BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 02:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3 @ 347/655
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 08:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Cześć

Przygodę z marką BMW zacząłem jakieś 6-7 lat temu. Od najmniej "lubianego" E46 2.0d 136KM później było kolejno znowu E46 touring, E39, i aktualne już E46 330D Touring Stahlblau Metallic. Co do wyposażenia to powinno pokrywć się w 100% z VIN-em, za to od strony mechanicznej jest już troszkę inaczej. Jakiś czas temu był tylko chip i FMIC ale jak to się mówi "apetyt rośnie w miarę jedzenia" więc byłem zmuszony poczynić kilka kolejnych modyfikacji, między innymi:

- Sprężyny Eibach Pro Kit
- Rewizja silnika (uszczelniacze zaworów itd.)
- Nowe Panewki (kolbenschmidt)
- Wtryskiwacze bi turbo 219
- Zmodyfikowane koło dwumasowe
- Wzmocniony docisk i tarcza sprzęgła obita kevlarem
- Wydech 3" przelot
- Duży FMIC
- Hybrydowa turbosprężarka
- Zregenerowane i odświeżone zaciski hamulcowe
- Felgi Speedline SL2 Marmora 8x18 ET45 z oponą 245/35/18
- Nowe wachacze
- Nowe drążki kierownicze
- Poliuretanowe siletnblocki
- i wiele innych...

Oczywiście nie jest idealna. Przydałby się kompletny M-pakiet. A także odświeżyć parę elementów. Pomysłów i planów jest dużo niestety gorzej z ich realizacją...

Aktualny setup:
Obrazek

A tutaj poprzedni:
Obrazek

Blok:
Obrazek

Aktualny wykres, zwróćcie uwagę na temperaturę 32 stopnie. Wiec myślę, że w normalnych warunkach można dodać te 5%
Obrazek

VIN: WBAEX91010PH96446
Type code: EX91
Model: 330D (EUR)
E-F-R series: E46 3FL
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M57/TU
Displacement: 3.00
Power: 150 (204 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 372 - STAHLBLAU METALLIC
Upholstery code: V3TM - LEDER CHAMELEON/
Prod.date: 2004-12-15

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2CE BMW light alloy wheel, spider spoke 137
S8SP Control unit COP
S167 EU4 exhaust emissions standard
S210 Dynamic stability control
S240 Steering wheel, leather
S249 Multifunction f steering wheel
S320 Deleted, model lettering
S386 Roof railing
S411 Window lifts,electric,front/rear
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S473 Armrest front
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S609 Navigation system, Professional
S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth
S672 CD changer for 6 CDs
S676 HiFi speaker system
S723 Exclusive Edition
S761 Individual sunshade glazing
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
P972 Comfort package


Pozdrawiam Maciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Świetny wynik. Kto robił turbo?
Brakuje trochę mpaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zdjęć nie za wiele, ale modyfikacje :ok:

Ps fajny kolor :D ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Foty środka uzupełnię, ale telefonem brzydkie będą, rorafalki twój kolor tez niczego sobie ;)

Turbinie robił Perun Turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Turbo hybryda, wtryski 535d i nie udało się przebić 300km :przestraszony:


Oczywiście żart , to był że tak powiem sparafrazowany cytat. Gratuluje wyniku , fajnie musi zapinać :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Powiem Ci że sam się trochę rozczarowałem, ale po pierwsze temperatura, po drugie hamownia która na pewno nie zawyża wyników i nie pokazuje tego co chciałbyś zobaczyć tylko właściwy wynik ;) Ale będzie jeszcze korekta. Prawdopodobnie będę miał jeszcze delikatnie poprawioną turbinę w tym tygodniu. I po strojeniu okazało się że miałem delikatnie rozszczelnione łączenie z intercoolerem z dwóch stron. Wiec może wynik się odrobinie poprawi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Co masz na mysli że ma być turbo poprawiane ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 254
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: Brak
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146096
Musi gnieść :ok:
Jakieś wideo jak jedzie, jak gada wydech na 3"?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 09:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Kunio jest problem ze zmienną geometrią, jako że samochody te mają parę lat i trochę kilometrów przelatane. "Wewnątrz" jest wszystko powycierane a turbo i klapki w tym modelu są elektroniczne. I były tylko produkowane przez jakiś rok. Ciężko znaleźć w miarę dobre turbo. I stawia zbyt duże opory sterownikowi. Tak więc został zamówiony cały nowy korpus i czekam... Video jakieś mam z tunelu, postaram się wrzucić.

Tylko nie sugerujcie się krzykami "do okna" ;) Delikatny przejazd.
https://youtu.be/UklEW2KtFJI

Sorry za pisanie jednego pod drugim, zapomniałem że można edytować...

Aha z ciekawostek jeszce:

- Nowy kolektor ssący
- Podpora wału OEM
- Tłumik drgań wału (złącze elastyczne) Lemforder


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 12:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29699
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
wynik super :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 13:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Zastanawiam sie nad dystansami przód i tył. Tylko nie wiem jakie ET mogę mieć przy oponach 245/35/18 przód i tył. Przód myślałem o 10mm i tył 15mm jakieś EIbach -a


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 14:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
U lala szybki turas to co lubie najbardziej :ok: Jak widac poszedles bardziej w moc niz wyglad :)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 15:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Wygląda wyglądem, ale najważniejsze by mechanicznie były wszystko jak trzeba i wszystko na swoim miejscu. A nie rzeźbione...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 15:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
maciek06 napisał(a):
Kunio jest problem ze zmienną geometrią, jako że samochody te mają parę lat i trochę kilometrów przelatane. "Wewnątrz" jest wszystko powycierane a turbo i klapki w tym modelu są elektroniczne. I były tylko produkowane przez jakiś rok. Ciężko znaleźć w miarę dobre turbo. I stawia zbyt duże opory sterownikowi. Tak więc został zamówiony cały nowy korpus i czekam...


Wątpię żeby gemoetria stawiała jakiś opór. Jakie klapki elektroniczne? Sterowanie elektroniczne jest tylko silniczkiem i to on może siadać a nie geometria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 18:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Dzisiaj rano oglądałem tę galerię i kto by pomyślał, że jeszcze dzisiaj zobaczę autko na żywo :D

Auto pięknie brzmi i na pewno jest mega szybkie :cool: Miło było poznać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 19:53 
Dobry program , po korekcie i przy lepszej temperaturze złamiesz 300. :ok:

Pomyśl teraz nad wyglądem , bo auto już jedzie ale nie wygląda - chyba że tak ma być. :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 20:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Tak ma być, zwykły "szary" touring. Klapki swoją drogą tez mają elektroniczny sterownik. Ale sam sterownik od turbo sprawny i nie stawia oporów sprawdzony. Dopiero po połączeniu z turbo, zaczyna się opcją z przycinaniem i większym poborem prądu co doskonale widać na urządzeniu testowym. Podobno geometria potrafi się delikatnie przekrzywić i przez to są problemy, wytarte powierzchnie i nadmierny luz...

igor b. wzajemnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
Wykres urywa jaja jak dla mnie :) hehe

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1597
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec
Moje BMW: e61 LCI 530d xDrive
Kod silnika: M57T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144010
Nieźle już pociągnąłeś temat z mocą :cwaniak:

Mnie natomiast bardzo interesuje temat "zmodyfikowanego dwumasu" i sprzęgła w kewlarze - możesz coś więcej o tym napisać?
Jak to jest zrobione, gdzie, za ile itp. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maciek06 -->> E46 330D Touring M57N stage 3
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Miło, naprawdę mocne kombi. Wizualnie to jak by była pojedyncza rurka to bym strzelał, że to 320d :rotfl:


Graty osiągniętej mocy. Fajnie, ze silnik po rewizji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL