BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 marca 2011, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

Mam pewien problem z jednym ksenonem, otóż jak go włącze, to dość często lekko przygasa, tak jakby chciał zgasnąć (tak jak żarówka jak są spadki napięcia), od czasu do czasu gaśnie i zapala się na nowo... od czasu do czasu zgaśnie i żeby się zapalił to muszę wyłączyć światła i włączyć je na nowo...

Żarnik wymieniłem (poprzedni całkowicie przestał świecić), ten z początku przez cały czas chodził ok, później znowu zaczął przygasać, od czasu do czasu sie wylacza...

Co może być powodem takiego zachowania? Przetwornica czy zapłonnik?

Chcę uniknąć zbędnych kosztów, komp mi nic nie pokaże, wiec musze znalezc przyczyne po objawach... jeden sprzedawca mówi że przetwornica, drugi że zapłonnik, jeszcze inny że nie ma pojęcia... zamiana przetwornic stronami nie wchodzi w gre bo trzeba rozbierac obydwa reflektory, a na to nie mam czasu i ochoty... przy takiej robocie to wole już kupić i zapłonnik i przetwornicę, a w razie czego jedno mi zostanie w zapasie... ale nie ukrywam że w nadchodzącym miesiącu muszę jeszcze wymienić filtry i olej, a to koszt prawie 800 zł i wolałbym nie wchodzić za bardzo w koszty, a muszę to w miarę szybko naprawić bo pójdzie mi zaraz drugi żarnik w tej samej lampie... :/

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 marca 2011, 19:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Trochę nie rozumiem, masz piękne auto, chęć wydania kilkuset złotych a szkoda Tobie podjechać do elektryka, który jednoznacznie stwierdzi co jest przyczyną, dzięki czemu możesz zaoszczędzić kilka groszy na zbędnym wydawaniu na sprawne części?

Osobiście uważam, że może to być przetwornica, ale to wróżenie z fusów bez diagnozy.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 marca 2011, 20:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Emcebre napisał(a):
Trochę nie rozumiem, masz piękne auto, chęć wydania kilkuset złotych a szkoda Tobie podjechać do elektryka, który jednoznacznie stwierdzi co jest przyczyną,

problemem nie jest podjechanie do elektryka, a czas na to zeby do niego podjechac :P
...poza tym każdy elektryk (a dzwoniłem do kilku) proponuje jedną metodę diagnozy, a innej ponoć nie ma - tylko zamienienie przetwornic miejscami, dopiero wtedy będzie wiadomo, koszt od 100 do 300 zl za diagnoze... to ja juz wole kupic przetwornice i zaplonnik i wymienic obydwa za jednym zamachem a nie przekladac jedno i drugie :P ...tym bardziej że samemu mi się nie chce męczyć z reflektorami bo pamiętam ile to było zabawy przy zakładaniu ringów w poprzedniej beemce jak demontowałem reflektory żeby to sobie zrobić wszystko w domu...

jak wspomniałem w najbliższym miesiącu muszę wydać i tak sporo na wymianę samych elementów eksploatacyjnych, wiec jak dla mnie logiczne jest że lepiej ograniczyć wydatki które można - wizyta u elektryka który chce za przełożenie przetwornic 'dla sprawdzenia' moim zdaniem dość sporo nie jest tutaj wyjściem, bo później bede musiał zapłacić jeszcze przynajmniej połowe kosztów z wyżej wspomnianych za wymianę przetwornicy czy też zapłonnika jak już się określi co padło...

z drugiej strony mogę też zaopatrzyć się w żarniki po 30 zł i każdy z tych żarników przedłuży mi okres do wymiany przetwornicy/zapłonnika o około 1-2 miesiące... ale tutaj nie chodzi o leczenie objawowe a o przyczynowe... wiec wolalbym sie zabrac za wymiane wadliwej części...

gdyby stwierdzenie co jest przyczyną było takie proste, to nie pisałbym tematu tutaj na forum, pisze chociażby z tego powodu żeby uniknąć latanie po elektrykach - a jak wiadomo każdy elektryk ma swoją teorię, ale niestety nie są one ze sobą spójne, a raczej rozbieżne... w końcu między innymi po to jest to forum, aby zaoszczędzić tam gdzie można i zdiagnozować/zrobić coś samemu, a nie odsyłać się do elektryków...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 marca 2011, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
Mam podobny problem z xenonem, często gaśnie i by zaświecił na nowo muszę włączyć światełka ponownie.
Też zastanawiałem się czy to przetwornica czy żarnik, zamieniłem żarniki miejscami i jestem już prawie pewien że to wina żarnika.
Na dniach przymierzam się do zakupu nówek, jestem ciekaw jak będą świecić. Wpierw tylko chcę aktywować światełka dzienne :)

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 marca 2011, 22:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
blademccoy, oczywiście, że forum jest od tego, aby pomóc sobie w prostym i znanym problemie, ale powyższy do tego nie należy, tutaj potrzebna jest diagnoza a nie gdybanie. Rozumiem, że ciężko znaleźć fachowca, który nie zedrze a znajdzie przyczynę. Życzę większej ilości wolnego czasu, abyś mógł sobie garażowym sposobem sprawdzić przetwornicę :-) Koniecznie napisz jak wyszło ostatecznie.

Pozdrawiam
Emcebre

PS A sprawdziłeś tak prozaiczny powód jak masa w tej lampie? Przeczyść tę płytkę z umocowanymi brązowymi przewodami, która ukaże się po zdjęciu kierunkowskazu. (bynajmniej tak to wygląda w sedanie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 23 marca 2011, 08:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Sprobuje sprawdzic wszystkie styki, bo rzeczywiscie czesto rozne kostki sie sypia i sniedzieja... Dzieki za wskazowke, jakos w weekend rzuce na to okiem;)

UPDATE
Wyjalem dzisiaj kostki z przetwornic (zasilanie i zaplonnik), popsikalem srodkiem do stykow, wpialem na nowo i poki co nie miga nic;) ...zobaczymy jak bedzie za jakis czas;)

UPDATE2
Dobra... jednak się rozpędziłem - nadal miga :P ...z tym że wcześniej mógł nie migać chociażby z tego powodu że robiłem trasę 40 km za miasto i później trochę kręciłem się po mieście jeszcze samochodem - wieczorem jak wracałem do domu nie obserwowałem migania... teraz z kolei jak jechałem w nocy to zauważyłem że problem nadal występuje...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 13:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
U mnie pojawił się ten sam problem, xenon w jednej lampie wyłącza się podczas jazdy, i żeby świecił ponownie, muszę przekręcić stacyjke na zero, bo mam ustawione światła do jazdy dziennej. Powiedzcie mi w którym miejscu znajduje się ta przetwornica? bo chce zamienić miejscami dla próby

Raz nie działa xenon, a raz światła pozycyjne.

Koledzy wyżej poradzili sobie z tym problemem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 grudnia 2014, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
hej, odkopię troche. U mnie całkiem padł xenon. Wsiadam do auta, dodam że po dwudniowym postoju na deszczu, i jeden xenon nie świeci, wywaliło błąd na zegarach (rysunek z samochodem) Zamieniłem palniki miejscami. Nic, palniki odrzucone. Teraz pytanie czy to przetwornica czy zapłonnik, jest jakiś sposób zeby to sprawdzić nie rozbierając lamp?

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 grudnia 2014, 16:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
blademccoy, kumplowi tez migały xenony, szczegolnie jak wlączał kierunkowskaz.

Okazało sie ze ma aku na wyczerpaniu. Mozliwe ze po dluzszej jezdzie ustąpiło bo aku sie dobrze naładował.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 grudnia 2014, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46, 320CI
Kod silnika: m52
a kabelki ? jest chłodno więc przewody się robią sztywne może pękł któryś i na deszczu robi zwarcie, nie znam tematu lamp dokładnie ale pracuję jako technik i gdy mam problem z oświetleniem w pracy to zaczynam od diagnozy kabelków, wystarczy przedzwonić, poruszać w celu diagnozy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 22 grudnia 2014, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Pawelek94 napisał(a):
hej, odkopię troche. U mnie całkiem padł xenon. Wsiadam do auta, dodam że po dwudniowym postoju na deszczu, i jeden xenon nie świeci, wywaliło błąd na zegarach (rysunek z samochodem) Zamieniłem palniki miejscami. Nic, palniki odrzucone. Teraz pytanie czy to przetwornica czy zapłonnik, jest jakiś sposób zeby to sprawdzić nie rozbierając lamp?


a po pewnym czasie zaświecił się? ew. po kilku włączeniach/wyłączeniach

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 6 stycznia 2015, 14:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
nie wcale nie wstawał. Co lepsze, rozebrałem lampy i jeżeli podepnę zapłonnik z lampy A z przetwornicą z lampy B albo przetwornica z A a zapłonnik z B działa, wystarczy je tylko pozamieniać aby zapłonnik i przetwornica które były wczesniej razem nie były teraz. Zamieniłem miejscami i narazie działa za każdym razem.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] xenon - co padło, przetwornica czy zapłonnik?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47
trochę odkopię...
do czego służy przewód z zapłonnika, wchodzący do przetwornicy?
Obrazek
chodzi o te dwie wiązki

uchwyt jak wyżej podpisany jest L - czym się różnią prawy od lewego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL