BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 05:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 254 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 5 grudnia 2016, 20:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1082
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: e36 320
Garaż: Smutek kończy się tam gdzie zaczyna się odcinka ! ! !
Z tym dyfuzorem tył wygląda świetnie .

_________________
Zobacz i oceń http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131867&p=1687987#p1687987

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 5 grudnia 2016, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
przemek530d napisał(a):
przecież to polski produkt z jedną jedyną rozlewnią,
kto niby miałby to podrabiać ??
i jak miałoboby to się opłacać przy tej cenie oryginału...


W kwestii podrabiania odniosłem się do liderów rynku, w kwestii jakości do mniejszych uznanych firm. Jak koledze chodzi dobrze, to spoko, temat wyczerpany.

Co do dyfuzora, to musi mieć takie kształty jakby naprawdę miał wpływ na aerodynami niczym w ENZO?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 6 grudnia 2016, 00:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Lincoln napisał(a):
przemek530d napisał(a):
przecież to polski produkt z jedną jedyną rozlewnią,
kto niby miałby to podrabiać ??
i jak miałoboby to się opłacać przy tej cenie oryginału...


W kwestii podrabiania odniosłem się do liderów rynku, w kwestii jakości do mniejszych uznanych firm. Jak koledze chodzi dobrze, to spoko, temat wyczerpany.

Co do dyfuzora, to musi mieć takie kształty jakby naprawdę miał wpływ na aerodynami niczym w ENZO?


To typowo kosmetyczny 'dyfuzorek', u mnie podyktowany zmianami mechanicznymi ktore potrzebowaly zmiany wizualiow. By dyfuzor dzialal musialby byc o wiele bardziej agresywny i dlugi, podloga o wiele bardziej plaska, a z przodu powinien zawitac sensowny splitter

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 19 lutego 2017, 11:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Dyfuzorek siadl w nastepujacy sposob:

Obrazek
Obrazek

Niestety dwa dni po napisaniu postu wyzej, kobieta wjechala we mnie od tylu przy okolo 30kmh i dobila mnie do przyczepki ktora stala przede mna. Skutek:

Obrazek
Obrazek

Niestety dyfuzorek z carbonu poszedl w niepamiec. Pocieszalem sie ze nie byl tak wysokiej jakosci jak bym chcial, bo naprawde siedzialem z 8h z szlifierka i dremelem by go spasowac.

Gdzies przed swietami, udalo mi sie zobaczyc z rzeczoznawca z PZU i w koncu moglismy otworzyc maske oraz zrzucic zderzaki by zobaczyc jaki jest zakres uszkodzen. Niestety zamki byly pogiete a maska wbita i nikt nie mial pojecia co sie stalo w srodku

Obrazek
Obrazek

Na szczescie mechanicznie i konstrukcyjnie nic nie bylo uszkodzone :) Z takich oczywistych rzeczy oczywiscie maska, i zderzaki oraz lewa lampa do wyrzucenia. Do tego dochodzi duza czesc plastikow plus wzmocnienie czolowe (nie belka) oraz zamki maski. Wiekszosc strzalu przejela tylnia belka wzmacniajaca odksztalcajac sie z ksztaltu przypominajacego ) w ksztalt |.

Ubezpieczyciel przyjal na klate odpowiedzialnosc pod koniec grudnia, wiec ja w tym czasie moglem zrobic sobie dokladnie liste uszkodzen. Tak wiec, ponizsze czesci zostaly w jakis sposob uszkodzone mechanicznie:

Obrazek

- 51 11 8 044 662 - Przedni zderzak (napewno malowany, bo widac baze koloru wpadajaca w fiolet) - nr 1
- 51 11 7 175 318 - Wspornik kratki - lewa strona (pewnie dziabniety wczesniej) - nr 3
- 51 11 7 156 555 - Wspornik zderzaka - lewa strona - nr 12
- 61 67 7 171 659 - Nakladka dyszy spryskiwacza - lewa strona - nr 23

Obrazek

- 51 74 7 154 418 - Tunel powietrzny centralny - nr 2
- 51 71 8 046 509 - Sciana przednia (ulamane mocowanie poprzeczki haka) - nr 1
- 51 64 7 116 693 - Poprzeczka haka - nr 11

Obrazek

- 51 71 2 155 451 - Nerka Shadowline - lewa strona - nr 2
- 51 71 2 155 450 - Nerka Shadowline - prawa strona - nr 2

Obrazek

- 41 61 7 168 514 - Maska - nr 1

Obrazek

- 51 23 7 073 916 - Hak maski - nr 3
- 51 23 7 008 755 - Zamek maski - lewa strona - nr 9
- 51 23 7 008 755 - Zamek maski - prawa strona - nr 9

Obrazek

- 63 11 7 182 513 - Reflektory Xenonowy AHL - lewa strona - nr 1

Obrazek

- 51 71 7 156 559 - Kierownica powietrza - prawa strona (sadze ze oberwalo sie jej juz troszke zawczasu) - nr 4

Obrazek

- 51 11 7 154 723 - Wspornik reflektora - lewa strona - nr 1

Obrazek

- 51 12 8 044 934 - Zderzak tylni - nr 1

Obrazek

- 51 12 8 128 245 - Prowadnica zderzaka tylniego - lewa strona - nr 4
- 51 12 7 162 391 - Wspornik zderzaka tylniego - nr 1

Obrazek

- 51 75 7 166 649 - Oslona podwozia tylnia - lewa strona - nr 6
- 51 75 7 166 650 - Oslona podwozia tylnia - prawa strona - nr 6

Obrazek

- 13 71 7 541 738 - Krociec ssacy - nr 10

Obrazek

- 61 67 7 283 213 - Dysza spryskiwacza - lewa strona - nr 2
- 61 67 7 283 213 - Dysza spryskiwacza - prawa strona - nr 2

Obrazek

- 51 14 8 132 375 - Znaczek BMW

Obrazek

- Dyfuzor carbonowy z CA Int :'(

Do malowania 3 elementy - maska i zderzaki - oraz jedna (4x4 mm) zaprawka. Z elektryki dwie zarowki stopu.
I to by bylo na tyle... reszta hula :)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 19 lutego 2017, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
:kwasny: szkoda auta. Ale duzo sie nie stalo. Naprawi sie. Zostaw tylko zdjecia dla przyszlego kupujacego czemu bylo malowane.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 19 lutego 2017, 13:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Szkoda auta ale wcześniej też była częściowo malowana dobrze że blotniki tył nie ucierpiały.
Zakładaj od razu zderzak przód m pakiet bo teraz jest misz masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 19 lutego 2017, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kobieta oczywiście. :mur:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 19 lutego 2017, 14:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
jiGsaw napisał(a):
Kobieta oczywiście.


Kobiety zazwyczaj są słabszymi kierowcami, ale w tym roku juz 2 razy we mnie ktoś wjechał i za każdym razem facet.

Druga stłuczka z ciężarowym iveco, Pan na do widzenia powiedział: "przejechałem 5 mln km i to mój pierwszy wypadek na drodze.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 20 lutego 2017, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Ok - to czas przedstawic jak wygladala sprawa z odbudowa auta ;) (tak zarowno tyl i przod jest przebudowany ;) )
Caly strzal mial juz miejsce dosc dawno temu - gdzies na poczatku grudnia i sporo sie podzialo do tego czasu. Ale do rzeczy...

Jak myslalem o odbudowie mialem do wyboru 3 opcje - odbudowac pre-LCI tylko dorwac zderzaki z jakiejs firmy aftermarketowej / zrobic M3 / pojsc w LCI. Z uwagi, ze nie moglem latwo dostac zderzakow Arkyma pierwsza opcja odpadla, bo reszta mi niezbyt podchodzila (czy to materialowo czy designowo) poza paroma dosc trywialnymi wyjatkami. M3 bylo kuszace bo moglbym zmienic ogumienie na wieksze o wiekszym profilu jak w M3.. ale zrobienie tylnich cwiartek zgodnie z sztuka - i.e. wyciecie i wspawanie na punktach konstrukcyjnych tylnich cwiartek - jest dosc radykalnie ingerencyjna zmiana, a ponadto nie pozbede sie latki ze udaje M3. Tak wiec wybor padl na czesciowa konwersje do LCI, co z reszta jest niezbyt trywialne bo miejsce maja dwie konwersje -> pre-LCI do LCI i non-msport do msporta.

Timeline:
1) do konca grudnia czekalem na decyzje ubezpieczyciela (myslac o tym co zrobic dalej), bo bylo drobne zamieszanie z sprawczynia.
2) do poczatku Lutego kompletowalem czesci siedzac godzinami na sieci robiac research i kupujac po kolei wymagane czesci z masa perypetii (o tym pozniej)

Tak auto wygladalo w tym okresie, spedzajac zime na parkingu (ciekawe jak brak lamp i zwiazana z tym entropia sprawia, ze auto wyglada jak wrak)
Obrazek

3) auto bylo skladane / malowane przez +/- 2 tygodnie az do wczoraj

Pare fotek z prac:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Efekt koncowy
Obrazek
Obrazek

Czesci:
Wpierw zaczalem szukac uzywek, ale poza dosc popularnymi o oczywistymi rzeczami trudno bylo kupic cos sensownego na rynku wtornym bo albo sprzedajacy byli niepowazni, albo niepowazne byly proponowane ceny (np 200 zl za uzywany tunel kosztujacy 100 zl za nowy)

1) Pierwsza rzecza jaka wlaciala byla sciana przednia z osprzetem. Niestety jak wiekszosc ofert podobnego typu, okazalo sie ze oferowany przedmiot to nie real photo, tylko zdjecie referencyjne. Co za tym idzie myslalem, ze kupuje MSportow sciane ktora ma inny spod w okolicy intercoolera pod tunele do MSporta, natomiast dostalem identyczna sciane przednia ktora mialem w swoim e92 :D Oznacznaczalo to adaptacje tego co dostalem pod Msporta ;)

Obrazek
Elementy ktore wchodza w sklad sciany przedniej:
- 51 64 7 058 594 - Sciana przednia
- 51 64 7 117 811 / 51 64 7 117 811- Mocowania zamkow
- 51 71 7 156 559 - Prowadnica powietrza
- 51 64 7 116 705 / 51 647 116 705 - Plytki zamka
- 51 64 7 019 777 / 51 64 7 019 778 - Wsporniki
- 51 64 7 116 693 - Poprzeczka haka
- 51 11 7 267 671 - Wspornik przedniego zderzaka
- 51 23 7 008 755 x2 - Zamki maski
- 51 23 7 184 432 - Ciegno
- 61 67 7 117 844 - Waz od spryskow

2) Wspornik tylniego zderzaka. Znalazlem na rynku wtornym wspornik w stanie idealnym, kompletnie nie tkniety z czytelnymi nalepkami.

Obrazek
- 51 12 7 162 391 - Wspornik zderzaka tylniego

3) Zderzak tylni. Gdzies wyhaczylem uzywke w bardzo dobrym stanie, widac na zdjeciach na poczatku postu. Dodatkowo padl slizg lewy, ale jeszcze mialem komplet slizgow po tym jak kupilem stary zderzak. Generalnie plastiku nie szkoda kupowac z drugiej reki.
- 51 12 8 044 934 - Zderzak tyl
- 51 12 7 128 245 - Slizg lewy

4) Zderzak przedni. Znalazlem naprawde ladny, lecz goly zderzak przedni. Jak wyzej widac go na zdjeciu na poczatku postu. Jak wyzej nie szkoda kupowac plastiku z drugiej reki.
- 51 11 0 038 570 - Zderzak przod

5) Lampy przeciwmgielne z kratkami i mocowaniami. Udalo mi sie strasznie okazyjnie dorwac ten komplet. Co prawda mocowania byly polamane, ale to akurat najtansze elementy ktore sobie kupilem nowe.

Obrazek
- 51 11 8 038 935 / 51 11 8 038 936 - Kratki
- 51 11 8 035 891 / 51 11 8 035 892 - Mocowania
- 63 17 7 839 865 / 63 17 7 839 866 - Lampy przeciwmgielne

6) Elementy oslony podwozia. Glownie po to by zastapic uszkodzone elementy, oraz by miec plyte pod zderzak Msportowy. Niby oslona pod silnikiem byla dedykowana do Msporta, ale i tak trzeba bylo ja przyszlifowac dlatego, ze adapter nie wchodzil z uwagi na wiekszy intercooler.
- 51 75 7 164 291 / 51 75 7 164 292 - Oslony tylnie
- 51 75 8 046 335 - Oslona pod silnikiem

--- Tu sie koncza uzywane elementy ;) Co nastepuje to nowe elementy pachnace fabryka

7) Maska LCI. Z uwagi ze bardzo trudno dostac maske LCI na rynku wtornym, niepewna historie samej kupowanej maski, oraz problemy z transportem (bo wyslana kurierem zmieni sie w harmonijke) zdecydowalem sie na nowa maske prosto z DE. Co ciekawe maska zostala przywieziona firma spedycyjna bezposrednio z punktu zaladunku przez co nic sie jej nie stalo w transporcie. Maske widac na zdjeciach na poczatku postu.
- 51 23 7 225 517 - Maska LCI

8) Tylni dyfuzor wraz z wkladka.

Obrazek

Obrazek
- 51 12 2 158 792 - Dyfuzor

Obrazek
- 51 12 2 158 793 - Wkladka dyfuzora

9) Roznaj masci plastiki i pomniejsze elementy, ktore jak przyszly wygladaly tak:

Obrazek
W ich sklad wchodza:

Obrazek
- 51 76 7 225 268 - Uszczelka pod maska
- 61 67 7 253 395 / 61 67 7 253 396 - Klapki spryskow
- 51 11 8 035 799 - Zaslepka haka przedniego
- 51 12 7 893 147 - Zaslepka haka tylniego
- 51 64 7 227 927 / 51 64 7 227 928 - Wsporniki lamp
- 51 23 7 008 756 - Zaczepy zamka
- 51 23 7 002 012 - Zabezpieczenia przed skretem

Obrazek
- 51 71 8 047 459 / 51 71 8 047 460 - Nadkola przod - wymagane przy konwersji do LCI

Obrazek
- 51 64 7 227 925 / 51 64 7 227 926 - Slizgi lamp - wymagane przy konwersji do LCI

Obrazek
- 51 11 8 047 402 - Kratka zderzaka centralna

Obrazek
- 51 71 2 158 984 / 51 71 2 158 985 - Nerki performance

Obrazek
- 51 74 8 047 409 / 51 74 8 047 409 - Kierownice powietrza

Obrazek
- 61 67 7 283 213 x2 - Spryski reflektorow

Obrazek
- 13 71 7 541 738 - Kanal ssacy

Obrazek
- 51 75 8 044 389 - Listwa adaptacyjna - nigdy nie uzyta

Obrazek
- 51 23 7 241 663 - Hak maski

Obrazek
- 51 14 8 132 375 - Emblemat

10) Lampy Ledowo-Bixenonowe AHL z osprzetem. To dosc trudny temat. Staralem sie przez miesiac kupic lampy na rynku wtornym, ale kontrahenci okazywali sie totalnie niepowazni, albo prezentowali soba zbyt wysokie ryzyko. Tak wiec po pewnym czasie podjalem decyzje by nie kupowac kompletow tylko kupic wszystko oddzielnie i poszukac nowego sprzetu by sie nie pchac w uzywki na ktore nikt nie chcial dac gwarancji.

Lampy przyjechaly do mnie z Warszawy w nastepujacy sposob
Obrazek

Po rozpakowaniu
Obrazek
- 63 11 7 273 211 / 63 11 7 273 212 - Klosze lampy Led AHL bixenon

Obrazek
- 63 11 7 263 089 / 63 11 7 263 090 - Moduly migaczy LED

Obrazek
- 63 11 7 263 051 x2 (x2) - Moduly ringow LED

Obrazek
- 63 12 7 255 724 x2 - Przetwornice Xenonu

Obrazek
- 63 11 7 263 087 x2 - Kontroler Migaczy

Obrazek
- 63 11 7 263 052 x2 - Kontroler DRL

11) Zarniki
Obrazek
OSRAM Cool Blue Intense 6k D1S

Obrazek
OSRAM Cool Blue Intense 4.2k H11

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 20 lutego 2017, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Pozornie nie wielka stłuczka a części mnóstwo. Ubezpieczyciel będzie płakał przez ta babe jak mu pokażesz paragony :rotfl: :rotfl:


Ładnie teraz wygląda :ok:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 20 lutego 2017, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Pamietaj ze tutaj masz przerobke na LCI i przerobke pod zderzak Msportowy ;) Nie sadze, ze bedzie plakal bo czesci sa zupelnie inne niz te ktore powinny byc na moment szkody, tak wiec odbudowa, przynajmniej na obecna chwile jest z mojej kieszeni ;)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Jak dla mnie przod lci na minus. Przod po lifcie mi sie osobiscie mniej podoba niz przedlift .

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Lampy c.d.
Generalnie czesci przychodzily partiami od roznych dostawcow tak wiec przez wiekszosc czasu czekaly na komplet czesci by zostac zlozone. Prawde powiedziawszy trzeba bylo pozatykac wszystkie gniazda pod osprzet bo lampy bez osprzetu poszly do zakladu by chlopacy poustawiali dobre spasy przed malowaniem.

Wygladalo to tak
Obrazek

Zapewne dociekliwy user sie dokopie ze w part numberach nie bylo modulu od skretu. Racja, moduly SMC - odpowiedzialne za skret - sa jedynymi rzeczami ktore sa przechodnie pomiedzy reflektorami pre-LCI, a LCI - za wyjatkiem wkretow i zarnikow. Tak wiec jesli chodzi o moduly, przelozylem je z starych reflektorow:

Obrazek


Jesli chodzi o zarniki, nie musialem ich zmieniac, jednak stare to barwa 4300K co dosc wyraznie by sie odroznialo od ringow. Nowe osramy CBI maja temp 6000K wiec sie nie odrozniaja od ledow - co daje naprawde fajne wrazenie.

Generalnie roznica miedzy reflektorami pre-LCI a LCI jest kolosalna - nie tylko wizualnie, ale wagowo po pelnym zlozeniu. Stare lampy to gniazda pod 2 moduly/kontrolery. Nowe lampy to gniazda pod 7 modulow/kontrolerow. Dla zobrazowania:

Nowe
Obrazek

Stare
Obrazek

Jesli o same uzytkowanie, lampy czekaja na FRM3 oraz nowe wiazki wraz z kodowaniem, poniewaz obecnie ringi migaja tak mocno, ze ludzie moga sadzic ze wioze Szydlo na tylnim siedzeniu :mrgreen:

Podrobki:
To moze przestroga dla innych na przyszlosc, ale podczas kupowania podzespolow do lamp wtopilem z modulami LED. Generalnie moduly LED nawet w oryginalnie maja numery Automotive Lighting. Dla LEDow ringowych uzywanych w wiekszosci nowych BMW w tym E92 LCI to 1 305 715 684. Niestety jak poprzegladacie rozne strony, na rynku pod tym numerem mozna znalezc moduly w wersji 2 i 3 pinowej (bynajmniej to mozna jedynie po zdjeciach wydedukowac). Ku swojemu nieszczesciu za pierwszym razem zamowilem wersje 3 pinowa, ktora zalewa 90 % alledrogo i dostalem cos takiego:

Obrazek

Na pierwszy rzut oka ladne, ale juz widac ze sockety pod wtyczki sa w 2 przypadkach jakby podpalone, w 1 plytka naruszona, w 2 przypadkach szkielka sa pekniete. Przede wszystkim zwroccie uwage na plytke kontrolna obok ledowej i to ze gniazdo ma 3 piny. Teraz porownajcie sobie oryginal i podrobke:

Fake
Obrazek

Oryginal
Obrazek

Zwroccie uwage na brak rozne czcionki lub brak napisow (zwlaszcza part number i oznaczenie leda). Sprawdzalem i wszystkie oficjalne ledy o tym numerze maja tylko 2 piny. Gdzies doszly mnie sluchy ze te moduly ledowe pod 3 piny sa dedykowane do Skody, ale nie potrafilem znalezc takiego modulu w Skodzie. Tak wiec uwazajcie, bo naprawde te 3 pinowki zalewaja rynek ;)

Sprzedawca byl dosc bezczelny i bujalismy sie z 3 tyg zanim odzyskalem pieniadze, ale w koncu sie udalo. W miedzyczasie kupilem ori z pewnego zrodla.

Przerobki

Jak wspominalem by zamontowac tunele powietrzne z MSporta musialem pokombinowac z sciana przednia. Generalnie tunele z MSporta nie wchodza od strzala do wersji nie MSportowej poniewaz sciany przednie sie roznia:

Sciana przednia MSport
Obrazek

Sciana przednia nie MSport
Obrazek

Przyjrzyjcie sie wlotowi intercoolera. Wlot w Msportowej wersji jest o wiele nizszy ale wezszy bez grubych scianek dzieki czemu tunele do Msporta ktore ida do centralnej kratki nie ocieraja o wlot. Roznice sa tez w dolnych mocowaniach ktore trzymaja ten wlot (glownie chodzi o szerokosc).

Generalnie przyjeta metoda adaptacji tuneli jest wyciecie kawalkow wlotu i przyciecie tych mocowan jak to jest robione w TYM temacie na e90post.

Zdjecia z topicu wyzej
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie mam zdjec - ale idzie o wiele ladniej rozwiazac sprawe nie orajac rznac tak paskudnie tej sciany przedniej. Generalnie szlifierka w dlon i trzeba przyszlifowac czesc mocowan z sciany przedniej zachowujac jej integralnosc i lekko przyciac mocowania tuneli tak by nie utracily swojej integralnosci i by ich nie polamac. TBH, wyszlo naprawde elegancko :) Co do samego ciecia sciany nie bylo mi jakos zal, bo i tak musialem czesc powycinac tak by ten mizerny IC z FMIC wszedl tam (zawczasu myslalem o kupnie Wagnera by tego nie robic, ale pare szpecow mi doradzalo ciac i sie nie przejmowac to cialem :) ). Plusem przerobki na Msporta jest fakt ze wiekszy IC teraz dostaje o wiele wiecej powietrza bo wystaje pod sciana przednia ;)... rodzi to kolejny problem :D

Kupilem oslone silnika dolna pod MSporta... i nawet oryginalny adapter, ale niestety nie moglem wszystkiego wlozyc. Problem dosc prozaiczny... Intercooler wystaje za bardzo i oslona jest przezen wypychana do dolu przez co nie idzie sensownie wpasowac zderzaka poniewaz adapter dokreca sie do kocowki oslony wiec sama oslona idzie do gory - cos na wzor tego I\. Z braku mozliwych opcji.. olalo sie adapter i przycielo sie oslone by byla krotsza i pasowala po zrobieniu nowych mocowan ;)

Problemy, albo co zostalo do zrobienia?
1) Oczywiscie wciaz nie mam FRM3 i kodowania wiec to piorytet. Obecnie ledy mrugaja a xenon nie ma ustawionej pozycji 0 wiec bije pod auto ;) Nie musze juz wspominac ze tysiace bledow ciagle mam ;)
2) Lampy tyl LCI, ale nie zmieniam az nie bede mial FRM3
3) Migacze bo jak full LED to full LED
4) Jak wyjezdzalem to sterownik swiec byl padniety wiec by gdziekolwiek sie ruszyc musialem wymienic zarowno go jak i swiece [Done pare postow wyzej]
5) Termostaty [Done wyzej]
6) Silowniki nie sa w stanie utrzymac maski LCI - mam podejzenie ze juz musialy dostac troszke podczas stluczki i nie sa za nowe, a maska jest wieksza niz pre-LCI. Teoretycznie silowniki pre-LCI mialy byc wymienne z LCI, ale moze powinienem po prostu kupic nowe.
7) Domykanie na lewym oknie przestalo mi dzialac i efektywnie nie moge zresetowac ograniczen hi - low wiec na maksymalnej wysokosci do gory odbija w dol. Mam wrazenie ze multum bledow z swiatel ma na to jakis wplyw i FRM2 wariuje.

I najwazniejsze - to wciaz poczatek projektu;)

------

Na poczatku mnie LCI tez nie przekonywalo, zwlaszcza po zdjeciach, ale to nabyty gust i szczerze powiem bym sie nie wycofal do poprzedniego stanu :)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 11:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54t
51 12 2 158 793 - ten dyfuzor pasuje p&p pod seryjny zderzak m-pakietowy pre lci ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 11:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Kielce
ja tam się nigdy nie przekonam to tego przodu w LCI - jest po prostu paskudny :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
nerfy napisał(a):
51 12 2 158 793 - ten dyfuzor pasuje p&p pod seryjny zderzak m-pakietowy pre lci ?


To numer dokladki dyfuzora - sam dyfuzor to 51 12 2 158 792. I tak pasuje p&p pod 335i i 335d. Trzeba kawalek mocowania dyfuzora z zderzaka wyciac wg instrukcji bmw

Ja z kolei nie rozumiem czemu ludziom podoba sie F13 ;)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 18:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Masa pracy ale mówiąc szczerze ja nie zrobiłbym liftacw e92. Pare lci wg. mnie wyglada dużo lepiej tak agresywniej, no ale podstawa to żeby właściciel był szczęśliwy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 20:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Sebuś napisał(a):
Masa pracy ale mówiąc szczerze ja nie zrobiłbym liftacw e92. Pare lci wg. mnie wyglada dużo lepiej tak agresywniej, no ale podstawa to żeby właściciel był szczęśliwy ;)


x2 ja bym zaczol od dupy strony, lampy LCI wystarcza :)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 21 lutego 2017, 21:09 
Kooorfa wymieniasz pół auta przez babsko. Mam nadzieję ,że ubezpieczyciel jej dowali odpowiednie wyrównanie. :faint:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 22 lutego 2017, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Problem w tym ze to nie jest jakas kosmetyczna zmiana jak dodanie dokladki, to poczatek projektu, bo auto awansowalo z dupowozu na projekt ( a obiecalem sobie ze nie bede tego znowu robil :P ). Wiec najwieksza wartoscia jest nauka i przecieranie szlakow w miejsca w ktore malo osob sie wybralo, a tu byl dobry pretekst ;-)

Jak bym sie ograniczyl do czystej naprawy auta to czesci az tak duzo znow nie bylo - Ba moglbym pewnie stare zostawic w paru przypadkach - ale drutu nie toleruje a jeszcze troszke mi zostalo do naprostowania..

Na razie ubezpieczyciel bedzie musial sie ze mna poboksowac by te odszkodowanie mi wyplacic :cool:

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 254 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL