BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 00:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 października 2014, 21:42 
Fryderyk napisał(a):
jedyne co moze byc "glupie" to z tymi tlokami :/

wystarczy obadać tylko po vinie i problem Cie omija.
Fryderyk napisał(a):
rownie dobrze mozna mowic, ze 330i jest glupie, bo 335i robi mega robote, a inwestycja niewiele wieksza.

w miare jedzenia apetyt rośnie :)

Fryderyk, zaczynam w Twoich wypowiedziach widzieć , że chodzi Ci po głowie coś z N52 na pokładzie :chytry: :luka:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 października 2014, 22:10 
Nie zaprzeczam, nie potwierdzam, moze kiedys cos gdzies :p w koncu to razem z N53 ostatnia generacja R6 n/a ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 października 2014, 22:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Fryderyk napisał(a):

zdecydowanie porownanie do 320i i 330i nie trafione. rownie dobrze mozna mowic, ze 330i jest glupie, bo 335i robi mega robote, a inwestycja niewiele wieksza.

335i jest znacznie bardziej skomplikowane, doładowane etc wiec roznica miedzy 335i a 330i jest znacznie wieksza niż pomiędzy 325i a 330i.
Absolutnie nie uważam 325i za zły samochód tylko dla mnie byłby to głupi wybór bo różnice w zakupie i utrzymaniu 8 czy 9 letniego 325/330 są na tyle marginalne ,że oczywistym jest zakup auta które oferuje więcej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 października 2014, 23:04 
///david napisał(a):
Abstrahując już od dizelków z DE to 325i jest strasznie "głupim" silnikiem dla osoby potencjalnie zainteresowanej r6 w e90 i to na dodatek w PB. To troche tak jak w 320i i e46. Utrzymanie kosztuje tyle samo co 330i a jednak to nie to...

Mi osobiście się świetnie jeździ 325, a jeździłem też 330- jakiejś przepaści nie ma- na tyle żeby skreślać b25 :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 października 2014, 23:19 
///david napisał(a):
różnice w zakupie i utrzymaniu 8 czy 9 letniego 325/330 są na tyle marginalne ,że oczywistym jest zakup auta które oferuje więcej


Mam na ten temat odmienne obserwacje i raczej tak nie jest, przy zakupie tez jednak korzystniej 325, w takim samym stanie wyposazeniu jednak 330 jest drozsze, zwłaszcza, ze to nie diesel i nie mozna sobie przebierac do woli, wypasu, koloru itd, po prostu mocno ograniczony rynek i nie rzadko lepsza sztuka bedzie 325i od 330i, ktore ma 50k nalotu wiecej, w wersji naked.

Co do kosztow, jak sie dobrze policzy, to moze byc przy przebiegu 20000km rocznie przez 4 lata roznica w kosztach utrzymania o wartosc dobrego e46, wiec czy ja wiem, czy to takie nic :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 3 października 2014, 07:24 
Fryderyk napisał(a):
właszcza, ze to nie diesel i nie mozna sobie przebierac do woli, wypasu, koloru itd, po prostu mocno ograniczony rynek i nie rzadko lepsza sztuka bedzie 325i od 330i

dokladnie tak, ja np wolałem 325i "z forum" przy którym praktycznie do niczego nie można się było doczepić niż 330i na wypasie, navi, xenon itd od "Mirka" na którym miernik lakieru po prostu szalał. Niektóre egzemplarze które oglądałem wiszą do dziś na allegro... :wstyd:
Co do mocy to tak jak już pisałem mam możliwość konwersji na 258 ps ale jakoś nie pali mi się do tego bo te 218 ps robi niezłą robotę :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 3 października 2014, 08:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Rozumiem sposób myślenia ///david'a i zgadzam się, że to zupełnie naturalne, iż każdy chcę za swoje pieniądze otrzymać jak najwięcej, zwłaszcza jeśli nie wiąże się to z dodatkową komplikacją konstrukcji i nie pociąga za sobą bardzo dużych kosztów. Sądzę, że mimo wszystko 325i będzie jednak tańsze w zakupie i utrzymaniu niż 330i (wersje z najwyższej półki zawsze dobrze trzymają cenę). W mojej sytuacji, gdy codziennie dojeżdżam autem do pracy, nawet litr różnicy w spalaniu na korzyść 325 przekłada się na realne oszczędności i to jest ok. Z tym, że akurat ekonomia i oszczędność zazwyczaj nie jest moim priorytetem podczas kupowania auta, tzn. dobrze jeśli jest, ale nie odkładam każdej zaoszczędzonej złotówki :) Początkowo również szukałem 330i, jednak tak jak już ktoś wyżej napisał - na naszym rynku aut używanych nie można pozwolić sobie na przebieranie w dużych benzynach, tak jak w dieslach. Jeśli do tego dołoży się jeszcze parę wymagań, jak dobre wyposażenie, skóra, xenon'y, pełen serwis i nadwozie nie 'zmiętolone' w różnych kraksach to okazuje się, że z całego Allegro i Otomoto można wybrać może ze 3 auta, a ciekawe 330i pojawia się raz na pół roku :znudzony: Jak nadarzyłaby się okazja to przeskoczyłbym na takie sensowne 330i, jednak jeśli się nie uda to na pewno nie będę płakał z tego powodu, że nie mam 40 koni więcej, bo raczej mnie to nie zbawi. A jak jeszcze trochę odłożę to za 2-3 lata od razu przeskoczę na 335i, albo E46 M3 i jak to mawiał klasyk - niech żyje bal...

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 7 października 2014, 19:06 
Zakov328 napisał(a):
Płukanka + nowy olej. Trochę eksperymentalnie - Millers 5W-50.

i jak wrażenia? wiem, że to krótki okres czasu ale jestem ciekaw czy możesz już coś na ten temat napisać?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 7 października 2014, 19:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Wybacz kolego, olej nadal stoi u mnie na półce... Brak czasu aby podjechać na wymianę :(

Jak tylko trochę na nim pojeżdżę, od razu dam Ci znać co i jak :ok:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 8 października 2014, 19:33 
no to czekam na info :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 1 maja 2015, 16:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Witajcie,

Dawno mnie tu nie było, więc postanowiłem troszkę zaktualizować. Na wstępie pragnę nadmienić wszystkim zainteresowanym, że olej Millers XF 5W-50, na którym jeżdżę już od około pół roku spisuje się znakomicie - popychacze są ciche jak nigdy, a ubytki znikome. Tak więc polecam do tego silnika :)

Poniżej fotografie z ostatnio dokonanych napraw i czynności serwisowych. Pisząc ściślej usunięto lekki luz na łączeniu wał-przekładnia tylnej osi, za pomocą środka Loctite 660 (200zł za 50ml, jednak skuteczność nie do przecenienia...), po drodze wymieniono metalowe podkładki, osłony i uszczelnienie znajdujące się na flanszy dyferencjału oraz uszczelki na łączeniach z kolektorem wydechowym. Naprawa wykonana zgodnie z procedurą ASO, którą opisał jeden z użytkowników forum E90post.com. W tym miejscu również podziękowania dla użytkownika Smokin, za przesłanie linku to tego jakże pomocnego tematu :ok:

Obrazek

Obrazek


Wymieniono filtr powietrza i pasek osprzętu ;)

Obrazek

Obrazek


Tu ciemne zło, wrogo spogląda spod myjni :P

Obrazek


No, a tutaj nowe koło na obecny sezon... Tak, wiem - dupy nie urywa :oczami: Niestety wydatki (patrz parę fotek wyżej :P ) nie pozwoliły w tym roku na zakup efektownej felgi. Natomiast jako, że opon na felgach co roku przerzucać nie lubię, zdecydowałem się na zakup czegoś bardziej budżetowego, niemniej jednak aż tak nie szpecącego :P Sądzę, że mimo wszystko całość wygląda schludnie i w połączeniu z jeszcze dość świeżymi oponami Dunlop Sport Maxx RT stanowi bardzo zdrowy letni komplet. Pewnie już niewiele więcej dobrego można o tym interesie napisać, poza tym, że felgi są w bardzo dobrym stanie, zarówno wizualnym, jak i technicznym (aż zadziwiły Panów na wulkanizacji :P ) i nie musiałem po nie daleko jechać, bo praktycznie miałem przez drogę od mojego miejsca pracy ;) Na zdjęciach ranty są trochę zabrudzone tym czarnym, gumowatym mazidłem, którego używają wulkanizatorzy podczas zakładania opony. Zna ktoś może jakiś dobry środek do usuwania tego typu zabrudzeń? :)

Obrazek

Obrazek

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 1 maja 2015, 19:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Możesz coś bliżej napisać. Na czym polega taka naprawa, co poprawia i w jakim zakresie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 1 maja 2015, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Problem objawia się charakterystycznym, metalicznym klikaniem w okolicach dyferencjału, podczas ruszania z miejsca, lub dodawania i ujmowania gazu w czasie jazdy. Jest spowodowany powstawaniem niewielkiego luzu na wieloklinie łączącym wał napędowy z dyferencjałem (schemat poniżej). Jest to dość częsta przypadłość w mocnych E90, niejednokrotnie pokrywana jeszcze w ramach gwarancji. Naprawa pisząc w skrócie polega na wzmocnieniu połączenia wieloklinowego środkiem Loctite. Naturalnie należy wymienić również simmerring i parę innych elementów. Loctite po odcięciu dostępu powietrza utwardza się z nieprawdopodobną siłą, a luz zostaje permanentnie skasowany. Jest również odporny na działanie wysokich temperatur.


Obrazek

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 00:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Czyli po zastosowaniu Loctite masz te części nie rozbieralne..

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 01:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Nie mow ze myjesz auto na myjniach automatycznych :przestraszony: Co do felg to sprobuj uzyc glinki powinna sciagnac ten brud po wulkanizatorach, mozesz tez uzyc ironx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 08:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Pawel! napisał(a):
Czyli po zastosowaniu Loctite masz te części nie rozbieralne..


Wszystko jest rozbieralne. Trzeba mieć po prostu odpowiedni ściągacz. Kiedyś z sąsiadem nie mogliśmy wydrzeć flanszy ze skrzyni biegów, aby wymienić simmerring. Siedziała tak jakby fabrycznie była czymś zaklejona. No i co zrobić? Walić w to młotem nie będziemy... Rzuciliśmy klucze i idziemy na browar :D Na drugi dzień sąsiad (jest inżynierem) przynosi z pracy własnej roboty, prosty ściągacz. Zakładamy na flaszę, do tego pół metra rurki i obracamy. Fakt - trzeba było się trochę na tym pohuśtać, lecz po parunastu minutach flanszę trzymałem w dłoni :) To samo i w tym przypadku. Najwyżej gdyby mocniej siedziało dajesz dłuższą rurkę ;)

Hakelbery napisał(a):
Nie mow ze myjesz auto na myjniach automatycznych


Zazwyczaj na bezdotykowej. Na automat jadę gdy mam zamiar woskować lakier i chcę aby auto było dokładniej umyte, lub gdy czasami mam dużą ilość owadów rozbitych na zderzaku i przedniej szybie. Niestety jednak myjnia bezdotykowa często nie domywa i pozostawia większy brud, jak i wspomniane owady :/

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 08:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
fajnie działasz i autko też fajne :ok:
ale żeby myć na szczotkach... :szok:
poza tym uwierz.. że szczotki myją tylko autko tak na pierwszy rzut oka
wszelkie szczeliny, zakamarki, koła, nadkola, zderzaki tym nie omyjesz a na dodatek naprawdę rysują lakier
lepiej już dać komuś zarobić i jechać na ręczną

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 09:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Macie rację - szkoda lakieru na te szczoty. Co prawda rzadko tam jeżdżę, lecz teraz chyba całkowicie zaprzestanę i poszukam jakiejś dobrej myjni ręcznej. Zależy mi aby lakier pozostał w obecnym stanie :ok:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Jak przed Toba bylo tam jakies auto uwalone w piachu, resztki tego piachu ktore pozostaja na szczotkach i rysuja caly lakier.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakov -->> E90 325i grafitowy sedan, pakiet Dynamic
PostNapisane: 2 maja 2015, 21:00 
Zakov328 napisał(a):
że olej Millers XF 5W-50, na którym jeżdżę już od około pół roku spisuje się znakomicie - popychacze są ciche jak nigdy, a ubytki znikome. Tak więc polecam do tego silnika :)

U mnie na 5W40 póki co również git :ok:
Zakov328 napisał(a):
W tym miejscu również podziękowania dla użytkownika Smokin, za przesłanie linku to tego jakże pomocnego tematu :ok:

zawsze do usług :)
Zakov328 napisał(a):
No, a tutaj nowe koło na obecny sezon... Tak, wiem - dupy nie urywa :oczami:

mi się bardzo podoba to koło. To jest właśnie jeden z tych koł z palety BMW które leży całkiem wporzo! A ori to zawsze ori, nie udupisz koła na byle dziurze! :cwaniak:

Jak zawsze auto i podejście do niego klasa!


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL