BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 21:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 10 sierpnia 2015, 08:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 216
Lokalizacja: Zielsko-Biała
Moje BMW: E36 coupe 328i
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=89005
Dziś krótko bo nie miałem za bardzo czasu, żeby ogarnąć więcej zdjęć (rozgrzebałem jeszcze e30 i trochę mi zeszło, a nie chciałem siedzieć w garażu w niedzielę po nocy ;) ).

A więc tak - prawy bok jest gotowy więc zabrałem się za dokończenie lewej strony (przedni narożnik progu, połączenie progu zewnętrznego i wewnętrznego z podłogą, spasowanie całości z drzwiami i wstawienie nowego fragmentu poszycia na połączeniu próg-błotnik przedni).

Plac boju przed rozpoczęciem pracy:

Obrazek

Podgląd na specjalistyczne, cholernie drogie i skomplikowane narzędzia, których wymaga naprawa blacharki w maluchu:

Obrazek

I teraz tak. prace musiałem zacząć od dorobienia blachy zamykającej wnętrze nadkola (+ fragment wywinięty pod rant nowej reperaturki błotnika. Żeby jednak wiedzieć jak daleko ma wystawać owe wywinięcie, musiałem najpierw spasować sobie idealnie zewnętrzną reperaturkę:

Obrazek

Chodziło o ustawienie jej względem drzwi (równa szczelina przednia, odpowiednia głębokość, żeby drzwi po wyregulowaniu nie wystawały ani nie chowały się za jej obrysem) oraz względem progu - fragment progu, który zawiera nowa reperaturka musi iść równo z całym progiem, a nie załamywać się pod kątem (bo na przykład przód reperaturki docisnąłem za mocno wgłąb nadkola).

Trudno omówić to opisowo ale myślę, że każdy wie o co chodzi.

Tak czy inaczej - po ustawieniu reperaturki mogłem wykonać szablon z miękkiego kartonu (na tyle miękkiego, żeby dało się zawinąć go pod rant reperaturki) i wyciąć element z blachy:

Obrazek

Miałem trochę zabawy z wyklepaniem zaokrąglonego rantu z płaskim parapetem do połączenia z reperaturką, ale z pomocą żabek i kawałka cienkiej rurki (na której zaklepywałem element) jakoś dałem sobie radę ;)

Po wspawaniu całość, którą przykrywa reperaturka została zabezpieczona podkładem. Po wyschnięciu mogłem ponownie dopasować reperaturkę:

Obrazek

I wspawać (tutaj już po oszlifowaniu, założeniu koła i drzwi):

Obrazek

Dziś muszę już tylko połączyć punktowo próg wewnętrzny i podłogę (mam już przygotowane otwory więc to dosłownie 5 minut) i mogę spokojnie wycinać tymczasową klatkę usztywniającą (nareszcie!!!).

Po zdemontowaniu klatki będę miał dojście do spawów we wnętrzu - oszlifuję, zabezpieczę podkładem i mogę brać się za przygotowywanie budy pod podkład i konserwację.

Keep fighting ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 10 sierpnia 2015, 09:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
cały czas do przodu ....... :ok: :ok: cały czas do przodu.......... :ok: :ok:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 27 listopada 2015, 10:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 216
Lokalizacja: Zielsko-Biała
Moje BMW: E36 coupe 328i
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=89005
Żyję ;)

Jest też kolejna porcja wieści o pomarańczy ;)

Ponieważ bordowa stoi w warsztacie, nie mogę robić łutututu ani też czegoś w niej przebudowywać - w efekcie więc mam trochę więcej wolnego czasu niż zwykle.

Dlatego też postanowiłem spiąć poślady i nadgonić w końcu trochę zaległości przy Arancii (lepiej późno niż wcale ;) ).

Zacząłem od wnętrza - wyciąłem całą tymczasową klatkę, oszlifowałem pozostałości po spawach, wzmocniłem łatki, które montowałem od strony przednich nadkoli i wykonałem dodatkowe wzmocnienia na połączeniu podłogi z elementami ściany tylnej kanapy:

Obrazek

W efekcie więc wnętrze jest już totalnie skończone i czeka na podkład. Co dalej - z zewnątrz zostały mi jeszcze trzy rzeczy - mocowania bałwanków (tylnych odbojów zawieszenia) po obu stronach auta oraz jedna niewielka łatka na połączeniu pasa przedniego z lewym nadkolem.
Dzisiaj zabrałem się za pierwsze z mocowań.

Tak wyglądało ono zanim zabrałem się za wycinanie:

Obrazek

Mocowanie rozpadło się pod żabkami, a cały ten podpuchnięty obszar wokół niego trzymał się wyłącznie na farbie ;) Po wycięciu wyglądało to tak:

Obrazek

Mocowania i wewnętrzne części profili są zdrowe - miejscami pojawiło się trochę rudego nalotu więc przed zamknięciem elementu zabezpieczyłem go dinitrolem (na koniec przy konserwacji podwozia pozalewam profile gravitem od novola więc powinno dać to radę.
No i teraz tak - wycięcie nie było specjalnie trudne ale jakoś musiałem teraz to wszystko odtworzyć z nowej blachy.

Z pomocą jak zwykle przyszedł kawałek kartonu i ołówek. Najpierw przykładamy odpowiednio zagięty element do otworu:

Obrazek

A następnie z gracją i nieskrywanym entuzjazmem napierdalamy po niej ołówkiem:

Obrazek

W ten sposób pokazują się nam krawędzie otworu. Pozostaje tylko wyciąć karton po powstałych krawędziach i sprawdzić czy wszystko pasuje (za pomocą taśmy papierowej dokleiłem jeszcze po bokach brakujące elementy - karton okazał się odrobinę zbyt mały)

Obrazek

Mocowanie bałwanka również zdaje się pasować:

Obrazek

Wszystko sprawdzone - można wycinać.

Obrazek

I teraz tak - wycięty i oczyszczony element musiałem odpowiednio dogiąć.
Zaznaczyłem więc linię, po której musiałem to zrobić:

Obrazek

A potem za pomocą małego przecinaka lekko ją poprawiłem (ułatwia to późniejsze zaklepywanie na kowadle):

Obrazek

Po zagięciu kolejna przymiarka

Obrazek

Tutaj pozostał jeszcze jeden problem. Ten tutaj jeszcze trochę bardziej kwadratowy niż zaokrąglony fragment reperaturki, do którego od dołu będzie przykręcony bałwanek jest cienkie. Pod spodem powinien być jeszcze kawałek grubszej blachy ale musiałem wyciąć go bo był on mocno skorodowany.
Trzeba więc również go dorobić.

Z grubszej blachy wyciąłem więc równie kwadratowe półkole i dopasowałem:

Obrazek

Następnie wspawałem:

Obrazek

I oszlifowałem, żeby od góry mogła ładnie siąść na płasko wykonana wcześniej reperaturka. W niej jednak również trzeba wykonać otwór pod bałwanka - dopasowałem i unieruchomiłem więc wspornik i zaznaczyłem sobie ołówkiem jego położenie i miejsce wiercenia.

Obrazek

I jeszcze przymiarka czy otwór w reperaturce pokrywa się z tym pod spodem:

Obrazek

Wszystko gra - można iść dalej.

Pod reperaturką znajdują się punkty mocowania i wsporniki, do których będę chciał ją wspawać - trzeba więc zaznaczyć jakoś miejsca, w których się one znajdują, żeby nie wiercić otworów w reperaturce na chybił-trafił. W tym celu najlepiej wykorzystać suwmiarkę, linijkę i ołówek i po prostu wszystko dokładnie pomierzyć (a następnie nanieść na wyciętą wcześniej reperaturkę)

Obrazek

Mam nowy aparat - kompletnie nie potrafię ustawiać z nim ostrości i przypadkiem wyszło mi artystyczne foto (chyba wyślę na konkurs National Geographic -małpa w swoim naturalnym środowisku)

Obrazek

Wracając jednak do pracy - wyszło coś takiego (zakreskowane pola to właśnie położenie mocowań):

Obrazek

Nie pozostało więc nic tylko zaznaczyć punktakiem miejsca do wywiercenia otworów pod spawy punktowe.

Obrazek

Od razy wykonałem też otwory pod spawy we wsporniku:

Obrazek

Obrazek

I w końcu, po jeszcze jednej przymiarce - spawanie.

Wstępnie ustawiona i spunktowana reperaturka:

Obrazek

I element wspawany na gotowo:

Obrazek

Został jeszcze wspornik - wstępnie oszlifowałem więc spawy, żeby przylegał płasko do reperaturki i zamontowałem go za pomocą śruby (dlatego właśnie wykonałem otwór wcześniej, a nie wierciłem go na koniec po wspawaniu wspornika):

Obrazek

Widać, że oszlifowałem też to kwadratowe koło.
Efekt końcowy jest taki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro oszlifuję jeszcze ładniej spawy i położę podkład epoksydowy (docelowo na epoksyd trafi jeszcze pasta i konserwacja).
Po zakonserwowaniu całość powinna wyglądać praktycznie jak fabryka.

Tyle na dziś - idę spać :v

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 27 listopada 2015, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 98
Moje BMW: 320d
Garaż: E90 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165182
Świetnie opisujesz swoją pracę, można się wiele dowiedzieć.
Gratulacje za wykonaną pracę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 28 listopada 2015, 19:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
:10: :10: :10: ratuj dalej............................................

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 4 grudnia 2015, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
super to wygląda :ok:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
dużo pracy Cie czeka, a ja czekam na efekt końcowy , powodzenia! :super:

_________________
Naklejki na samochód świętną reklamą dla twojej firmy! Naklejki na samochód nie niszczą lakieru! :) Twórz własne najklejki na samochód! :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 12 sierpnia 2016, 13:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 216
Lokalizacja: Zielsko-Biała
Moje BMW: E36 coupe 328i
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=89005
Dawno nie aktualizowałem więc pora nadrobić ;)

Dół zakonserwowany na gotowo, we wnętrzu i na budzie epoksyd + pasta na połączeniach blach. Elementy zawieszenia wróciły do mnie z piaskowania i malowania proszkowego, dokupiłem pierdoły, które nie nadawały się do ponownego użycia (śruby, przewody itp) i zabrałem się za składanie dołu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj wahacz przed/po:

Obrazek

I tuż przed montażem:

Obrazek

Kiedy zakończyłem etap spawania, oszlifowałem miejsca napraw i na większość elementów położyłem podkład epoksydowy. Następnie po przetarciu go na sucho zabrałem się za szpachlowanie - na obrobiony szpachel trafił wypełniający podkład akrylowy, następnie na dwa elementy szpachla natryskowa (ułatwiła mi wyprowadzenie wad na nowych błotnikach tylnych) i na koniec ponownie podkład akrylowy.

Wyglądało to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na ten moment nadwozie jest już wyrównane i wykończone w "ostatecznym" podkładzie - zostało tylko przetarcie go na mokro i można brać się za lakierowanie (planuję to na najbliższą sobotę):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zostało mi jeszcze pokrycie podkładem oszlifowanych drzwi i klap (za to biorę się dziś wieczorem - są już przygotowane ;) ):

Obrazek

Wiadomo, że nie będzie to jakość na poziomie profesjonalnej lakierni ale wydaje mi się, że jak na totalną amatorkę wyszło to póki co całkiem nieźle.

Idąc dalej - musiałem zamówić "nową" maskę, ponieważ moja nie nadawała się do ratowania (paskudne załamanie na całej szerokości)

Obrazek

Ponieważ jest to tani, stary fiat, na częściach było trochę powierzchniowej korozji - czyściłem wszystko jak leci i zabezpieczałem środkiem na rdzę:

Obrazek

Potem kryłem podkładem epoksydowym i dalej akrylowym:

Obrazek

Maska miała masę uszkodzeń nazwijmy to "magazynowych" więc po zajęciu się wżerami postanowiłem użyć reaktywnego:

Obrazek

Wymyłem też starą konserwację:

Obrazek

Obrazek

na to trafił akryl i szpachel:

Obrazek

Podkład otrzymała też tylna belka (zapomniałem o niej przy podkładowaniu budy)

Obrazek

Idąc dalej - wszystko szlifowałem na mokro, żeby pozbyć się syfu i niedoróbek. Podkład docierałem na klocku więc przy okazji wyłapałem jeszcze trochę dziurek i dołków do zaszpachlowania:

Obrazek

Tutaj widać różnicę w zachowaniu wody po wstępnym przejechaniu osiemsetką:

Obrazek

Przy szlifowaniu cholernie pomocna okazała się taka ściągaczka do mycia okien:

Obrazek

Idealnie nadaje się ona do usuwania wody i pyłu ze szlifowanej powierzchni:

Obrazek

Idąc dalej - po wyszlifowaniu, na potrzeby lakierowania przygotowałem też sobie takie w pełni profesjonalne, wegańskie mocowania:

Obrazek

Jest to o tle sprytne, że nie muszę stosować stojaków a w przeciwieństwie do samych sznurków, nie mam miejsc, gdzie sznurek zasłania mi element przed farbą albo wręcz go dotyka. W deskach zrobiłem też rowki sprawiające, że zaklinowany w nich element nie obraca się przy malowaniu:

Obrazek

W wypadku klapy niedomalowany będzie mały pasek przy klocku więc w sumie git (deseczki zabezpieczyłem lakierem do drewna, żeby nie pyliły). Co dalej - do malowania musiałem porządnie przygotować garaż więc odkurzałem nawet sufit i ściany. Wywaliłem też drobne elementy mogące zbierać pył, a podłogę wyłożyłem folią. Na koniec kombinezon, rękawiczki i mycie użyciu zmywacza silikonou i czyściwa.

Na koniec wszystkie elementy przetarłem jeszcze szmatką z klejem, która pozbierała to, co ominął zmywacz.

Obrazek

O lakierowaniu powiem Wam więcej za niedługo - dzisiaj pokażę Wam tylko jeden element, żebyście wiedzieli na jaki padło kolor. Pomarańcz niestety odpuściłem bo wymagała białego podkładu, a sam lakier miał bardzo słabe krycie (zamówiłem 100 ml i robiłem próbki - ogólnie dramat). Wiecie o co chodzi - nie jestem lakiernikiem i nie mam komory żeby kłaść akryl na takim levelu - a szkoda byłoby zakończyć te kilkanaście miesięcy prac zjebanym lakierem.

Wybór był więc prosty - szukamy czegoś o lepszej sile krycia.

O pomoc poprosiłem Izę i ta wybrała. Gdyby zaglądały tu kobiety, trzeba by powiedzieć, że jest to jasna, radosna i nieco kobieca zieleń wybrana z palety Fiata (numer 454). Jest bardzo delikatna i podchodzi trochę pod turkus, jest też bardziej zgaszona niż typowa zieleń znana z elegantów. W połączeniu z szarym podkładem powinno to dać ciekawy, odrobinę pastelowy efekt .Ponieważ jednak są tu chyba wyłącznie faceci to powiem tylko, że opierdoliliśmy wszystko na zielono.

Wyszło tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wymaga jeszcze szlifowania i polerki ale chyba jest całkiem ok.

Potem zająłem się jeszcze przygotowaniami samej budy (elementy schły więc nie mogłem krzątać się po garażu). Położyłem więc baranka na pasach i progach:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Baranek będzie normalnie przykryty lakierem (raczej nie będę odcinał go potem na czarno) więc powinno to wyglądać ok.

Teraz zmykam na szybki urlop, a po powrocie biorę się ostro za nadwozie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 12 sierpnia 2016, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Fajnie że projekt żyje :ok: Wytrwałości!

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 13 sierpnia 2016, 19:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Super, że działasz dalej, czekamy na dalsze relacje z pola walki.
Pytanie z innej beczki - co z Escortem cabrio?

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prentki-BLOG Projekt - Arancia 33 ;}
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 14:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Świetna robota :ok:

Widać wielki zapał i pasję :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL