BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 28 stycznia 2017, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
nikt nie pisze ze m54 nie mają wad, ale nie jest to na zasadzie chorobliwego dolewania co miesiac po 0,5-1 litra. To są setki ml i to w zaleznosci jak kto jeździ, ja robie obecnie rocznie 5-7k to nawet bym pewnie nie odczul. Niektorym w ogole nie bierze. Rodzaj oleju i styl jazdy tez nie bez znaczenia. Zobacz ze nawet w mkach pobory oleju na jakims poziomie są czyms normalnym. Ale to temat rzeka, kazdy ma swoje wymagania.

ps. zazdroszcze szperunku :(

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 28 stycznia 2017, 23:05 
Ja nie chcę swapu na b30 :D Pierdziele to :)
Po co mi to?
Żeby robić sobie koszta?
Przyjemność by była z jazdy większa ale wolę zainwestować chociażby te 5000zł niż je wydać w auto :)
Jak już coś to b28 ale tylko w przypadku że trafi się angol lub jakieś auto z DE.
Wtedy koszta swapu znacznie się zwracają ;)


Szpery się nie docenia,dopóki się nie spróbuje.
Ruszanie/start w porównaniu do zwykłego mostu o wiele przyjemniejsze,bardziej zintegrowane,płynne.
Zwykły most jest.. taki toporny trochę.
Pamiętam że jak pierwszy raz wyjeżdżałem ode mnie z parkingu to auto od razu postawiło o 90 stopni :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 10:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Z m54 słuszne posunięcie, nie znam właściciela, który by był z nich zadowolony, po prostu nie są takimi "dystansowcami" jak m52 na jednym vanosie. Najlepszym rozwiązaniem jest b28, z którym nie będziesz miał prawie żadnych problemów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 11:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Swap na M54 słaby pomysł, ładowałbym b28 a najlepiej to w ogole nie ruszał bo przecież 2.5 jest na tyle żwawe że dawać frajde daje a zawsze masz ori wóz. M54 to dobre motory tylko najwiekszymi problemami są poprzedni właściciele, one wymagają troche więcej opieki, wymagają żeby wszystko było w najlepszym porządku, przepływka, nowe świece, katy na miejscu i sprawne sondy, disa i vanos. owszem jest tego troche, musi być także dobry olej żeby zminimalizować jego ubytki. Mam M54 i po odgruzowaniu go jest dobrym motorem. Tak naprawde to M50 wymiata wszystkie motory i nie ma co więcej dyskutować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 12:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
nie wiem dlaczego m54b30 ma takie smutne opinie ale to bardzo dobry silnik i podobnie awaryjny jak b28, a tub28 to prawie identyczny m54. Natomiast sprawa z olejem jest prosta pałując motor pod czerwone to nawet b28 zeżre 1l na miesiac.
kwestia zasobności portfela na swap, spalanie wyglada identycznie a moc znacznie na plus w tym wypadku 60 koni 80 niutów w kosztach podobnych.

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 15:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
ZuchLCT napisał(a):
wymagają żeby wszystko było w najlepszym porządku, przepływka, nowe świece, katy na miejscu i sprawne sondy, disa i vanos. owszem jest tego troche

lejesz wode kolego. Ze niby w m52 czy blizniaczym m52tu mozna olewac i nic sie nie dzieje? m54 od m52tu np dzieli tylko w sumie elektroniczna przepustnica. Jak ktos ogarnia to i wrzuci slupek z b30, zostawiając linke gazu. Ale dobra, zostawmy ten temat w spokoju.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 20:25 
JRafal napisał(a):
Z m54 słuszne posunięcie, nie znam właściciela, który by był z nich zadowolony, po prostu nie są takimi "dystansowcami" jak m52 na jednym vanosie


Ostatnio miałem propozycję od forumowicza na zamianę na e46 330i 2000r,silnik brał mu olej i trzeba było robić remont silnika.
Nie mówię że w każdym b30 tak jest ale mają często to do siebie.
M52 mniej problematyczne bo prostsze :)

ZuchLCT napisał(a):
Mam M54 i po odgruzowaniu go jest dobrym motorem. Tak naprawde to M50 wymiata wszystkie motory i nie ma co więcej dyskutować


Dokładnie,jak zadbasz o m54 to jest ok,tylko ja nie mam ochoty na remonty b30.
Chyba że kupić coś pewnego,z pewnych rąk np. od Ciebie ;)
Z m50 nie mogę sie nie zgodzić,ich bezawaryjność tkwi w prostocie i solidnym wykonaniu.

JELO napisał(a):
kwestia zasobności portfela na swap, spalanie wyglada identycznie a moc znacznie na plus w tym wypadku 60 koni 80 niutów w kosztach podobnych.


Tutaj też tkwi prawda w tym co mówisz.
Nie chce ponosić takich kosztów jakie wymaga porządny swap na b30 a dobry ,pewny silnik b30 się ceni.
Te wszystkie b30 z niskiej póły cenowej Ja bym sobie darował.Taki mam charakter.


kszyhu napisał(a):
m54 od m52tu np dzieli tylko w sumie elektroniczna przepustnica. Jak ktos ogarnia to i wrzuci slupek z b30, zostawiając linke gazu.


Kolega co ma stroić mi auto robi takie rzeczy

kszyhu napisał(a):
Ale dobra, zostawmy ten temat w spokoju.


:super:


A tak zamykając już temat swapu silników to Krzychu w e46 wychodziły szpery oprócz m3?
Tak od siebie to polecam :ok:


Ostatnio edytowano 2 marca 2017, 21:46 przez Waldek100581, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 13:06 
Obrazek

Jest fota :D
prosto z ASO :cwaniak:

Wreście dotarły do mnie uszczelnienia szpery więc można składać szperę na nowo :)
Dokupiłem dodatkowo:
-podszybie
-łożysko igiełkowe do dwumasy
-gumę przepływki
-gumy pod podnośnik

Obecnie kompletuję całe nowe zawieszenie na tylny wózek :super:
Poliuretany daje tylko 4 sztuki na tył,2 przednie i 2 tylne tuleje wózka.
Całość oprócz tych dużych 4 sztuk tulei będzie orginalnie na gumach.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 19:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Waldek100581 napisał(a):
Poliuretany daje tylko 4 sztuki na tył,2 przednie i 2 tylne tuleje wózka.
Całość oprócz tych dużych 4 sztuk tulei będzie orginalnie na gumach.


Tak samo planuję zrobić. Orientowałeś się może czy te tuleje trzeba wklejać w belkę tylną ? Na logikę wózek może się na nich przesuwać góra-dół. W komplecie chyba też warto wymienić piątą tuleje w belce czyli dyferencjału na poliuretan bo napęd będzie bardziej pracował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 20:06 
Kupiec, do tulei dostajesz smar by tuleje nie skrzypiały.
To wszystko :)

Ja daję tak jak napisałem,cała reszta będzie ori.


A jak z tą rozpórką się jeżdzi ?bo chcę kupić na przód.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 20:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Właśnie ten smar mi nie pasuje cała belka będzie pracować góra-dół do tego jak piach tam się dostanie to masakra. Zastanawiam się jeszcze nie wiem czy nie kupie po prostu gum z aso.

Rozpórka tylna wg moich odczuć dużo daje, a z przodu w ogóle nie odczułem różnicy. Możliwe też, że to wina konstrukcji rozpórek które kupiłem. Przód miałem skręcaną coś ala Weichers/Nakrętka, a tył na sztywno czyli spawaną. Teraz jakbym zamawiał to spawaną na przód i tył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
kupiec_fkl napisał(a):
Przód miałem skręcaną coś ala Weichers/Nakrętka, a tył na sztywno czyli spawaną.


Przódzazwyczaj jest 3 częściowa, 2 elementy na kielich i pałąk. Doceniłem taka budowę jak zmianiałem uszczelkę pokrywy zaworów, 2 śruby i już nie przeszkadza. Co do samej jazdy to mam rozpórkę od Nakrętki i poczułem różnice po zamontowaniu jej. X-Brace na dole tez jest, jak to w cabrio. Każdemu polecam, lepiej czuć samochód z nimi.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 20:44 
kupiec_fkl napisał(a):
kupiec_fkl


Wiesz,akurat mam kolegę co wkładał do siebie wszystko na poli.
Zakładał sobie te najtwardsze,ja zakładam czerwone,miększe.
Fakt skrzypienia na tylnym wózku nie pojawia się na tych tulejach o których mówimy(dlatego się na nie zdecydowałem)
tylko na tych mniejszych przy wahaczach,przy kołach.
Jasno powiedział że przy starcie potrafią zaskrzypieć.
Dlatego całą resztę robię na seryjnych gumach.

Mateusz118 napisał(a):
Mateusz118


Mam chrapkę na rozpórkę staffa,chłopaki robią je u mnie w okolicy.
Ona jest 3 częściowa? nie wiesz?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Przednie zazwyczaj sa 3 częściowe, byle nie była skręcana na śrubie rzymskiej [chyba rzymskiej - nie znam się]

Produkt od nakrętki:

Obrazek

Mam i polecam. cena 140 zł

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Ja mam u siebie już od ponad 3 lat właśnie taki zestaw poli w tylnym wózku. Czerwone z Olkusza zamontowane na smar i wszystko jest git. Nie wiem czy coś tam pracuje góra dół czy nie (dlaczego miało by tak być?), ale nic się z tym nie dzieje ani nie skrzypi. Te tuleje z Olkusza mają nieco inny kształt od oryginalnych gumowych w taki sposób, że niby mają zmniejszać ryzyko wyrwania jego mocowań.

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 22:37 
Mateusz118 napisał(a):
Przednie zazwyczaj sa 3 częściowe, byle nie była skręcana na śrubie rzymskiej [chyba rzymskiej - nie znam się]

Produkt od nakrętki:


dzięki,przemyślę tą rozpórę :ok:

_KL_ napisał(a):
_KL_
masz cały tył w poli czerwonych ?

3 lata to już kawał czasu :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 2 marca 2017, 22:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Nie, tylko tuleje wózka i mocowania stabów. Reszta to gumy.
W sumie rozpórkę od Nakrętki też mam :rotfl:

Waldek100581 napisał(a):
3 lata to już kawał czasu :ok:

Ano. W maju już będą 4 lata ;)

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 3 marca 2017, 07:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
_KL_, a ile km zrobiłeś przez te 4 lata ? Jeździsz zimą i po drogach gruntowych ? Ja użytkuję swój samochód na co dzień w różnych warunkach więc mnie to ciekawi. Piąta tuleja wprasowywana w belkę (dyferencjału) została gumowa ?

No i najważniejsze opisz różnicę między gumami. Jak jej nie ma to może nie warto sobie głowy zawracać

Co do rozpórki to 3-częściowej bym nie kupił już. Wiadomo każdy chwali to co ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 3 marca 2017, 11:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Hmm niewiele tych kilometrów, ze 20-25k? Dwie pierwsze zimy przejeździłem, dwie ostatnie przestał w garażu. 95% to miasto i trasa, 5% to drogi gruntowe i... KJSy/treningi czasem na równym torze, czasem po wyrypie jak tutaj więc ciężko to odnieść do normalnej eksploatacji. (nie patrzeć na jazdę, to był mój pierwszy trening w ogóle :P)
Tak, w dyfrze jest gumowa. Nawet jej nie zmieniałem.

Nie czuję żadnej różnicy, kupiłem poli bo rzekomo są wytrzymalsze i niby lepsze dla mocowań wózka. Mają taki dodatkowy kołnierz jakby, nie wiem dokładnie bo po prostu dałem do warsztatu żeby zainstalowali i tyle. Mechanik się wkurzał że inne i na pewno nie będą pasować ale jak się okazało pasowały OK. Znalazłem takie foto na necie, może trochę rozjaśni: Obrazek

Rozpórkę wcześniej miałem jakąś chińską z regulacją, również nie czuję żadnej różnicy między tamtą a Nakrętką poza tym, że wygląda bardziej pro a tamta jak zabawka :D

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Waldek100581 -->> E36 323IT/radio/kiera ...
PostNapisane: 3 marca 2017, 17:05 
_KL_ napisał(a):
Hmm niewiele tych kilometrów, ze 20-25k? Dwie pierwsze zimy przejeździłem, dwie ostatnie przestał w garażu. 95% to miasto i trasa, 5% to drogi gruntowe i... KJSy/treningi czasem na równym torze, czasem po wyrypie jak tutaj więc ciężko to odnieść do normalnej eksploatacji


Czyli chrzest bojowy zawiecha juz miała :D
Skoro nic nie skrzypi,nie rypi,nie cipi to zakładam taki zestaw u siebie przy dyfrze i tyle ;)

_KL_ napisał(a):
Mechanik się wkurzał że inne i na pewno nie będą pasować

haha,zajeb..sty text mechanika :rotfl:

_KL_ napisał(a):
również nie czuję żadnej różnicy między tamtą a Nakrętką poza tym, że wygląda bardziej pro a tamta jak zabawka



Mnie interesuje ta właśnie 3 częściowa.

KL wkładałeś do swojego te wzmocnienie podłogi?
Masz szperę?
(do szperania :D )


Ostatnio edytowano 3 marca 2017, 22:06 przez Waldek100581, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL