BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 10:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: dubrawa --> BMW 318 IS czerwone coupe '92
PostNapisane: 20 września 2013, 12:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1721
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Fajnie, że uratowałeś bawarkę :) Teraz prezentuje się naprawdę fajnie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa --> BMW 318 IS czerwone coupe '92
PostNapisane: 10 lutego 2014, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Długo odkładaną modyfikacją było założenie ogrzewania do siedzeń. Zaadoptowałem nowe maty grzejne z Astry H. Początkowo miałem myślówę jakie zastosować sterowanie. Opel przewidział termistor w macie i elektronika pozwalała na utrzymywanie zadanej temperatury. Początkowo myślałem że podpasują regulatory od astry G – analogowe. Niestety. Astra H ma już can-bus i elektronika poszła pod boczne szypce :)

W tym momencie rozwiazał się problem – miałem gołę grzałki, więc kupiłem seryjne włączniki od E36. Zastanawiałem się jeszcze nad włacznikami regulowanymi z E38 – one obsługuja termistor.

Montaż mat wymagał przemyślenia jak to wszystko tam upchnąć. Fotele w BMW maja identyczny system mocowania tapicerki do gąbki jak Polonez, wiec miałem opracowaną technologię montażu/demontażu. Kiedyś zakładałem maty grzejne do foteli w Polonezie. Podziwiam wszystkich którzy pracowicie rozginają i zaginaja te maleńkie kółeczka. Ja stosuję szczypce boczne do ich demontażu a składam na małych tyrtytkach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Astra H ma podgrzewane zarówno środki jak i poduszki boczne fotela. Boki zostawiłem tylko w siedzisku – uda opierają się o to „boczne trzymanie” i warto je podgrzewać. Tym bardziej że moja tapicerka to poł-skóra.

Oparcie ma grzane tylko plecy z racji szwu z mocowaniem który jest umieszczony w bokach. Nie dało sie tego sensownie ominać. A przez kurtkę i tak nie czuć. Troche gimnastyki było z rozwiazaniem podgrzewania wysuwanej poduszki w moich sportach, ale mata także i to umożliwia. Drugi fotel zrobiłem dużo szybciej jak już wiedziałem co i gdzie dociąć i jak ułożyć.
Jak zwykle przy rozbiórce foteli zamieniłem lewa-prawa tapicerki i gąbki. Teraz mniej wypracowane strony będą na zewnątrz. Gąbki zostaly dodatkowo wzmocnione i podklejone. Znów doświadczenie z Poloneza dało sie z powodzeniem zastosować w BMW :D

Przydały się standartowe siedzenia – założyłem je na czas rozbabrania sportów. Różnica jest naprawde spora. W sportach siedzi się wyraźnie niżej.

Jak już fotele było gotowe – zabrałem sie za wiązkę. Niemcy mogliby tak nie oszczędzać na wiązkach i chociaż w skrzynce bezpieczników dostarczyć zasilanie na niewykorzystane bezpieczniki. Tak czy inaczej z radoscią stwierdziłem, że „dziwne” końcówki które miałem jeszcze z pra-pracy w mercedesie pasują do skrzynki bezpieczników. Opracowałem fajny patent na przeciąganie przewodów przez przelotke w przegrodzie. Kolory, schemat podłączenia – wzorowałem się maksymalnie na seryjnym. Powyrzucałem przy okazji patenciarskie podłaczenie CB radia.

Siedzonka grzeją zacnie. Ale zgodnie z prawami Murphy-ego to juz koniec zimy. Wczoraj podłączyłem pasażera i zakończyłem temat. Temp w nocy nie spadła poniżej zera...

Pstryczki w serii:
Obrazek
Zmieniłem kolor podświetlenia w radiu. Z białego na bursztynowy:
Obrazek
Fotelik pasujący pod siedzenia:
Obrazek


Na gwiazdkę dostałem mały drobiazg – uniwersalny komputer pokładowy. Z firmy Reveltronics. Zapewnia mnówstwo funkcji i jest bardzo elastyczny w wykorzystaniu. W porównaniu z nim seryjny BM-kowy komp wygląda blado. Pełny opis na stronie producenta.

Były dwie koncepcje na montaż – w schowku obok zegarka albo zamiast ekonomizera w zestwie wskaźników. Pierwsza opcja banalna do wykonania – wyświetlacz zamontowany byłby w ramce montażowej. Niby jest to miejsce montażu seryjnego kompa, ale zerkanie w dół nie jest najlepszym pomysłem. Postanowiłem powalczyć i zamontować wyświetlacz w zegarach.

Dostałem od kolegi uszkodzoną szafę z e36 – miałem poligon do popisu. Potem zrobiłem montaż „na gotowo” w swoich wskaźnikach.
Rozłozenie szafy, wylutowanie ekonomizera, poucinanie różnych plastikowych dynksów aby wszystko sie zmieściło, wyfrezowanie rowka pod płytkę drukowaną (konieczność obnizenia wyświetlacza tak aby wszystko było widoczne w okienku pod obrotkiem). Wycięcie otworu w tylnej ściance na wyprowadzenie taśmy sygnałowej. Na deser wklejenie wyświetlacza, wklejenie bocznych skrzydełek osłaniających boki wyświetlacza i narozniki otworu. Starałem się zrobić przesłonę podobnie jak przy wyświetlaczu seryjnym. Oklejenie dookoła pianką aby nie prześwitywało oświetlenie wskaźników. Zrobiłem dokumentacje foto – może złoże kiedys artykuł.

Założyłem kompensację temperaturową wyświetlacza – dostosowuje kontrast do temperatury otoczenia.
Fajnie byłoby przyciemnić troche kolor wyświetlacza. Pomarańczowy to nie bursztyn, ale mam pewien pomysł. Szkoda że wyświetlacz nie jest matowy jak seryjny.

Całosć wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

Podpiąłem się pod czujnik prędkości, oba rodzaje wtryskiwaczy, temp zewn, temp wewn, światła, sygnał z sondy lambda. Muszę obsadzic w podstawie filtra oleju czujnik temperatury. Przewód wyprowadzony... W tym momencie pod znakiem zapytania stoi montaż dodatkowych wskaźników VDO. Woltomierz i temp oleju jest w komputerku. Na ciśnienie nie mam ciśnienia.

Co urządzenie liczy i wyświetla na podstawie tych sygnałów mozna wyczytać na stronie producenta http://www.reveltronics.com/pl/produkty ... ladowy-ukp
Czeka mnie jeszcze dokładna kalibracja na Pb.

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Ostatnio edytowano 11 lutego 2014, 09:58 przez dubrawa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 10 lutego 2014, 13:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
fajnty patent z tym licznikiem. Tylko faktycznie szkoda, że nie świeci na pomarańczowo. Może folia pomarańczowa na wyświetlacz?
Poza tym ... link do strony nie kula ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 10 lutego 2014, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Będę kombinował - też mi sie kolory gryzą.

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 10 lutego 2014, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 80
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Wow, świetnie rozkminiłeś ten komputer. Jeśli uda Ci się zrobić kolory bardziej zbliżone do serii, tak jak planujesz to będzie wygladać jakby siedział tam fabrycznie :super:
A gdzie zamontowałes przyciski do sterowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 10 lutego 2014, 15:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 598
Lokalizacja: Buk wlkp.
Moje BMW: e36 1.8is qp
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135577
http://bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=13660&start=0
Fajnie to wszystko wygląda :super: foty przed i po mega różnica :D co do kompa to trochę mi się to gryzie z całością :zdegustowany:

_________________
Zapraszam do galeri mojej e36 1.8 is qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135577
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 10 lutego 2014, 17:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Kurcze przyjemnie sie ogląda galerie kogoś kto robi takie pożyteczne rzeczy z e36 :)

Powodzenia :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 10 lutego 2014, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138003
Normalnie twoje auto przeszło metamorfoze, jak w jednym z programów tv łabędziem być heheh :super: :super: :super: :super: :super: :super:

_________________
bioly


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 11 lutego 2014, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Przyciski przychodzą z komputerkiem - 3 mikroswitch-e z wydłużonymi klawiszami na płytce drukowanej. Zamontowałem je w górnej osłonie kolumny kierowniczej. Dostęp coś jak awaryjne w fordzie - przez koło kierownicy.

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 25 lutego 2014, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Obrazek
Skoro samochód na 5 dokręca się do odcinki to chyba przełożenia ma za krótkie? :D

Poważnie. Moja miała wymienianą skrzynię (info od poprzedniego). Jak sprawdzałem w książce to V bieg ma przełożenie 1:1 w każdej, więc niby ciężko coś zamienić.
Każdy i.s. się tak dokręca?

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 25 lutego 2014, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: E36 325i
Naprawdę gratuluję zapału i wykonania.
Wydaje mi się że zegary masz z R6 może przekłamują?

Tak z ciekawości jak wygląda u Ciebie podłoga?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 25 lutego 2014, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Zegary mówią prawdę. Komputer pokazał prędkość 218kmh na oponach 185/65R15. Czujnik drogi był kalibrowany dokładnie ze słupkami. Na letnich będę musiał zmienić kalibrację - komputerek jest b.dokładny.
Podłoga - w lecie trzeba będzie ją poprawić. W nogach PT pasażera i pod podnóżkiem kierowcy. Poza tym zdrowo.

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 25 lutego 2014, 12:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 452
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20 Vanos
Piękna! Super, że ją odratowałeś.
Podoba mi się czerwona lampa z tyłu. Zastanawiałem się żeby to u siebie zrobić, ale nie wiedziałem do końca jak to będzie wyglądać. Teraz mam podgląd z Twojego Coupe :). Może podkradnę to rozwiązanie :P.

_________________
Moje E36:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 26 lutego 2014, 23:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Rób śmiało - fajnie to wygląda. Tyle że po poł roku farba blaknie. Lampy nie są już tak ładnie jednolite (góra z dołem). Pomaluję po prostu jeszcze raz.

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 27 lutego 2014, 08:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 452
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20 Vanos
dubrawa a czym dokładnie malowałeś swoje lampy?

_________________
Moje E36:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 27 lutego 2014, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
dubrawa napisał(a):
Obrazek
Skoro samochód na 5 dokręca się do odcinki to chyba przełożenia ma za krótkie? :D

Poważnie. Moja miała wymienianą skrzynię (info od poprzedniego). Jak sprawdzałem w książce to V bieg ma przełożenie 1:1 w każdej, więc niby ciężko coś zamienić.
Każdy i.s. się tak dokręca?




to raczej V- max, 225 - więcej z is nie wydusiłem. Te kręcenie to normalka na każdym biegu do odcięcia.
ciekawy patent z adaptacja mat, do sterowania mogłeś użyć mosfeta typu N w prostym układzie. sterowanie bramką poprzez potencjometr, nie wiem szczerze na jakiej zasadzie dziala regulacja dupy w e36, gdyby to był tylko przełącznik bez potencjometru, wystarczyło dać na stałe pod każdy zakres rezystor i by grało zapewne.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dubrawa - BMW 318 IS czerwone coupe '92 s2 komp+grzane siedz
PostNapisane: 27 lutego 2014, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Stiuk, Spray motip. Nie wiem od czego zależy trwałość powłoki. Moze od grubości jednorazowej warstwy? Bo jak malowałem cienkimi to schodzi. Jak pomalowałem 3 warstwy w astrze 6 lat temu to nie ma śladu. Dla odmiany w 125p zrobiłem jeden kierunkowskaz jakoś grubiej i do tej pory się zastanawiam jakby to rozjaśnić.
Z drugiej strony nie ma co robić zacieków bo wygląda to strasznie.
Teraz popatrzyłem - luknij na fotki czerwiec i wrzesień - już widać różnicę.

JELO, Piszesz 225. Licznikowe czy z GPS-a? Jestem ciekaw czy na letnich 205/60R15 coś będzie więcej. Większa średnica to i szybciej się w rzeczywistosci poturla. Niby ciut większe opory, ale widać że mocy jej nie brakuje pod koniec obrotka ;)

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dubrawa BMW 318 IScoupe '92 - uniwersalny komputer pokład -
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 QP IS
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130394
Samochód jeździ, nabija kilometry.
Na gwiazdkę Bejca dostałą dymione kirunkowskazy - aż wstyd że nie mam fotki.

Popełniłem wreszcie opis montażu komputera pokładowego:
http://www.reveltronics.com/forum/viewt ... 2&p=79#p79

_________________
Moja Becia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&p=1665294#p1665294


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL