BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 08:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Compact 1995 Jaki powienienm wybrać wzmacniacz?
PostNapisane: 7 marca 2007, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Witam,
posiadam pudlo z glosnikami JlAudio woofer.jpg. Ma chyba glośniki 12w0. Jaki napęd powinien do nich być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 10:49 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zapytaj yeahman, on się zna na audio to Ci dobrze doradzi :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Dzięki, napisalem na PW właśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 16:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 989
Lokalizacja: W&M
mozesz wziasc przyklad z tego .. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5158 .. ja mam ten sprzecik juz od kilku dni .. i jest naprawde BDB

_________________
[you] Nie wiesz Jaki Masz kolor ? sprawdz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5186
a8 vs 7e65 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31407


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 18:44 
Hmm.. Ciężko stwierdzić czy to 12w0 bo np 12w3v2 wizualnie się niczym nie różni (jeśli chodzi o membrane).

Jeśli to 12w3v2 to specyfikacjia jest następująca:

Obrazek

Przyjmuje się że ma on ~250W RMS. Jeśli ten Twój 12w0 to jest trochę słabszy. Dla bezpieczeństwa można uznać 180-200W RMS jeden głośnik. Widze że masz 1.6 motor więc pewnie akumulator 46Ah więc pamiętaj o kondensatorze, kablach itd itd jeśli jesteś też ciekawy jak ja bym to widział to daj znać a chętnie wszystko rozpiszę.

Teraz pytanie czy chcesz podłączyć na mosffecie dwa głośniki pod jeden sygnał czy 2 głóśniki pod 2 sygnały bez mosffetu. Głośniki mają osobne kable czy jest tylko jeden? Jak jendo wejście to na mosffecie podłącz bo nie ma sensu rozbierać skrzyni bo się rozszczelni. Ale kumple po fachu twierdzą że na 2 kanały jest lepszy bass - jak dla mnie nie ma różnicy - kwiestia sporna wszystkich audio-maniaków. Więc czekam na odpowiedź czy jest jedno wejście czy 2 i dalej będziemy myśleć. Pozdro. Wzmak na tą skrzynie będzie w granicy 300 zł za używke średniej firmy do 1500 zł za nówke lepszej firmy. Zaleca się kupić w tym przypadku JL wzmacniacz bo dobrze jest by głośnik i wzmak wyszły od jednego producenta. JL wzmak nowy to będzie już konkretny wydatek.. 1400zł około Można też kombinować z nówką średniej firmy lub używką lepszej. Ale ja polecam nowe. Bo wiesz co masz i się niczym nie przejmujesz. Napisz może do jakiej kwoty to ma być to podpowiem Ci moim zdaniem najlepszą opcjie.
Mariano pomyśl o dalszej części nagłośnienia i widzimy się na zawodach car audio :D
Pozdro wszystkim ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Więc zaczne od początku :)

Skrzynia ma 2 wejścia na głośniki, jednak odkręciłem jedno gniazdo i widzę ze do niego nie ma wpiętych żadnych przewodów. Czyli mam jedno wejście wpięte do głóśnika i z nigo wychodza przewody i są wpięte do głóśnika nr. 2. Dziwne nie ma tam żadnej zwrotnicy - chyba muszę sprawdzić jaką oporność mają głóśniki spięte w taki sposób, chyba że tak ma być.

Przy okazji patrząć przez ten otwór od kabli odczytałem oznaczenia głósnika. Jest tam: 12w04, czyli sprawa głósników jasna.

A co do ceny wzmacniacza myśle że taki sprzęt do 500zl będzie w sam raz (aż taki maniak ze mnie nie jest). Inna kwestia to ważniejsze wydatki na remont domu.
(może ten: http://www.allegro.pl/item166208743_http://www.allegro.pl/item166208743_pioneer_gm_3200t_sklep_dabrowa_gornicza.html_sklep_dabrowa_gornicza.html )


Co do akumulatora sprawdzę dziś jaki mam, bo wiem że nie jest orgilany tylko był już zmieniany, ale nie wiem jaka ma moc.

Odczytałem posta z linku wyżej, dotyczącego jednej z wypowiedzi na w sumie taki sam temat.


A co do kwestii pomocy przy budowie okablowania też będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 00:48 
Chyba muszę napisać małe wypracowanko i poprosić Admina by przykleił. Piszę w 5 tematach i już mi się mylicie który jaki sprzęt chce mieć hehe.

No to jeśli jest jedno wyjście to szukamy wzmaka który po mostku będzie miał jeden mocny kanał (czy tylnią półkę chcesz też zasilić ze wzmaka? zakładam że chcesz zasilić tylko skrzynie) czyli wchodzą w grę tylko wzmacniacze 2 kanałowe. W necie podają że ten głośnik osiąga na 4 omach 150W RMS. Czyli 2 głośniki 300W RMS. Ten wzmacniacz poleciłem Mariano ale jemu też poleciłem głośnik który ma 400W RMS czyli jeszcze mocniejszy niż te dwa u Ciebie. Na głośnikową moc 300W RMS daję się wzmacniacz w granicy 130W RMS. Ten Pioneer ma 150W więc mogło by być (ale niekoniecznie) tak że podgłaśniając na maxa niestety głośniki mogły by nie dać rady. I tu pojawia się opcjia kupna zasilenia też tylnej półki z tego wzmacniacza. Ale zostaje nam trochę za mało mocy bo tylko 20W więc niewiadomo co z tym zrobić i ten wzmacniacz poprostu trochę nie pasuje do tego sprzętu. Tak apropo to zwrotnicę w tubach zasilanych wzmacniaczem (nowszego typu) się nie stosuje bo wzmacniacz ma ją wbudowaną więc nic dziwnego że jej tam nie ma. Wkleję tu kilka propozycji wzmacniaczy w granicach 500zł które by zasilały samą skrzynie bez tylnej półki.
http://www.allegro.pl/item172980655_son ... esign.html - ten ma idealne 130W znamienowej przy 4 omach ale..
http://www.allegro.pl/item169488721_gta ... towar.html - ten na oko jest OK ale powiem Ci tak: przeczytaj dokładną specyfikacjie tego powyżej. Jest wszystko ładnie podane czyli moce maksymalne przy różnych kombinacjiach kanałoów i moce muzyczne przy różnych kombinacjiach kanałów a do tego to wszystko przy różnnej rezystancji - poprostu wypisane wszytko elegancko. Blaupunkt natomiast pisze różne cuda niewidy takie jak: że mostkowanie polega na zmniejszonej rezystancji czyli 2 omach.. co jest poprostu bzdurą na kiju jakich mało. I to na stronie firmowej.. porażka. o to dowód: http://www.blaupunkt.com/pl/7607792133_main.asp. Blaupunkta trzeba na oko zawsze rozgryść a to ryzykowne zagranie.
http://www.allegro.pl/item170529801_jbl ... rancj.html - dziwnie moc koleś w tym wyliczył.. nie wiem skąd mu wyszło 220W po mosffecie..
Dobra dziś już jest późno. Napisz czy tylnią półkę też ze wzmaka chcesz podłączyć i wtedy posiedzimy bo teraz takie pisanie o niewiadomej troche. Bo jeśli tylnia półka też to szukamy 4 kanałowego.

Co do okablowania to od głośnika do wzmaka minimum 2x4mm. Będziesz musiał też się pobawic w przeciągniecie prądu bezośrednio z akumulatora do wzmacniacza grubym kablem 8mm do bagażnika (bez innego się nie obejdzie). Tylko naprawdę radzę wziąć prąd z akumulatora i gdzieś na plusie wsadzić bezpiecznik (wzmacniacz tez niby ma ale lepiej mieć jeszcze jeden). Kolejna sprawa to akumulator jeśli 45Ah ?? Będziesz potrzebował kondensatora: http://www.allegro.pl/ite..._profitexx.html ten akurat jest drogi. Za 160 zł też dostaniesz coś dobrego. Musisz mieć kondensator ponieważ akumulator nie będzie w stanie zapewnić tyle prądu i czasem bass może mieć takie jak to się mówi "zejscia" które nie są miłym fektem dla uszu. Druga sprawa to też słuchając muzyki bez włączonego silnika i bez kondensatora po 30 minutach akumulator (45Ah) może mieć problem z rozrusznikiem.

Musisz pokombinować żeby kabel miał pełny dotyk z klemą. Załóż też bezpiecznik na ten kabel bo po co ma wzmacniacz ucierpieć wrazie czegoś. Można kupić gotowy kabel do montażu. [url=http://images20.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/87/0a8f1a0beab87178.jpg]Obrazek[/URL]
Ale ma on 2 wady. Po pierwsze że długość jest już określona, a po drugie to cena. Około 40zł. Lub w zestawie za około 130zł. Ja zawsze robiłem kabel zasilający sam. Wychodzi tanio i długość dobierasz jaką potrzebujesz. To żółte kółeczko to jest wyjście z akumulatora, niebieskie to bezpiecznik a zielolone wejście do wzmacniacza
Niektórzy podłanczają pod plus który dochodzi do radia.. ale ten kabel jest zdecydowanie za cienki ma podajrze 4mm (zalezy od auta). Kable to ważna sprawa. Kiedyś kumpel nie miał kasy na lepszą tube i wzmaka i wymieniliśmy tylko kable. Efekt był jakby dołożyć z 50W RMS.

Trochę skopiowałem o tym okablowaniu z poprzednich moich wypowiedzi ale pisać mi się nie chciało tego samego. Pozdro.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2007, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Więc wzmacniacz ma zasilac tylko suba, gdyż w radiu jest 4x50W więc nie ma sensu dodatkowo ciągnąć ze wzmaka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 12:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
minos wszystko ciagnij ze wzmaka z radia nie ma sensu nic zasilac tam jedna sprawa ze nie masz mocy bo ok 20W a druga ze straszne znieksztalcenia. Wzmak zewnetrzny musi byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
widze bardzo duzo niescislosci i bledow ktore wypisuje yeahman, wzmacniacz musi byc jak najmocniejszy aby go dobrze wysterowac, bedzie mniej znieksztalcen na mocniejszym wzmaku poprostu, dobor kabli to tez nie jest twoja mocna strona, http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pok...rwqwp7nkb1.html ta tabela jest fajna sciagawka, wzmacniczy tez moze byc kilka, bezpiecznik nalerzy dac maks 30 cm od akumulatora chroni to przed skutkami prztarcia kabla i pozarem auta,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL