BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 19 października 2017, 15:40


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 16:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 22
Posty: 10
Lokalizacja: Osowo Leśne
Moje BMW: E92
Kod silnika: M57TU2
Garaż: BMW E92 335D
Witam, posiadam całą pastę polerską 3m z zielonym korkiem i polerkę mechaniczną z nie najwyższej półki. Chciałbym spolerować samochód ale nie mam pojęcia jaką gąbkę wybrać, z jakimi obrotami to robić. Ogólnie widziałem kilka filmików i raz na żywo jak to się robi ale nigdzie nie widziałem zastosowania tej pasty a podobno jest bardzo dobra. Dodam jeszcze ze jest to czarny lakier i jest dość mocno zniszczony, zmatowiały. A może ktoś doradzi jakieś inne kosmetyki niekoniecznie do polerki mechanicznej bo wiem ze można bardzo łatwo przypalić element a tego bym nie chciał. Zależy mi na tym żeby lakier był ciemniejszy i żeby zeszła z niego chociaż połowa rys. Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 16:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Tu masz podstawy, jak obchodzić się z maszyną http://www.detailer.pl/blog/2011/01/pol ... ing-world/

_________________
Samochodem jest tylko BMW,
cała reszta to wyroby samochodopodobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 16:51 
Offline
Specjalista

Posty: 4160
Moje BMW: Lexus is 220d
Zacznij od wolnych obrotów a potem coraz to śmielej... taka moja rada. Oczywiście poczytaj coś o tym co i jak dokładniej. Nie jest to trudne , tylko plery bolą po jakimś czasie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1547
viewtopic.php?f=5&t=96005

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 18:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 22
Posty: 10
Lokalizacja: Osowo Leśne
Moje BMW: E92
Kod silnika: M57TU2
Garaż: BMW E92 335D
Ogólnie wolałbym jakiś fajny zestaw do ręcznej odnowy lakieru który wytrzyma jakiś czas a nie do pierwszego mycia bo boję się że coś pójdzie nie tak. Ale wiadomo że ręcznie się nie uzyska takiego efektu jak maszyną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 4619
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Polerka, to jest polerka. Do pierwszego/czwartego/dziewiątego mycia wystarczają wypełniacze.
Te ostatnie można robić ręcznie, polerka? Hmm jeden element może, ale całe auto, dla mnie nie do wyobrażenia.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - ?)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 20:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 365
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E30 x2
Kod silnika: M52TUB25 M40B16
Garaż: 1. http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112162
2. viewtopic.php?f=6&t=132871
Ja stosuje pasty z linii 3M-a. Nie powiem bo jest to super pasta na początku robiłem zalecaną przez 3M zielona gąbką do zielonego korka ale jak dla mnie jest za miękka i robię białą gąbką APP ale dla Ciebie na początek będzie ok.
Ale jak masz jakieś drobne ryski będziesz działał papierem itd i jak nie robiłeś tego nigdy to sory ale nie podołasz moim zdaniem :)

_________________
Obrazek
ACHTUNG! 100% SPERRE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 20:52 
Offline
Specjalista

Posty: 4160
Moje BMW: Lexus is 220d
bawarka320i, każdy musi jakoś zacząć . Pasty 3m są dobre , aczkolwiek wolałem pracować na manzernach , 3m zbyt szybko zasychało na lakierze i robiły się takie placki :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 2 czerwca 2014, 14:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 22
Posty: 10
Lokalizacja: Osowo Leśne
Moje BMW: E92
Kod silnika: M57TU2
Garaż: BMW E92 335D
Dziękuję za rady, muszę kiedyś spróbować i zobaczyć co z tego wyjdzie. Mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli chodzi o wykończenie bo podobno po paście z zielonym korkiem zostają ryski to jest może jakaś pasta wykończeniowa do stosowania ręcznego czy trzeba kupić drugą z 3M z innym kolorem korka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 2 czerwca 2014, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 365
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E30 x2
Kod silnika: M52TUB25 M40B16
Garaż: 1. http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112162
2. viewtopic.php?f=6&t=132871
Można pytać w sklepach o jakieś wypełniacze lub po zielonym korku jest żółty korek do tego masz inną gąbkę i na koniec dajesz jakąś politure żeby nie było hologramów z lini 3M-a jest to granatowy korek i do tego też warto mieć inną gąbkę.

_________________
Obrazek
ACHTUNG! 100% SPERRE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 22 czerwca 2014, 17:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2212
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: e36 325i alpinweiss viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT viewtopic.php?f=6&t=34223
ja pracuję na pastach nortona i nie używam gąbki tylko futra :) jest lepsze , nie wytwarza takiej temperatury pracy co gąbka ale i trzeba umieć nim się posługiwać a kolejny etap czarna gąbka i mleczko norton i powiem że 3m przy tych wymięka :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 5 marca 2016, 15:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90
Kod silnika: m47
Witam.czy jest ktos doswiadczony kto pracował z pastami 3M i powiedziałby mi czy dam rade usunac dosc głebokie rysy na zderzaku po przetarciu o mur zielonym korkiem,czy raczej bede potrzebował biały korek badz lepszy efekt uzyskał bym na menzernie FG500??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 30 marca 2017, 13:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Moje BMW: e39 525d m-pakiet
Kod silnika: M57D25
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=133534&p=1745815#p1745815
Warto też rozważyć pastę Menzerny FG400 - moc cięcia ma taką samą jak FG500 ale jej nowa formuła powoduje, że w miare pracy jej cząsteczki rozbijają się na drobniejsze i jednocześnie uzyskuje się po tej paście - jak na pastę mocno tnącą - bardzo dobre wykończenie. Potem oczywiście do tego Menzerna FF3000 jako ta wisienka na torcie.
Na zachętę podrzucam pare zdjęć z wczorajszego "czochrania" klosza lampy poliftowej od e39 - wiem, że to tylko klosz plastikowy ale na lakierze efekt jest podobny.
Klosz na zdjęciach jest po papierach (600 + 800 na sucho na oscylacji, 800 ręcznie na mokro, 1200 na mokro i 1500 na mokro) i tylko JEDNEJ paście Menzerna FG400 (2-3 przejazdy futrem + 2-3 przejazdy gąbką tnącą) - klosz przetarty zmywaczem silikonowym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Osobiście uważam, że jak na pastę mocno tnącą to zostawia ona rewelacyjne wykończenie.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Pasta 3m, polerka mechaniczna, a może coś innego?
PostNapisane: 31 marca 2017, 20:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320CI
Kod silnika: m52b20
podstawa dobrej polerki samochodu to dobre przygotowanie. Na samym początku trzeba bardzo dokladnie umyc karoserie gąbka i splukac myjką ciśnieniową aby wypłukac caly piasek z pod listew i uszczelek. po wyschnięciu karoserii zaczynamy krok drugi czzyli oklejenie wszystkich elementów nie malowych, tj uszczelek i platików poniewaz łatwo je "przypalic gąbką" po oklejeniu trzeba dokladnie oczyścic karoserie z wszeslkich zanieczyszczen typu smar lub smoła, ja używam do tego zmywacza silikonowego lub benzyny ekstrakcyjnej oraz recznika papierowego białego. po tych czynnosciach zaczynamy polerke. Zaczynamy od dachu, nanosimy niewielką ilosc pasty na gąbke polerską i na najnizszym biegu rozproadzamy po calej powierzchni dachu( dach dzielimy na 2 powierzchnie bo nie jestesmy w stnaie go wypolerowac naraz) pozniej stopniowo podnosimy biegi do 4 lub 5 czynnosc powtarzamy do uzyskania satysfakcjonującego efektu. Zielony korek jest jedną z grubosciernych past ja po nim używam zółtego i granatowego aby nie pozostawic hologramu, nalezy wspomniec ze polerka musi byc Obrotowa jak szlifierka kontowa a nie oscylacyjna tzw. "kierownica" w razie pytan prosze pisac na PW to postaram sie pomóc jako lakiernik samochodowy, akurat jestem w trakcie poprawiania swojej e46 to podrzuce zdjecia po ukonczeniu. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL