BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 12:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Z okazji tak ładnego przebiegu postanowiłem delikatnie odświeżyć auto. Wiadomo są zwolennicy jak i przeciwnicy tuningu.

Przez jakiś czas już przygotowywałem samochód aby pojechać na hamownie. Wymienione wszystkie filtry ,olej ,przepływomierz,termostaty i kilka innych większych lub mniejszych drobiazgów. Wśród tego pojawił się np.: cały układ hamulcowy. Zmieniono wszystkie wężyki , wyczyszczono zaciski hamulcowe , wpadły nowe klocki a stare tarcze poszły do planowania. Jestem szczególnie zadowolony z wężyków jakie udało się dostać. Oczywiście całości dopełniła wymiana płynu hamulcowego.

Obrazek

Jednak to jedynie kroczki do tego co dalej poczyniono.

W tym miejscu chciałem podziękować ekipie TC PERFORMANCE z Bydgoszczy za poświęcony czas i cierpliwość. Śmiało mogę powiedzieć że znają się na robocie co było widać od razu po pierwszym przelocie z nowym osprzętem.

W TC zostały zrobione:
- turbina GTB 1752V
- intercooler FMIC zestaw do E46
- wycięte katalizatory za turbiną
- program :super:
- klapa gasząca od e60

Obrazek

Obrazek

Niespodzianką w moim samochodzie okazało się elektroniczne sterowanie turbiną. To głównie przez nie straciliśmy dużo czasu i hamowanie tego samego dnia ok 23.50 było niemożliwe (sąsiedzi).
Dzięki cierpliwości wszystko udało się złożyć w jedną działającą całość. Turbina wygląda ładnie a działa jeszcze lepiej.
Dodam że sterownik turbo został przełożony z E46.

Obrazek

Kolejny element to intercooler , który wszedł praktycznie bez problemowo. Kierownice powietrza na hamulce zostały jak również plastikowa osłona chłodnicy. Po założeniu zderzaka mogliśmy śmiało stwierdzić ,że on powinien tam już firmowo być. Zderzak wszedł idealnie więc operacja wymiany zakończona sukcesem.

Obrazek

Sam pomiar i strojenie przebiegły sprawnie i szybko. Zadymienie niewielkie mimo wolnego układu wydechowego.
Wykres wyszedł ładny , nie oddaje on jednak wrażeń z jazdy.

Obrazek

Przejechałem już ok 3500 km i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Moc jest , moment narasta szybko więc można wyprzedzać spokojnie :hyhy:
Samochód znów zyskał dobre turbo a właściciel uśmiech na twarzy.
Jeszcze raz dzięki TC Performance Bydgoszcz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 21:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
ładnie poskładane no i wynik też ładny bicia serca......... :ok: :ok:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przebieg stał się dniem Świętego Mikołaja :ok:

Udane prezenty zakończone ładnym wynikiem :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 22:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4258
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Dobra robota :) Wykres także niczego sobie wyszedł ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Jeszcze wzmocnienie tarczy sprzęgła i będzie dobrze :cool: Może wpadną jakieś kevlarowe okładziny.
Oczywiście to przyszłościowe plany ale jednak. Czekamy na następne święta oby do 400 000 ;)

Po za mocą z , której jestem zadowolony pozostaje też ładne dopasowanie i poskładanie wszystkiego jak wspomniał kolega aniołki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 11:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
No i to jest profi robota. Ehh duzo sie robi tych e46 na gtb. Musze wrzucic cos wiekszego :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Pospawać kolektor i pchać bi-turbo :rotfl:

Można też bardziej cywilizowanie GTB 2056V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 13:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 214
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: e91 335d
Dobre wyniki przy nie dużym nakładzie złotówek.

Ja mam automat 320d i niestety mam ograniczenie ze względu na skrzynię......PS. ktoś wie jakie moge uzyskać KM/Nm na automacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Myślę że bez zmiany turbo ze 180 powinno się pojawić.
Po zmianie turbo powinno być więcej. Ciekawe jak moment obrotowy znosi automatyczna skrzynia ?
Ktoś ze znawców musi się wypowiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 15:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 214
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: e91 335d
Muszę poszperać w necie na temat tego automatu...ile znosi.

Ja zakupiłem swojego to jak sprawdzałem się z kolegą co ma 320d + chip na 170km to odchodziłem mu delikatnie. Zatem tak jak się spodziewałem w moim touringu ktoś taki zabieg zrobił. Ciekawe ile by hamownia wypluła.


Ale.....sorry nie zaśmiecam dalej tematu.

Ty masz manual i tego sie trzymajmy!

:piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 31 grudnia 2014, 15:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Biturbo haha. Na gt2056 uzyskasz juz max dla tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Przyszło lato , poprawiła się trakcja i przyszedł czas na testowanie zaaplikowanych witaminek. W dłuższej perspektywie czasu stwierdzam że chip jest na + a nawet ++.
Nic się nie sypie , chodzi ładnie. W zasadzie tankować i jechać. Spalanie po modyfikacjach pozostaje niezmienne a radość z jazdy większa. Tyle na temat radości właściciela.

Jako że autku też coś się należy to wpada pod maskę kilka nowości:

Obrazek . . Obrazek
Obrazek


Podczas ostatniej trasy zaczęło coś pukać pod maską gdy stałem na światłach. Przy wolnych obrotach pukanie było ciągłe lecz ustawało powyżej 2000 rpm.
Przystałem w pierwszym dogodnym miejscu , szybki rzut oka pod maskę no moim oczom ukazało się bijące koło pasowe. Wyglądało to dziwnie a co najważniejsze i niepokojące zaczęło ono strzępić pasek wieloklinowy. Ze strachem dotoczyłem się do domu i zawitałem z wizytą w sklepie.

Pierwsza część zakupów to wyżej pokazane koło pasowe CORTECO i zestaw pasków wieloklinowych.
Myślę jeszcze dla świętego spokoju nad zmianą rolki napinacza. Jest na niej małe pęknięcie.

Teraz tylko bardzo bym chciał aby nowe koło trzymało tak długo jak stare czyli ponad 300 tys :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 22 lipca 2015, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Jestem już po zabiegu wymiany koła pasowego , rolek, napinacza oraz jak niestety się okazało pompy wody. Z tą pompą też ciekawa historia ale po kolei.

Koło pasowe dawało o sobie znać prawie 2 tygodnie, najpierw delikatnie pukając na mocnym waleniu ,ponadrywanych paskach oraz dymie z pod maski skończywszy.
Wszystko stało się na szczęście nieopodal ( 300 m) od domu więc smutne auto zostało dopchane na parking. Pierwszy rzut oka pod maskę i... w zasadzie nic nie widać.

Po demontażu osłon widać było urwany pasek, dużo opiłków na osłonie silnika i co dziwnego pęknięte koło pompy wody :przestraszony:

Jako że wszystkie naprawy robiłem "prawie sam" w skrócie pozwolę sobie opisać co i jak.

Do odkręcenia koła w moim przypadku potrzeba było:
-klucz 22 i przedłużka 0,5 m oraz 2,0 m
- łom około 1,5 m
- deska
- KLUCZ - specjalnie dorabiany, który pasuje na koło - bez tego radzę nie podchodzić !!
- ojciec sztuk 1 :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu widać od lewej.
Klucz ,następnie klucz do zablokowania koła pasowego i łom , którym dociskamy tylko i wyłącznie klucz aby się nie zemknął z koła.
Zadaniem deski jest chronić stabilizator przedni przed uszkodzeniem.

Wbrew temu co mogłoby się wydawać po zdjęciu koło odkręcamy - przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Nasz winowajca po demontażu wygląda tak:

Obrazek

Inne uszkodzenia czyli pompa wody widać tutaj:

Obrazek

Rolka pękła sama i nikt jej nie pomagał więc pierwsza myśl - a wymienię samą rolkę lecz to ma tyć mój "samochód marzeń" więc kupujemy nową.
Stara pompa w zasadzie była w dobrym stanie więc trochę szkoda ale cóż.
Wybór padł na produkt firmy SKF.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodam że występują różnicę miedzy pompami, niewielkie ale jednak. W produkcie SKF:
- większy wirnik
- miejsce na smarowanie łożyska pompy
- metalowe koło pasowe
- delikatna różnica obudowy (dwie lane wypustki bez otworów montażowych - pokazane na ostatnim zdjęciu)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rolka OEM z ASO

Wrażenia po zmianie na duży plus. Ustało telepanie silnikiem podczas gaszenia, jest cisza i spokój. Drgania wytwarzane przez silnik są mniejsze. Jest lepiej niż było poprzednio. Wszystko pracuje tak jak powinno i dalej można się cieszyć jazdą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Minęło trochę czasu i kilometrów od czasu wymiany koła pasowego i pompy wody. Jak na razie żadnych zastrzeżeń, czyli tak powinno być.
Aby jeszcze bardziej dopieścić samochód a jednocześnie zainwestować w bezpieczeństwo przyszła pora na wymianę tarcz hamulcowych.
Wybór padł na zestaw ATE Power Disc

Obrazek

Do kompletu przywędrował jeszcze olej silnikowy oraz filtr.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wśród nowych części znalazła się również odma oraz rura od dolotu.
Podczas wymiany tarcz wypiaskowane i pomalowane zostały jarzma i zaciski. Wyszło całkiem fajnie lecz fotem jeszcze nie zdążyłem zdążyć.
Przy okazji podłączona została zaadaptowana jeszcze klapa gasząca z E60. Wszystko wyszło nieźle ale co najważniejsze działa jeszcze lepiej.
Gaszenie silnika przebiega wręcz bajecznie. Żadnych szarpań i telepania silnikiem oraz karoserią. Uprzedzę ,że poduszki pod silnikiem zostały wcześniej wymienione.
Na zakończenie rozwiązany został jeszcze problem z grzaniem świec. W skrócie opiszę co się działo: Pomimo zmiany świec i modułu sterowania ,świece grzały ok 5s po czym przestawały.
Pomimo prób naprawienia problem nadal występował. W tym miejscu pragnę podziękować pomysłowym mechaniką niestety nie z Mazowsza , którzy z bardzo dobrym skutkiem zaradzili tej usterce w myśl powiedzenia " Będzie Pan zadowolony".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Autko w pełni serwisowane :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 13 września 2016, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Dawno nie było nic nowego ale to przez to że nic ciekawego z autkiem się nie działo. Polatało się troszeczkę po Polsce i nie tylko. Samochód po modyfikacjach spisuje się świetnie. Śmiało można robić trasy bez obaw o brak mocy. Wiadomo że w miarę jedzenia apetyt rośnie dlatego kolejnym członkiem rodzinki jest E60 530d+ ;)
Ostatnimi czasy wymieniony został cały zestaw hamulców tylnych i łączniki stabilizatora.W skład wymienionego zestawu wchodziły:
- Tarcze ATE Power Disc ze zwykłymi klockami ATE
- zestaw naprawczy ręcznego (szczęki i sprężynki) meyle
- płyn hamulcowy ATE SL6
- osłony tarcz oryginalne (trochę bolało za taki mały kawałek blaszki)

Przebieg rośnie a satysfakcja nie maleje więc oby tak dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 13 września 2016, 17:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
fajnie że nadal ją masz.........nie jeden by już poszedł w inom serię E M F ...

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 6 lutego 2017, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Witam wszystkich. Chciałem poinformować że autko nadal jeździ i ma się dobrze. Dostało ostatnimi czasy nowy lakier, który był szczególnie potrzebny na masce i błotnikach (kamyki). Prezenty przyniósł również Mikołaj. Rabat na nowe letnie oponki już czeka na wykorzystania podobnie jak komplet sprzęgła z dwumasą.
Przy okazji montażu sprzęgła planuję pełen serwis olejowo filtrowy po zimie. Plany na 2017 są więc teraz tylko je wypełniać. Po wymianie a pewnie i w jej trakcie będą fotki dla potomnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piwodi -->> e46 320D ,srebrny touring historia
PostNapisane: 6 lutego 2017, 19:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
jakie plany ......... :hyhy: :hyhy:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL