dis nie chciał pozwolić na zmiany w aucie po FL. Tylko na rejestracje. A co będzie jeśli zostanie na 90ah? Bateria się posypie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 21:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Shadow520d napisał(a):
A co będzie jeśli zostanie na 90ah? Bateria się posypie?
Nic się nie powinno stać i powinno być ok. Warto zmienić z A090 na B090, że to nie AGM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 2 lutego 2014, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 60
Moje BMW: e36 Cabrio
Garaż: zajęty przez z4 e89 i e60 LCI
Witam,
próbowałem zmienić wartość aku według tej instrukcji

Wujek Lollipop napisał(a):
Tworzenie profilu lub jego edycja
Kod:
1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert który instaluje się razem z INPA należy przy instalacji INPY zaznaczyć żeby zainstalował pełną wersję NSC-expert
2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK
następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok
wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :
individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok
conistance check = sprawdza czy wszystko
klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN
OK OK :)


Rejestracja większej baterii / zmiana wartości ah:
Kod:
Otwieram NCS ląduje profil EXPERTMODE Wciskam F1 VIN/ZCS/FA następnie F3 ZCS/FA f ECU wybieram model e60 i klikam OK.
I mam do wyboru CAS i LMA, wybieram CAS i daje OK.
NCS sczytuje VIN itd. następnie daję F6 BACK
i klikam na F4 Process ECU i mam do wyboru różne sterowniki, dalej wybieram CAS i daję OK odczytuje, następnie daje F4 READ ECU



na tym się zatrzymałem, bo wywalał mi błąd.
Przeszukując internet trafiłem na podobną instrukcje, lecz bez edycji profilu (mimo tego wykorzystałem profil z poprzedniej instrukcji):

W folderze \NCSEXPER\WORK tworzymy pusty plik o nazwie FSW_PSW.MAN, który pozostanie w tym folderze na zawsze.
1. Otwieramy NCS
2. Ładujemy Profil "Expertenmodus"
3. Identyfikujemy auto F1 "FG/ZCS/FA" następnie F3 "ZCS aus SG", po czym wybieramy interesujący nas model a gdy ukażą nam się dane samochodu za pomocą F6 "Zurück" (w tym czasie powstaje plik FSW_PSW.TRC, który nie służy do kodowania)
4. Naciskamy F4 "SG bearbeiten" i wybieramy sterownik, który chcemy kodować (CAS)
5. Potem F2 "Job ändern" w liście wybieramy "Codierdaten lesen"
6. No i teraz F3 "job ausführen"
Teraz znowu powstaje plik sterownika FSW-PSW.TRC, za pomocą którego kodujemy.
7. Otwieramy notatnikiem FSW_PSW.TRC w folderze \NCSEXPER\WORK i zapisujemy ten plik od raz jako FSW_PSW.MAN.
8. Zmieniamy w edytorze dowolnie nasze ustawienia w pliku. MAN i następnie go zapisujemy w \NCSEXPER\WORK (tutaj Klasse_Batterie XXah).
9. Wracamy do NCS i za pomocą F2 "Job ändern" na "SG codieren"
10. Na koniec F3 "Job ausführen" kodujemy.
(słowa w cudzysłowiach mogą być po angielsku)
Mimo tego że wywalił mi jakiś błąd zmieniło mi wartość baterii, gdyż przypadkiem zobaczyłem że wartość Klasse_Batterie w FSW-PSW.TRC została zmieniona na tą, którą podałem w FSW_PSW.MAN.

Dla pewności sprawdziłem:
1. Wyłączyłem NCS
2. Zmieniłem wartość Klasse_Batterie w FSW-PSW.TRC na początkową.
3. Postępowałem według poprzedniej instrukcji do momentu "Teraz znowu powstaje plik sterownika FSW-PSW.TRC, za pomocą którego kodujemy."
4. Sprawdzam plik FSW-PSW.TRC notatnikiem i pojawiła już się zmieniona wartość.

Wygląda na to, że się udało.
Teraz tylko INPĄ jeszcze raz zarejestrować baterię.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 11 września 2014, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 21
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E60 525D
Kod silnika: M57TU
Witam
Odgrzebię trochę temat
Ja mam problem tej natury, że z niewiedzy i okazyjnie kupiłem akumulator bosha 105Ah i mam problem z zarejestrowaniem tej otóż baterii, w ncsie jest opcja 110ah ale zwyklej baterii a problem polega na tym, że ja mam AGM a w tej technologii ncs widzi max 90
Co radzicie zrobić...
Zakodować jako zwykłą baterie 110 czy zostawić A090?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 11 września 2014, 23:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Zostaw A090. AGM są łądowane wyższym napięciem - 14,7V. Zmiana na B zredukuje do 14,4, co z powoduje z całą pewnością niedoładowanie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 17 września 2014, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 21
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E60 525D
Kod silnika: M57TU
Tak też myślałem, i tak zrobiłem, zastanawia mnie czy to czysty przypadek czy jest to z czymś powiązane, chodzi o to, że po zresetowaniu baterii pierwsze 3-4 odpalenia są żywsze, lepiej kręci, tak jakby była naładowana fuul fuuul :P później po tych ok 3 razach(oczywiście przy normalnej jeździe nie raz za razem) tak jakby ciężej :P pewnie nikt z was dla porównania nie zauważył, bo rejestrował tylko przy wymianie akumulatora, ale z ciekawości zrobiłem na tej samej baterii drugi raz reset i znowu tak samo :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] kolejny problem z elektronika!
PostNapisane: 19 października 2016, 12:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 530ix
Kod silnika: N52B30A
A jak wymieniłem z 80AH na 100AH
to w FA ustawić B090, B100 - którego nie ma na liście, czy B110
Pewnie ma to znaczenie wiec napisze ze robię krótkie odcinki ok 6 km dziennie.

B090 BATTERIE_90AH //90 Ah-Batterie
B110 BATTERIE_110AH //110 Ah-Batterie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL