BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cynkowanie części samochodowych
PostNapisane: 28 lutego 2006, 13:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Nienawidzę rdzy.

Z doświadczenia wiem, że zeszlifowana rdza i tak kiedyś wyjdzie na wierzch i trzeba będzie od nowa malować.

Nurtuje mnie dlatego pytanie, czy można oczyszczone, metalowe części samochodowe poddać cynkowaniu w profesjnalnym zakładzie? Może ktoś z Was wie jak to jest, czy można oddać pojedyncze części...

Szukałem na internecie innych rozwiązań i trafiłem na niemiecką stronkę
http://www.korrosionsschutz-depot.de

Ogólnie traktuje ona o usuwaniu rdzy i zabezpieczaniu metali.

Przechodząc do tej podstrony : http://www.korrosionsschutz-depot.de/An ... -zinc.html oczom moim ukazał się tekst o nowości w branży blacharskiej, mianowicie E-Zinc.
Małe urządzonko, za pomocą którego można ocynkować niewielkie kawałki metali. Wystarczy podpiąć się tym do akumulatora, zanurzyć w elektrolicie i można już smarować metal.
Ponoć 100 procentowa ochrona przed rdzą.

Na owej stronie nie znalazłem tego urządzonka w sprzedaży, więc jak zwykle udałem się na e-Bay. Tylko jeden sprzedawca ma to w ofercie.
http://cgi.ebay.de/E-Zinc-System-Handve ... dZViewItem
Ciekawe czy warto... Jak tylko będę w Niemczech, kupię to i będę testował. Oczywiście podzielę się uwagami!


Pozdrawiam,
Gasper




Znalazłem instrukcję obsługi tego urządzenia w pliku .pdf.

Nie trzeba znać niemieckiego żeby skumać o co chodzi.

http://www.flohr-innotools.de/media/pro ... 342946.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2006, 07:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
To moj pierwszy post na lamach tego forum, a wiec witam serdecznie!!!
Jesli chodzi o nakladanie cynku to jesli masz jakies znajomosci w branzy stoczniowej to tam sie udaj.
Ja akurat pracuje w takiej branzy wiec podpytam sie czy tak sie da,
Mianowcie wydaje mi sie ze mozna byloby cos takiego zrobic, tylko ze byly by to dosc duze koszta.
Dajesz np takie drzwi najpierw do wypiaskowania, nastepnie od razu do metalizy(nakladanie cynku) a nastepnie malowanie.
Jak bede wiedzial cos wiecej to sie odezwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2006, 07:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ocynkujesz uzywany błotnik i będzie super, ale blacharz w 99% przypadków nałoży jaką szpachlę gdzieś bo są minimalne nierówności na używanych częściach, nawet po klepaniu, nawet te wyglądające dobrze.... potem to przeszlifuje... i ZINKU brak :/ :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2006, 21:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
piaskowałem znajomemu elementy z dodge'a z 1943 roku. On po piaskowaniu metalu maluje go podkładem 150zl/litr nazwy nie pamiętam, ale się dowiem. Podczas spawania ten podkład się nie opala i jest niesamowicie wytrzymały- jechałem po nim śrubokrętem i zero ubytku. Takie zabezpieczone auto rudy nie ruszy przez naście lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2006, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
dobrze zakonserwowane auto nie musi sie bac rdzy!! ja robilem swojego fiata (calego) wymiana nadkoli na szersze! i jerzdze bez nadkoli (plastikow) :hyhy: i to w cale nie jakies kosmiczne materialy! farba gruntujaca 30zl litr! masy w tubie 20zl! i baranek w tubie na pistolet! dobrze zakoserwujesz i nic go nie rusza!!!!! aa i jeszcze profile zamkniete! dobry jest fluidol i niema co zalowac lac wszedzie w kazdy otwor!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Gasper, i jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
W międzyczasie zdążyłem pomalować E30, a zgniłe elementy po prostu wymieniłem. Cały czas się zastanawiam nad kupnem takiego mini-zestawu do własnoręcznego ocynkowania, bo zabieram się na wiosnę za malowanie e36. Trzeba będzie przyspawać reperaturkę, więc całe miejsce spawania chciałbym jak najlepiej na przyszłość zabezpieczyć. W związku z tym chyba to ustrojstwo kupię :]


Z drugiej zaś strony kazdy grosz się liczy i za te kilkadziesiąt euro (malutki zestaw), czy też 100 Euro (średni) mógłbym sporo innych rzeczy zrobić przy blacharce... Ciężka sprawa. Znalazłem w kazdym razie dobrego lakiernika z zamiłowania i z nim postaram się dojść do jakiegoś konsensu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 21:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Gasper nie ma dobrych lakierników, są tacy co im częściej i mniej wychodzi, co im się raz bardziej raz mniej chce... :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Najchętniej to bym sam wszystko oszlifował, obspawał, pomalował i wykąpał w wannie z cynkiem ;) Na tyle ile mi czas pozwoli sam przygotuję auto do malowania. Zrobiłem tak z E30 i niestety "lakiernik" dał pupy :wstyd: . Ten, który mi będzie malował E36 to już inna para kapci. Wieść gminna niesie, że przykłada się nawet do aut handlarzy, które idą na giełdę za grosze. Coś w tym musi być... Tfu tfu! Odpukać, żeby tylko wszystko się dobrze skończyło.

Przed moim autem będą tam robione jeszcze dwa samochody mojego przyjaciela, notabene kumpla tego lakiernika. Seat Cordoba właśnie się robi, a Golf 2 (democar firmowy) będzie chwilkę później. Zdążę obadać oba auta zanim tam oddam swoją niuńkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL