BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 06:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] [AUDIO] mongooes - modyfikacja naglosnienia
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 18:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Fabryczne audio w E38 jest dosc nieciekawe. Jednostka sterujaca ma za mala moc, a podstawowe 6 glosnikow nie daje frajdy ze sluchania muzyki. Pierwsze modyfikacje zaczalem od zmiany seryjnych 130mm glosnikow na system odseparowany Hertz'a. Jednak jakos dzwieku polepszyla sie nieznacznie, brakowalo basu. Mimo podlaczenia wzmacniacza, bas byl nadal niewystarczajacy, plytki i wytlumiony przez plastikowe obudowy trzymajace glosnik.
Jako, ze w sluzbowej fabii na seryjnych glosnikach jakosc i poziom dzwieku jest o wiele lepszy niz w 7er, postanowilem troszke zmodyfikowac fabryczny setup. Inspirujac sie projektem naszego kolegi Cobi zdecydowalem sie zamontowac na przodzie glosniki o srednicy 165mm.

Zalozenia:
Pozostawienie wewnatrz niezmienionego wygladu.
Pozostawienie seryjnej jednostki sterujacej, chcialem zachowac oryginalny wyglad oraz sterowanie z kierownicy.
Wzmacniacz umiejscowiony w bagazniku w taki sposo aby jak najmniej ograniczyl funkcjonalnosc przestrzeni bagazowej.
Polozenie nowych kabli glosnikowych.
Glosniki 165mm w drzwiach osadzone na plycie MDF, wygluszenie.
Poczatkowo sygnal do wzmacniacza bedzie dostarczany przez adapter HiLow -> RCA, docelowo chce dorobic wyjscia RCA przed wzmacniaczem radia.
Na tylne drzwi narazie pojda poprzednie Hertze, w przyszlosci moze cos lepszego takze z wygluszeniem.

Komponenty:
Glosniki: Infinity 6520scsObrazekObrazek

Wzmacniacz: Blaupunkt GTA460
Kable sygnalowe + zasilajace: Dietz
Kable sygnalowe: 5m 2xRCA+ remote, Sinuslive
Adapter HiLow ->RCA Sinuslive
Kable glosnikowe: 27m, 2x2,5mm2 OFC
Inne: konektorki, zlaczki itp.

Co jeszcze potrzebne?
Maty wygluszajace BOLL, APP miekkie/twarde - allegro.
Plyta MDF 8mm - 1m2 powinien spokojnie wystarczyc. Kupilem w sklepie OBI, jednak w innych podobnych marketach budowlanych takze byly, rozmiary od 4mm do 20mm.
Najtansza farba do zabeczpieczania drewna kolor czarny - OBI
Klej do drewna, szybchoschnacy - OBI
Zlaczki, konektorki - sklep elektroniczny, Wolumen. O dziwo, ciezko jest dostac konektorki widelkowe, jezeli juz sa to w miare drogie.
O narzedziach typu wyzynarka, wiertarka itp nie musze wspominac :)

Prace:
Prace podzielilem na 2 etapy. Pierwszy, montaz okablowania oraz wzmacniacza. Drugi, montaz glosnikow razem z wygluszeniem drzwi.
Tak wygladal bagaznik przed:
Obrazek
Przeciaganie kabli:
Obrazek
Obrazek
Kable pociagnalem od bagaznika lewa strona, tak jak seryjne okablowanie. Nastepnie lewym progiem (jest naprawde sporo miejsca) do kolumny kierownicy i do radia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sporo problemow mialem z przeciagnieciem kabli z lewej strony kierownicy na srodek, tutaj juz bardzo malo miejsca ale jakos sie udalo.
Obrazek
Obrazek

Adapter umiescilem tuz nad radiem, niestety jest tam malo miejsca i nie mialem nawet jak zrobic zdjecia.

Kable glosnikowe do drzwi przeprowadzilem przez wtyczke, trzeba bylo ja rozwiercic.
Obrazek
Podobnie z prawej strony. Pod modulem swiatel (LCM) przez kostke do drzwi:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podlaczenie zasilania do wzmacniacza jest bajecznie proste. Przygotowana puszka (rozdzielnia) pradu, wystarczy przykrecic konektro oczkowy, minus zaraz obok akumulatora.
Obrazek

Wzmacniacz zamonotwalem nad butla LPG, nie wyglada to moze pieknie ale spelnia moje zalozenia i jest bardzo praktyczne. Bagaznik, w ogole nie zmienil swojej objetosci praktycznej.
Obrazek
Obrazek

Na koncu poskladac wszystko do kupy i sprawdzic czy dziala :D
Obrazek
________________________________________
Etap 2:
Zaczalem od wymiany ogranicznika drzwi, ktory byl pekniety. Warto posprawdzac prowadnice szyb, elektryke, zamki przed wygluszeniem drzwi, aby uniknac pozniejszego rozrywania mat i zaklejania od nowa.
Tak wygladal stary ogranicznik:
Obrazek

Seria:
Obrazek
No i zaczynamy. Odcialem pianke, aby miec lepszy dostep do wnetrza drzwi. Pozniej zostala spowrotem przyklejona.
Obrazek

Wygluszenie wewnetrznej blachy drzwi twardymi matami:
Obrazek
Obrazek

Nastepnie przyszla pora na dopasowanie i wyciecie paneli z MDF (wersja robocza):
Obrazek
Obrazek

oraz dystansow, aby odsunac glosnik od szyby:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Ostatnie szlify:
Obrazek
Malowanie dla zabezpieczenia drewna:
Obrazek

Panel zamontowany:
Obrazek
z glosnikiem:
Obrazek
Podczas naklejania mat trzeba je solidnie podgrzac, wtedy sa plastyczne i mozna je dokladnie dopasowac do wnetrza drzwi.
Gotowe, wygluszone drzwi:
Obrazek

Niestety nie zrobilem zdjecia mocowania tweeterow ale sa umiejscowione w seryjnej kratce.
Drugie drzwi taka sama robota, czas mnie gonil i nie zrobilem nawet jednego zdjecia :)

Sprzet narazie nie zestrojony, chce to zrobic za pare dni, jak glosniki sie wygrzeja.
Jak narazie glosniki spelniaja moje oczekiwania, jest bas, taki jak oczekiwalem. Oczywiscie przydalby sie subwoofer do niskich basow, jednak nie ma mozliwosci zamontowania. Wygluszenie jest niezbedne przy takim montazu glosnikow. Zamykajaca sie szybe mniej slychac, a przy zamykaniu drzwi jest zupelnie inny dzwiek.
Po efekcie jaki osiagnalem zaczynam zastanawiac sie czy na tylnych drzwiach nie przeprowadzic podobnej operacji z wygluszeniem i lepszymi glosnikami.

Podsumowujac cala prace, zajelo mi to ladnych pare godzin ale jestem zadowolony i pewny, ze bylo warto.

Jednoczesnie chcialbym podziekowac AndrewE36 oraz Pyzie za pomoc przy pracach oraz Cobiemu za inspiracje i porady na PW dotyczace montazu. :zdrowko: :zdrowko:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4671
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 3288888888
Kawal Dobrej Roboty :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wszystko ładnie pięknie, tylko jest jedno ALE, mat, których użyłes nie powinno montowac się na powierzchnie pionowe (zsuwaja się :( )

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:23 
o [cenzura]....ka wodna :zdziwko:

Pamiętam jak kiedyś całe e36 rozbierałem, żeby kable położyć, dziś by mi się już chyba nie chciało :P szacuneczek, bo robota profi, najbardziej jednak podoba mi się, że:

mongooes napisał(a):
Niestety nie zrobilem zdjecia mocowania tweeterow ale sa umiejscowione w seryjnej kratce.


;)

Już się nie mogę doczekać, żeby usłyszeć efekt :chytry:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Mongooes świetną robotę wykonałeś, gratuluje chęci i efektu :super: Jak głośniczki dobrze się wygrzeją (nawet do 30-tu godzin grania) dźwięk znacznie poprawi się, pamiętam jak u siebie na nowo słuchałem starszych kawałków, które już mi się znudziły, po zmianie audio odkrywałem nowe dźwięki i nową jakość, zupełnie jak bym słuchał innych utworów. :]

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 10:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Gdzies na forum jest test tych mat i niestety sa one do kitu :( Wiem,ze cena jest atrakcyjna,ale z tego co pamietam sa one strasznie ciezkie i przy niskich temp. traca wlasciwosci gluszace.Podobno najlepsze sa dynamat no ale cena kosmos.Kawal dobrej roboty,ciekawi mnie efekt koncowy tzn. jak to gra.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
No trochę chęci, dobre piwko i wszystko się zrobi :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 13:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29675
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
szacun :padam: kawał dobrej roboty :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 15:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cobi napisał(a):
Mongooes świetną robotę wykonałeś, gratuluje chęci i efektu :super:

To dzieki Twojemu projektowi i fotorelacji. Bez tego prawdopodobnie nawet bym sie za to nie zabral.

rorafalki napisał(a):
tylko jest jedno ALE, mat, których użyłes nie powinno montowac się na powierzchnie pionowe (zsuwaja się :( )


Blache dobrze odtluscilem, maty dobrze wygrzalem - bedzie dobrze jak nie odpadna :rotfl: Wiem, ze sa one twarde i kruchliwe w niskich temp, ale moje naglosnienie mialo ograniczony budzet. Jakby mnie stac na dynamaty to byloby mnie stac na lepsze glosniki wzmacniacz itp

Cytuj:
Pamiętam jak kiedyś całe e36 rozbierałem, żeby kable położyć, dziś by mi się już chyba nie chciało :P

a tam, ja moge strugac kolejne drzwi. Roboty sporo ale satysfakcja z wykonanej pracy ogromna.

spider napisał(a):
No trochę chęci, dobre piwko i wszystko się zrobi :hurra: :hurra: :hurra:

Stawiam piwko za wygluszenie tylu :hyhy: Piwka poszly 2, mocniejszego alkoholu... "?" :cwaniak: Wazne zeby bylo sloneczko na zewnatrz, bo jak jest mokro i pada to odechciewa sie nawet otwierac drzwi do garazu.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 15:54 
mongooes napisał(a):
Cytat:
Pamiętam jak kiedyś całe e36 rozbierałem, żeby kable położyć, dziś by mi się już chyba nie chciało :P

a tam, ja moge strugac kolejne drzwi. Roboty sporo ale satysfakcja z wykonanej pracy ogromna.


Czyżby? :-k to ja Ci zaraz znajdę zajęcie :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 16:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Fryderyk napisał(a):
Czyżby? :-k to ja Ci zaraz znajdę zajęcie :hyhy:

Kupujesz gadgety, dajesz miejsce, stawiasz litra i strugamy :D

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 17:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
mongooes napisał(a):
spider napisał(a):
No trochę chęci, dobre piwko i wszystko się zrobi :hurra: :hurra: :hurra:

Stawiam piwko za wygluszenie tylu :hyhy: Piwka poszly 2, mocniejszego alkoholu... "?" :cwaniak: Wazne zeby bylo sloneczko na zewnatrz, bo jak jest mokro i pada to odechciewa sie nawet otwierac drzwi do garazu.

To nie moj cytat :P

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 19:52 
mongooes napisał(a):
Kupujesz gadgety, dajesz miejsce, stawiasz litra i strugamy :D


Okay, najpierw muszę zobaczyć jak u Ciebie to gra :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
czasami sie cos miesza z tymi cytatami

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 20:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
hoho ale montaż :)

fotorelacja pierwsza klasa a jak gra ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
fotorelacja pierwsza klasa a jak gra ?

Wpadaj to posluchasz :D

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
a masz może zdjęcie kompletnych drzwi z boczkami ? czy zewnętrznie widoczna jest modyfikacja?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Paweł. napisał(a):
a masz może zdjęcie kompletnych drzwi z boczkami ? czy zewnętrznie widoczna jest modyfikacja?


Z zewnatrz seria, glosniki kryja sie za oryginalnymi maskownicami - tak jak bylo w zalozeniu tego projektu.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 01:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
a czy po zabiegu wygluszającym drzwi odczules wyciszenie w srodku podczas jazdy??

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Adapter Hi-Low zastapilem seryjnem radiem z wyciagnietymi koncowkami sygnalowymi RCA sprzed wzmacniacza. Dlugo sie do tego zbieralem ale sie udalo. Poprawila sie jakosc naglosnienia, w szczegolnosci niskie tony, ktore adapter musial ucinac.

Obrazek

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL