BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 04:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 648 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 14 maja 2013, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Vermilion napisał(a):

W wulkanizacji kapsle zalozyli po zalozeniu kol na samochod?
Jak sie spisaly kola na torze? Jestes zadowolony z tych Toyo?


Najpierw kapsle wkładali do felg i dopiero całe koła na samochód - tak dobrze ?
Tylko ten jeden kapsel wystrzelił ale to może z jakiś naprężeń ? -felga była bardzo gorąca.
Z Toyo T1S jestem zadowolony....na mokrym i przejściowym torze było doskonale, zanim straciły przyczepność naprawdę długo chrobotały na tej tarce jaką jest Tor Poznań :) Dla przykładu napiszę, że na mokrym torze wyprzedzałem to wybebeszone 728 i subaru sti bo chłopaki jechali na semi - a później jak przeschło to już łomot :rotfl: ale brzegi mam już nieźle dojechane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 14 maja 2013, 17:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Hipek napisał(a):
Najpierw kapsle wkładali do felg i dopiero całe koła na samochód - tak dobrze ?


Tak, dobrze zrobili.

Hipek napisał(a):
Tylko ten jeden kapsel wystrzelił ale to może z jakiś naprężeń ? -felga była bardzo gorąca.


Nie, gorace powietrze wewnatrz go wypchnelo, kapsel i felga po zalozeniu sa kompletnie szczelne (stad porownaniu do szampana, wewnatrz byla roznica cisnien), a felga bardzo ciasno dopasowana do piasty. One trzymaja sie bardzo mocno, wiec podejrzewam, ze ten jeden nie byl poprostu dobrze zamontowany.

Hipek napisał(a):
Z Toyo T1S jestem zadowolony....na mokrym i przejściowym torze było doskonale, zanim straciły przyczepność naprawdę długo chrobotały na tej tarce jaką jest Tor Poznań :) Dla przykładu napiszę, że na mokrym torze wyprzedzałem to wybebeszone 728 i subaru sti bo chłopaki jechali na semi - a później jak przeschło to już łomot :rotfl: ale brzegi mam już nieźle dojechane.


:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 17 maja 2013, 17:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
witam, po małym lataniu po torze i świadomością różnicy w szybkości zakrętu pomiędzy M3, a moją e91 chciałbym coś delikatnie poprawić. Zastanawiam się na opcją Eibach anti roll kit'em...czy ktoś z Was ma doświadczenia? czy warto wydać 1500pln ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 17 maja 2013, 18:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 526
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
Szykuje się ostra rywalizacja :hyhy:
Niby na rysunku wygląda to skromnie, takie chude rurki, ale może to coś daje... Na stronce Eibacha sporo obiecują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 17 maja 2013, 18:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
///Michal napisał(a):
Szykuje się ostra rywalizacja :hyhy:

Michał sam widziałeś w wstecznym lusterku jak się 91 w "babie jadze" się zachowywało ;)...jeśli ten kit da mi 5-10km/h więcej to chyba warto ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 18:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 526
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
No co, poleciałeś ładnym driftem, ja tak nie potrafiłem :D
Jeżeli będzie to 5-10 km/h to pewnie, że warto !
Może napisz do Eibacha że po założeniu tych rurek jedziesz na babę jagę i musisz lecieć o 10 km/h szybciej, czy są w stanie Ci to zagwarantować :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
///Michal napisał(a):
Może napisz do Eibacha że po założeniu tych rurek jedziesz na babę jagę i musisz lecieć o 10 km/h szybciej, czy są w stanie Ci to zagwarantować :D

już tak napisałem do eisenmann'a....."czy gwarantujecie lepszy sound"....a oni że "nie", że będzie lepiej jeśli ty wywalisz dpf ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 17 maja 2013, 19:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Hipek napisał(a):
witam, po małym lataniu po torze i świadomością różnicy w szybkości zakrętu pomiędzy M3, a moją e91 chciałbym coś delikatnie poprawić. Zastanawiam się na opcją Eibach anti roll kit'em...czy ktoś z Was ma doświadczenia? czy warto wydać 1500pln ?

Obrazek


Z tego co wyczytałem to zestaw eibacha ma 28mm przód, 15mm tył, H&R ma podobny zestaw i przód jest cieńszy, bo ma 27mm, ale tył za to ma 20mm. Jeśli ja miałbym się decydować to brałbym zestaw H&R'a, ta 5mm różnica na tyle będzie wyraźniej odczuwalna niż 1mm mniej z przodu.

Hipek napisz jeszcze jak to wygląda w serii i np. w m3, bo może przedni z m3 jest grubszy (w co w sumie wątpie)?? I pytanie, czy podejdzie do 335d?

Do tego komplet rozpórek (przód góra/dół+tył) i różnica powinna być wyczuwalna. ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A seria ma przód 26,5 to 0,5 da tyle co nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 20:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
--==Mały==-- napisał(a):
A seria ma przód 26,5 to 0,5 da tyle co nic.

Różnica w grubości między serią a eibachem jest nie duża ale ten wałek skrętny to chyba nie tylko jest pomalowany na czerwono :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Na pewno coś to da aczkolwiek seria M3 i seria E90 91 92 z m pakietem ma tą samą grubość przedniego stabilizatora 26,5mm.
Z tyłu jest przepaść seria 12mm m pakiet 13mm M3 22,5mm i tu trzeba szukać czegoś grubego na tył bo 12-13mm to mało. M3 e46 też miało 21,5mm to jest akurat bardzo ważny element.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 20:39 
takie same stabilizatory chcialem montowac do 335i jakbym nie przedal,
Jak ci zalezy na mniejszym wychylaniu na zakretach: bierz ;)

hehe, fajnie ze podobala Ci sie jazda torowa;)
Bedzie mozna jezdzic wieksza ekipa ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 17 maja 2013, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
--==Mały==-- napisał(a):
Na pewno coś to da aczkolwiek seria M3 i seria E90 91 92 z m pakietem ma tą samą grubość przedniego stabilizatora 26,5mm.
Z tyłu jest przepaść seria 12mm m pakiet 13mm M3 22,5mm i tu trzeba szukać czegoś grubego na tył bo 12-13mm to mało. M3 e46 też miało 21,5mm to jest akurat bardzo ważny element.

U rzeczywiście z tyłu to przepaść :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 18 maja 2013, 00:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ja mam takie stabilizatory , auto duzo lepiej prowadzi sie w zakretach niz na serii

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 18 maja 2013, 01:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Hipek napisał(a):
witam, po małym lataniu po torze i świadomością różnicy w szybkości zakrętu pomiędzy M3, a moją e91 chciałbym coś delikatnie poprawić. Zastanawiam się na opcją Eibach anti roll kit'em...czy ktoś z Was ma doświadczenia? czy warto wydać 1500pln ?


Co Ci bardziej przeszkadza? Przechyl na zakretach, czy podsterownosc?

Przechyl stabilizatorami prawdopodobnie poprawisz, podsterownosc niekoniecznie - bo jednak masz dosyc ciezki silnik.

Na Twoim miejscu, bawiac sie w same stabilizatory, kupilbym od razu sprezyny. Mialoby to wiekszy sens.

--==Mały==-- napisał(a):
Na pewno coś to da aczkolwiek seria M3 i seria E90 91 92 z m pakietem ma tą samą grubość przedniego stabilizatora 26,5mm.
Z tyłu jest przepaść seria 12mm m pakiet 13mm M3 22,5mm i tu trzeba szukać czegoś grubego na tył bo 12-13mm to mało. M3 e46 też miało 21,5mm to jest akurat bardzo ważny element.


Sama gruboscia sie nie kieruj, bo wystarczy, ze sa wykonane z innej stali i parametry beda zupelnie inne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 18 maja 2013, 07:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Niby tak ale seryjne stabilizatory są z jednakowego materiału i sama grubość potrafi tu wiele powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 18 maja 2013, 09:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Vermilion napisał(a):

Co Ci bardziej przeszkadza? Przechyl na zakretach, czy podsterownosc?

Przechyl stabilizatorami prawdopodobnie poprawisz, podsterownosc niekoniecznie - bo jednak masz dosyc ciezki silnik.

Na Twoim miejscu, bawiac sie w same stabilizatory, kupilbym od razu sprezyny. Mialoby to wiekszy sens.

właśnie tak bardzo się nie przechyla, a podsterowność może nie jest tragiczna ale jednak jest :/ .....ale ja mam sprężyny Eibach pro kit - a o jakich Ty mówisz ?

Eibach anti roll kit kupiony ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pakiet...Tor Poznań - str 28
PostNapisane: 20 maja 2013, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Hipek napisał(a):
właśnie tak bardzo się nie przechyla, a podsterowność może nie jest tragiczna ale jednak jest :/ .....ale ja mam sprężyny Eibach pro kit - a o jakich Ty mówisz ?


Myslalem, ze masz m-pakowe sprezyny, jezeli tak to ok, dlatego wlasnie nadwozie nie przechyla sie na zakretach :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 21 maja 2013, 17:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Dając zbyt twarde stabilizatory spowodujemy odrywanie wewnętrznego koła w zakręcie a tym samym stracimy trakcję więc nie zawsze im grubsze tym lepsze.
Tak tylko na marginesie - przykładowo w wyścigach górskich auta nie mają stabilizatorów w ogóle :)

A co do podsterowności to według teorii można ją zmniejszyć:
- Obniżenie zawieszenia przód
- Negatyw na przodzie
- Sztywniejszy stabilizator na tyle, miększy na przodzie
- Przód lekko rozbieżny
- Jeśli auto się nie przechyla to zmniejszenie siły dobicia amortyzatorów na przodzie.

Gratki z wypadu na tor, po to służą modyfikowane auta więc oby więcej i częściej :ok:

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> 335d E91 LCI M-Pak
PostNapisane: 21 maja 2013, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jackolus napisał(a):
Tak tylko na marginesie - przykładowo w wyścigach górskich auta nie mają stabilizatorów w ogóle :)


Zalezy wedlug czyjej koncepcji przygotowywane jest auto.

jackolus napisał(a):
A co do podsterowności to według teorii można ją zmniejszyć:
- Obniżenie zawieszenia przód
- Negatyw na przodzie
- Sztywniejszy stabilizator na tyle, miększy na przodzie
- Przód lekko rozbieżny
- Jeśli auto się nie przechyla to zmniejszenie siły dobicia amortyzatorów na przodzie.


Najprosciej poprostu zalozyc jednakowe, szerokie felgi i opony na obie osie. Obecny komplet, tak jak kazdy mieszany w aucie RWD, wymusza podsterownosc, niwelujac nadsterownosc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 648 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 158 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL