BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 15:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwna przypadłość lakierów w BMW?
PostNapisane: 20 marca 2006, 22:12 
Witam na początku wszystkich miłośników samochodów BMW-wszystkich forumowiczów.

W weekend byłem w paru komisach, ogladałem kilka E36. Pierwszy egzemplarz jaki zobaczyłem miał rysę na drzwiach (nie jedną) i chciałem sprawdzić, czy to nie brud. Przeciagnałem paznokciem po lakierze w tym miejscu i innych i ku mojemu zdziwieniu paznokieć nie przesuwał sie gładko ale z oporami i ponad to robił widoczne rysy-cześci paznokcia sie ścierały jakby i zostawały na lakierze.
Teraz pytanie do lakierników głownie-czy to normalne? Czy samochód był przemalowywany czy te lakiety tak mają?. To nie był problem tylko jednego modelu, nawet na jednym E39 z 98 roku to zauważyłem. Wprawdzie nie na każdym miejscu karoserii, były miejsca twardsze na powłoce lakierniczej i bardziej miekkie gdzie ten paznokieć przesuwał sie z oporami, jakby ten lakier był nieco bardziej miękki-tak jakbym szorował paznokciem po parapecie z blachy ocynkowanej (no moze nie aż tak, ale porównać z tym można). Według mnie to nie jest normalne.

Co o tym sądzicie? Czy takich aut lepiej się wystrzegać?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2006, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: WoÂłomin/WWa
Moim zdaniem to nie jest normalne. Po pierwsze nie szukaj BMW w komisach, tam większość samochodów jest powypadkowych lub wyeksploatowanych i jest to dobrze zatuszowane. Po drugie ceny są często zawyżone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 19:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
cze powiem ci tak na orginalnym lakierze 2 warstwowym czy jedno niepowinno sie tak robic ,ale znam przypadki jak w warsztatach lakierują auta lakierami do drewna jest mniej odporny na rysy i z czasem łuszczy sie płatami :cry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 20:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
juniorszogun a powiedz mi co to jest lakier wodny i w czym jest lepszy od zwykłego lakieru :?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 20:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
tyle ,że jest mniej szkodliwy od akrylów rozrabianych na rozpuszczalnikach (niemam przekonania do wodnych farb) :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
juniorszogun napisał(a):
tyle ,że jest mniej szkodliwy od akrylów rozrabianych na rozpuszczalnikach (niemam przekonania do wodnych farb)


A czemu nie masz przekonania do wodnych farb :?:


To jakim lepiej polakierowac mojego ,jeśli mam lakier dwu składnikowy baza + bezbarwny klar -(Schwarz II) i czy mam dobierac lakier według numeru lakieru czy dorabiać z klapki paliwa.:?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 21:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
poniewarz uvczyłem sie na farbach rozpuszczalnikowych i mam doswiadczenie wieksze na nich a co do dorabiania farby do twojego autka to podasz numer lakieru i nazwe oraz mniej klapke bo są rózne odcienie do jednego koloru i trza dopasować ten dobry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
juniorszogun napisał(a):
a co do dorabiania farby do twojego autka to podasz numer lakieru i nazwe oraz mniej klapke bo są rózne odcienie do jednego koloru i trza dopasować ten dobry

Dzięki tak też zrobię :)

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: W-wa
A tak nawiasem mówiąc to trochę aut podrapałeś ...he he ;) :zly: :zly:

to jakieś hobby?? jak Edward nożycoręki ...he he :rotfl:

co do zasady - lakier powinien być utwardzony w każdym miejscu jednakowo

niektóre lakiery - szczególnie wodne - właściwą twardość mogą uzyskiwać dopiero po ok. 6 mieś od lakierowania - ford nie zaleca myć na myjniach automatycznych nowych aut


Pozdrawiam :D
Mario

_________________
BĂŞdziesz MojÂą WybrankÂą
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 08:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
lakiery wodne mają wyprzeć lakiery na rozpuszczalniku które są niby szkodliwe dla środowiska. aby polakierować wodnym trzeba mieć specjalną komorę bo inaczej cuda zaczną sie dziać na aucie. heh a jeśli chodzi o dobieranie lakieru to z klapką i numerem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 12:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 237
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M54B22
Kafar napisał(a):
Po pierwsze nie szukaj BMW w komisach, tam większość samochodów jest powypadkowych lub wyeksploatowanych i jest to dobrze zatuszowane. Po drugie ceny są często zawyżone.

hehe czemu nie lubicie komisow? dziwny tok rozumowania ze w komisach sa same porozbijane auta... 98% aut sprowadzonych mialy jakies kolizje. ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze auto ktore mialo kolizje w niemczech i tam bylo remontoane jest zrobione fachowo... w polsce robione jest tez fachowo ale jak najtanszym kosztem... a co sie z tym wiaze jakosci wielkiej nie mozna oczekiwac....

_________________
a to byly Compakt
a to nowe coupe e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL