BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 22 lipca 2017, 11:40


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 11:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 33961
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
rorafalki wiesz to jest tak. Gdy robię przy aucie to nie pracuję. Gdy nie pracuję to nie zarabiam. Także nie można powiedzieć, że robota przy aucie jest za darmo.

pokazałem koledze Twój temat i to samo mu powiedziałem - że jeśli masz wolne moce przerobowe to OK, jeśli robisz swój silnik w godzinach pracy to też kosztuje
jedno jest pewne - wiesz, że zrobisz jak należy :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 166
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wiesz jak to jest. Jeśli chcesz, żeby było zrobione dobrze to zrób to sam.
W związku z tym, że zapewne zamontuje nowe tuleje, bo ceny kadłubów i ich niepewny stan mnie nie przekonuje, to będę jednak potrzebował dobry olej na docieranie silnika. Zaproponujesz jakiś dobry produkt ?

Wie ktoś może czy są dostępne tłoki o większej średnicy niż 84mm pasujące do silnika m54b30 ?
W sumie czemu by nie rozniecić na większą średnicę...

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 19:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 33961
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
Wiesz jak to jest. Jeśli chcesz, żeby było zrobione dobrze to zrób to sam.

to fakt, grono rzetelnych mechaników jest bardzo małe :/

Majster128 napisał(a):
będę jednak potrzebował dobry olej na docieranie silnika. Zaproponujesz jakiś dobry produkt ?

mam dobrą oliwę do składania silnika (nie spływa, jest "lepka" = nie ma tarcia podczas rozruchu) - Assembly Lubricant -->> http://piatekolo.pl/olej%2Bdo%2Bskladan ... Blubricant
oraz świetny produkt do docierania silników, jeździsz na nim do 800km, zlewasz i zalewasz docelowy olej - CRO 10w40 -->> http://piatekolo.pl/olej%2Bdo%2Bdociera ... ro%2B10w40
dzięki optymalnemu dotarciu parametry silnika są bardzo wysokie - sprawdzone na wielu autach, w tym kilku BMW
jak będziesz zdecydowany lub miał pytania to zapraszam na PW :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 20:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
W rowkach pierścieni było dużo nagaru, przez co pierścienie źle zgarniały olej. Co sądzisz o tzw. "płukaniu silnika"? Wlewa się preparat do silnika, odpala się go na 15 min na biegu jałowym na wolnych obrotach, następnie się zlewa olej i wlewa świeży. Niby ma to wypłukać właśnie nagar i inny syf z silnika, naczytałem się opinii o tym i ile ludzi tyle opinii, co prawda sam bym u siebie tego nie zrobił, ale jestem ciekaw jakie masz zdanie na ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 20:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 29
Posty: 145
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=155769
viewtopic.php?f=6&t=134212&start=264

Parę postów niżej widać jak płukanki działają :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 33961
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Saymon napisał(a):
Co sądzisz o tzw. "płukaniu silnika"? Wlewa się preparat do silnika, odpala się go na 15 min na biegu jałowym na wolnych obrotach, następnie się zlewa olej i wlewa świeży. Niby ma to wypłukać właśnie nagar i inny syf z silnika, naczytałem się opinii o tym i ile ludzi tyle opinii, co prawda sam bym u siebie tego nie zrobił, ale jestem ciekaw jakie masz zdanie na ten temat.

jeśli ilość oleju serwisowa jest taka sama jak pojemność układu smarowania to nie ma przeciwwskazań co do stosowania płukanek czy olejów płuczących. Oczywiście pod warunkiem przestrzegania ich czasu użycia.
w wypadku silnika zapuszczonego nagarem jak M54 Majster128, płukanka by nie dała rady (na pewno nie po 1-2 razach), za to olej płuczący już tak

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 166
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Powiem szczerze. 15 min płukaniem można sobie wypłukać co najwyżej nigdzie nie przywarte szlamy. Żeby w ogóle ruszyć wysokotemperaturowe nagary na tłoku to potrzeba by co najmniej kilka godzin pracy silnika. Płukanki są też dobre do ASB gdzie nie tworzą się nagary, tylko szlamy.
Tylko jeśli pierścienie są już zużyte z powodu podstawienia ich przez nagary, to na płukanie już za późno. Nie życzę Ci, by Twoje tuleje były tak odkształcone jak moje.

Tutaj facet też miał problem z geometrią tulei. Tłumaczy to przegrzaniem silnika. Czy to na prawdę przegrzanie, czy może problem tego modelu...?
https://www.youtube.com/watch?v=FwVGZMemqiE

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 21:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 33961
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
płukanka na bazie ropy naftowej pomaga utrzymać czystość w silniku - rozpuszcza trochę osadu, ale nie za wiele
wydłużając czas pracy powyższej płukanki do +30 minut powodujemy odkładanie się/przypalanie jej związków czyszczących przez co cały proces jest do kitu
mocniejsze i odporniejsze są płukanki na bazie rozpuszczalników, ale nie są bezpieczne dla silnika i jego elementów gumowych oraz niektórych stopów metali kolorowych

olej odszlamiający działa inaczej - jest na tyle mocny i skuteczny (oraz co istotne jest tylko on w silniku), że przez 3-4 minuty pracy rozpuszcza i wchłania w siebie większość osadów. Tylko też trzeba uważać, bo są produkty na bazie ropy naftowej oraz rozpuszczalników. Działania niepożądane jak przy płukankach

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 166
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Czyli mycie silnika nie jest takie proste. Na pewno warto próbować.

W śrubie spustowej oleju jest idealny otwór do umieszczenia w nim magnesu neodymowego do ściągania opiłków z oleju:

Obrazek

Czopy korbowodowe i główne wału to jedyne elementy, z których jestem zadowolony :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jedynie jeden czop główny jest trochę dziwny. Powierzchnię ma najbardziej gładką ze wszystkich czopów, ale widać na nim "plamy". Wcześniej zalałem do silnika produkt zwany ceramizerem. Może to efekt jego działania...

Obrazek

Obrazek


Mam nadal aktualne pytanie.
Czy są dostępne tłoki np. o średnicy 85 mm pasujące do tego silnika? Oryginalne mają 84 mm.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 21:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 110
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M54B30
fajne patenty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 11:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 33961
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128, kilka postów wcześniej pytałeś jaki łańcuch wybrać
wypowiedź Leo, sporo silników buduje i modernizuje - więc chyba obiektywna informacja
Leo napisał(a):
SWF robi lancuchy na pierwszy montaż, moze byc też swag, ori lub febi z poszlifowanymi numerami :)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t ... 0#p2129710

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 13:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 29
Posty: 145
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=155769
Jakieś sugestie co do rozmiarów magnesu na śrubie spustowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 20:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 25
Posty: 2818
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Majster128, dobrze działasz :ok: Skoro silnik na wierzchu to może byś odetkał seryjne katy w m54b30 i założył te z tub28 ? - to sprawdzony sposób.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 21:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1263
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Silnik już złożony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 00:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 166
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
rorafalki dzięki za pamięć i podesłanie linku.

r4ll zamontowałem dwa magnesy neodymowe o średnicy 6 mm i wysokości 3 mm.
http://allegro.pl/magnes-neodymowy-magn ... 99852.html

damianRC dziękuję za poddanie propozycji. Przeglądając fora znalazłem informacje o wzroście mocy po takiej modyfikacji nawet rzędu 15-20 KM. Osobiście raczej nie będę tego realizował, ponieważ mam w planie w tym roku założyć np. cały układ Shmiedmann:
http://allegro.pl/bmw-e46-m54-m52-sport ... 53510.html

Zimny daleka droga jeszcze do składania. Więcej działań dopiero ukarze się początkiem lutego. Aktualnie muszę zająć się uczelnią i napisać szybko pracę przejściową. Będę pisał o ciekawym rozwiązaniu. Mianowicie o obróbce powierzchni kanałów dolotowych jak poniżej

Obrazek

Obrazek

Zbudowałem pierwszy model i zaczynam pierwsze symulacje. Jeśli ze symulacji wynikną jakieś korzyści to pewnie powstanie o tym praca magisterska:

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 23:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 166
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Przylgnie zaworów przeszlifowane. Zabawa z zaworami dopiero się zaczęła.

Obrazek


Wszystkie prowadnice zaworowe wymienione i gniazda przefrezowane pod optymalnymi kątami. Teraz została realizacja promieni zaokrągleń pewnych krawędzi gniazda oraz dalsza obróbka kanałów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Konwerter hydrokinetyczny poleciał na regenerację do Avanti, a ja muszę pojeździć po warsztatach i poszukać kogoś z mocnym pneumatem do odkręcenia śruby koła pasowego.

Przeglądając zagraniczne fora zobaczyłem, że co jakiś czas ktoś wspomina o problemach z wałkami pompy oleju. Ludzie kupują inne wałki. Coś jest z nimi nie tak? Mój wygląda bez zarzutu...

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 09:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 29
Posty: 145
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=155769
Czyli zostajesz przy automacie. Spodziewałem się przekładki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1647
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Z tego co pamiętam były ze dwa-trzy przypadki, że zerwało ośkę, ale to było w autach z podniesionym odcięciem zapłonu.

Fajna uczelnia, że przejściówka może być na tej samej katedrze co dyplom!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 12:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 166
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Ani nie myślę o rezygnacji z automatu. To ma być przede wszystkim komfortowy samochód.
PK jest bardzo przychylna podczas pisania prac dyplomowych itp.

Opcjonalny wałek kosztuje aż 180$. Pogięło ich.
http://www.achillesmotorsports.com/Achi ... sk-m54.htm

Przykład ukręcenia wałka:

Obrazek

Więcej przykładów uszkodzeń nie znalazłem.

A to przykłady zapobiegania. Zabezpieczają nakrętkę przed odkręcaniem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czyżby główną przyczyną uszkodzenia wałka była luzująca się nakrętka?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 25
Posty: 2818
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Majster128 napisał(a):



Przeglądając zagraniczne fora zobaczyłem, że co jakiś czas ktoś wspomina o problemach z wałkami pompy oleju. Ludzie kupują inne wałki. Coś jest z nimi nie tak? Mój wygląda bez zarzutu...



Tak-jesli masz przesuniętą odcinkę na ponad 7tys obr i kręcisz częściej do maxxa to wtedy mogą być problemy.


Albo zrywa się ośka bo wirnik jest dość duży a ona cienka lub odkręca nakrętka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Arktis i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL