BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 15:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 19 lutego 2015, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Ja też ekspertem nie jestem i ręcznie to tylko pod klamkami i na progach zwykle poleruje tym co mam pod ręką podczas całej korekty. Ale polecę Ci lekturę:

http://www.detailer.pl/blog/2013/11/kro ... -recznego/

Jak się nie boisz nadmiary pracy to najpierw sprawdz ile da sama pasta, jak nic nie idzie to papierki ale też delikatnie. Podejrzewam, że ręczne wyprowadzenie lakieru po papierkach możne trochę potrwać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 19 lutego 2015, 19:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
woytek13 napisał(a):
Ja też ekspertem nie jestem i ręcznie to tylko pod klamkami i na progach zwykle poleruje tym co mam pod ręką podczas całej korekty. Ale polecę Ci lekturę:

http://www.detailer.pl/blog/2013/11/kro ... -recznego/

Jak się nie boisz nadmiary pracy to najpierw sprawdz ile da sama pasta, jak nic nie idzie to papierki ale też delikatnie. Podejrzewam, że ręczne wyprowadzenie lakieru po papierkach możne trochę potrwać.


Dzięki za info i za lekturę. Na pewno się przyda. :ok: O
Oczywiście poinformuję, pokażę w galerii jak to wszystko mi finalnie wyjdzie. ;)

Natomiast dzisiaj wziąłem się za podmianę pompy paliwa w E46. Okazało się, że nikt tam nie zaglądał od 2000r. ponieważ była jeszcze "plomba" na dekielku-plastikowej obudowie od mocowania pompy.
Obrazek

Tutaj ładnie widać tą "plombę" zalanie czy jak to tam nazwać. :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pompę podmieniłem z angola poliftowego E46 318i 2003 rok.
Okazało się, że jest ciut cichsza-mniej słyszalna od mojej ale kiedy schylimy się do koła to nadal ją słychać tylko, że ciszej. Stwierdzam więc, ze ten typ tak ma i to moje przewrażliwienie na tym punkcie. :P Obydwie pompy oczywiście ori VDO. Skręciłem wszystko i zostawiłem na tej z 2003 roku. Stara w garażu na zapas będzie. ;)


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:06 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 20 lutego 2015, 21:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Warto było wymieniać sprawną pompę paliwa na drugą również sprawną? :)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 20 lutego 2015, 23:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
marcinekzdw napisał(a):
Warto było wymieniać sprawną pompę paliwa na drugą również sprawną? :)


Jak się jest perfekcjonistą i druga pracuje ciszej niż poprzednia to tak warto było. :P Poza tym nie widzi mi się teraz odsyłać pompy (kupiona za grosze) i tracić na kosztach wysyłki. Wolę mieć drugą sprawną w garażu na podmiankę. ;)

Tymczasem dzisiaj przyszła upragniona paczka od użytkownika STONES :ok:
Obrazek

A w paczce nowe sprężyny Eibach Pro Kit z 5 letnią gwarancją + nowe klocki na przód Ferodo Premier. :)
Obrazek

Pożyczyłem od znajomego ściągacze do sprężyn i jutro planuję montaż. Na celu miałem taki kompromis pomiędzy zachowaniem komfortu a obniżeniem auta. Myślę, że dobrze wybrałem. Bo niestety umówmy się ale na naszych pięknych polskich drogach nie ma mowy o komforcie na springach czerwonych - 60mm. Na Niemcy owszem ale nie tutaj gdzie łata za łatą i dziura za dziurą... :wstyd:

Mam doświadczenie z poprzedniej E36 gdzie były z przodu czerwone H&R -40mm w M50B20 na żeliwnym bloku. Zero komfortu, tylko skakało góra dół góra dół na nierównościach. No ale drogi się trzymała elegancko. :P

Pozdrawiam :piwo:


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:07 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 21 lutego 2015, 17:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
piotrek8113, montuj szybko to będę wiedział czy kupowac prokita :D będę widział jak będzie wyglądał na sedanie w farngruen i 18" :hyhy:


ehhh, żebym miał choć z połowę twojego zapału do auta :/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 26 lutego 2015, 19:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Sylwek_ch napisał(a):
piotrek8113, montuj szybko to będę wiedział czy kupowac prokita


Oj miało być szybko ale natrafiłem na kilka nieoczekiwanych problemów...

Sylwek_ch napisał(a):
ehhh, żebym miał choć z połowę twojego zapału do auta


Przeglądając galerię Twojej E46 i E36 stwierdzam, że zapału Ci nie brakuje. :ok:

Wracając do mojej zielonej to w sobotę w południe zacząłem rozkręcać przód pod montaż springów Eibacha. Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn od kumpla. Na początku było fajnie. Niestety potem zrobiło się gorzej, ponieważ urwała mi się śruba mocująca-ściskająca amortyzator z piastą... nikt tego od 2000r. nie ruszał więc śruba była dobrze zardzewiała.. żadne WD40, pukanie młotkiem nie pomagało. Więc do gry wkroczyła długaaaa przedłużka Coval-a raz dwa trzy banan na twarzy, że puściła w końcu a tu łepek się ukręcił i odpadł... w myślach miałem tylko jeden tekst... O KUR :cenzura:
No nic zdarza się... Więc musiałem wykręcić całą piastę co wiązało się z demontażem hamulcy + wybicie ze sworznia i drążka kierowniczego. Skończyło się na tym, że piasta wylądowała u znajomego w imadle + spawarka + termoszok. Na szczęście za drugim razem gwint puścił i pojawił się z powrotem banan na ryjcu. :D
Zrobiłem tylko jedno foto z tej operacji... widać już piastę na zewnątrz:
Obrazek

Porozbierałem wszystko na części, poczyściłem z rdzy i pomalowałem farbą grafitową antykorozyjną (Hammerite młotkowy).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak wszystko ładnie wyschło zrobiłem pierwszą przymiarkę sprężyny na amorek:
Obrazek

W między czasie wziąłem się za tarcze hamulcowe z przodu. Tarcze + klocki są jeszcze oryginalne BMW. Klocki nadawały się do wywalenia. Zaczęło już nawet przycierać czujnik zużycia klocków.
Tak wyglądały tarcze (miały już spore ranty):
Obrazek

Nie kupiłem żadnych zamienników tylko dałem te oryginalne BMW na tokarkę. Koszt 40zł. Wyglądają od razu lepiej:
Obrazek

Tak wygląda już cały zestaw założony na aucie. Cieszy oko. ;) Analogicznie identycznie postąpiłem z drugą stroną:
Obrazek

Z wymianą tylnych sprężyn poszło o wiele szybciej. Ale również przy okazji zdemontowałem tylne amortyzatory razem z poduszkami, żeby ocenić ich stan. Wszystko jest cacy. Poduszki tylnych amorków mam ori BMW z 2010 roku więc to dobra informacja. :ok:
Tak to wygląda na tyle:

Obrazek
Obrazek

Tylne tarcze + klocki + szczęki od ręcznego wszystko ori BMW jeszcze.
Oczywiście w najbliższym czasie pojadą również na tokarkę.

Złożyłem wszystko do kupy. Przejechałem się i jestem mega zadowolony. :super: To jest to co chciałem czyli kompromis pomiędzy lekkim obniżeniem a komfortem prowadzenia. W zakręty wchodzi się z bananem na twarzy. ;) Budą tak nie przechyla, auto stało się bardziej czułe na gwałtowne ruchy kierownicą. Z przodu siedzi już rozpórka od Staffa więc pewnie też w jakimś stopniu się do tego przyczynia. W planach mam jeszcze zastosowanie grubszych stabilizatorów z m-pakietu (24mm przód i 19mm tył o ile się nie mylę). Wtedy powinno być już cacy. Przynajmniej jak dla mnie. :)

Nie zrobiłem fotek bo test drive był wczoraj wieczorem... :wstyd:
Ale obiecuję, że wstawię jakieś fotki z za dnia jak tylko pogoda się polepszy i znajdę chwilę czasu.


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:10 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 27 lutego 2015, 17:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Mały Update:

Strzeliłem dzisiaj kilka fotek na parkingu leśnym :)

Obrazek
Obrazek

Źle stanąłem autem i przód poszedł do góry... :wstyd:
Strzelę jakieś fotki na asfalcie to wtedy będzie można porównać...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:12 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 4 marca 2015, 13:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Update:

Przyszedł czas zająć się tylnymi hamulcami. Ręczny oczywiście też uwzględniłem. Wpadły nowe klocki Bosch, nowe sprężynki ręcznego, nowe szczęki hamulcowe oraz tarczo-bębny zostały przetoczone. Bęben od ręcznego również. Całość za śmieszne pieniądze (40zł). A tarcze pozostały oryginalne BMW. :ok:
Obrazek


Kilka fotek z operacji:
Obrazek
Obrazek

Porównanie stare klocki + ręczny vs nowe:
Obrazek

Obiad zjedzony, galeria zaktualizowana więc lecę ustawiać ręczny i walczymy z drugą stroną. ;)

Pozdrawiam :piwo:


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:14 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 6 marca 2015, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Dzisiaj byłem w trasie do Sieradza z ziomeczkiem więc ustrzeliłem kilka fotek na parkingu leśnym. ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście tarcze pięknie się docierają z klockami. Nie ma drgań, bić podczas hamowania więc elegancko. :ok:


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:15 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 7 marca 2015, 08:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zielony to sesja musi być w lesie ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 20 maja 2015, 12:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam witam dawno nie odświeżałem galerii więc czas coś wstawić. ;)
A więc od czego by tu zacząć. :)

Może od regeneracji Vanos-ów. Zajął się tym Piotrek elmo z ZDW :ok: Regeneracja bardzo prosta. Wymontowałem swoje stare Vanosy w domu. Podjechałem do niego i na zasadzie zamiany dostałem drugi kompletnie zregenerowany vanos z 2 letnią gwarancją. Okazało się tak jak myślałem czyli do moich Vanosów nikt nie zaglądał od 2000r jak z fabryki wyjechała. Oczywiście uszczelka Vanos-y - Głowica poszła nowa z ASO. :ok: Poniżej kilka fotek z demontażu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kiedyś wpadł do mnie kuzyn w odwiedziny ze swoją E46 320d 2004r. Postanowiłem kilka fotek strzelić na upamiętnienie. W końcu moja zielona pojechała bo tą czarną pod Poznań. ;)
Kuzyn był jeszcze na setupie zimowym. Teraz już ma białe letnie felgi 19" albo 18" już nie pamiętam.
Obrazek
Obrazek

Zająłem się również brzydkimi zaczepami od maski demontują i malując wszystko na nowo hammerite grafitowym:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zamówiłem w końcu wszystkie nowe tuleje, które są montowane w wózek-sanki. Wszystko firmy Lemforder. :ok: Tradycyjnie wszystko zamówione od stones1 , który zawsze służy fachową pomocą. :piwo: Teraz pozostało to wybić stare tuleje i wprasować nowe.
Obrazek

Dwa dni temu zrobiłem małą ROZPIERDUCHĘ z przodu :P :
Obrazek

Postanowiłem kupić ori dolną kratkę zderzaka srebrną od 330i. Przy okazji przód był tak zawalony w owadach, że masakra... nie wiem skąd się tyle tego bierze. :znudzony: Wszystko rozebrałem na części pierwsze i wyczyściłem porządnie z syfu. Wykonałem też renowacje czarnych listw zderzaka bo były dosyć wyblakłe. Bo nałożeniu czernidła i wyschnięciu, wyglądają niebo a ziemia. :ok:
Obrazek

Efekt końcowy wyszedł dosyć fajny. Myślałem, że będzie się to gorzej komponować ale stwierdziłem, że jest fajnie. :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:19 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 20 maja 2015, 12:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
A tak jeszcze nawiasem pisząc to BIMBROWÓZ czyli ojca wszystko i wszędzie jeżdżące :hyhy: E36 318i m43 sedan dostał prawie nówki 4 oponki Continental Premium Contact 205/55/R16. Wyglądają tak:
Obrazek

Oraz nówki sztuki tuleje przednich wahaczy pełne Lemforder od E36 M3 Evo. ;) Niestety czekają jeszcze na montaż bo czasu nie ma.
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:20 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 15:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam witam :piwo:

Przy E46 jak na razie zmian brak. Jak na razie jedyne ją myję i pielęgnuję hehe. ;) Ale muszę w końcu wstawić te odnowione sanki z tulejami, bo leży w garażu wszystko. Przy okazji myślę, że już na przyszłość wstawię wzmocnienia mocowań sanek-podłogi. Wiadomo, że to wada techniczna E46 przed liftem więc prędzej czy później bedzie to do roboty. Wzmocnienia kupię gotowe od FTWL Motorsport z Pabianic. A wspawa mi to Piotrek z CarExpert w ZDW więc jestem pewien, że będzie wszystko lux miód malina. :ok:

W między czasie kupiłem i odmalowałem na nowo stabilizatory przód + tył od 330i M-pakiet. :)
Fabrycznie mam przód 21,5 mm ; tył 15 mm
Teraz będzie przód 24 mm ; tył 20 mm

Więc różnica będzie znaczna zwłaszcza na tyle. Myślę, że będzie to pięknie współgrać ze sprężynami Eibach Pro-Kit. :ok:

Tak wyglądały w chwili zakupu (dosyć nie ciekawie):
Obrazek

A tak wyglądają teraz:
Obrazek

W między czasie postanowiłem zrobić sobie swojskie winko własnej roboty z czereśni, co by się na zimę lepiej i cieplej w garażu pracowało hehe. :hyhy: ;)
Obrazek

Wrzucam jeszcze kilka aktualnych fotek mojej E46. Foty niestety słabo wyszły... :wstyd:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To na razie tyle. Oczywiście more updade soon... ;) :piwo:


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:23 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 983
Lokalizacja: RZ
Moje BMW: e92 330d
Kod silnika: N57
Jestem pod wrażeniem ile pracy włożyłeś w to auto i to jeszcze sam!
Bardzo fajny przedlift, kolor to pewnie następca Bostongruen II i jakoś od zawsze mi się podoba na tle wszystkich innych szarych,czarnym i białych :ok:
Kratka od 330i spasowała się elegancko, ale żółte halo i ringi trochę na siłę, w przedlifcie z pomarańczkami aż się prosi żeby było klasycznie jak fabryka wypuściła. + za pomarańczki jak nigdy, nawet poliftowe lampy z tyłu pasują. Napisz czy przerabiałeś kostki żeby świeciło to jak w polifcie ?
Pozatym fajnie wyposażenie w środku, aż się prosi teraz o jakąś łądną felgę jako wisienka na torcie :)

_________________
moje e92 330d
moje byłe e46 320d FL

Thank you for flying with BMW airlines!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 9 lipca 2015, 13:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Dzięki za pozytywną opinię. ;)
Co do ringów to co raz bardziej myślę, żeby je wywalić, a w zamian wstawić soczewki przerobione na H7. Są takie zestawy do naszych lamp.
Jeżeli chodzi o przerabianie kostek z tyłu to dostałem razem z lampami kostki poliftowe. Więc musiałem tylko przełożyć piny ze starych do nowych + 1 lutowanie w światłach. Oczywiście do tego potrzebny był moduł świateł od polifta i odpowiednie zaprogramowanie w NCS Expert. :)

Ostatnio zrobiłem sobie mały zakup w postaci "alternatywnych" kolektorów wydechowych, bo aktualnie mam takie jak w M54, czyli ze zintegrowanymi katalizatorami. M52TU miały fabrycznie stosowane 2 rodzaje kolektorów wydechowych. Nie wiem czy było to zależne od rocznika czy czegoś innego. :zdziwko:

A więc tak wyglądały w chwili zakupu:
Obrazek

Następnie pobawiłem się trochę wiertarką i szczotkami, żeby to wszystko trochę odnowić. Wyszło tak:
Obrazek

Teraz planuję kupić taśmę termoizolacyjną bazaltową i owinąć nią ładnie kolektory. Powinno sie zrobić chłodniej pod maską + lepsze odprowadzanie spalin. Koszt takiej taśmy to jakoś chyba 140zł z allegro razem z opaskami. Myślę, że będzie to dobra inwestycja. :)


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:24 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 9 lipca 2015, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Jak zwykle pełna profeska :super:

Ciekaw jestem czy poza spadkiem temperatury pod maską, odczujesz jakąś różnicę po owinięciu kolektorów.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 12:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
DanyU napisał(a):
Ciekaw jestem czy poza spadkiem temperatury pod maską, odczujesz jakąś różnicę po owinięciu kolektorów.


Też jestem tego ciekaw. Niestety na chwilę obecną wstrzymałem się z kolektorami, bo była zrobiona grubsza operacja. ;) Ale do kolektorów oczywiście wkrótce wrócę.

Przyszedł czas na operację tylnego zawieszenia. ;)
Jak już wcześniej widzieliście, zająłem się przygotowaniem tylnego wózka/sanek (piaskowanie, malowanie, wbijanie nowych tulei). Do tego doszły pomalowane na nowo stabilizatory od 330i tył 20mm przód 24mm. Dodatkowo wybebeszyłem cały bagażnik z niepotrzebnych plastików i elektroniki co jak się później okazało nie było potrzebne (zależało to od stanu podłogi). Przód sobie sam zamontowałem dzień przed dokonaniem operacji tylnego zawieszenia. :)

Jako, że nie mam doświadczenie ze spawaniem (no chyba że na imprezach :rotfl: ) postanowiłem skorzystać z usług ludzi którzy się na tym dobrze znają. Całą resztą zajął się Piotrek elmo z ZDW, który wykonał kawał dobrej roboty. Do tego podziękowania dla Karola z FTWL Motorsport z Pabianic za dostarczenie Wzmocnień Wózka/Podłogi. :ok: Piotrek przy okazji wymienił mi tylne przewody hamulcowe na nowe z miedzi, bo niezbyt dobrze wyglądały. Korozja je zaczęła zjadać...

A więc do dzieła. Jedziemy z foto story całej historii. ;)

Po zdemontowaniu wózka mocowania wzbudzały mój niepokój, gdyż wyglądały tak:
Obrazek

Po zeszlifowaniu wyglądało to o wiele lepiej niż się spodziewałem. Myślałem, że będzie coś już porządnie wyrwane (bolączka E46 przedliftowych) a tu okazało się, że było tylko jedno małe 3 cm pęknięcie. A więc jak to stwierdził Piotrek przyjechałem z robotą w odpowiednim momencie. :P Stwierdził też, że przy takim stanie oryginalnej blachy nie ma sensu otwierać profili od góry w bagażniku.
Obrazek

Tak wyglądało to z daleka. To nie są już wspawane wzmocnienia tylko w takim stanie była moja buda. Ja osobiście byłem w szoku że w takim ładnym stanie była blacha.
Obrazek

Następnie przyszedł czas na przymiarkę wzmocnień:
Obrazek

No i już wszystkie 4 wzmocnienia wspawane:
Obrazek

Tak to wyglądało z daleka:
Obrazek
Obrazek

Tak wyglądały przewody hamulcowe za bakiem + najgorzej było przy łączeniach z gumowym przewodem, który idzie do zacisków.:
Obrazek

A tutaj już na gotowo pomalowane antykorozją na czarno + wymienione przewody hamulcowe na nowe miedziane. Piotrek połączył wszystko na złączkach za filtrem paliwa.
Obrazek

Zleciłem także Piotrkowi wymianę tulei wewnętrznych (tych przy sankach) wahaczy poprzecznych. Dostarczyłem mu wszystko nowe Lemfordera:
Obrazek

A tutaj małe porównanie stary wózek & stabilizator vs nowe:
Obrazek

Oraz kilka fotek z montażu całości:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo okazało się, że mam do wymiany tuleje pływające. Wszystko było oryginalne bmw z 2000roku więc nie dziwię się.
No to realizujemy zamówienie u kolegi STONES. I tuleje dotarły:
Obrazek

Szybka wymiana/wciśnięcie ściągaczem własnej produkcji:
Obrazek
Obrazek

Zobaczcie sami różnicę przed a po w filmiku, który nagrałem:
https://www.youtube.com/watch?v=Myn_PuU-VwM

Po zamontowaniu wszystkiego wybrałem się na geometrię podwozia:
Obrazek

Ale jak się okazało wszystko z tyłu świeciło się na zielono. Było wręcz idealnie. :ok: Jedynie z przodu delikatna korekta o pół obrotu prawego drążka. :super:

Wybrałem się również na II spot BMW Sieradz, gdzie zielona dostała ksywkę "TATOWÓZ" :rotfl: :P
Obrazek

A tu kilka wczorajszych fotek z ręcznego mycia & woskowania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To by było na tyle na chwilę obecną. Zapraszam do oglądania i komentowania.
Pozdrawiam :piwo: :)


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 20:34 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 726
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: 330cd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155308
Fajnie że wszystko sam ogarniasz i masz pewność że jest zrobione profi :ok:
Bo wiadomo jak to bywa z mechanikami w RP :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 22 sierpnia 2015, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Fajnie swiezutko wyglada, chyba, ze cos z kontrastem krecisz?:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piotrek8113 -->> E46 320i Sedan Farngruen Metallic
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 00:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23105
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dużo dobre roboty to się chwali :ok: :ok:

_________________
''Dobrze że za BAN-y płacą''


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL