Vermilion napisał(a):
Widze jiGsaw, ze nie wyciagasz wnioskow z dyskusji na tym forum, jestes szybki w wystawianiu opinii czy sypaniu stereotypami, ale gdy wejdzie sie w detale to wychodzi, ze masz dosyc mgliste pojecie o tym co piszesz.
Dziękuję, wzajemnie.
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Nie stać? Najwidoczniej polityka firmy była błędna skoro nie było ich stać na rozwój. A na zaprojektowanie tych aut kiedyś mieli pieniądze? Skąd?
Zadna z marek premium nie byla w stanie wylozyc pieniedzy na badania zwiazane z rozwojem nowych technologii, nie wynika to ze zlego zarzadzania (chociaz w niektorych przypadkach to tez byl powod), ale z ogromu kapitalu, ktory potrzebny byl do zainwestowania w takie badania i wdrozenie.
Żadna z marek premium nie była w stanie wyłożyć pieniędzy na badania... to powiedz mi jakim cudem np. BMW jeszcze istnieje i wygrywa kupę nagród np. za silniki i słynie z nowatorskich rozwiązań?
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Porównaj sobie Volvo z lat 80 i części 90 z nowszymi... No sorry, stare Volvo to był konkurent dla BMW i MB, nowsze FordoVolva to FWD i belka skrętna z tyłu, do tego gorsze blachy, wykończenie itd.
Znowu powiela sie brak pomyslu na wlasna tozsamosc, ktora jest glownym bledem, a nie jakosc produktow. Gorsze blachy, gorsze wykonczenie? A w BMW jak jest? Tnie sie koszta, bo inaczej klient nie zaakceptowalby cen samochodow europejskich producentow premium...
Poza tym Volvo ma tez modele AWD, jechales kiedys S60R AWD?
W BMW też tak jest, ale to chyba jedyna marka, której poziom nie spadł drastycznie z tego powodu. Wiesz jakie były założenia powstania marki Volvo? Te auta miały być pancerne, bardzo dobre i sprawdzać się w warunkach pogodowych ekstremalnych, takie też były, były to auta nie do zajechania, dobrze skonstruowane, w dodatku pionierskie pod względem bezpieczeństwa. W warunkach skandynawskich lepsze od MB i BMW. Co jest teraz? No moja opinia jest jednoznaczna. Niewiele w stosunku do tego, co było. Audi też się dobrze trzyma, też ma AWD..., ale to pół klasy niższa półka i spółka wielkiego koncernu VW, więc od tak nie upadnie.
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Saab pewnie zbankrutował, bo nie miał pomysłu na siebie, tak jak piszesz... ale jego jakość też się pogorszyła odkąd łapał części z Opla.
Saab nie zbankrutowal...GM zdecydowalo, ze kasuje lub sprzedaje marke, bo nie ma nia pomyslu, co przeklada sie na brak dochodu. Czesci z GM? Ostatni Saab niekorzystajacych z nich byl zaprojektowany pod koniec lat 70.
Przykład - Saab 900 to podłoga i zawias Vectry A. Czy tak sobie wyobrażam klasę premium (tutaj mam na myśli konkurowanie z MB i BMW)? Powątpiewam.
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Nissan? Dawniej marka słynąca z bezawaryjności, obecnie kojarzy mi się z sypiącymi się silnikami Renault'a.
O tak, zdecydowanie wszystkie modele Nissana sa bardzo awaryjne, jedyny model, ktory im sie nie udal w poprzedniej dekadzie to P12 i na tej podstawie oceniasz tez modele, ktore wymienilem wyzej, te nalezace do segmentu premium? Nawet Note czy Qashqai sa raczej bezawaryjne i nie trapi ich masa problemow.
Może trochę wyolbrzymiłem problem, ale nie da się ukryć, że renoma Nissana spadła.
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Co do Daewoo to chodziło mi o wykupienie przez Chevroleta...
Chevroleta? Od kiedy to jest oddzielna firma? Chevrolet to jedna z marek GM..tak jak Ci napisalem, bez GM nie byloby samochodow Daewoo. Zla jakosc, porownaj jakosc Lanosa z Cruzem.
Miałem Daewoo i miałem też okazję porównać z tym co wyprawia się w salonach Chevroleta. W tym momencie żal mi się zrobiło, że marka Daewoo upadła. Jeżeli to Cię nie przekonuje to proponuję zasięgnąć i porównać opinie użytkowników np. na autocentrum.
Matraks - póki co to nie mogę się doczekać aż wreszcie Ty coś mądrego wypocisz tutaj na forum. Może pytanie pomocnicze - jak tam pogoda za oceanem?
_________________
Piszę jak jest.
Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434
Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników
Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...