BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 12:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M52TU B20 + LPG
Walczę z wyłączeniem maty pasażera ponieważ jest uszkodzona
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nich_activ
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nich_activ

łączę się przez KMB >ABG (jak dobrze pamiętam) ponieważ gdy odpalam EWS > ABG wyskakuje błąd "Der Codierindex folgender Steuergerate ist fur diesen codierauftrag zulassig ABG 31"

Kontrolka gaśnie. Wyłączam zapłon i odpinam matę, włączam zapłon kontrolka świeci, kasuję błąd w impie gaśnie przekręcam kluczyk i znów świeci.. Mata oczywiście odpięta. Jakiś pomysł?

Bład w inpie nr 26 maty pasażera.

Wszystko wg poradnika viewtopic.php?f=25&t=128864


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Moje BMW: E39
Z tego co pamietam to:
1.Wylaczasz ncs'em mate
2. Usuwasz blad
3. Odlaczasz mate od fotela fizycznie
4. Wylaczasz zaplon
Ewentualnie zmieniasz kolejnoscia pkt 2 i 3, bo robilem to jakis czas temu i nie pamietam dokladnie. W kazdej innej kolejnosci blad bedzie Ci sie pojawial od nowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 23 kwietnia 2016, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
witam.
mam ten sam problem
mam ncs4.0.1 is sp daten do e46 ver.55
i tak wysakuje blad ze nie przez wszystkie sterowniki sie polacze.
chyba poszlo u mnie prez ews
potem chyba 3 x kdowalem ta mate przez ncs na "pieszo"jak i poprzez Dummy
zalapalo
inpa tez kasowanie beldu po 3 razie zgasla lampka airbag.
mam windows 7 64 bity

ale kumplowi siadl akku i auto juz nie chialo odpalic .
po odpaleniu na kable.. airbag znowu sie zaswiecil

co jest ?
bledy byly z cos Coapi 2062 cos o FA
potem byl coapi 2060 codeirung fehlehaft (allgemein.)

czy to moze lezec w FA? ze opcje auta sa zle przypisane do VIN auta.
czy ja mam lipny kabel i adapter obd1,bo auto jest z 99/3 318i .i ma obd okragle pod maskä
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 24 kwietnia 2016, 08:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
hajdas, Ja robiłem tak: Odłączałem matę a następnie wczytywałem do modułu ABG pusty plik .Man i wtedy sterownik programował tylko to co widział że ma podpięte i sprawne :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 07:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Przy MRS2 proponuje nie kodować sterownika, gdyż jest bardzo duże ryzyko uszkodzenia.
W tym wypadku lepiej wlutować rezystor.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 08:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
A jak to wyglada przy e61 .rok 2004 i 2007 z navi. ? Czy musze uzywac fejsu z rozlaczonymi pinami7i8?
I mam trzy kable z chipem l393 ,czy lepjej je przelutowac na te d9637 co podales w forum.
Bo te mi czesto zrywa polaczenie...albo kodowanie wyskakuje blad coapi 2000.
Mam przez coding tools najnowsze v55 wczytane do danego modelu..
I ostatnio u znajomego w e61 z2007 roku ,pelna opcja .przy probie kodowania wyskakiwlo ze soft w pdc i lm byl soft o oznaczeniu E65 ...czyzby mial zle oprogramowanie? Albo przypisane z siodemki?
Co myslicie o tych chipach dlaczego L393 zrywaja polaczenie? I w fejsach lepjej zalozyc sobie przelacznik rozlaczajacy piny 7i 8?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 14:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
E61 z 2004 wystarczy fejs z samą linią K.
E61 z 2007 pewniejszy będzie fejs K+DCAN, jeśli nie masz CIC to nie musisz rozłączać pinów 7 i 8 (patrząc na datę produkcji auta raczej nie powinieneś mieć CIC).
Do kabli na USB ja stosuję układ L9637D (może być również SI9241), jest pewniejszy w BMW, ja do tego układu daję dodatkowo stabilizator napięcia, nie ufam napięciu z USB. Ponoć problemem jest dzielnik napięcie na wzmacniaczu LM393 , dlatego zastosowałem pewny układ L9637D, w którym nie występują takie problemy.

LM393 ja stosuję tylko do interfejsu ADS/OBD na RS232, fejs na układzie GAL według oryginalnego schematu w Ediabas (pakiet INPY). Tak było na oryginalnym schemacie i nie chciałem tego zmieniać. W tym wypadku układ jest inaczej podłączony i spełnia trochę inne zadanie, dlatego działa w tym wypadku bardzo dobrze.

Większość tanich fejsów na allegro to są przerobione VAGI, fejs który już można kupić za 25 zł. Sprzedawcy przeprogramowują FTDI, INPA widzi wtedy baterię i zapłon na stałe lub dodają tranzystor z dwoma rezystorami (wtedy inpa już zobaczy zapłon) Po takich przeróbkach sprzedają je jako fejs do BMW. Niestety te fejsy w większości są na LM393.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Dzieki za odpowiedz.
Tzn ze tym samym fejsem moge sie podlaczac do vag i diagnozowac?
Ten inny chip to nie dziala bez tego stabilzatora?
Podlaczasz tylko ten d9637 i dodatkowo jakis kondensator? Czy tylko zamieniasz te l393 na ten si?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 17:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Tak normalnie możesz nimi łączyć grupę VAG bez CAN.
L9637D ma w ogóle inne wyprowadzenia pinów.
Ja nie przerabiam chińskich fejsów tylko robię nowe od podstaw. Sam zaprojektowałem PCB i sam je lutuje.
L9637D działa bez stabilizatora, wtedy 5v podłączasz pod vcc z usb.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Moj wlasnie jest na l939 .
Zakupilem te SI co podales wyzej.
Czy wytarczy ze przelutuje je miejscami?
Czyli wylutuje l939 a wlutuje na jego miejsce ten SI.... ? To sie nic nie spali w aucie?
A powinno stabilniej trzymac polaczenie?
Czy trzeba potem nowe sterowniki wpalac?
Czy dopbrym pomyslem jest zastosowanie przelacznika na pin7 i 8?w tym fejsie?
Czy lepjej kupic dobry stabilny fejs k+d can... I wtedy rozlaczke zastosowac?
Za skolka sprzedajesz swoje fejsy, i gdzie mozna je nabyc..
Do bremen tez wysylasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wyłączenie maty pasażera w NCS - problemy
PostNapisane: 25 kwietnia 2016, 22:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
W fejsie z samym kline nie potrzebny jest przełącznik.

Si ma inny pinout także nie podejdzie plug&play.

LM393:
Obrazek

Si9241:
Obrazek

Po przeróbce sterowników nie trzeba zmieniać.

Do E65 z 2007 roku lepiej jest kupić fejs z DCAN.
Moje ogłoszenie K+DCAN viewtopic.php?f=16&t=147479
O szczegóły pisz na PW.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL