BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 20 lutego 2010, 22:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Volvo jest słabe ? :zdziwko: :znudzony: :oczami: Ale że gdzie ? Po tym jak wsiadłem do S60 to E46 od razu mi przestało chodzić po głowie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 20 lutego 2010, 23:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Fajna maszyna-ma swój urok, i co najważniejsze jak wcześniej wspomniane takich aut na co dzień nie widuje się na ulicach...
Mnie się podoba :super:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 00:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bobby_Valentino napisał(a):
Po tym jak wsiadłem do S60 to E46 od razu mi przestało chodzić po głowie.


Trzeba raczej było wsiąść do S40 :P

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 01:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
Widze jiGsaw, ze nie wyciagasz wnioskow z dyskusji na tym forum, jestes szybki w wystawianiu opinii czy sypaniu stereotypami, ale gdy wejdzie sie w detale to wychodzi, ze masz dosyc mgliste pojecie o tym co piszesz.


Dziękuję, wzajemnie.

Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Nie stać? Najwidoczniej polityka firmy była błędna skoro nie było ich stać na rozwój. A na zaprojektowanie tych aut kiedyś mieli pieniądze? Skąd?


Zadna z marek premium nie byla w stanie wylozyc pieniedzy na badania zwiazane z rozwojem nowych technologii, nie wynika to ze zlego zarzadzania (chociaz w niektorych przypadkach to tez byl powod), ale z ogromu kapitalu, ktory potrzebny byl do zainwestowania w takie badania i wdrozenie.


Żadna z marek premium nie była w stanie wyłożyć pieniędzy na badania... to powiedz mi jakim cudem np. BMW jeszcze istnieje i wygrywa kupę nagród np. za silniki i słynie z nowatorskich rozwiązań?

Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Porównaj sobie Volvo z lat 80 i części 90 z nowszymi... No sorry, stare Volvo to był konkurent dla BMW i MB, nowsze FordoVolva to FWD i belka skrętna z tyłu, do tego gorsze blachy, wykończenie itd.


Znowu powiela sie brak pomyslu na wlasna tozsamosc, ktora jest glownym bledem, a nie jakosc produktow. Gorsze blachy, gorsze wykonczenie? A w BMW jak jest? Tnie sie koszta, bo inaczej klient nie zaakceptowalby cen samochodow europejskich producentow premium...

Poza tym Volvo ma tez modele AWD, jechales kiedys S60R AWD?


W BMW też tak jest, ale to chyba jedyna marka, której poziom nie spadł drastycznie z tego powodu. Wiesz jakie były założenia powstania marki Volvo? Te auta miały być pancerne, bardzo dobre i sprawdzać się w warunkach pogodowych ekstremalnych, takie też były, były to auta nie do zajechania, dobrze skonstruowane, w dodatku pionierskie pod względem bezpieczeństwa. W warunkach skandynawskich lepsze od MB i BMW. Co jest teraz? No moja opinia jest jednoznaczna. Niewiele w stosunku do tego, co było. Audi też się dobrze trzyma, też ma AWD..., ale to pół klasy niższa półka i spółka wielkiego koncernu VW, więc od tak nie upadnie.

Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Saab pewnie zbankrutował, bo nie miał pomysłu na siebie, tak jak piszesz... ale jego jakość też się pogorszyła odkąd łapał części z Opla.


Saab nie zbankrutowal...GM zdecydowalo, ze kasuje lub sprzedaje marke, bo nie ma nia pomyslu, co przeklada sie na brak dochodu. Czesci z GM? Ostatni Saab niekorzystajacych z nich byl zaprojektowany pod koniec lat 70.


Przykład - Saab 900 to podłoga i zawias Vectry A. Czy tak sobie wyobrażam klasę premium (tutaj mam na myśli konkurowanie z MB i BMW)? Powątpiewam.

Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Nissan? Dawniej marka słynąca z bezawaryjności, obecnie kojarzy mi się z sypiącymi się silnikami Renault'a.


O tak, zdecydowanie wszystkie modele Nissana sa bardzo awaryjne, jedyny model, ktory im sie nie udal w poprzedniej dekadzie to P12 i na tej podstawie oceniasz tez modele, ktore wymienilem wyzej, te nalezace do segmentu premium? Nawet Note czy Qashqai sa raczej bezawaryjne i nie trapi ich masa problemow.


Może trochę wyolbrzymiłem problem, ale nie da się ukryć, że renoma Nissana spadła.

Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Co do Daewoo to chodziło mi o wykupienie przez Chevroleta...


Chevroleta? Od kiedy to jest oddzielna firma? Chevrolet to jedna z marek GM..tak jak Ci napisalem, bez GM nie byloby samochodow Daewoo. Zla jakosc, porownaj jakosc Lanosa z Cruzem.


Miałem Daewoo i miałem też okazję porównać z tym co wyprawia się w salonach Chevroleta. W tym momencie żal mi się zrobiło, że marka Daewoo upadła. Jeżeli to Cię nie przekonuje to proponuję zasięgnąć i porównać opinie użytkowników np. na autocentrum.

Matraks - póki co to nie mogę się doczekać aż wreszcie Ty coś mądrego wypocisz tutaj na forum. Może pytanie pomocnicze - jak tam pogoda za oceanem?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 01:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Tomek... Jeżeli chodzi o E46 i 40stke to rzeczywiście Volvo ma bardziej familijny klimat ale czy przez to gorszy ? Ostatnio kolega kupił PIĘKNE E46 na full opcji srebrne M-Pak ale ile razy na osiedlu to myślę Daaaamn ! Dobe e czterysześć ! Ale jakiś słaby gangster chyba ? Po co te szyby tak przyciemniał ? :oczami:

Jig sorry ale pier..... już jak potłuczony ! :zakrecony: BMW to już dawno dla mnie KIBEL. Wsiądź sobie do E28 i Forda Scorpio i różnicę poczujesz od razu natomiast pomiędzy X1 a Polo to hmm... Jakby ci zawiązali oczy to nie wiem czy by się zorientował gdzie siedzisz. KISZKA.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 01:48 
matraks napisał(a):
lepsza przejela gorsza, gorsza przejela lepsza... a co do za roznica? nadeszly takie czasy ze tak naprawde samochody produkowane sa przez podwykonawcow a dana marka je tylko sklada w swoich fabrykach gdzies w Turcji, Indiach albo Meksyku... elemety zawieszenia, elektryka, elektronika sa prokukowane przez zewnetrzne firmy jednoczesnie dla Fiata, VW, BMW czy Mercedesa. ;) tylko ze przy koncu produkcji nabijane sa rozne symbole marki ;) firmy handluja swoimi technologiami az zal patrzec. co z tego ze BMW skonstruowalo swietny silnik jak za rok ten silnik bedzie smigal w jakims Peugeocie :rotfl: Audi wprowadzi genialna turbine to za kilka miesiecy sprzeda patent do np Opla. globalizacji sie nie zatrzyma i musimy do tego sie przywzyczaic ze firmy sie przejmuja. a dorabianie do tego jakiejs martyrologii mija sie z celem. przeciez Jaguar zawsze bedzie Jaguarem a nie Fordem. bez paniki :P


Zbyt uogólniasz, jeśli nie masz pojęcia o procesach projektowych w takich firmach i konkurencji na rynku, to nie wprowadzaj ludzi w błąd. To nie jest tak, tak są projektowane niektóre telewizory, samochody też, ale nie luksusowe marki, o których wspominasz.

matraks napisał(a):
Lexus jest na podzespolach Toyoty, Acura na podzespolach Hondy a Infiniti na podzespolach Nissana... ale jakos nie widze zeby Acura TL byla w czyms podobna do Hondy Accord :chytry: To ze jakas niszowa luksusowa marka nalezy do plebejskiego koncernu nie oznacza ze schodzi na psy...


O czym Ty mówisz? To tak jakby ktoś powiedział "samochody BMW ///M nie straciły po przyłączeniu do plebejskiego zwykłego BMW" :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 01:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Trzeba raczej było wsiąść do S40 :P


Do E46 blizej wlasnie S60, wymiarami, silnikami, cenami. C30/S40/V50 to konkurent 1er (chocby nie wiem jak bardzo Volvo chcialo wepchnac S40 do klasy sredniej, to nadal bedzie kompakt)

jiGsaw napisał(a):
Żadna z marek premium nie była w stanie wyłożyć pieniędzy na badania... to powiedz mi jakim cudem np. BMW jeszcze istnieje i wygrywa kupę nagród np. za silniki i słynie z nowatorskich rozwiązań?


Wybacz ale BMW to nie Jaguar, nie Bentley, nie Bugatti...troche inny krag klientow (szerszy, bo samochody tansze...szczegolnie w latach 90).

jiGsaw napisał(a):
W BMW też tak jest, ale to chyba jedyna marka, której poziom nie spadł drastycznie z tego powodu. Wiesz jakie były założenia powstania marki Volvo? Te auta miały być pancerne, bardzo dobre i sprawdzać się w warunkach pogodowych ekstremalnych, takie też były, były to auta nie do zajechania, dobrze skonstruowane, w dodatku pionierskie pod względem bezpieczeństwa. W warunkach skandynawskich lepsze od MB i BMW. Co jest teraz? No moja opinia jest jednoznaczna. Niewiele w stosunku do tego, co było. Audi też się dobrze trzyma, też ma AWD..., ale to pół klasy niższa półka i spółka wielkiego koncernu VW, więc od tak nie upadnie.


Te auta mialy byc dla ludu, gdzie w zalozeniach Volvo bylo cos na temat luksusu? Widzisz ten luksus w ich pierwszych modelach? Dopiero gdy zaczeli atakowac rynek USA zaczeto inwestowac w rozwoj bardziej luksusowych modeli, ale pozniej przegrali tak samo jak Saab, przyczyna byla prosta, brak pomyslu na wlasna tozsamosc, brak ciekawej linii modelowej.

Z taka ocena Audi tez bylbym ostrozny.

jiGsaw napisał(a):
Przykład - Saab 900 to podłoga i zawias Vectry A. Czy tak sobie wyobrażam klasę premium (tutaj mam na myśli konkurowanie z MB i BMW)? Powątpiewam.


I znow klasa premium? Zalozenie Saab'a bylo takie samo jak Volvo, przystepny samochod dla Skandynawii, dopiero odbior modelu 900 w USA sprawil, ze Saab zaczal powoli zmieniac sie w strone marki premium (ale juz wtedy byl uzalezniony od GM).

jiGsaw napisał(a):
Miałem Daewoo i miałem też okazję porównać z tym co wyprawia się w salonach Chevroleta. W tym momencie żal mi się zrobiło, że marka Daewoo upadła. Jeżeli to Cię nie przekonuje to proponuję zasięgnąć i porównać opinie użytkowników np. na autocentrum.


I to jest wlasnie to slepe powtarzanie obiegowych opinii na temat jakosci, bazowanie na opiniach z autocentrum, a nie sprawdzenie czegos samemu...ciekaw jestem pod jakimi wzgledami Lanos jest lepszy od Cruze'a? A to co dzieje sie w salonach Chevroleta to rzecz zupelnie nie zwiazana z jakoscia produktow, o ktorej rozmawiamy. A marka Daewoo jest nadal obecna, w Korei.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 02:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No tutaj właśnie popłynąłeś dwukrotnie. S40 to JEST klasa średnia, a przynajmniej tak miało być, niby konkurent 3er, C i A4. Drugi raz - napisałem, że sprawdziłem samemu. Miałem Espero, siedziałem w Chevach, jakość wykonania na minus. Problemy techniczne z tego co się nasłuchałem/naczytałem również. No tak, ale po raz kolejny widzę, że trzeba zrobić czymś conajmniej 100tys km aby móc się wypowiedzieć i mieć prawo do własnego zdania. :rotfl: Proponuję na tym zakończyć dyskusję i zaśmiecanie tematu auta taty Braweta.

Bobby_Valentino napisał(a):
Jig sorry ale pier..... już jak potłuczony ! :zakrecony: BMW to już dawno dla mnie KIBEL. Wsiądź sobie do E28 i Forda Scorpio i różnicę poczujesz od razu natomiast pomiędzy X1 a Polo to hmm... Jakby ci zawiązali oczy to nie wiem czy by się zorientował gdzie siedzisz. KISZKA.


Z czym pier...? A czemu teraz wyskoczyłeś Z FORDEM? :P Z tym, że BMW mniej się zacofało niż Volvo, czy MB? W X1/X3 nie siedziałem, fakt. Aż tak źle?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 21 lutego 2010, 02:04 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 02:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Vermilion napisał(a):
Do E46 blizej wlasnie S60, wymiarami, silnikami, cenami. C30/S40/V50 to konkurent 1er (chocby nie wiem jak bardzo Volvo chcialo wepchnac S40 do klasy sredniej, to nadal bedzie kompakt)


C30 to przędzej 1er niż S40... S60 to kawałek pięknej motoryzacji.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 02:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
No tutaj właśnie popłynąłeś dwukrotnie. S40 to JEST klasa średnia, a przynajmniej tak miało być, niby konkurent 3er, C i A4. Drugi raz - napisałem, że sprawdziłem samemu.


Wiesz jak sie dzieli samochody na klasy? Skad wziely sie segmenty A, B, C, D, E , itd? Podstawowym kryterium oprocz ceny jest rozstaw osi, a C30/S40/V50 maja rozstaw osi klasyfikujacy je w klasie C (zreszta ten sam rozstaw, bo plyta jest ta sama), to samo dotyczy ceny. Gdyby istnial 1er sedan i A3 sedan to S40 byloby konkurentem wlasnie dla nich, S40 to poprostu taka Octavia klasy C premium, aspiruje do klasy sredniej, ale nadal jest kompaktem.

jiGsaw napisał(a):
Miałem Espero, siedziałem w Chevach, jakość wykonania na minus. Problemy techniczne z tego co się nasłuchałem/naczytałem również. No tak, ale po raz kolejny widzę, że trzeba zrobić czymś conajmniej 100tys km aby móc się wypowiedzieć i mieć prawo do własnego zdania. :rotfl: Proponuję na tym zakończyć dyskusję i zaśmiecanie tematu auta taty Braweta.


Czyli widze siedziales w Cruze, modelu, o ktorym GM-DAT mowi, ze jest najlepiej wykonanym w dotychczasowej historii i stwierdziles, ze Espero jednak lepsze...ok nie mam pytan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 03:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 236
Lokalizacja: Chicago/Bydgoszcz
Moje BMW: 740iL
Kod silnika: M62TUB44
Fryderyk napisał(a):
matraks napisał(a):
lepsza przejela gorsza, gorsza przejela lepsza... a co do za roznica? nadeszly takie czasy ze tak naprawde samochody produkowane sa przez podwykonawcow a dana marka je tylko sklada w swoich fabrykach gdzies w Turcji, Indiach albo Meksyku... elemety zawieszenia, elektryka, elektronika sa prokukowane przez zewnetrzne firmy jednoczesnie dla Fiata, VW, BMW czy Mercedesa. ;) tylko ze przy koncu produkcji nabijane sa rozne symbole marki ;) firmy handluja swoimi technologiami az zal patrzec. co z tego ze BMW skonstruowalo swietny silnik jak za rok ten silnik bedzie smigal w jakims Peugeocie :rotfl: Audi wprowadzi genialna turbine to za kilka miesiecy sprzeda patent do np Opla. globalizacji sie nie zatrzyma i musimy do tego sie przywzyczaic ze firmy sie przejmuja. a dorabianie do tego jakiejs martyrologii mija sie z celem. przeciez Jaguar zawsze bedzie Jaguarem a nie Fordem. bez paniki :P


1. Zbyt uogólniasz, jeśli nie masz pojęcia o procesach projektowych w takich firmach i konkurencji na rynku, to nie wprowadzaj ludzi w błąd. To nie jest tak, tak są projektowane niektóre telewizory, samochody też, ale nie luksusowe marki, o których wspominasz.

matraks napisał(a):
Lexus jest na podzespolach Toyoty, Acura na podzespolach Hondy a Infiniti na podzespolach Nissana... ale jakos nie widze zeby Acura TL byla w czyms podobna do Hondy Accord :chytry: To ze jakas niszowa luksusowa marka nalezy do plebejskiego koncernu nie oznacza ze schodzi na psy...


2. O czym Ty mówisz? To tak jakby ktoś powiedział "samochody BMW ///M nie straciły po przyłączeniu do plebejskiego zwykłego BMW" :zdziwko:


AD 1. Pojecie mam i to z autopsji. Jak jeszcze studowalem Biotechnologie w Polsce to mialem praktyke w firmie ktoa nazywa sie "Polelektra". jest to firma niemiecka z odzialem w Polsce i tam produkowalismy podzespoly do Mercedesa i Opla. Fryderyk bo ty pewnie oczywiscie wiesz jakie sa ciagi technologiczne w firmach motoryzacyjnych... Jestem Inzynierem od zabezpieczen antykorozyjnych w maszynach i samochodach ale po raz kolejny ktos wie wszystko najlepiej. Gdybym nie wiedzial jak to sie odbywa to bym nie zgrywal "wszystkowiedzacego" jak jiGsaw i Ty...

AD 2. o tym mowie ze jak jakis luksusowy samochod jest na podzespolach "tanszej" marki to nie oznacza ze jest do niczego. a po drugie ///M w BMW to nie osobna marka tak jak Acura przy Hondzie. Chrysler ma SRT (Street Racing Team) BMW ///M a Mercedes AMG. To chyba nie to samo co Acura Infiniti i Lexus, prawda?

_________________
moja 740iL
viewtopic.php?f=6&t=59223


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
No tutaj właśnie popłynąłeś dwukrotnie. S40 to JEST klasa średnia, a przynajmniej tak miało być, niby konkurent 3er, C i A4. Drugi raz - napisałem, że sprawdziłem samemu.


Wiesz jak sie dzieli samochody na klasy? Skad wziely sie segmenty A, B, C, D, E , itd? Podstawowym kryterium oprocz ceny jest rozstaw osi, a C30/S40/V50 maja rozstaw osi klasyfikujacy je w klasie C (zreszta ten sam rozstaw, bo plyta jest ta sama), to samo dotyczy ceny. Gdyby istnial 1er sedan i A3 sedan to S40 byloby konkurentem wlasnie dla nich, S40 to poprostu taka Octavia klasy C premium, aspiruje do klasy sredniej, ale nadal jest kompaktem.

jiGsaw napisał(a):
Miałem Espero, siedziałem w Chevach, jakość wykonania na minus. Problemy techniczne z tego co się nasłuchałem/naczytałem również. No tak, ale po raz kolejny widzę, że trzeba zrobić czymś conajmniej 100tys km aby móc się wypowiedzieć i mieć prawo do własnego zdania. :rotfl: Proponuję na tym zakończyć dyskusję i zaśmiecanie tematu auta taty Braweta.


Czyli widze siedziales w Cruze, modelu, o ktorym GM-DAT mowi, ze jest najlepiej wykonanym w dotychczasowej historii i stwierdziles, ze Espero jednak lepsze...ok nie mam pytan


Cena akurat wynika raczej niestety z tego, że nikt nie kupiłby Volva po cenie BMW, czy MB... O tyle, o ile w przypadku pierwszej generacji S40 rozstaw osi jest stosunkowo mały (chociaż nie można tu określić, że należy do klasy C), o tyle w drugiej jest prawie identyczny jak w A4 B6, nie przekonałeś mnie. Skoro S40 byłoby kompaktem to czym jest C30? A czym jest S60? Klasą średnią? A S80 to tylko wyższa?

Akurat w CRUZE nie siedziałem, ale na podstawie kilku innych modeli stwierdzam, że większej tandety to nie widziałem w żadnym salonie. Być może coś się zmieniło i Cruze jest faktycznie dobre, przy okazji sprawdzę i się przekonam chętnie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 11:27 
matraks napisał(a):
AD 2. o tym mowie ze jak jakis luksusowy samochod jest na podzespolach "tanszej" marki to nie oznacza ze jest do niczego. a po drugie ///M w BMW to nie osobna marka tak jak Acura przy Hondzie. Chrysler ma SRT (Street Racing Team) BMW ///M a Mercedes AMG. To chyba nie to samo co Acura Infiniti i Lexus, prawda?


Acura to marka stworzona przez Hondę, tak samo, jak dywizja ///M !! Jest to po to, żeby zerwać z wizerunkiem oszczędnego i rozsądnego auta i wejść w premium. To zupełnie co innego, te firmy nie zostały "przejęte", tylko stworzone, to różnica. Te same podzespoły, te same, silniki, te same budy, np. Honda/Acura Integra.

matraks napisał(a):
AD 1. Pojecie mam i to z autopsji. Jak jeszcze studowalem Biotechnologie w Polsce to mialem praktyke w firmie ktoa nazywa sie "Polelektra". jest to firma niemiecka z odzialem w Polsce i tam produkowalismy podzespoly do Mercedesa i Opla. Fryderyk bo ty pewnie oczywiscie wiesz jakie sa ciagi technologiczne w firmach motoryzacyjnych... Jestem Inzynierem od zabezpieczen antykorozyjnych w maszynach i samochodach ale po raz kolejny ktos wie wszystko najlepiej. Gdybym nie wiedzial jak to sie odbywa to bym nie zgrywal "wszystkowiedzacego" jak jiGsaw i Ty...


Ja nie zgrywam wszechwiedzącego, znasz się na biotechnologii, wiesz o zabezpieczeniach antykorozyjnych dużo więcej ode mnie- spoko, znasz się super na materiałach- bardzo fajnie! Naprawdę fajnie.
...tylko nie uogólniaj o procesach projektowych, ja wiedzę o konstruowaniu samochodów mam. Z resztą też z doświadczenia. Firmy mają swoich podwykonawców, wiadomo, po co BMW, czy Mercedes ma mieć fabrykę kabli? Albo hamulce- jest np. firma brembo, ate, mają gotowe rozwiązania- i je stosują. Tak się robi od dawna. Producent mówi- takie, takie, takie i takie- i takie mają być, Układy wydechowe itd. nie wymagają tego, żeby robiła je macierzysta firma. Projekt leci do wykonawców, oni klepią i jest tak, jak ma być. To jest zrozumiałe i oczywiste, ale nie wpływa w sposób, jaki Ty opisałeś, że jeśli Fiat i BMW ma tych samych podwykonawców, to są tej samej ligi! Nie robi się tak, po prostu. Poza tym, to nie wszystkie części idą od tych samych podwykonawców, a nawet jak są ci sami, to są to inne części, inaczej zaprojektowane, wykonane z innych materiałów, z inną tolerancją etc. Tutaj mówić, że "wszystko to samo" to jest nieporozumienie, bo dużą rolę odgrywa także spasowanie tych dostarczonych części. Przytaczanie silnika z BMW do Peugeota- BMW celowo z nim współpracuje, bo to firma, która ma wieloletnie doświadczenie w produkcji małolitrażowych. Tylko co to zmienia w stosunku do polityki jakości? Giorgetto Giugiaro zaprojektował M1, wielu projektantów spoza BMW zaprojektowało wygląd X3- no i co z tego? Jak to zmienia właściwości jezdne, jakość użytych materiałów we wnętrzu?

Nie chce mi się wykładów robić o jakości w budowie maszyn, teorii konstrukcji maszyn, czy technologii, to jest skomplikowane wszystko i nie takie oczywiste.

Na pewno jednak twierdzenie, że skoro coś ma wspólnych podwykonawców, to to samo jest nie na miejscu.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 11:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Cena akurat wynika raczej niestety z tego, że nikt nie kupiłby Volva po cenie BMW, czy MB... O tyle, o ile w przypadku pierwszej generacji S40 rozstaw osi jest stosunkowo mały (chociaż nie można tu określić, że należy do klasy C), o tyle w drugiej jest prawie identyczny jak w A4 B6, nie przekonałeś mnie. Skoro S40 byłoby kompaktem to czym jest C30? A czym jest S60? Klasą średnią? A S80 to tylko wyższa?


C30 to inny wariant nadwoziowy tej samej konstrukcji.

Jedziemy z rozstawami osi (interesuje Cie wheelbase):

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=173162
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=173514
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=196064

jak widzisz jest to 2640 mm, a teraz patrzymy tu

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=167486
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=115522

i jest niespodzianka bo w takim razie Focus i 3 sa rowniez w klasie sredniej.

dla porownania jeszce Mondeo (poprzedniej i obecnej generacji)

http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=96690
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=192566

dla porownania jeszcze E46 vs. S60

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=107756
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=186978

i zeby nie bylo, ze ja mam jakas dziwna klasyfikacje

http://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_D

spojrz na druga generacje S40 tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40 , interesuje Cie dokladnie "Segment C" i na S60 tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60 (Segment D).

Czym jest S60? Konkurentem A4, 3er, C-Klasse. Czym jest S80? Konkurentem A6, 5er, E-Klasse.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 16:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To co tutaj napisałeś sugeruje, że Volvo nie ma auta w klasie luksusowej. Ja bym raczej inaczej na to spojrzał, z Volvem jest podobnie jak ze Skodą. Np. Octavia to taki segment C z aspiracjami na D, podobnie jak SuperB, niby D, a jednak coś więcej. Klasy się wymieszały trochę niestety ostatnimi czasy. W ogóle samochody urosły, to co 20 lat temu było klasą średnią, dziś jest kompaktem. Przykład A4 B6 i S40 II nadal wskazuje na to, że można je porównywać, skoro dla Ciebie rozstaw osi jest wyznacznikiem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 17:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
To co tutaj napisałeś sugeruje, że Volvo nie ma auta w klasie luksusowej. Ja bym raczej inaczej na to spojrzał, z Volvem jest podobnie jak ze Skodą. Np. Octavia to taki segment C z aspiracjami na D, podobnie jak SuperB, niby D, a jednak coś więcej.


To co napisalem nie sugeruje, jest tak jak napisalem, Volvo nie ma konkurenta dla 7er, S-Klasse czy A8. S80/V70 siedza w klasie E http://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_E , co znajdziesz w klasie F masz tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_F

Tak jak pisalem wczesniej, Volvo moze usilnie probowac udawac, ze cos nalezy do takiej klasy, a nie innej, ale na papierze nadal beda mieli 3 modele nalezace do kolejno segmentow C, D i E.

Zreszta porownaj S80

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=197175

z E60

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=119713

a pozniej z E65 (o E66 juz nawet nie wspominam)

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=126005

jiGsaw napisał(a):
Klasy się wymieszały trochę niestety ostatnimi czasy. W ogóle samochody urosły, to co 20 lat temu było klasą średnią, dziś jest kompaktem. Przykład A4 B6 i S40 II nadal wskazuje na to, że można je porównywać, skoro dla Ciebie rozstaw osi jest wyznacznikiem.


Rozstaw osi nie jest moim wymyslem, od lat wlasnie w ten sposob klasyfikuje sie samochody. A A4 B6? Bazuje na przestarzalej plycie podlogowej z poczatku lat 90 (B5, B6, B7 to technicznie to samo), a od poczatku lat 90 jak sam zauwazyles samochody troche urosly. Dla porowniania zobacz jaki rozstaw ma B8 A4 (bazujace na zupelnie nowej plycie) i o ile uroslo

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=197791

i Superb ma od niego krotszy rozstaw

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=175252


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 21 lutego 2010, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 236
Lokalizacja: Chicago/Bydgoszcz
Moje BMW: 740iL
Kod silnika: M62TUB44
podsumowujac ta cala dyskusje powinnismi dojsc do wniosku ze to bardzo dobrez ze marki sie przejmuja. bo gdyby tak nie bylo to w tej chwili mialiebysmy wybor pomiedzy Mercedesem, BMW, VW, GM, PSA i japonce... Nie wiem jak wy ale ja tego bym nie chcial ;) jednak jak widze Jaguara czy Maseratti to mnie az sciska w srodku... ;) a tak to same passaty, vectry, c-klassy, mondeo i inne nudziarstwa by nas raczyly swoim obliczem :przestraszony: pozdro :)

_________________
moja 740iL
viewtopic.php?f=6&t=59223


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 24 lutego 2010, 16:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 141
Lokalizacja: Swidnik
Moje BMW: E60 520i
Kod silnika: M54
Mi również mimo upływu lat bardzo się podoba.... piekne auto :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 26 marca 2010, 14:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 359
Lokalizacja: Białystok
Piękne auto :super: Ta biała skórka :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BRAWET -->> Jaguar x type 3.0 AWD Wnętrze str2
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Cortez napisał(a):
Piękne auto :super: Ta biała skórka :padam:

chyba raczej kremowa :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL