BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 27 lipca 2017, 07:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: n57
przemek4net jak się poskładam to staniem. tylko e60 do e60. Do twojej e90 prawdopodobnie nie podskocze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 27 lipca 2017, 08:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: 535d xdrive
Kod silnika: M57N2
0-100; 0-200 obstawiam na Przemka ;) 100-200 czy tam z rolki.. będzie ciekawe ;p

_________________
E60 535xd + 8hp70x

Individual project by mnichu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 27 lipca 2017, 09:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: n57
przecież przemo ma xd ale 100-200?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 27 lipca 2017, 09:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
e60 ma tak sciety koks z dolu na potrzeby (kiedys) czestych wyjazdow do krajow cywilizowanych, ze rusza jak flaki z olejem zanim T nie zacznie dmuchac, sprzeglo jest poraz nty robione i auto do walki bedzie gotowe pewnie za 2 tygodnie
e91 wazy 1.7t (to kombi, xd, automat) wiec akurat jakos wagowo nie sadze, ze odstaje od Walusiowgo. Relingi dachowe wyznaczaja mi kierunek przyspieszania :D
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 27 lipca 2017, 11:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
przemek4net, wytłumaczy mi ktoś dlaczego u "WAS" cały czas zabijacie sprzęgła a u mnie od swapa silnika czytaj 3 lata jak zostało założone seryjne sprzęgło z e60 218km firmy luk to zapomniałem o sprzęgle i nic nie wskazuje na jego uszkodzenie?

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 27 lipca 2017, 12:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
kocham uczucie jak jedziesz spokojnie na 5-6tce te np 1600 tys obrotow, dajesz w palnik, chwile czekasz i na kierownicy odczuc mozna mrowienie jak turbo zaczyna ostro ladowac z a koks idzie na granicy mozliwosci pompy wtryskowej i w plecy zaczyna pchac...
Docisk sachs performance i tarcza "lepszymi" okladzinami i bez tlumika drgan (sprezyny nie zmiescily sie ze wzgledu na inne wymiary docisku) dostaje uslizgu i powierzchnia docisku sie wykrzywia (to ciemna strona tych zabaw)
... a moze po prostu jezdzic nie umiem i psuj ze mnie (podobno jak bylem maly strasznie zabawki niszczylem)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 28 lipca 2017, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
przemek4net napisał(a):
kocham uczucie jak jedziesz spokojnie na 5-6tce te np 1600 tys obrotow, dajesz w palnik, chwile czekasz i na kierownicy odczuc mozna mrowienie jak turbo zaczyna ostro ladowac z a koks idzie na granicy mozliwosci pompy wtryskowej i w plecy zaczyna pchac...
Przemek


Lubisz czekać? Właśnie większy fun jest gdy pomyślisz i w ułamku sekundy masz praktycznie pełen "ogień", puścisz gaz i nie czekasz na ponowne "załadowanie".

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 28 lipca 2017, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Przy 1600obr nie mam 800nm

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 29 lipca 2017, 11:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: n57
Morphi a może co jest nie tak z momentem może go poprostu nie ma go w samochodzie tylko na papierze. :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz:
Do tego dochodzi zestaw do wymiany wał i półośki. Miela się jak zapałki.
Jak ruszam to wał trzaska jakbym łańcuchy ciągnął za soba. Lukasz ma tak samo nie wiem tylko jak u Przemka.
Półośki wymieniam 1 w roku. i wał pierwszy raz bo obciach jeżdzić z łańcuchami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 29 lipca 2017, 11:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Lincoln napisał(a):
Lubisz czekać? Właśnie większy fun jest gdy pomyślisz i w ułamku sekundy masz praktycznie pełen "ogień", puścisz gaz i nie czekasz na ponowne "załadowanie".


Wiadomo, że nikt kto ma mocniejsze auto nie lubi "czekać" po wciśnięciu gazu ale pełen ogień w ułamku sekundy jadąc spokojnie na 6tce to jak dla mnie dopiero w autach co mają 600/700 kunia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 29 lipca 2017, 11:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
walus82, to chyba e60 jest zrobione z plasteliny bo ja mam w kompakcie 378km i ponad 700nm i ani sprzęgło ani wał nie odleciały , mało tego nawet półosie i dyfer z 320d wytrzymują (dopiero w jednym poleciały łożyska ale był już dość wyeksploatowany). A moje auto , co by o nim nie gadać , naprawdę jedzie :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 29 lipca 2017, 12:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
walus82 napisał(a):

Do tego dochodzi zestaw do wymiany wał i półośki. Miela się jak zapałki.
Jak ruszam to wał trzaska jakbym łańcuchy ciągnął za soba. Lukasz ma tak samo nie wiem tylko jak u Przemka.
Półośki wymieniam 1 w roku. i wał pierwszy raz bo obciach jeżdzić z łańcuchami.

ja nie pale gum, nie ruszam ostro - ogolnie jezdze jak emeryt - 530xd we Wroclawiu pali mi 8.5 max 9l! (3a wiecej bo to automat)
to czego nawet przy mojej spokojnej jezdzie sprzet nie ogania to sytuacje: jedziesz np 160 na 6tce, wyjezdza tir z predkoscia 102 bo wyprzedza tira jadacego 101 km/h.... auto zostaje na 6tce... tir po trwajacym 2km manewrze wyprzedzania zwalnia pas, ja dociskam but by odbudowac predkosc i n takich akcji i jest "ziuuum" na sprzegle i po ptakach
Pewnie jakbym palil gumy czy ruszal "fantazyjnie" to bym mial klopoty w stylu "zabieraki 126p" (starsi forumowicze wiedza o co kaman) - swiadom ograniczen konstrukcyjnych xdriva tego nie robie
Rozwiazaniem na sprzeglo jest po prostu sciac moc do 3-3.5 obr i juz... nawet to zrobilem ale za malo
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 14:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
przemek4net napisał(a):
Przy 1600obr nie mam 800nm

Mało kto ma, ale nie jest do zdrowe ani dla silnika ani dla przeniesienia napędu. Mnie drażni mocno w doładowanych autach, nawet z małym turbo, że często przy niskich obrotach nie ważne czy używasz 25/50/100% gazu auto tak samo powoli "ładuje" by nagle bez większej liniowości zaatakować szybko narastającym momentem. Na początku robi to WOW, ale na dłuższą metę jest męczące. Nie musi to być 600/700ps, bo w mocno wysilonym silniku takiej mocy poniżej 3-4k też nic się nie dzieje, ale w takim LSX każdy milimetr zwiększa natychmiast, jednocześnie proporcjonalnie siłę ciągu, nie ważne czy wskazówka jest w okolicach 1k czy 6k.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 4 sierpnia 2017, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: n57
Najlepsza frajda jak masz kopa w plecy na wolnych obortach i mocną góre. To jest podstawa.
Nm żądzą. Jak ktoś ma tylko kopnięcie w plecy to znaczy że nie ma nic tylko cyferki na papierze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 4 sierpnia 2017, 17:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
walus82 napisał(a):
Nm żądzą.


W autobusie owszem ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 12:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
idealny silnik ma stala moc niezaleznie od obrotow. Taki silnik mozesz uzyc bez skrzyni biegow zarowno w czolgu jak i w samolocie (zakladajac, ze moc jest wystarczajaca)
Taki silnik powinien moc sie krecic z nieskonczenie malymi jak i nieskonczenie duzymi obrotami - gdyby taki silnik istnial i zakladajac, ze ma 400koni to mamy ze wzoru na moc ...moc = (moment*obroty)/7022

...nastepujacy moment obrotowy
100rpm: 28088nm
2000rpm: 1404nm
4000rpm: 700nm
8000rpm: 351nm
10000rpm: 280nm
100tysRPM: 28nm
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
To można porównać wykresy 400ps w np Twoim dieslu i 400ps w benzynowym silniku, oba niestety sa dość daleko od tych wyników ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 13:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
i co z tego?

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 14:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Byłoby widać który jest bliżej idealnego silnika, który przedstawiłeś, z próbkowaniem co 1k obrotów.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: walus82 -->> E60 530d 409Km i 750Nm
PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 14:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
w e60 moge jechac (i to robie) na 6tym biegu i nawet 50km/h a moge jechac poza skala licznika (konczy sie na 260)...jak jest silnik z podobna moca co umozliwia szerszy zakres pracy to jest lepszy (blizszy ideałowi) a jak nie to jest gorszy
zakres obrotow pracy ma zadne znaczenie /w samochodzie/ bo w sumie przelozeniem glownym czy wielkoscia kola (a raczej dlugoscia ramienia patrzac ze strony fizyki) skalujesz /realnie/ obroty jak chcesz, natomiast charakterystyka przebiegu decyduje jak czesto wajcha trzeba machac
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL