BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Witam

Zabieram się do zmiany TCU na MULF2, skompletowałem (podobno) niezbędne elementy ale mam problem z połączeniem.
Z lewą stroną nie ma problemu, bo wtyczki pasują, ale mam problem z kablami które znajdują się po prawej stronie.
Na zdjęciu pokazane co mam aktualnie i gdzie połączone były kable w oryginale, oraz to jak wyglądają wtyczki MULF2.

Jak widać wtyczka "biała" niestety nie pasuje w gniazdo - prawdopodobnie trzeba będzie ją zamienić na inną.
Po wstępnym rekonesansie wywnioskowałem, że to prawdopodobnie wtyczka nr. 1 z tego rysunku.
Nie jestem jednak pewien bo w aucie przed i po lifcie występuje ten sam numer wtyczki (bez względu na to z jakim modułem ma pracować TCU/MULF2)

Nie mam także zielonego pojęcia po co mi dodatkowy kabel optyczny (był w komplecie jaki kupiłem do retrofitu TCU->MULF2.
Sprzedawca niestety mówi wyłącznie po niemiecku, a niemiecka instrukcja przez niego przesłana nie jest dla mnie zbyt jasna.
Mogę udostępnić jeżeli ktoś operuje dobrze niemieckim.

Czy mogę prosić o jakieś podpowiedzi od osób które już przerabiały ten temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 19:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Mygakzy napisał(a):
Nie mam także zielonego pojęcia po co mi dodatkowy kabel optyczny

Zapewne dlatego, że dokładając MULF2 dla USB, TCUM nadal zostaje w aucie.

Z tego co pamiętam to podłączenie to plug&play. Rozkład pinów jest ten sam.

Co do wtyczki, to nic nie musisz dokupować. Wystarczy przyciąć 2 ząbki na bokach białej wtyczki i wejdzie ona do niebieskiego gniazda.
Później tylko dołożyć przewód do USB i odpowiednio wszystko przekodować.

Mając wcześniej TCUM, musisz usunąć opcje związane z BMW Assist, Teleserwisami itp.
Dodać USB($6FL) i bodajże $644 bluetooth
Wtedy na liście sterowników w NCS pozostanie tylko MULF i to on będzie obsługiwać Bluetooth. W innym przypadku kodowałoby się w taki sposób, ze bluetooth będzie obsługiwać moduł TCUM, a mulf2 będzie tylko za USB

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Wg. sprzedawcy z zakupionym zestawem opcje takie jak telematic itp. mają działać po użyciu zestawu z obrazka.

Czy jesteś w stanie powiedzieć za co odpowiadają kolejne kolory wtyczek że zdjęcia i czemu mam podłączyć wtyczkę białą w niebieskie gniazdo? W tej chwili gniazdo które oznaczylem kolorem niebieski nie jest wykorzystywane.

Czy dobrze interpretuje podłączenie tych luźnych kabli?
Mam za pomocą tych czerwonych lacznikow spiąć je z zaznaczonymi kablami?

Oto instrumencie jakie otrzymałem:
Mulf Anbindung an TCU 1.5:
12V +: Rote Ader verbinden mit Schneidverbinder an die Ader von Pin 17 oder 18 (RT/GE)
12V -: Braune Ader verbinden mit Schneidverbinder an Pin 36 oder 54 (BR)

MOST BUS:
Lichtleiter an TCU:
Ader aus Pin 2 auspinnen und Ader von Mulf einpinnen.
Ausgepinnte Ader 2 aus TCU mit LWL Verbinder (schwarze Kunststoffverbindung)
an Mulf Verbinden.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 20:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jeśli Twój zestaw to ten ze zdjęcia, to nie musisz pozbywać się TCUM
Ja zrozumiałem, że chcesz pozbyć się TCUM na rzecz MULF2

Czerwony przewód to stały plus
Czarny przewód to masa
W instrukcji masz podane na których pinach znajdziesz zasilanie przy TCUM

Dodatkowy światłowód jest potrzebny, żeby wpiąć się w szereg z TCUM
Urządzenia na światłowodzie są połączone szeregowo, więc musisz światłem wejść do modułu i drugim wyjść do kolejnego(więc musisz rozpiąć światłowód do TCUM i przepiąć to wszystko odpowiednio)

Do USB nie przepinasz anten. MULF2 będzie obsługiwac tylko USB, a za Bluetooth, obsługę głosową, teleserwisy odpowiada nadal TCUM

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Tyle że właśnie zależy mi żeby bluetooth podchodził z mulfa2. Chce wstawić gniazdo Aux/USB oraz zmienić podstawkę telefonu na taką dla Samsunga galaxy. Tcu łączy się wyłącznie z tą archaiczna słuchawka która jest zamontowana fabrycznie.

Wszystkie części już mam.

Edit:

Chyba już zaczynam rozumiec.
Aby utrzymac wszystkie funkcje musze miec obie skrzynki w samochodzie polaczone.

- Przewody (czarny i czerwony) z nowo nabytej kostki niebieskiej łączę (za pomocą tych czerwonych spinaczy) z dużą białą kostką która jest w TCU (lewa strona obrazka).

- Co z przewodami z prawej strony? Na mulfie jest wyłącznie jedno złączę i nie pasuje do niego biala/kremowa wtyczka jak sugeruje kolor gniazda.
Tak są oznaczone kolejne złącza na TCU

Domyslam się, że jeżeli chce aby mulf2 obsługiwał bluetooth to musze do niego podlaczyc kabel od anteny.
Domyslam sie też, że to raczje nie wszystko bo przeciez nie ma jeszcze zadnej komunikacji.
Co z reszta przewodów z glownego gniazda?


Ostatnio edytowano 19 lipca 2016, 21:08 przez Mygakzy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 21:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zacznijmy może od początku.
Co masz obecnie?
Może wrzuć rozkodowany VIN

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
VIN B775669 = tutaj interesujące nas funkcje

Dodalem tez update powyzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 19 lipca 2016, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Ok, znalazlem taki film na YT i wszystko (prawie) już wiem: https://www.youtube.com/watch?v=3dmP0jg_qqQ

Zostaja dwie puszki TCU i MULF2. Połączenie jest jasne w video.
Z tego co widze moje zalozenie, ze mulf2 pozwoli mi podlaczyc nowsze telefony chyba jest bledne.
Do tego prawdopodobnie bede potrzebowac TCU 1.5 (mam 1.0) zgadza sie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 20 lipca 2016, 15:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skoro chcesz się pozbyć telefonu w podłokietniku i uruchomić bluetooth, to moim zdaniem moduł TCU jest Ci zbędny.
MULF2 też ma obsługę głosową, tylko uproszczoną z tego co pamiętam.
Chyba, że zależy Ci na BMW Assist czy teleserwisach. Moim zdaniem zbędna rzecz u nas w kraju.

W tym momencie przełożyłbym obudowę wtyku na tą niebieską co dostałeś do MULF i podłączył MULF2 zamiast TCUM.
Później tylko pozmieniać klucze kodowe odpowiednio i dokodować radio oraz MULF.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 24 lipca 2016, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Posiedziałem troche i zrobilem złożyłem całość.
Mam w tej chwili TCU 1.5 - 9231093 (wyrwalem w dobrej cenie) oraz mulfa2 - 9229740.
Tym zestawem jaki mialem wszystko się idealnie spięło bez lutowania itp. Wszystko na zaciski.

Dzisiaj walczyłem z kodowaniem i programowaniem. Pozmieniałem VINy na obu skyrznkach, przy okazji upgrade sofu itp. Dodałem sobie kody do FA: 633 (Tcu 1.5), i 6FL(aux) (z numerow czesci tak wychodzi) oraz wywaliłem stare TCU 638.

Problem mam w momencie próby dodania 644 (mulf2). Gdy go dodaje do listy i staram się wrócić w NCS'ie do ekranu wyboru funkcji wywala mi błąd "Coapi - 1000" (zdaje się, że jest połączony właśnie z numerami w FA).

Teraz pytanie - czy 633 i 644 mogą istnieć w jednym samochodzie?
Nie wiem dlaczego wywala mi ten błąd.

W ista/p po skanowaniu burzy się, że MULFA2 nie ma w FA i kategorycznie domaga się wyjęcia go z auta, lub dodanie go w funkcjach retrofitu (ale nie widze go tam). Dodałem za to mp3 retrofit, aux output i USB.

Jakiś pomysł jak to zakodować? Nie działa mi też jeszcze funkcja SOS którą chciałem właśnie zatrzymać (BMW assist i online i tak nie działa bo nie mam abonamentu - a w Polsce chyba nie działa wcale).

Proszę o porady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 24 lipca 2016, 22:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Mygakzy napisał(a):
Teraz pytanie - czy 633 i 644 mogą istnieć w jednym samochodzie?

Z tego co się orientuję to nie

Po pierwsze to olej ISTA P, lepiej to ogarnąć za pomocą NCSexpert

Po dodaniu 633 i 6FL, ale bez 644 kodowałeś mulf i tcum oraz ccc?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 24 lipca 2016, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Częściowo. Domyślam się, że najlepiej będzie przejechać wszystko pustym manem po instalacji?
Czy cos konkretniejszego?

Póki co połączył się z moim HTC M8 i widzę wszystkie kontakty + mogę normalnie dzwonić z auta.

Niestety jutro jade do pracy na tydzień i będę mógł do tego usiąść dopiero po tym czasie, ale chętnie zbiorę już wiedze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 8 sierpnia 2016, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Mam wszystko ogarnięte, ale nadal wywala mi błąd "SOS Call system failure".
Zakodowalem CAPPL, KOMBI pustym manem. Dłubałem też ręcznie, ale nie widzę nic sensownego.

Podniosłem też soft w SGM-SIM i zakodowałem od nowa. Wszystko bez zmian.
Dalej wywala błąd na desce.

Ista/d nie czyta mi zadnego błędu.
Testowane z telefonem Nexus 4 oraz HTC M8.

Jakies pomysly?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 01:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e61
Kod silnika: 535d
Ogarniete, przejechalem jeszcze raz TCUM, CAPPL, Kombi pustym manem i zaskoczyło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 5 maja 2017, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Nowy Sacz
Witam.
Odgrzeję temat. Posiadam BMW e63 z 2003r. Wyposażony jest w telefonu bluetooth (w podłokietniku). Bluetooth działa tylko z tym telefonem. Co dokładnie muszę kupić żeby móc korzystać ze swojego telefonu przez bluetooth?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 6 maja 2017, 13:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zmienić moduł TCUM na Mulf lub TCUM pod normalny bluetooth.
Dodatkowo zmiana klucza kodowego i kodowanie modułów pod właściwe wyposażenie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 16 czerwca 2017, 22:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E65 730D
Witam
Proszę jeśli jest tu na forum ktoś ogarnięty w temacie o info
Kolega ma E61 bez bluetooth ale była pociągnieta fabrycznie wiązka wszystkich kabli
Założony jest teraz mulf zakodowalem go odpowiednim fa niestety teraz nie pamiętam jakim ale działa
Dziala jednak nie do końca bo nie importuja się kontakty
K
Reszta ok można rozmawiać
Proszę o podpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 16 czerwca 2017, 23:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
A jakiego używa telefonu?

Przykładowo w samsungach po sparowaniu z samochodem trzeba kilka-kilkanaście razy potwierdzić pobranie kontaktów. Zaznaczenie opcji "nie pytaj ponownie" nie powoduje reakcji na zasadzie "zrób to samo dla kolejnych pytań"

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 28 września 2017, 19:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E91 320d
Panowie a orientujecie się może jak to wygląda w przypadku wymiany z TCU most ece 1,5 na mulf2? Ogólnie na obecnym TCU działa mi bluetooth, łączy się z moim samsungiem i nie mam żadnych problemów ale chciałem doposażyć USB. Stare TCU najchętniej wymontuję bo po co mi 2 skrzynki. Czy musze zmieniać piny w kostce czy to plug&play + kodowanie + kabel do usb i koniec?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Jak podpiąć MULF2 w miejsce TCU
PostNapisane: 29 września 2017, 12:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Odcinasz dwa ząbki we wtyczce tak, żeby pasowała do Mulf(albo zmieniasz obudowę wtyczki na właściwą)
Następnie usuwasz klucz kodowy związany z TCUM, a dodajesz właściwy dla bluetooth przez Mulf oraz klucz dla USB
Kodujesz moduły(przede wszystkim CCC i Mulf) i powinno wszystko śmigać.

Jeśli masz nawigację Business, to może być problem z uruchomieniem USB. Bodaj w starszych MASK nie było opcji dla USB jako wejście

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL