BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E6X, E9X, inne] Moduł MULF - poprawienie fabryki
PostNapisane: 24 maja 2014, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: 535D
Kod silnika: M57X
Jak w wielu przypadkach i w moim nowo zakupionym samochodzie świrował moduł MULF. Niby wszystko działało, ale po wyjechaniu z garażu po około 15-20 minutach przy obecnych temperaturach zaczynały się przerwy w odtwarzaniu muzyki a i-drive się przycinało. Jeśli jest zimny i działa prawidłowo to znaczy że jest sprawny. A jeśli po nagrzaniu świruje to znaczy że się coś przegrzewa. Odkręciłem obudowę i sprawdzałem miernikiem które układy się grzeją i co powoduje zwiechy. Na fotce zaznaczyłem które układy grzeją się mocno już po 10-15 minutach pracy. Mój moduł MULF ma oznaczenie 84 21 6-953 044-01, ale późniejsze wersje mają podobny układ elementów na płycie. Kluczowy jest chipset który się najbardziej nagrzewa oznaczony numerem 1.

Obrazek

Skoro się nagrzewa i wtedy zaczynają się jajca, to znaczy że chłodzenie jest za słabe i to jest oczywiste dla mnie. Tak samo jak w kompie są radiatory na chipsetach tak samo w/g mnie powinni zadbać i o ten który siedzi w tym module. Do tego zupełny brak wymiany powietrza bo zamknięty jest w koło blachami i przyciśnięty wykładziną. Ja postanowiłem sprawdzić czy odprowadzenie ciepła i studzenie układów będzie miało wpływ na jego pracę. Dociąłem trzy radiatory. Dość potężny na chipset i dwa małe na mniejsze układy. Po dopasowaniu przykleiłem je do układów klejem termo przewodzącym AG TERMOGLUE. Ogólnie dostępny klej spełniający swoją rolę w tym przypadku w 100%. A żeby jeszcze nie kisić tego co radiator odbierze od układu w zamkniętej puszcze MULF-a, zrobiłem obieg powietrza. Wiadomo że przykręcony jest światłowodem do góry i tam ma miejsce uchodzić ciepło w/g praw fizyki. Więc nawierciłem w górnej części obudowy otwory, aby ciepło uchodziło do góry. Jako dopływ powietrza wybrałem dolną cześć obudowy od strony tyłu - lampy, bo tam też jest dopływ powietrza i termika tym samym została zachowana.

Obrazek

Testuje to rozwiązanie od kilku dni, a temperatury mamy wysokie. Jak na razie nie zauważyłem żadnych niepokojących zacięć audio, czy i-drive. Nie twierdzę że jest to sposób na wszystkie przypadki, ale u mnie się na razie sprawdza ten patent z chłodzeniem. Jeśli zacznie coś świrować na nowo, to zrobię mu dodatkowo wymuszony obieg powietrza w puszcze wentylatorem. Jednak to ostateczność bo uważam że takie pasywne chłodzenie z zachowaną termiką w zupełności wystarczy jeśli do tej pory przy 28 stopniach nic się nie dzieje.


Ostatnio edytowano 4 kwietnia 2017, 09:15 przez darek63, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E6X, E9X, inne] Moduł MULF - poprawienie fabryki
PostNapisane: 21 listopada 2014, 14:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 49
Posty: 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: m57d30
W razie czego mogę pomóc .

_________________
Naprawa modułów MULF , MULF2 , MULF2-High , CCC , polskie menu CCC z lektorem - gwarancja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E6X, E9X, inne] Moduł MULF - poprawienie fabryki
PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 08:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e87
Z nastaniem cieplejszych dni przyszła pora i na mój MULF. darek63 możesz wrzucić zdjęcie na które elementy nakleiłeś radiator? albo może ktoś inny ma takie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E6X, E9X, inne] Moduł MULF - poprawienie fabryki
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: 535D
Kod silnika: M57X
Dropbox leci w ch#*^$. Foty poprawione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL