BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 18:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jaki duży kondensator muszę kupić (ile faradow)
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Chodzi mi o kondesator zabezpieczajacy przed spadkiem napięcia.Czy taki jest wystarczajacy http://www.allegro.pl/item90872504_diet ... _0_zl.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
po co jest taki kondensator ,do czego służy :?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
zapobiega spadkom napięcia w instalacji audio,tzn gdy jest bass głosniki nie traca mocy ida cały czas tak samo dynamicznie.U mnie w aucie gdy odpale silnik sprzet idzie duzo gorzej :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2006, 23:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
a nie wystarczy mocniejszy akumulator ,albo bezpośrednie poprowadzenie zasilania z akumulatora

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa/Marki
labrador napisał(a):
a nie wystarczy mocniejszy akumulator ,albo bezpośrednie poprowadzenie zasilania z akumulatora

Dużo lepiej założyc lepszy akumulator albo nawet dwa np ja tak mam ,ale kondensator też należy podłączyć lepszy bass i akumulator nie wariuje czyli dłużej u nas pobędzie akumulator A zasilanie do wzmaka tylko z klem akumulatora sie podłącza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Lokalizacja: GdaĂąsk
Kiedyś to się stosowało 1F na 500W mocy.
Czyli nak masz 1000W to 2F.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
No w opisie to goście przesadzili:

Dane techniczne:
Pojemność: 1 Farad +/-10% - OK :)
Zabezpieczenie: 16V DC - OK :)
Napięcie maksymalne: 21V DC - OK :)
Rezystancja wewnętrzna (Ohm): < 0,0015 - !?!?!?!?!?!? :? :shock:

Kondensator MA a raczej POWINIEN MIEĆ rezystancję wewnętrzną bliską NIESKOŃCZONOŚCI a przynajmniej KIKA Mega Omów a jak nie ma to nadaje się na złom - piszą totalne bzdury jakby byli amatorami.

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 16:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa/Marki
500wat 1 farad no ok bo tak ma wiekszosc i tak wymyślili a kazdy wzmak ma 500wat na pudełku zeby sie sprzedawało każdy mocniejszy wzmak 1 kondensator ale jak ktoś ma tak naprawde 4 wzmaki np magnat to może je podłączyć pod jeden kondensator 1 farad jak by to była taka prawda ze na 500w kondzioł to bym musiał założyć z 20 kondensatorów a to pomylenie teorii lub jeden 20 faradów kto by to tak naprawde wykozystał on by sie wogóle nie ładował wiec wystarczy jeden 1 farad nie ma co wiecej chajsu wydawac ...wystarczy jeden lub dwa zalezy jakie wzmaki jakiej firmy i model ich

_________________
www.clear-sound.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 22:31 
Witam,
nie malem nigdy zamiaru rejestrowac sie na tym forum, ale widze, ze musze cos wyjasnic :)
Kolega Artur napisal, ze piszemy "totalne bzdury" jak bysmy byli amatorami, wiec czuje sie przywolany do tablicy.

Na poczatek moze maly cytat z oficjalnych materialow firmy Dietz:
"Kondensatory elektrolityczne dzięki niewielkiej impedancji wewnętrznej i zgromadzonej energii pozwalają w krótkim czasie uzupełnić spadki napięcia. Nowością są nowej generacji kondensatory hybrydowe. Są one niezwykle lekkie dzięki nowej konstrukcji i połączeniu właściwości kondensatora elektrolitycznego z jego bardzo małą rezystancją wewnętrzną, a dzięki temu zdolnością do oddania dużego prądu z krótkim czasie, i właściwości kondensatora węglowego z jego bardzo dużą pojemnością."

Tutaj link http://www.e-clec-tech.com/1faca.html do strony gdzie sa co prawda kondensatory 2-3V ale tez maja rezystancje w dziesietnych ohma.

Idzmy dalej...
Firma Brax, ktora dla wielu jest wyznacznikiem jakosci i produkuje jedne z lepszych kondensator na rynku chwali sie, ze jej kondensatory maja rezystancje wew. mniejsza niz 1 mOhm (1 MILIOHM czyli tysięcznych Ohma).

Dlaczego wszyscy sie chwala czyms takim skoro kolega Artur pisze, ze kondensator powinien miec rez. wew bliska nieskonczonosci???
Pewnie dlatego, ze w przypadku kondensatorow buforowych (a do takich zaliczaja sie kondensatory o duzych pojemnosciach podlaczane do zasilania) im MNIEJSZA IMPEDANCJA WEWNETRZNA TYM LEPIEJ, bo mamy mniejsze straty, a kondensator jest szybszy.

W razie potrzeby sluze jeszcze innymi odnosnikami do stron lub moge przytoczyc cytaty z ksiazek.
Bede wdzieczny jezeli kolega ustosunkuje sie do mojej wypowiedzi :)
p.s Artur, jakby jeszcze byly watpliwosci, to spytaj o rezystance wew takich kondensatorow p. Wieslawa, bo gdzies przeczytalem, ze sie znacie ;)

Pozdrawiam wszystkich, w szczegolnosci ZYZIA (furke zrobiles git :), do zobaczenia )
Artur C. napisał(a):
No w opisie to goście przesadzili:

Dane techniczne:
Pojemność: 1 Farad +/-10% - OK :)
Zabezpieczenie: 16V DC - OK :)
Napięcie maksymalne: 21V DC - OK :)
Rezystancja wewnętrzna (Ohm): < 0,0015 - !?!?!?!?!?!? :? :shock:

Kondensator MA a raczej POWINIEN MIEĆ rezystancję wewnętrzną bliską NIESKOŃCZONOŚCI a przynajmniej KIKA Mega Omów a jak nie ma to nadaje się na złom - piszą totalne bzdury jakby byli amatorami.


Ostatnio edytowano 12 marca 2006, 22:57 przez vojtaz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 22:38 
Lego, napisz cos wiecej o swoim systemie audio, to bedzie mozna powiedziec, czy kondensator jest Ci niezbedny.
Napisz przede wszystkim:
- jaka moc RMS (wg. danych producenta maja wzmacniacz(e) ktore posiadasz)
- jakie maja bezpieczniki
- jaki przekroj maja przewody zasilajace wzmacniacze
- jaka maja dlugosc
- jakie sa wahania napiecia przy wzmacniaczu podczas grania (trzeba zmierzyc miernikiem przy samym wzmacniaczu).

Przyjmuje sie, ze na kazde 500W RMS powinien przypadac 1F, ale jezeli np wzmacniacze podlaczyles przewodem 10mm2, a akumulator i alternator sa na wykonczeniu to kondensator niewiele pomoze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Wzmacniacz blaupunkt 1 szt

-Moc 2 x 90W - 1 x 350W

-Moc RMS 2 X 45W - 1 x 140W

Bezpieczników brak :oops:

Przewody 10mm2 długość ok 1m

Akumlator roczny , alternator ładuje chyba 14.1 v(nie jestem pewien)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2006, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa/Marki
mysle ze wystarczy pól farada np dls, wojtek niech sie wypowie też.

_________________
www.clear-sound.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2006, 15:33 
Mysle, ze jezeli w ogole jest potrzeba, to te 0,5F w zupelnosci wystarczy.
Lego, musisz koniecznie zalozyc bezpiecznik na kablu!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2006, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
ale czemu mam takie spadki napiecia? jak silnik jest wyłaczony sprzet gra o wiele lepiej :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 09:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa/Marki
[shadow=red][/shadow][glow=blue][/glow]
cięzko tak doradzić nie słyszac i nie widzac jak podłaczone ale powiem tak z szesc lat temu miałem wzmacniacz pt blaupunkt w poldku i tez tak miałem że na postoju grało duzo lepiej, instalka była dobra bo puzniej zmieniłem na esx wzmaka już skończyłem z markami dostepnymi w media ,i nie było az takiej róznicy,, jest wogule tak ze mała róznica będzie ale to delikatnie słyszaca dla nas zmierz ładowanie alternatora na włączonych rzeczach które masz zawsze właczone i wtedy daj znac. :?:

_________________
www.clear-sound.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2006, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 92
Lokalizacja: Lublin/Warszawa
Moje BMW: E34 530iA
Kod silnika: M60B30
Ja proponuję kondensator dowolnej firmy 1F w zupełności wystarczy, tylko najlepiej z elektroniką :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
vojtaz napisał(a):
Witam,
nie malem nigdy zamiaru rejestrowac sie na tym forum, ale widze, ze musze cos wyjasnic :)
Kolega Artur napisal, ze piszemy "totalne bzdury" jak bysmy byli amatorami, wiec czuje sie przywolany do tablicy.

Na poczatek moze maly cytat z oficjalnych materialow firmy Dietz:
"Kondensatory elektrolityczne dzięki niewielkiej impedancji wewnętrznej i zgromadzonej energii pozwalają w krótkim czasie uzupełnić spadki napięcia. Nowością są nowej generacji kondensatory hybrydowe. Są one niezwykle lekkie dzięki nowej konstrukcji i połączeniu właściwości kondensatora elektrolitycznego z jego bardzo małą rezystancją wewnętrzną, a dzięki temu zdolnością do oddania dużego prądu z krótkim czasie, i właściwości kondensatora węglowego z jego bardzo dużą pojemnością."


OK Zacznijmy od tego co to jest ta impedancja :
impedancja (impedance) -opór pozorny - przy przebiegach stałych - stosunek napięcia panującego na zaciskach dwójnika do natężenia prądu płynącego przez ten dwójnik; w tym przypadku impedancja jest liczbą rzeczywistą i jest nazywana rezystancją stałoprądową; w stanie ustalonym przy przebiegach sinusoidalnych o określonej pulsacji - stosunek wartości zespolonych (symbolicznych) napięcia do prądu w dwójniku; w tym przypadku impedancja jest liczbą zespoloną nazywaną też impedancją zespoloną i może być przedstawiona w postaci algebraicznej Z=R+jX, gdzie R - rezystancja (opór czynny, opór rzeczywisty)

Więc impedancja wewnętrzna ni jak nie ma się do rezystancji wewnętrznej która na biegunach kondensatora będzie tak jak pisałem wcześniej bliska nieskończoności mierząc miernikiem a impedancji nie da rady zmierzyć bezpośrednio tylko metodami pośrednimi.

Przepraszam że nazwałem Was amatorami powiedzmy że to co Piszecie na swoich stronach jest przeklamaniem z tlumaczenia lub tylko powiedzmy myleniem pojęć. Poprawcie /zmieńcie opis na "impedancja wewnętrzna " z tej nieszczęsnej "rezystancji"wewnętrznej i będzie super .

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL