BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 5 października 2015, 07:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Witam, mam pytanie czy ktos zrobil tak jak ja zamierzam... Mianowicie jade na wstawienie progów w swojej e39 wiadomo ze z zewnatrz mechanicy ładnie mi to zrobią zaciagna masą i polakierują i bedzie git. A co od wewnatrz nie wierze w to ze zrobia mi tam porzadną konserwacje. Dlatego mysle by zrobic mieszankę tawot+olej (80%/40%) moze to brzmi mało profesjonalnie ale moze poradziłoby sobie z korozja jaka jest tam w środku bo nie wierze w zadne środki ,podkłady, bez wczesniejszego dokładnego oczyszczenia ze rdzy. Sposób o którym piszę widzialem już w aucie (po wstrzyknieciu takiej mieszanki 6 lat z głowy) a co wy o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 5 października 2015, 08:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Stosunek 80 i 40% da razem 120, więc na bogato ;) Ja też o różnych domowych sposobach słyszałem, ale raczej wybrałbym coś markowego (np od Wurtha) i to psiknął. Jak jest korozja i to nie oczyszczona to raczej szałowo nie będzie no ale mam nadzieję, że Ci to przynajmniej oczyszczą. Można dostać takie preparaty z długą rurką, której końcówka rozpyla na boki. Wkładasz i psikasz wyciągając.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 5 października 2015, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Wiem, pistolet taki mam. Chodzi mi o to ze jezeli pròg bedzie słabo oczyszczony to żaden środek nie pomoze na rdzy zrobi sie skurupa a pod nia dalej berdzie gnić. A tak mysle od spodu zaciągnąc masa uszczelniajacą i do środka wstrzyknać ze 3ltr smaru na jeden próg. I nie bede zakładał bych osłon psastikowych od spodu. Woda sie tam zbiera dlugo utrzymuje i gnija te progi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 20 października 2015, 01:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
majstry muszą wstawić próg od środka pomalowany podkładem epoksydowym (grunt epoksydowy).

Ty kupujesz 2 butle żutego wosku bola i 2 butle białego.

Najpierw dajesz zułty (on wpływa wszędzie) po kliku dniach jak odparuje dajesz biały(on przykrywa żółty i chroni go przed wymyciem)
Odstęp miedzy woskami strasznie ważny.

Olej i smar to jest dobry do ciągnika , w aucie będzie ci śmierdziało i śmierdziało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 25 października 2015, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Dokladnie tak jak piszesz dlatego kupilem podklad epoksydowy i mase uszczelniajaca ktora bedzie tylko z zewnatrz fifmy WURTH i w wewnatrz taki srodek zadszy czarna tuba nazwa malo znana na chwile obecna jej nie pamietam( gorna polka w sklepie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 25 października 2015, 13:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Ostatnio robiłem konserwacje wurth i strasznie mało wydajny, kupiłem 5 puszek na podwozie i musiałem jechać dokupić bolla...
Do tego warstwa wydaje mi się strasznie cienka w porównaniu właśnie do bolla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 26 października 2015, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Owszem z puszki szybko ubywa ale po nim zostaje groba warstwa przynajmniej u mnie tak wyszlo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 3 listopada 2015, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
Ja używałem valvoline tectyl ml, ale noxoudol tez jest bardzo dobry.
A olejem wymieszanym z woskiem taki mix:) robiłem punto i progi jak nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 4 listopada 2015, 14:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Hmmm to ja już nie wnikam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: E46
Ja używam Nuxodolla, ale jak masz blachę zdrową i w podkładzie.
Jak spawają progi, to nie ma siły zawsze będzie popalone i niezabezpieczone...jak na to dasz wosk to nie ma siły - zawsze wylezie...
Ja robiłem zawsze otwory i przez nie wpsikałem trochę podkładu, najlepiej epoksyd na same spawy, dopiero po paru dniach wosk...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wewnętrzna konserwacja progów
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 20:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Pamiętajcie aby zawsze po zaschnięciu wosku udrażniać otwory spływowe bo inaczej wosk i blachę chu. strzeli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL