BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] BMW Bussiness CD Wyprowadzenie line out/RCA
PostNapisane: 7 września 2009, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Witajcie-
mam pytanie- w jaki sposób wyprowadzić złącza RCA z radia jak w temacie postu- mam najprawdopodobniej Alpine.
Chodzi mi o to- co przylutować do której ścieżki i w którym miejscu?
Fajnie gdyby ktoś zrobił tutoriala ze zdjęciami co i jak.

Proszę nie odsyłajcie mnie do serwisu RTV i Car Audio, bo obdzwoniłem wszystkie jakie miałem w książce tel. w Krakowie i słyszałem tylko- "taka drobnicą to się nie zajmujemy", "ja robię tylko standardowe naprawy- nie poprawiam fabryki" albo "możemy panu wymienić całe radio na takie z wyjściem na wzmacniacz".

Nadmieniam, że wymiana radia na inne nie wchodzi w rachubę- nie chce psuć linii deski.
Nie chcę też stosować High Input, albo adapterów z kabla głośnikowego na cinch.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
pala127, kolego było o tym na forum...
Są nawet foty... użyj opcji SZUKAJ :...: :...: :...: :...:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Owszem, ale do radia philips i jest tylko 1 zdjęcie na którym są 4 piny z których nie wiem który jest do czego.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
pala127, naleleży rozebrać swoje radyjko i luknąć czy nie jest podobnie... wrzucić foty... inaczej nikt Ci nie pomoże :znudzony: :znudzony:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Tak też chyba zrobię- wybebeszę- albo kupię siakieś uszkodzone na alledrogo, żeby nie było żal psuć;)
Przecież na zdrowy chłopski rozum przylutowanie 2 kond. i 4 kabelków z wtyczkami nie może być wielką filozofią.
Pytanie tylko do których ścieżek;)
PS
Wiem, że na forum udziela się też kolega Flyboy- on pisał właśnie coś o przeróbce Philipsa- może on się wypowie???

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 157
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N204D4
Sprawa jest banalnie prosta, potrzebujemy po jednym kondensatorze elektrolitycznym 1uF/16V na każdą linię sygnałową, czyli jeżeli chcemy wyprowadzić sygnał prawy/lewy przód + prawy/lewy tył potrzebujemy cztery kondensatory. Do tego kabel i gniazda cinch na kabel, warto wyprowadzić dłuższy kabel, żeby nie upychać wtyczek zaraz za radiem.
Moje radio to Philips 22DC705/23B, jest to kaseciak, ale że mam zmieniarkę to postanowiłem wyprowadzić sobie sygnał na wzmacniacze. Wzmacniacze mam Alpine MRV-1005. Należy pamiętać o tym aby po podłączeniu wzmacniacza odłączyć głośniki, można sobie zrobić złączki przy kostce za radiem jeżeli nie chcemy rozbierać drzwi lub obicia bagażnika.
Obecnie czekam na radyjko Alpine CD z E46 M3, jak dotrze to z niego też mam zamiar wyprowadzić sygnał na wzmacniacz. Poniżej kilka fotek z zabiegu wszczepienia wyjść.
Schemat trochę chaotyczny, jednak wiadomo o co chodzi :-) zamiast symboli głośników dajemy gniazda chinch na kabel.
Sygnał można wyprowadzić ze zdecydowanej większości fabrycznych radioodtwarzaczy, nie tylko BMW.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Audio w budowie :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
teraz kurs posługiwania się lutownicą i wszystko cyka jak ta lala!!!

PS.
Ja i tak wole nowe radyjko niż ori... szkoda że te ori radyjka tak cienko grają!! :zdegustowany: :zdegustowany:

Jeszcze jedno... jaką lutownicą to robiłeś?? bo nawet czysto to wygląda :)

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Flyboy, jesteś WIELKI:)
Dzięki.
Za niedługo rozbiorę swoje radio (ja mam CD)- jakbym nie mógł wymyślić, która ścieżka do czego to dam wrzucę foty z prośbą o pomoc.

Morfii- wygląda na to, że Flyboy używał stacji lutowniczej Wellera- a jeśli ma takową to musi się znać na rzeczy.

Prośba do modów- warto przykleić ten wątek, jako, że tutorial może być bardzo przydatny:)

_________________
PZDR Łukasz


Ostatnio edytowano 9 września 2009, 11:45 przez pala127, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 157
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N204D4
Lutownicę widać w tle ;) to stacja Weller EC2100. Jednak do tej operacji nie potrzeba aż takiego sprzętu, wystarczy najtańsza lutownica kolbowa lub transformatorowa, trochę kalafonii i cyny, oczywiście po lutowaniu należy płytkę wyczyścić acetonem lub alkoholem izopropylowym.
Co do dźwięku z seryjnych odtwarzaczy BMW to nie jest on najgorszy, problem tkwi w głośnikach. Przy wymianie przedniego zestawu na Morel Tempo 6 co prawda potrzebna jest modyfikacja blachy drzwi, jednak brzmienie z tego zestawu + fabryczny odtwarzacz ze zmieniarką CD + sub Infinity Kappa Perfekt to naprawdę wysoki poziom. Natomiast jeżeli wymienimy odtwarzacz na Alpine montowany w M3 to takie system gra już rewelacyjnie.
Oczywiście przy takiej instalacji, zarówno przednie głośniki jaki subwoofer muszą być zasilane ze wzmacniacza. Głośniki tweetery spokojnie można wsadzić w miejsce oryginalnych wysokotonpwców jak ktoś nie lubi modyfikacji. Wszystko można zrobić tak, że z zewnątrz nawet nie będzie widać zmian w systemie audio, no i radyjko na desce pozostanie oryginalne, komponujące się z resztą kokpitu. ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Audio w budowie :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
U mnie już czeka śliczny oldschoolowy wzmak Sony na Sanken-ach.
Do tego dobiorę sobie jakieś fajne głośniczki- ale najpierw wyjścia RCA:)

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 12:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 157
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N204D4
Oj te stare serie wzmacniaczy Sony XM i XES to nie tylko dobre tranzystory Sanken, to również bardzo dobre pozostałe komponenty w szczególności kondensatory nichicon lub elna, świetne złącza itp., co składa się na naprawdę dobre brzmienie, większość nowoczesnych konstrukcji nie dorównuje serii XES Sony.
Planujesz dodać tylko wyjście na subwoofer czy na przód również? W touringu mamy ułatwione zadanie bo nie ma metalowej przegrody między bagażnikiem na kabiną tak jak w sedanie. :hyhy:

_________________
Audio w budowie :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Wzmaka mam serii XM- tylko 40W w RMS przy 4 omach, ale dobrze wiedzą Ci co się znają, że nawet 100W made in china nie dorównuje 40W made in japan na dobrych komponentach;P

Zamierzam założyć tylko coś na przód.Subwoofer???Czemu nie, ale być może kiedyś, bo wiem co potrafi nawet stosunkowo niewielki głośnik byleby był dobrej jakości i grał pod niezłym wzmakiem. Na razie tyle mi wystarczy:)

Najbardziej liczę na dynamikę a nie na mega niski bas.

Do przodu chciałbym włożyć coś co nie będzie wymagało robienia dziury na kosz głośnika w metalowej części drzwi- czyli coś o małej głębokości montażu.
BTW- wie może ktoś jaką max głębokość montażu można zastosować z przodu w e46 bez robienia dziur w poszyciu drzwi? 60mm?

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Krosno
pala127 napisał(a):
Do przodu chciałbym włożyć coś co nie będzie wymagało robienia dziury na kosz głośnika w metalowej części drzwi- czyli coś o małej głębokości montażu.


No to muszę Cię rozczarować, bo tak zaaplikowany woofer nie zagra... Co komu mały otwór szkodzi jak to i tak jest schowane pod tapicerką? Zrób to porządnie a będziesz na prawdę zadowolony.

Do tego wszystkiego ładujesz taki panelik wewnętrzny i jest miodzio ;)

Obrazek

flyboy, cieszę się, że coraz więcej ludzi w końcu poznaje XESa.

Jest to jeden z najlepszych wzmacniaczy na świecie. W dzisiejszych czasach żeby
znaleźć coś co gra na choćby podobnym poziomie bez 5tyś nie ma co sobie dupy zawracać...

Ze mną M1 jeździ już chwilę i w nowym aucie na pewno też pojeździ jeszcze długo ;)

Obrazek

Pozdrawiam wszystkich miłośników oldschoolowych pieców SONY :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 01:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 '01r
Kod silnika: M54b25
Witam wszystkich, mam prośbę do flyboy o pomoc w wyprowadzeniu rca. Nie wiem, z których pinów.
Cytuj:
Obecnie czekam na radyjko Alpine CD z E46 M3, jak dotrze to z niego też mam zamiar wyprowadzić sygnał na wzmacniacz.

Mam radio CD53 alpine w e39. Myślę, że oprócz frontu środek będzie taki sam jak w e46.
Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Flyboy pilnie potrzebuję Twojej pomocy- rozmontowałem swoje radio- okazało się, że jednak to Philips, ale PH8060.
Mam fotki sekcji wzmacniacza (jak się domyślam, to jest właśnie to).
Powiedz proszę, czy to są te piny, których potrzebuję, gdyż moja płytka różni się nieznacznie od Twojej.
Ten duży SMD dla którego obudowa jest radiatorem to TDA 7385.
Jak będzie wyglądało wyprowadzenie pinów pod line out.
Kliknij na fotkę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
HELP:)PLEASE:)

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 17:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 157
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N204D4
Prawdopodobnie to będą te piny, moje radio jest dokładnie na tej samej końcówce mocy. Dla pewności prześledź ścieżki czy idą do zaznaczonych na obrazku pinów końcówki mocy.

Obrazek

Tak to powinno wyglądać u Ciebie.
Obrazek

_________________
Audio w budowie :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Patrzę patrzę i hehe- mam wrażenie- jakby te ścieżki (na płytce) donikąd szły :wstyd: Ślepy jestem:)
Masa, która zaznaczyłeś na płytce- na pewno trafia pod pin 13 końcówki mocy- a więc tam gdzie jej miejsce- zaś po dwie ścieżki na lewo i na prawo od pinu 13 przy kości - zapewne będą kanałami- pooglądam jeszcze jutro przy lepszym świetle- ale zaczyna się wszystko krystalizować.
WIELKIE DZIĘKI :)

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 157
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N204D4
Hehe, płytka jest dwustronna, pewnym momencie kończy się ścieżka na jednej stronie, jest zrobiony otworek z metalizacją na drugą stronę. Dlatego masz wrażenie, że ścieżki się kończą :) Jak masz miernik z testem diody i "pipkiem" lub bez to łatwo sprawdzić jak biegną ścieżki.

_________________
Audio w budowie :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e38 - 730d
Kod silnika: M57
flyboy napisał(a):
Hehe, płytka jest dwustronna, pewnym momencie kończy się ścieżka na jednej stronie, jest zrobiony otworek z metalizacją na drugą stronę. Dlatego masz wrażenie, że ścieżki się kończą :) Jak masz miernik z testem diody i "pipkiem" lub bez to łatwo sprawdzić jak biegną ścieżki.



Witaj flyboy. Czy w oryginalnym radiu w e38 z ekranem 4:3 wyprowadzenie RCA będzie identyczne jak opisałeś wcześniej ?

_________________
Sprzedaję zabezpieczenia antykradzieżowe PROXIMA, TYTAN , SEO , blokady Bear-Lock.

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 10:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: RzeszĂłw
Witam, rozkręciłem moje radio bmw bussiness cd firmy Alpine, niestety moja końcówka mocy jest zupełnie inna niż ta ze zdjęć. Proszę o pomoc, gdyż nie wiem gdzie przylutować kable RCA.

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL