BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 18 stycznia 2019, 02:07


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka, UPDATE 2017!
PostNapisane: 6 marca 2018, 08:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15757
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ta, typowo dookoła komina. Niby taki zmotoryzowany kraj a ja w Polsce robiłem 2x większe przebiegi jednym autem niż tutaj dwoma ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka, UPDATE 2017!
PostNapisane: 6 marca 2018, 17:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 6535
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
W trzy miesiace zrobiłem tyle co Ty w rok i nie wydaje mi się ze dużo jeżdżę. Praca- dom głównie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka, UPDATE 2017!
PostNapisane: 6 marca 2018, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1555
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: M3 E46 + E36 Cabrio
Kod silnika: S54B32 + M52B20
Dopiero teraz przejrzalem te galerie. Swietne foty i autko tez. Wyjatkowo rzadko widuje x3, ktore tak fajnie wyglada :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka, UPDATE 2017!
PostNapisane: 16 lipca 2018, 20:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15757
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tomek napisał(a):
Klima nabita drugi raz i dalej nic nie widać więc na 99% nagrzewnica :wstyd:


Skończyło się tak.

Obrazek

Obrazek

Robota żmudna ale w gruncie rzeczy prosta. Trzeba tylko być dobrze zorganizowanym żeby to potem poskładać. W trakcie rozbierania wrzucałem wszystko w oddzielne torebeczki i opisywałem. No i dobra instrukcja, TIS i manual Bentleya bardzo się przydały. Całość zajęła kilka wieczorów z doskoku i jakieś 9 godzin wczoraj na wyciągnięcie rozebranej deski, wzmocnienia i całej jednostki z nagrzewnicą i parownikiem. Tu akurat trochę się instrukcja nie pokrywała z rzeczywistością ale udało się. Do tego oczywiście osuszacz, chyba najtrudniejsza rzecz bo dojście okropne. I jako że trzeba spuszczać płyn chłodniczy to wleciał też nowy zbiorniczek wyrównawczy, korek, termostat skrzyni, czujnik poziomu i górna rura, wszystko ori BMW bo z zamiennikami w tym przypadku zawsze jest jakieś ale. Póki co po jednym odpowietrzeniu i 30km jazdy autostradą kontrolka od płynu się nie zaświeciła co wcześniej się nie zdarzało - pewnie sam czujnik ale E83 ma system taki sam jak E46 więc lepiej zbiorniczek wymieniać co drugą wymianę oleju :rotfl:

A tak wygląda cały winowajca tego zamieszania:

Obrazek

Obrazek

Teraz tylko nabić klimę, skasować błąd poduszek (odpaliłem przed podłączeniem :wstyd: ), zamienić wiązki spryskiwaczy (tył-przód odwrotnie) i poskładać resztę zabawek :hurra:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 17 lipca 2018, 07:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35416
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
obyś nie musiał już tego poprawiać...

(mam nadzieję) - dobra robota :ok:

PS fajnie wykończony/wyciszony jest pas pod deską

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 17 lipca 2018, 07:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 18595
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Patrząc na to od razu przypomniało mi się lego z dzieciństwa :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 17 lipca 2018, 12:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 685
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E38+E34
Szacun, ja nie mam tyle nerwów na takie zabawy

_________________
Obrazek
Marek!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 17 lipca 2018, 12:54 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 22
Posty: 1526
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=157698
Masakra ile przy tym jest roboty, ja bym nie dał rady tego ogarnąć :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 17 lipca 2018, 20:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 6
Posty: 1173
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Gratuluję wytrwałości, samozaparcia i cierpliwości, nie dałbym rady serio, pomyśl nad robieniem przekładek z anglików, wprawę już masz :super: :super: :hurra: :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 3 sierpnia 2018, 20:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15757
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
rorafalki napisał(a):
obyś nie musiał już tego poprawiać...

Szczurek1986 napisał(a):
Patrząc na to od razu przypomniało mi się lego z dzieciństwa :hyhy: :hyhy:

Markos napisał(a):
Szacun, ja nie mam tyle nerwów na takie zabawy

ThePatrickyo napisał(a):
Masakra ile przy tym jest roboty, ja bym nie dał rady tego ogarnąć :rotfl:


Dobra instrukcja, organizacja pracy i każdy ogarnie. Wygląda strasznie ale nie ma tam nic trudnego, zwłaszcza jak się już kilka różnych trójek rozbierało w środku :rotfl:


ZuchLCT napisał(a):
Gratuluję wytrwałości, samozaparcia i cierpliwości, nie dałbym rady serio, pomyśl nad robieniem przekładek z anglików, wprawę już masz :super: :super: :hurra: :cwaniak:


Ciężko z tymi anglikami w stanach ;)


Obrazek


Tymczasem w zeszły weekend X3 znowu zgubiła cylinder, tym razem w dłuższej trasie. Ta sama sytuacja co miesiąc temu, nagle zaczyna przerywać, wywala checka i chodzi na 5 garach. Wymuszenie redukcji pomaga ale co tylko obroty są w okolicy 3k to się gubi. Po 5 minutach problem ustępuje. Zorientowałem się na tyle że udawało mi się to potem sprowokować, przyspieszanie przy dużym obciążeniu i w okolicach 3k wypada zapłon, wystarczy odjąć/dodać gazu i jest ok. Odczyt błędów i podobnie jak poprzednio jest jedynie misfire na 6 cylindrze. Jako że nie znam przeszłości auta a 120tyś mil zaraz pęknie to zamówiłem 5 cewek (1 była awaryjnie wymieniona zaraz po zakupie) i dziś rano wziąłem się za wymianę. Przy okazji świece które leżały w pudle prawie 2 lata :wstyd:

Obrazek

Obrazek

Jak widać były NGK 6619 LFR6AIX-11 IX Iridium, a wleciały NGK 5987 PLZFR6A-11S Laser Platinum.

Co ciekawe niby cewki te same (delphi) to te nowe pięć sztuk jest zdecydowanie gorzej wykonane (zatrzask kabla), podpięcie wymagało trochę gimnastyki podczas gdy w oryginalnych boschach i starej delphi wszystko wchodzi i zatrzaskuje się bez wysiłku. Okazuje się też że świece były już wymieniane a tak się zastanawiałem czy przypadkiem nie latam jeszcze na fabrycznych (interwał jest 100k mil a auto kupiliśmy jak miało 107-108k). W ten weekend road trip 1500km więc mam nadzieję że będzie teraz śmigać ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 15:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 642
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=105058
MOiwsz o zbiorniczku plynu wyrownawczego co druga wymiane oleju wymieniasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 23:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15757
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To taka hiperbola, ale co 60tys km warto. Co w sumie wychodzi co druga wymianę oleju jak sie ktos słucha zaleceń BMW :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 10:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 18595
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Całe szczęście że ktoś ogarnia składanie takich puzzli :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 12 listopada 2018, 22:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15757
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Czas na kolejny update bo E83 nigdy nie pozwala się nudzić! :D

Od ostatniego czasu klima nadal działa, więc operacja się udała, pacjent przeżył. Do tego N52 z nowymi świecami i cewkami bzyczy, aż miło posłuchać tych przestarzałych sześciu cylindrów.

Jednak nie samym garażem człowiek żyje i na początku sierpnia trafiły się kolejne road-tripy w trakcie których był nawet mały jubileusz. 120000 mil pękło, czyli jakieś 13tyś w naszych rękach.

Obrazek

Na miesiąc przed wyjazdem kilka razy dało o sobie znać RDC. Za każdym razem sprawdzałem ciśnienie i było OK więc złożyłem to na jakieś przypadkowe zwiechy i wahania temperatury. W dzień wyjazdu rano ten sam objaw, więc przy okazji tankowania po raz kolejny sprawdzenie, ustawienie ciśnienia na obładowane auto (4+1+bagaże) i w drogę.

Celem było San Francisco i miejski offroad (w sumie jakieś 1600km w trzydniowy weekend). Zdjęć z aparatu za wiele nie mam a i tak nie było jeszcze czasu nic zgrać. Muszą więc wystarczyć komórkowe.

Obrazek

Jednak aby tradycji stało się zadość (nie mam szczęścia do opon w USA, to chyba 4 czy 5 niespodziewana wymiana, w tym druga kilkaset mil od domu) po dwóch dobach na hotelowym parkingu idę do samochodu i powtórka z rozrywki, RDC się odzywa, wysiadam, oglądam i rzeczywiście jakby trochę mało było powietrza z tyłu. Szybko (na ile można się szybko poruszać po takim mieście jak SF) na stację i okazuje się że w jednej oponie jest lekko powyżej 1 bara a po dopompowaniu słychać jak schodzi
:wstyd:
700km powrotu na dojazdówce lub ryzykowanie jakichś łatek w aerozolu to kiepski pomysł więc zaczynam dzwonić po sklepach i na szczęście 2 mile od hotelu mają na miejscu 4 sztuki Pilot Sport A/S 3+ 235/50ZR18 i mogą mi je wrzucić od ręki.

Obrazek

Droga powrotna przebiega sprawnie i szybko, nocna jazda na I-5 to nudne doświadczenie ale przynajmniej mile mijają szybko (85mph na tempomacie) i w akompaniamencie kołysanek :rotfl:

Obrazek

Spalanie z takiej trasy, mieszanej później z miastem wyszło 11.83l/100km.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 13 listopada 2018, 04:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 6535
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
Fajny trip za dwa lata mam w planie polesiec do san francisco posiedziec dwa dni a potem wynajac auto pojechac jedynka na dol do LA. Podobno droga jest niesamowita.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 13 listopada 2018, 09:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 24199
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 335i
Kod silnika: N54B30A
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166842

viewtopic.php?f=55&t=159106&start=0

było E39 530i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019
było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było E91 325d+ 6gang mpak
było E46 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było E46 330i polift
było E39 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było E34 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
fajna wycieczka :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 13 listopada 2018, 09:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4864
Fajna promocja na wulkanizacji :P
Zazdroszcze tripu, SF piękna sprawa, w ogóle California to jest to :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 13 listopada 2018, 09:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35416
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
fajny trip - z przygodami ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 13 listopada 2018, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6539
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
Super się czyta i fajne wycieczki sobie robicie - kuzyn mieszka w SF to wiem ,że świetne miasto ;)

Ale to auto to już bym chyba sprzedał bo by mnie potwornie irytowała taka ilość psujących się pierdół :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tomek -->> E83 LCI X3 3.0si, Biała Gorączka
PostNapisane: 13 listopada 2018, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 5767
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: C63 AMG Coupe
Fajny trip z oponami masz mega pecha. Ja robiąc po 40-50tyś km rocznie i to w Polsce nie złapałem kapcia przynajmniej z 5lat.
Jak to jest z tymi ograniczeniami prędkości w USA piszesz że jedziesz ok 140km/h to dozwolona prędkość czy po prostu w nocy nożna ;)
Co się stanie jak będziesz jechał 160-180 jakie są konsekwencje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL