BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 22 lutego 2017, 16:45


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bmw e36 do sportu
PostNapisane: 11 września 2011, 12:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 43
Lokalizacja: Malbork
Na pierwszy samochód postanowiłem wybrać samochód chyba najpopularniejszy na Polskich drogach przez co najłatwiej o części do niego. Ceny tego modelu zaczynają się na 2tys zł a kończą nawet na 50tys za wersje M3 w idealnym stanie. Głównym atutem tego auta jest dostępność części, przetarte szlaki w kwestii wszelkich modyfikacji, pancerna budowa, bardzo dobre właściwości jezdne, duża liczba silników w tej wersji i łatwość przekładek (SWAP-ów). A to czyni z niego idealne auto do szybkiej jazdy i do driftu.

Zawieszenie
Seryjne zawieszenie w bmw e36 jest zestrojone bardziej pod bezpieczeństwo samochód jest zestrojony tak by przy przeginaniu ostrzegała nas podsterowność a nie nadsterowność. Takie ustawienie wiele wybacza ale też odbija się negatywnie na czasach na torze. Często można się spotkać ze stwierdzeniami, że silniki w bmw są ciężkie i przez to te auta tak wychodzą przodem z zakrętów jest to oczywiście nie prawda i głupotą wynikającą z niewiedzy osób mówiących takie rzeczy. Silnik w wersji m3 jest cięższy od normalnej 6 cylindrów-ki sprzed liftingu o 20kg. Więc teoretycznie powinien wychodzić przodem jeszcze intensywniej. Jednak tak nie jest bmw m3 ma zawieszenie wystrojone typowo pod sport . Samochód z rozkładem masy 50/50 jest po prostu idealny na początek. Zmiana zawieszenia spowoduje, że samochód zmieni się w maszynę do łykania zakrętów. Bardzo popularnym zestawem do poprawy zawieszenia są sprężyny H&R lub Eibach + bilsteiny B8. Miejcie na uwadze, że zejście na sprężynach o -60mm z przodu będzie się już dawało we znaki na dziurawych drogach. No ale coś za coś. Poza zmiana sprężyn i amortyzatorów polecam posprawdzać wszystkie gumy i wmiare możliwości pozmieniać je na poliuretanowe. Na niskim zawieszeniu lubią często się wysypać tuleje wahacza z tylnego. Nie jest to mega droga sprawa ale przy ostrej jeździe na seryjnych tulejach można się liczyć z wymiana raz lub 2 razy do roku. Do poprawy sztywności ludzie zalecają x-brace z wersji cabrio czyli pająk pod silnik. Podobno bardzo poprawia właściwości jezdne auta.

Silnik
W tej wersji bmw było około 15 wersji silnikowych licząc oczywiście te wsadzane w Europie. Jednak w tym artykule ze względu na przeznaczenie auta skupimy się na 5 wersjach.
318IS – 140KM – 175Nm 0-100 – 10,2s
320 – 150KM – 190Nm 0-100 – 9,8s
323 – 170KM – 245Nm 0-100 – 8,0s
325 – 192KM – 245Nm 0-100 – 8,0s
328 – 192KM – 280Nm 0-100 – 7,3s
Ogólnie to tuning tych silników jest dość kosztowny i mało opłacalny jeśli chodzi jazdę dla przyjemności. Dużo łatwiej i taniej jest zrobić swap niż tuningować już istniejący silnik. Sprawa ma się troszkę inaczej w kwestii wersji 323 i 328 które są modelami po-liftingowymi które zostały ograniczone dolotami od wersji 320 po wsadzeniu dolotu od wersji 325 do tych dwóch silników można liczyć na wyniki powyżej 200KM. Silniki same w sobie są bardzo pancerne i idioto odporne. Rozrząd na łańcuchu powoduje, że te silniki są łatwe w serwisowaniu i odporne na warunki torowe.

Napęd
Model E36 nie różniąc się od poprzednich wersji bmw ma napęd na tylna oś. W kwestii napędu i jego tuningu. To najwieksza zaletą tego modelu jest łatwość instalacji szpery i jej dostępność wystarczy kupić dyferencjał z oryginalnie już zainstalowana szperą zabieg jest bardzo prosty jednak trzeba uważać na to ze w tych silnikach były dwa rodzaje połączenia dyferencjału z wałem tzw. mała i duża głowa. Mała głowa była montowana od wersji 316 do wersji 320 włącznie potem już było wszystko na dużą głowę. W bmw nie ma takiej możliwości jak w hondach, że można sobie dowolnie dobierać biegi w skrzyni. Tutaj sprawa jest dużo prostsza bo wystarczy dobrać dyferencjał z odpowiednim przełożeniem. Wersji jest pełno od dyferencjału z M3 po wersje z automatu która da nam wręcz wyczynowe przyśpieszenie lecz ograniczy prędkość maksymalna do około 170km/h.

Hamulce
Oryginalnie w wersjach opisanych powyżej były hamulce tarczowe z przodu wentylowane z tyłu pełne, z wyjątkiem wersji 328 która miała wentylowane tarcze też z tyłu. Najłatwiejszym tuningiem hamulców jest wsadzenie lepszych jakościowo tarcz i mocniejszych klocków jeśli to nie wystarczy to można wykonać swap z wersji e46 330 lub z wersji e36 M3 z tym, że opcja m3 jest droższa i trochę bardziej skomplikowana. Jednak przy takiej modyfikacji będzie trzeba już zaopatrzyć się w koła 17.

Waga
Wiele osób narzeka na wagę tego samochodu która wcale nie jest mała bo wynosi około 1400kg. W internecie można znaleźć wiele projektów na których ludzie wyrzucając większość rzeczy z auta zyskują około 200kg. W tej kwestii powiem tylko, że wiele można zyskać wyrzucając seryjne fotele wygłuszenia i szyberdach który sam w sobie wazy około 50kg.

_________________
Szybka jazda - Street-voice.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e36 do sportu
PostNapisane: 11 września 2011, 12:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1500
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 46 320d,Z 3 1.9i
No ale do czego zmierzasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e36 do sportu
PostNapisane: 11 września 2011, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 43
Lokalizacja: Malbork
ot taki zbiór informacji dla osoby która by rozważała budowe auta do sportu i za baze by wybrała e36. Po co szperać po forach jak wiedze ma sie w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki

_________________
Szybka jazda - Street-voice.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e36 do sportu
PostNapisane: 11 marca 2012, 16:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 30
Moje BMW: M3, X3
E36 na tor jest mistrz!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e36 do sportu
PostNapisane: 6 czerwca 2013, 12:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Czesc. dzieki za te informacje jednak mam jeszcze pare pytan przed zakupem swojego bmw. Nie wiem czy dobrze trafilem , ale naszło mnie wreszcie zeby zrobuic sobie zasłuzony od lat prezent i kupic cos dla siebie z tylnym napedem. Mam rajdowa astre 2.0 gsi a nawet dwie i motocykle jednak zawsze lubiłem w zakretach latac bokami przez co od czasu do czasu wyzywałem sie na omedze mv6 ojca. Tak sie sklada ze pozbede sie troche motoryzacyjnego szpeju i za to chciałbym kupic jedno solidne auto. Patrzyłem na stare datsuny bo bardzo mi sie podobaja jednak do sportowej jazdy trzeba juz miec cos nowszego bardziej niezawodnego bo nie mam czasu na siedzenie grzebiac przy aucie, chce jezdzic . Co polecicie bo przegladasjac ogloszenia i rozmawiajac z paroma kolegami mowia zeby kupic 318 na poczatek , jednak majac w pamieci krotka przejazdzke 325 seryjna ktora na kostce bez recznego nie chciała wykrecic baczika najzwyczajniej rozczarowałem sie i nie wiem czy to nie za słabe jednka. Tak wiec znalazłem 318 535 po swapie i 325 i ktory tu wybrac teraz. Dodam ze jedno 335 z gazem co tez nie jest bez znaczenia. Czy jednak te silniki pracuja bez przeszkod z gazem i druga sprawa czy roznica w mocy jest na tyle duza ze rekompensuje przyszłe wieksze koszty eksploatacji? Chodzi mi o to cfzy rzeczywiscei mozna sie ograniczyc do słabszego silnika i odchudzajac gop na maksa mozan miec juz frajde z jazdy bokami czy jednak 1,8 to zdecydowanie za mało na jazdy bokami po łukach czyli do driftu? Kolejna sprawa to po analizie cenowej zauwazam ze odpicowana serie z mocnym silnikiem mozna miec w tych samych pieniadzach co po swapie odchudzona i z pewnymi przerobkami juz jak regulowane katy szpera twardy zawias wiatrak wlaczany itp czy warto czy te samochody sprzedaje sie jak juz dogorywaja?. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL