BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60/E61] M5
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
[center]E60/ E61 M5[/center]


Obecny model M5 (E602S), zaprezentowany w 2004 roku, to szczyt techniki – ogromna limuzyna, długa na prawie 5 metrów (4855 mm) i stosunkowo wysoka (1469 mm), której podwozie (rozstaw osi 2889 mm) jest płaskie, dzięki czemu prawie przykleja się do nawierzchni a elementy zawieszenia stworzone są niemal wyłącznie z aluminiowych komponentów. Silnik V10 (40V) z BiVanosem o pojemności 4998 ccm o nazwie S85B50 (montowany także do M6 E63) elektryzuje ogromną mocą – 507 KM (przy 7750 obr./min) i iście motocyklowymi obrotami na poziomie 8250! Moment - bagatela – 520 Nm. przy 6100 obr./min! Trudno się dziwić, jeśli technologia zaczerpnięta została z silników zespołu BMW Williams F1. Wśród najważniejszych nowinek technicznych wymienić należy cztery pompy oleju (dwie wysysają olej z głowic podczas pokonywania ostrych zakrętów), komputerową analizę jonizacji komór spalania zamiast czujników stukowych sterownik silnika zdolny do wydania 250 milionów poleceń na sekundę. Ponieważ przy tak wysokich prędkościach obrotowych, jakie osiąga V10 stosowanie systemu Valvetronic nie miało sensu, sięgnięto po oddzielne przepustnice dla każdego cylindra – jak w wyczynowych autach torowych. Sprzęgło sterowane jest elektronicznie za pośrednictwem hydraulicznych siłowników, które potrafią działać płynnej i szybciej niż najbardziej precyzyjna lewa stopa na świecie. W dodatku oszczędzają okładziny cierne nawet przy brutalnej jeździe. Jednostkę można zaprogramować na trzy sposoby - P400 który oferuje 400 KM, P500 uwalniający wszystkie konie, i P500S oferujący 507 KM i przyspieszoną reakcję pedału gazu. Ważące blisko 1.8 tony M5 osiąga setkę w 4,7 s, a przy zdjętej blokadzie prędkości maksymalnej blisko 330 Km/h. Aby uniknąć kłopotów z dostępnością smarowania zamontowano tu aż cztery pompy oleju, z czego główna ma znamienny wydatek w zależności od potrzeb może pompować mniej lub więcej oleju. Pompa wodna ma także wyczynowe możliwości – 54 litry cieczy chłodzącej to biorąc pod uwagę mikroskopijne średnice kanalików - wynik niesłychany. Motor ma niezwykłe rezerwy wystarczające do bardzo elastycznej jazdy już od 2500 obr./min. Piekielnej konfiguracji dopełnia 7-biegowa zaawansowana przekładnia sekwencyjna SMG (3generacji), która dysponuje aż 11 trybami pracy (4 automatyczne, 6 ręcznych i specjalny tryb M) i zmienia biegi w czasie 0,065 sekundy!. Można tego dokonać za pomocą dzwignienek przy kierownicy lub tradycyjnie drążkiem znajdującym się w standardowym miejscu. Rok temu w Genewie zaprezentowano wersję touring (E61) o podobnych parametrach, przyspieszenie pogorszyło się o zaledwie 0,1 sekundy i zajmuje 4,8 s do setki! Od końca 2006 roku na rynku amerykańskim M5 jest dostępne z manualną skrzynią biegów, teraz Europa czeka na ten zaszczyt. M5 swoich rywali wyzywa na pojedynek agresywnymi zderzakami, szerokimi progami oraz spektakularnymi 19-calowymi felgami. Na rozgrzane emocje M5 proponuje znakomite hamulce z nawiercanymi tarczami . Z zewnątrz cztery – w komplecie z wlotami powietrza w błotnikach końcówki wydechów nie pozostawiają wątpliwości, z jakim autem mamy doczynienia; do tego opływowe lusterka i brak halogenów w przednim zderzaku tworzą znak rozpoznawczy najmocniejszego seryjnego BMW w historii. Z jednej strony – elegancki sedan w stonowanym kolorze, z drugiej – zadziorny chuligan z wyzywająco wydętymi błotnikami i zderzakami. Nikt nie pozostaje obojętny.











źródło: BMW Trends - sam przepisywałem :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL