BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 12 listopada 2017, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 535d
Kod silnika: m57TU2
fajny turas.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 17 listopada 2017, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Zima za pasem, a ostatnio przyuważyłem że delikatnie kapie płyn chłodniczy. Po zlokalizowaniu miejsca wycieku, którym okazała się uszczelka pod termostatem głównym stwierdziłem że skoro rozbieram, to wymienię też koło pasowe.
Dodatkowo zamówiłem parę innych rzeczy. Zakupiłem:
-koło pasowe Febi
-2x łącznik stabilizatora tył Lemforder
-uszczelniacz dyfra lewy OEM
-uszczelka termostatu Elring
-tuleja plastikowa drążka zmiany biegów OEM
-zatyczka tylnego zbiorniczka spryskiwaczy
-tylna osłona silnika
-kilka wkrętów i blaszek
-używany emblemat 330d na tył

Koło wymienione bardzo szybko, śruby nie stawiały zbyt wielkiego oporu. Po wymianie uszczelki termostatu zalany nowy płyn chłodniczy (tym razem Dynagel). Przy okazji założyłem tylną osłonę silnika, która w moim aucie została pewnie gdzieś w Niemczech.....Założyłem nową zatyczkę spryskiwacza, gdyż stara pękła a do środka zbiornika lała się deszczówka przez co skuteczność czyszczenia szyby była no...ograniczona.
Tulejkę drążka wymieniłem, bo czułem lekki luz na drążku. Po wymianie jest dużo lepiej, chociaż luz nie zniknął w 100%.
Najdłużej zeszło się z łącznikami. Stare jak widać na zdjęciu nie wytrzymały demontażu. Jednakże udało się wszystko zamontować. :)



Obrazek


Było:
Obrazek

Obrazek

Jest:
Obrazek



Było:
Obrazek


Jest:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz aby do wiosny :D


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:35 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 17 listopada 2017, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Trochę Cię skrobnął ten skromny serwisik :P

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 listopada 2017, 16:38 przez ///david, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 17 listopada 2017, 15:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobry serwis :ok:

PS umyj okolicę wlewu tylnego spryskiwacza :P

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 17 listopada 2017, 16:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
A co bylo starym kolem pasowym?
Zobacz jeszcze sobie dodatkowa pompe wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 17 listopada 2017, 16:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Stare jest jeszcze w miarę ok.
Po prostu chciałem wyeliminować wibracje odczuwalne w środku i po wymianie w dużym stopniu się udało. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 17 listopada 2017, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
przy okazji uszczelnienia dyfra sprawdz czy odpowietrznik nie jest zatkany. Taka mala dziurka latwo syfem zachodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 18 listopada 2017, 08:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
No to fajnie ja ost sowje sprawdalem wzrokowo ,zadnych mikro pekniec nie bylo ,wibracji odczuwalnych nie mam ,jedynie dwumasa mi sie odzywa przy gaszeniu ale juz lezy w garazu na wiosne bedzie wsadzana sprzeglo obite kevlarem zaczynamy zabawe :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 19 listopada 2017, 16:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Pojeździłem po wymianie koła pasowego ok 300km i okazało się że po wymianie....zniknęła najbardziej wkurzająca dolegliwość która trapiła to auto od kiedy je właściwie mam, czyli spadek obrotów przy wysprzęglaniu. Teraz przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do poziomu biegu jałowego i ani drgną poniżej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 19 listopada 2017, 22:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Dziwne zależność spadku obrotów z kołem pasowym. Czemu FEBI ? Co było w pudełko jaka produkcja ? I ile płaciłeś? Mniej niż corteco ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 20 listopada 2017, 07:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
nissky napisał(a):
Pojeździłem po wymianie koła pasowego ok 300km i okazało się że po wymianie....zniknęła najbardziej wkurzająca dolegliwość która trapiła to auto od kiedy je właściwie mam, czyli spadek obrotów przy wysprzęglaniu. Teraz przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do poziomu biegu jałowego i ani drgną poniżej :D

O widzisz u mnie też tak jest ale tak raz na jakiś czas myślałem że od podgrzewacza ale wymieniłem i dalej jest tylko że nie spada aż tak nisko jak ost, została mi dodatkowa pompa wody Ty masz sprawna?
Swoją drogą mega dziwne że od koła pasowego te spadnie obrotów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 20 listopada 2017, 08:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Czemu FEBI? miałem okazję kupić ze sporym rabatem. W pudełku było koło oznaczone tylko znaczkiem febi od strony kadłuba silnika. Ten spadek obrotów to była zagwozdka bo towarzyszył temu dziwny dźwięk który również zniknął.

krzysiek555 napisał(a):
dodatkowa pompa wody Ty masz sprawna?

Tak, przy takich temperaturach jak teraz obroty pozostają na prawidłowym poziomie. Miałem ten problem na początku jak kupiłem auto, wymieniłem pompę na używkę i od 3lat spokój.

Zamówiona stacja oparta na Androidzie. Zobaczymy jak to się sprawuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 26 listopada 2017, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Stacja zamontowana, działa bardzo fajnie. Podłączony modem 3G, do celów potrzebnych w aucie wystarczy w 100%.
Jak na razie jestem zadowolony. :)
Dodatkowo wyszorowałem porządnie mieszek zmiany biegów, teraz jest czysty. Najlepiej go wyjąć z auta do czyszczenia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:36 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 27 listopada 2017, 13:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 101
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54b30
Garaż: E46 330i Touring, Yamaha Thundercat
Mam bardzo podobnego chińczyka (a może taki sam) i działa bardzo dobrze, z fabrycznym harmanem gra bardzo dobrze:)
Auto ładne i dbane, chwali się:)

_________________
https://www.facebook.com/Fafikowe-E46-3 ... 5715312771


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 11 stycznia 2018, 11:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
W aucie wybiło 229tys km, więc 10tys. km od ostatniej wymiany oleju. :)

Wymieniłem olej na Fuchs Titan SuperSyn 5W40 oraz filtr Mann. Przy okazji wymiany oleju wymieniłem też płyn do wspomagania kierownicy na świeży.
Dodatkowo wpadły:
-filtr kabinowy z aktywnym węglem Mann
-filtr powietrza Pipercross
-wycieraczki Oximo na przód (poprzednie Bosch AeroEco już nie wyrabiały)
-dodatek do paliwa Archoil AR6900-D Max (zobaczymy jak będzie się sprawował)

Zakupiłem również zestaw Colourlock do pomalowania lekko przetartego boczka kierowcy oraz komplet tulei do tylnych wahaczy.
Udało mi się wymienić 2 tuleje pływające, jednak przy innych poległ mój ściągacz więc reszta zostanie wymieniona w najbliższym czasie.

Udało mi się także zlokalizować i wyeliminować stuk z tyłu - pękł dolny talerzyk tylnego lewego amortyzatora, rozwaliło poduszkę i trzpień amortyzatora wbiło do wewnątrz auta...wymieniłem poduszkę na nową Meyle HD, dokupiłem w aso 2 nowe talerzyki aby był spokój z drugą stroną i po złożeniu jest cicho.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:36 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 11 stycznia 2018, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1082
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: e36 320
Garaż: Smutek kończy się tam gdzie zaczyna się odcinka ! ! !
Jak oceniasz ten olej bo sam zastanawiam się nad fuchsem bo jego cena jest bardzo przyjemna w porównaniu do innych olei .

_________________
Zobacz i oceń http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131867&p=1687987#p1687987

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 12 stycznia 2018, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Dotychczas zrobiłem ok 500km więc ciężko oceniać :)
Nie zauważyłem zmiany głośności silnika po wymianie oleju z Millers Trident 5W40 na Fuchs 5W40.
Zalewałem teściowi tym olejem Peugeota 207 1.4HDI pół roku temu i nie mogę złego słowa powiedzieć.

Edit.

Wziąłem się za wymianę reszty tulei z tyłu...robota nie przyjemna. Rozwaliłem 3 pręty gwintowane, ale finalnie komplet tulei zmieniony na nówki.
Znalazłem zdjęcia z wymiany tulei pływającej, stare miały straszny luz.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Korzystając z okazji że auto podniesione, wymieniłem także olej w dyfrze oraz skrzyni manualnej. Ostatnio robiłem to z 3 lata temu, olej podczas spuszczania nie był jakoś znacząco brudny..jednak co świeży to świeży. Do dyfra 75W-90, od skrzyni 75W-80 LT2

Obrazek
Obrazek

Zabrałem się także za pofarbowanie boczka fotela, ponieważ był przycierany przeze mnie podczas wsiadania/wysiadania.
Aktualnie na razie foto przed farbowaniem, gdyż jeszcze schnie.
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:37 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 11:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Fotel wyszedł super. Farba bardzo ładnie pokryła przetarte miejsca. Pofarbowałem także siedzisko na środku i lewy boczek siedziska, w niektórych miejscach wydawało mi się że też są minimalne ubytki. Teraz jest optymalnie.
Jestem bardzo zadowolony z rezultatu :]

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:38 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 11:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1484
Masz w planie czyscic tego pipercrossa czy wymieniac regularnie jak zwykly filtr? Fotel super wyszedl. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Raczej nie zamierzam czyścić. Kosztuje niedużo więcej od normalnego filtra, więc pewnie będzie na nowy zmieniany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL