BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
JRafal napisał(a):
///david napisał(a):
JRafal napisał(a):
Te m62tu to konkretne śmietniki są :P


makabra. dlatego ja poszedłem w "olejaka" m54 zamiast tego cudu techniki :]


Ja nie rozumiem jednego, jak można było tak spyerdolić rozrząd na łańcuchu, który od lat w BMW uchodził za kompletnie bezobsługowy, przecież doświadczenie i dobrych inżynierów mieli, oni nie robili testów itp?, nie pojmuję tego. Odnośnie vanosów to w miarę mogę to zrozumieć - nowa technologia, jeszcze niedopracowana, aczkolwiek Lexus w swoich V8 też miał VVTi i nic z tym się nie działo, wrrrróć - z tymi silnikami w ogóle się nic nie działo :D. Według mnie m62tu to najgorsze niemieckie silniki v8 z tamtych lat, wolę pasek rozrządu w Audi, ale przynajmniej wiem kiedy go zmieniać i nie jeżdzę z duszą na ramieniu, a całość to 1500zł raz na 100tkm, silniki uchodzą za pancerne, aczkolwiek też są "olejakami" :D. Tak wtedy "ulepszyli", że do dziś bmw nie ma dobrego V8, wszystko awaryjna porażka...


Mój X ma 308 tyś przeloty wszystkie graty w silniku i po zanim były na orginałach poduszki silnika, wahacze nigdy nie było rozbierane jak na tak stary samochód ( a tylko takie miałem do tej pory ) to jestem pod wrażeniem. jak bym nie odkręcił sanek (nigdy nie dotykanych ręką mechanika na 90%) nawet bym nie wiedział e coś jest nie tak. wpakowałem w silnik 3000zł (same części) i polata kolejne 300tyś to i tak lepszy bilans niż jakieś audi :hyhy:
zawsze marzyłem o takim aucie :hurra: no i mam
koszty rozłożone w czasie nie bolą tak bardzo, a dumny jestem jak cholera że będę miał autko w perfekcyjnym stanie najpierw mechanicznym a później wizualnym w większości własną pracą i uporem
hurtownie z częściami nie ułatwiają zadania wysyłając części nie do tego modelu mimo numer vin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 02:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
fidol4 napisał(a):
wpakowałem w silnik 3000zł (same części) i polata kolejne 300tyś


Nie chcę być złym prorokiem ale w M62 rozrząd to nie wszystko, zainteresowani wiedzą że pękające ścianki cylindrów nie są czymś nadzwyczaj rzadkim w tym silniku. Sam się o tym ostatnio dowiedziałem i już totalnie ostudziło to mój zapał odnośnie wyboru V8 do kolejnego auta.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 06:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
Witam wszystkich :hurra:
remont silnika dobiegł końca
https://www.youtube.com/watch?v=aKYCkUdJ0Bs

jak już się wszystko napełniło olejem to coś tam jeszcze słychać (może zawory a może tylko omamy :ok: )
po zrobieniu kilkunastu kilometrów auto wyraźniej reaguje na gaz (tak jak by się obudziła) dużo lepiej się zbiera nie muszę jej tak gnieźdź ;)
muszę porządnie wymyć komorę silnika bo wypalający się rozlany olej wygląda i pachnie kiepsko

przy okazji nowe poduchy silnika
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 16:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
No i fajnie, teraz przynajmniej masz spokój z silnikiem i prędzej sprzedaż auto niż znów się zabierzesz za rozrząd :ok: Chodzi dobrze jak na stare m62, mój chodził bardzo podobnie.
Bezawaryjnej długiej jazdy życzę :super: i banana na twarzy po każdym kickdownie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
po remoncie to nie za głośno trochę? wiem, że to m62, ale mimo wszystko trochę "dieslowato"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 20:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
To nie jest nowy silnik, delikatnie będzie klepał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 11:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 825
Lokalizacja: WZY
Moje BMW: E46 Cabrio
Kod silnika: M54B30
Dla mnie silnik pracuje tak jak powinien, to nie nowy samochód nie ma co sie doszukiwać bóg wie czego :)

_________________
Obrazek
E46 Coupe Lightgelb /// ^ KLIK ^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
rorafalki napisał(a):
po remoncie to nie za głośno trochę? wiem, że to m62, ale mimo wszystko trochę "dieslowato"

niestety muszę przyznać racje :( spodziewałem się że będzie jak nówka ale cóż ... najważniejsze że jest dobrze i wszystko sprawne.
coś tam klepie ale powyżej 3 tyś zanika :super:

dzięki panowie ;)
następne sprawy które ogarniam to tylne zawieszenie
rozbieżne tylne koło namówiło mnie do wymiany wszystkich wahaczy w tym tulei w głównym w tylnym zawieszeniu,cały kpl na tył od lemfordera( po zweryfikowaniu to nie poziomowanie zawiodło)
swoją drogą cały przód sztywny w stanie bardzo dobrym a tył rozbity w mak,dziwnie jakoś , nie?
graty już zamówione i kolejny weekend zaplanowany :cwaniak:
dodatkowo wpadną oponki Bridgestone DUELER H/P SPORT 255/45 R20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 7 maja 2016, 05:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
taka sytuacja z dnia wczorajszego

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 7 maja 2016, 07:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Tomek napisał(a):
Nie chcę być złym prorokiem ale w M62 rozrząd to nie wszystko, zainteresowani wiedzą że pękające ścianki cylindrów nie są czymś nadzwyczaj rzadkim w tym silniku.

a to nie jest tak że ścianki pękają po przegrzaniu jak głowice w M20B25?
A przy prawidłowym użytkowaniu i pilnowaniu temperatury nie ma problemów?
Miałem wiele M20B25 i nigdy go nie zepsułem. Kupiłem dwie beemki z pękniętą głowicą, ale wiedziałem o tym. Ludzie ogólnie zwykli demonizować ten silnik...
Teraz mam M62. Czy to są tak samo delikatne silniki jak M62TU? Nie będę zakładał nowego tematu gdzie będą się wypowiadać ludzie nie mający styczności z V8.
Słyszałem sprzeczne opinie: jedni mówią że M62 i M62TU mało się różnią, inni że dużo...
TU jest mniej trwałe czy jednak nie?
Moja V-ka będzie miała za moment 250tkm, zrobiłem nią jakieś 13tkm... Leo na słuch stwierdził że chodzi bardzo ładnie i cicho. A za rok mam wpaść na przegląd/wymianę rozrządu...
Te silniki w automacie mają i tak lekkie życie, długie biegi, niskie obroty...

fidol4 napisał(a):
wpakowałem w silnik 3000zł (same części)

no to nie tak dużo jak na V8. Jeśli to ma go uchronić od poważnej awarii to gitarka.

fidol4 napisał(a):
zawsze marzyłem o takim aucie no i mam

no i super. Ja marzyłem o V-ce w manualu, ale kupiłem automat bo nie chciałem się nadziać na mocno upalaną sztukę. Pomijając cenę zakupu :P

fidol4 napisał(a):
nie muszę jej tak gnieźdź

gnieść ;)
Ogólnie TU nie trzeba cisnąć, pięknie jedzie z dołu. Jeździłem tym silnikiem jak szukałem sobie auta, moment świetny, ale na ciepłym chodził jak 1.9tdi na zimnym :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 7 maja 2016, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
dzięki Pablo325i
:D
W Poniedziałek zabieram się za prawą stronę i też wleci komplet nowych wahaczy od lemfordera :ok:
(swoją drogą to ładnie je tam poupychali) wrzucę też więcej fotek, bo w piętek czas miałem mocno ograniczony i masę nerwów kosztowało mnie usunięcie starych simerbloków(tulei) z wahacza tego głównego.
Nie wiem ile ta usługa kosztuje normalnie w warsztacie ale na pewno za mało ;) :19: :21:
wymieniłem chyba wszystkie elementy ruchome w jednym kole i zajęło mi to 6 godzin ostrego tyrania :), następne pójdzie pewnie w 4h bogatszy o doświadczenia z poprzedniego koła.
poważnym problemem (i też dodatkowym kosztem) jest odkręcenie zardzewiałej śruby centralnej (zdj wyżej)muszę się tym też zająć bo trochę strach że coś odpadnie.
lewe koło pięknie się wyprostowało i auto przestało pływać ( drugą stronę symetrycznie ogarnę, żeby się równomiernie zużywało i dla świętego spokoju)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 8 maja 2016, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
M62 to bardzo dobry motor, rozrząd w nim kuleje a raczej ślizgi z powodu pracy w wyższej temperaturze (ekologia).
Każdy silnik ma swoje bolączki, a wymiana rozrządu to nie znowu największa tragedia...
300tys przelatał i teraz zrobi kolejne 300tys bez obaw, więc nie wiem skąd te wasze teksty typu "motor kibel, dziadowski motor itp"
Każdy kto kupuje M62 powinien być przygotowany na większe koszta związane z utrzymaniem tej motorowni (nie stać cię, to nie kupuj...)
Co do Vanosów też nie są jakoś mega awaryjne (regularna wymiana dobrego oleju i pilnowanie jego stanu zagwarantuję że bez problemu takie vanosy od nowości zrobią okolice 250-300tys).
W jednym motorze po 250/300tys wymienia się komplet lejących wtrysków/padających sprężarek i EGR, a w innym rozrząd i vanosy. Tak jak mówię jak kogoś nie stać to zawsze będzie narzekać, aczkolwiek może kupić 1.6 LPG i cieszyć się tanią eksploatacją :)

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 9 maja 2016, 06:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ciapek94 napisał(a):
M62 to bardzo dobry motor, rozrząd w nim kuleje a raczej ślizgi z powodu pracy w wyższej temperaturze (ekologia).

aha, u mnie teraz jest termostat 95 stopni i olej 5W50, więc może to wydłuży żywot rozrządu. Chcę jeszcze 10-20tkm pojeździć, a później rozbiórka pieca...
Ciekawi mnie tylko czy w TU na ślizgi użyli taki sam materiał, gorszy lub lepszy...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 9 maja 2016, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
Pablo325i napisał(a):
ciapek94 napisał(a):
M62 to bardzo dobry motor, rozrząd w nim kuleje a raczej ślizgi z powodu pracy w wyższej temperaturze (ekologia).

aha, u mnie teraz jest termostat 95 stopni i olej 5W50, więc może to wydłuży żywot rozrządu. Chcę jeszcze 10-20tkm pojeździć, a później rozbiórka pieca...
Ciekawi mnie tylko czy w TU na ślizgi użyli taki sam materiał, gorszy lub lepszy...


bardzo dobra decyzja ,przed remontem też zmieniłem ale to już było i tak za puźno

a oto dzisiejszy dzień (prawy tył zawieszenia)koszyk pełen pyszności
Obrazek

lewe koło zrobione w piętek
Obrazek



i prawe tylne koło w trakcie
Obrazek



po wymianie wybrałem się na przejażdżkę po obwodnicy
-ustało drżenie wyczuwalne pod fotelem kierowcy (jakby ktoś stukał od dołu,myślałem że podpora wału do wymiany a tu miłe zaskoczenie) :super:
-ustało jakiekolwiek drżenie pod wpływem hamowania(wstępnie przygotowywałem się na wymianę tarczy hamulcowych kolejne miłe zaskoczenie) :super:
-auto jedzie jak po sznurku ,słucha się kierowcy i świetnie reaguje na ruchy kierownicą,prawdziwy komfort :super:
- rachunek z hurtowni z częściami ,nie miłe zaskoczenie :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 10 maja 2016, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
hej
czy ktoś odwiedzający tego posta ma jakieś doświadczenia z hamownią 4x4 w okolicach warszawy ?
po zmodernizowaniu zawieszenia czas dowiedzieć się ile kucy zostało w stajni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: e46 Compact
Kod silnika: M47N
najlepiej tam gdzie evo i subaru http://www.vtg.pl/index.php/hamownia.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 11 maja 2016, 05:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
rally_krakow napisał(a):
najlepiej tam gdzie evo i subaru http://www.vtg.pl/index.php/hamownia.html

czytałem jakiegoś posta że partacze, byłeś u nich?

Google ich wyświetla i jeszcze kreator mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 11 maja 2016, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: e46 Compact
Kod silnika: M47N
masz podjechać na sprawdzenie mocy a nie na chipa ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 12 maja 2016, 04:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: X5 e53 4,4i,E61 535d
Kod silnika: M62B44, M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156569
rally_krakow napisał(a):
masz podjechać na sprawdzenie mocy a nie na chipa ;-)

a dlaczego nie na chipa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fidol4 -->> X5 e53 4.4i 2000r
PostNapisane: 12 maja 2016, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Koniec śmieszkowania, temat oczyszczony na prośbę autora.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL