BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 254 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 16 marca 2017, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Przejściówki z ASO wychodzą 140zł więc całość poniżej 2000zł jest to świetna alternatywa bo w ASO około 3500zł komplet a dostajemy to samo. Jeszcze nie dawno można było w ASO kupić nie wiele drożej ale teraz cena poszła mocno w górę. Ostatni raz z ASO sprzedawałem w 2015r i wychodził coś ok 2200zł komplet z przejściówkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 16 marca 2017, 14:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Tak tez czytalem na zachodnich forach, dlatego kupilem ;-)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 16 marca 2017, 16:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
prawdę mówiąc dźwięk zupełnie mnie nie powalił osiągnąłem dokładnie taki sam efekt zmianą samych końcówek, lampy sztos !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 16 marca 2017, 16:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Niestety dzwiek jest fajny dopiero pod mocnym obciazeniem, a to w chwili obecnej trudno mi nagrac, ale jest bardzo cywilizowanie - takie skutki pakowania kata ;-) Niestety, diesla nie kupuje sie dla dzwieku.

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 18 marca 2017, 20:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Ja u siebie całkowicie usunąłem końcowe tłumiki. Ile kosztowały Ciebie ķoncowe puchy?

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 18 marca 2017, 23:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
po forumowej igle, to auto w końcu odżyło :D :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 19 marca 2017, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Mruczy podobnie do mojej :)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 22 marca 2017, 00:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Same puszki ~ 1k od puszki do tego jeszcze koncowki (tu tytan glownie winduje cene). Myslalem nad roznymi opcjami, przepustnice, straight pipes itp itd.. To nie V8 / V10 wiec i tak nie uzyskam jakiegos zdumiewajacego dzwieku. Piorytetem bylo wyciszenie tego swistu bo czlowiek szalu dostawal :D

By auto kompletnie odzylo jeszcze musze pare rzeczy zrobic - np remap albo kompletny remont zawieszenia bo jestem pewien ze tuleje na tyle sie sypia, ale bez rozebrania nie bedzie tego widac.

W przyszlosci chetnie bym jeszcze przerobil sekcje srodkowa i wywalil ten tlumik ;)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 9 maja 2017, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Bylem ostatnio w Wroclawiu - dosc mocny deszcz, dosc sporo ruchu - i wjezdajac do garazu zauwazylem, ze prawe przednie kolo wydaje dzwiek chrobotania o cos. Szybka inspekcja wyjawila, ze cala tarcza jest rozorana od wewnetrznej strony.

No to tak... zabralem sie za demontaz zaciskow, co nie jest takie trywialne poniewaz auto niskie a zaba dosc wysoka.

Obrazek

Po demontazu zacisku, ktory chrobocze widac, ze tarcza jest ladnie przeryta.

Obrazek

Sam zacisk mial strasznie zapieczone prowadnice, zwlaszcza ta duzsza - widac nawet ze uszczelnienie odstaje.

Obrazek

Natomiast wewnetrzny klocek jest lekko przeszklony i pojawil sie na nim depozyt z tarczy, ktory chrobotal. Najprawdopodobniej produkt przegrzanej wenetrznej tarczy.. o ktora ciagle tarl klocek. Jest to tez prawdopodobnie powod czemu subtelnie znosilo ostatnio na prawo.
Obrazek

Ponizej porownanie klockow z przedniej osi
Obrazek

Na koniec foto zdjetego kompletu zaciskow w obecnym stanie - calosc poleciala do renowacji.
Obrazek

---

Patrzac na przyczyne - zdecydowanie zdewastowane prowadnice zacisku. Przy ostatnim serwisie jak mniemam nikt sie nie zainteresowal bardziej zaciskiem i stad problem. Jak kupowalem auto juz ktos zwrocil mi uwage ze wewnetrzny klocek mocniej sie sciera, co tez powiedzial mi ostatnio diagnosta na przegledzie (na tydzien przed wyjazdem) - co troszke zbagatelizowalem.

---

I taki maly teaser, bo jak juz zabralem sie za modyfikowanie auta to wypada robic wszedzie upgrade'y gdzie bedzie okazja do ich zrobienia:
Obrazek
Obrazek

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 16 maja 2017, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Ehh.. kluczowe czesci do zlozenia hamulcow maja problem z dostepnoscia wiec czekam az przyjda do magazynu w Holandii, wiec zlozenie sie troszke przeciagnie co nie jest mi na reke..

W zwiazku z tym mysle, ze jak juz nie mam zaciskow na aucie porobie cos jeszcze coby moc wrzucic przyszle kola do auta ;) Temat zwlaszcza aktualny, ze w koncu po 2 miesiacach czekania przyszla mi przesylka z US z dlugo wyczekiwanymi zabawkami:

Obrazek

Niezaleznie od niej za to, przyszla inna newralgiczna rzecz do auta... :) Rozporka z M3.

Obrazek

Ponizej wisienka na torcie - 30zl za sztuke ;o

Obrazek

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 25 maja 2017, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Zna ktos moze sensowny zaklad z KRK i okolic ktory dobrze kladzie miedziane przewody hamulcowe? Nie do konca chce samemu bez kanalu sie w to babrac bo to ani mile ani trudne tylko pracochlonne.

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 25 maja 2017, 18:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Ja w poprzednim samochodzie robiłem u Tomka, namiar na pw moge podać. Dokładny jest, nie ściemnia, ja byłem zadowolony.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 10:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
==========
DISCLAIMER
==========

No to w koncu postanowilem opisac to co sie dzialo przez ostatnie 7 tygodni z autem. W zwiazku z tym, ze to bedzie naprawde dosc obfita dawka informacji, rozdzielilem to w sumie na 2 czesci ;) W pierwszej opisze to co sie stalo z autem, a w drugiej opisze czemu to zmienialem i co tym chcialem osiagnac zahaczajac o jakas tam fizyke jazdy.

=============================
CZESC 1 - CO ZOSTALO ZROBIONE
=============================

Generalnie jak wiadomo, po ostatniej trasie 7 tyg temu, prowadnice przedniego prawego zacisku sie zapiekly co zaowocowalo rozwarstwieniem sie wewnetrznej strony tarczy - a raczej odlaczeniem sie czesci plaszczyzny. Poczatkowo chcialem na szybko naprawic hamulce, ale uznajac, ze i tak musze zrobic szeroko zakrojone przerobki przedniej osi by auto ladnie dzialalo... uznalem ze zrobie je razem z hamulcami w moim garazu pod blokiem ;) Niestety polscy mechanicy mnie traumatyzuja (oczwysiscie tyczy sie to probki ktora mialem okazje doswiadczyc), wiec o ile nie zrobi sie tego samemu nie bedzie dobrze :)

------
CZESCI
------

Do przerobek kupilem / odnowilem szereg czesci ktore postaram sie tu wylistowac:

1) Odnowione zaciski hamulcowe z mojego 335d. Zacisk przedni jak wiadomo mial zapieczone prodwadnice co skutkowalo cala afera. Po dokladniejszej analizie wyszlo ze 6 z 8 prowadnic nie nadaja sie do niczego ;-) Tak wiec zaciski polecialy na renowacje do wawy do Zacisk.com. Chlopaki odwalili dobra robote wymieniajac wszystke elementy gumowe i prowadnice, czyszczac zaciski i malujac je proszkowo na dosc tradycyjny Brembowy kolor czerowny.

Obrazek

2) Tarcze hamulcowe produkcji ATE dedykowane do Z4 35is wraz z klockami Ferodo Racing DS2500. Tarcze jak to tarcze, sama plaszczyzna cierna nie rozni sie od tego co mozna kupic normalnie od Zimmermana czy ATE. Fajny jest fakt ze tarcze sa dwuczesciowe - zeliwny dysk i flansza z aluminium. Daje to zarowno lepsza odpornosc cieplna bo o wiele mniej ciepla jest przenoszone na piaste, jak i sa lzejsze o 1 kg wzgledem OEM z 335i / 335d, a to duza oszczednosc na masie nieresorowanej. TBH to najlepszy bang for the buck jesli chodzi o mase nieresorowana. Z kolei jesli chodzi o klocki, DS2500 sa w sumie tez swietne jesli chodzi o bang for the buck. Sa dostatecznie miekkie by nie przeorac calej tarczy za szybko; maja na tyle efektywny zakres temperatur, ze nie wymagaja dogrzewania; oraz sa o tyle bardziej efektywne od OEMu ze idalnie nadaja sie na droge ;) Plus maja blaszki na obu klockach, a nie tylko na jednym jak ATE.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3) Wahacze gorne i dolne produkcji TRW z M3 na przednia os. TRW to praktycznie OE, bo na wahaczach sa zeszlifowane znaczki M. Oba sa z litego alu. Najwazniejsze roznica w wahaczach jest to, iz wahacze z M3 nie sa hydroizolowane, tylko sa z litej gumy. Wahacz dolny jest tez dluzszy od normalnego wahacza, wymuszajac -0.7 camberu. Do dolnego wahacza trzeba dokupic jeszcze male ramie do poziomowania xenonow - poniewaz standardowy bracket nie bedzie pasowal.

Obrazek
Obrazek

4) Drazki kierownicze Meyle HD. Jeden nigdy nie byl wymieniany, drugi to przerdzewialy FEBI. Uznalem ze obu przydalaby sie wymiana jak juz wszystko wymieniam. Meyle sa o wiele masywniejsze wiec powinno sie to przekladac na bardziej bezposrednie uczucie przy skrecaniu.

Obrazek
Obrazek

5) Camber Plate'y Ground Control w wesji Street. W PL to jest towar deficytowy. Teoretycznie jedyny mozliwy do dostania camber plate do mojego KW to to co oferuje KW samo z siebie. Niestety jak w wiekszosci takich gniazd.. jest to aplikacja raczej racingowa, poniewaz posiada brak jakichkolwiek izolatorow... przez co napewno cala buda bardziej bedzie sie talepac. Ground control uzywa poliuteranu by ladnie odizolowac bude od drgan. Same cambery daja 26 mm regulacji camberu i stoja w sumie na tej samej polce co wszedzie chwalone Vorschlagi.

Obrazek

6) Przewody hamulcowe Stoptecha. Najfajniejszym bajerem w tych przewodach jest bardzo ludzki system montazu. Zamiast kretynskiego ksztaltu, jest po prostu normalny hex na plaska 14 i podkladka. Tak to sa solidnie zrobione, beda sporo sluzyc i pasuja p&p. Wyhaczylem komplet za naprawde dobra kase wiec nie moge marudzic.

Obrazek
Obrazek

7) Czujnik jakosci oleju marki Hella. Czujnik jest OE bo ma spilowany znaczek BMW ;) Moj generalnie padl przez co nie moge zresetowac inspekcji oleju i strasznie mnie to irytuje

Obrazek

8) Olej silnikowy Amsoil HDEO 5w40 oraz filtr Knechta. Wiem ze wiele osob bedzie mnie chciala wyklac za uzywanie dieslowskiego oleju ciezarowego w normie API CJ4, ale po przeanalizowaniu tony materialu, uznalem ze to bedzie najsensowniejszy wybor. Alternatywa byl redline 15w40, ale cenowo zabijal.

Obrazek

9) Nowa dolna oslona silnika pod Mpakiet i nowe lewe nadkole pod Mpakiet. Niestety jak juz wspominalem jak nie zrobi samemu to nie jest dobrze. Tak i tutaj blacharz spieprzyl mocowania oslony i popsul mi mocowania na nowym nadkolu. Samym motywatorem do zajecia sie tematem bylo blizsze spotkanie z cegla.

Obrazek
Obrazek

10) Kompletna rozporka z M3. Fajna bo daje dostep do do camberow - co utrudniaja standardowe belki - a jednoczesnie nie utrudnia prac nad silnikiem.

Obrazek

-------
FUCKUPY
-------

Ponizj mala lista nieplanowanych fuckupow, ktore znalazlem jak pracowalem nad autem. Za kazdym razem jak cos znajdywalem moja ekspresje mozna bylo przyrownac do...

Obrazek

1) Moj blacharz zle zamocowal oslone silnika pomimo tego ze dostal odemnie poprawna. Niemniej oczywiscie juz slyszalem "panie nie pasuje, ale cos wymyslimy", pomimo, ze powinna pasowac wg wszelakich instrukcji. Niemniej, ludzie nie potrafia wykonywac prostych instrukcji. Koniec koncow nie dopatrzylem bo to niby pierdola, a tak zamocowali mi stara oslone po tym jak ja przycieli by weszla na palke. Oczywiscie z przodu nie pasowala wiec wkrecili ja na blachowkrety w zderzak. Skutkowaloby to long term pogieciem zderzaka, a short term wyrwalo mi dwa mocowania z lewego nadkola...

Ponizej foto z nowa oslona do MPaka zamocowana jak nalezy (po tym jak juz cale auto zrobilem). Mozecie zwrocic uwage na slady po starych mocowaniach blachowkretow na rancie zderzaka ;-)
Niemniej tlumaczenie ze adapter nie wchodzi pod IC mozna wsadzic miedzy bajki.. bo ja wszystko zgodnie z sztuka zamocowalem :3

Obrazek

2) Moj odziedziczony IC jest w straszliwym stanie plus jest zamocowany zdecydowanie za nisko. Z gory jest ok - ale jak popatrzy sie na wprost IC jest zamocowany o ok 3 cm za nisko. Pomijam fakt ze jest od spodu pogiety i powgniatany - pewnie jeszcze przez poprzedniego wlasciciela. Podobna sytuacja ma miejsce z rura dolotowa do IC, wyglada na to ze ma wgniotke od oparcia sie o sanki. Nie przytrafilo sie to w mojej stluczce.. wiec pewnie tez odziedziczone. Ponizej pare fotek:

Obrazek
Obrazek

Lekarstwem na te meki bedzie nowy core Wagnera zrobiony z custom mocowaniem.. ale to sprawa na koniec roku :3

3) Lewa prowadnica powietrza nie zostala poprawnie zamocowana przez blacharza, pomimo tego, ze znow dalem jasne instrukcje co i jak nalezy zrobic by bylo git... Ba nawet piekne linie ciecia narysowalem w paincie. Na szczescie - jak sie popiesci to wszystko sie zmiesci - tak wiec troszke pilnika i godzinka czasu i problem zostal naprawiony. Przed wygladalo to tak:

Obrazek

-------------
PRZEBIEG PRAC
-------------

W sumie najbardziej frapujacym elementem ukladanki bylo wygospodarowac wystarczajaco duzo miejsca w garazu podziemnym by pracowac nad swoim autem pomiedzy innymi, a nastepnie podniesienie osi przedniej by podstawic kobylki. To trudne i swietnym zwyczajem unikania nieprzyjemnych rzeczy uznalem, ze zabiore sie na poczatku za tyl.

W ruch poszly przewody stoptecha i tu pierwszy problem nawet po nasaczeniu rust offem czy cx80... nakretki na stalych przewodach nie chcialy puscic. Gorzej.. uzylem wiekszej dzwigni i to stalo sie z mniejszym lacznikiem:

Obrazek

Majac nauczke cieszylem sie, ze nie pocisnalem za mocno dwoch przewodow z sekcji srodkowej.. ale nie dalo sie gnid odkrecic:

Obrazek

Sadze, ze nasz klimat + sol i fakt ze nikt nie czysci tak dokladnie tylnich nadkoli przyczynily sie do tak mocnej korozji na nakretkach. Niemniej zamowilem miedziano-niklowy (uwaga na sama miedz, bo koroduje w stycznosci z plynem hamulcowym) przewod by zastapic ukrecony oryginal i dalem sobie siana z tylem, czas na przod.

Po wiekszych mekach udalo mi sie wmanewrowac auto na kobylki i porozbierac oslony.

Obrazek

Prace zaczynalem od montazu camberow. W zwiazku z tym musialem wymontowac calego MacPhersona i potem wyciagnac amortyzator.

Obrazek

Nastepnie wpakowalem sie w auto i pojezdzilem po warsztatach szukajac kogos kto bedzie w stanie odkrecic gniazdo od amora, bo potrzebna byla nasadka hexowa 22 i kontra w formie hexa 11, a nie mialem nasadek ktore by umozliwily zamocowanie kontry... O ironio 5 warsztatow pozniej, ladujac w warsztacie stricte do motorsportu udalo mi sie je odkrecic i przykrecic, ale bez dociagniecia do momentu...

Obrazek

Mocujac amory odrazu zamocowalem pierscienie z rozporki na super drogich nakretkach :D Wyglada to zacnie i dostep jest naprawde dobry.

Obrazek

Nastepnie zabralem sie za prace nad wahaczami. Dociagajac wahacze do momentu nalezy pamietac o tym by robic to w pozycji roboczej wahacza, a nie na wolnym zwisie. Na pierwszy ogien poszly wahacze gorne, ktore rok temu mialy zmieniane tuleje - tak wiec bez wiekszych problemow daly sie odkrecic - easy. Ponizej porownanie stary wahacz vs M3.

Obrazek

Warto zwrocic uwage na hydroizolowana tuleje w starym wahaczu, a lita tuleje w wahaczu z M3

Na kolejny ogien poszly wahacze dolne.. tu juz zabawa nie byla taka prosta bo nigdy ich nie odkrecal, a korozja robi swoje. Rust off czy CX80 daly rade tylko czesciowo.. nastepnie w ruch poszedl niezawodny towarzysz ;D

Obrazek

Niestety palnik nie pomogl zbytnio.. tak wiec do akcji wszedl brzeszczot z jednej strony, a dremel z drugiej i udalo mi sie upilowac nakretki. Jednak zanim to zrobilem okupilem to ponizszymi stratami :F

Obrazek

2 dni pracy i ponizej porownanie starego wahacza i wahacza M3. Wahacz z M3 jest z alu, ma lite tuleje, ale przede wszystkim jest dluzszy co naturalnie wymusze negatywny camber na zwrotnicy. Przy okazji zmiany ramie do poziomowania swiatel sie zmienia z uwagi na inne mocowanie.

Obrazek

W koncu wszystkie wahacze polecialy do kosza.

Obrazek

Razem z nimi do kosza polecialy stare przewody hamulcowe na froncie (bez problemu sie wykrecily) i wpadly na ich miejsce Stoptechy.

Obrazek

Nastepnie przyszedl czas na drazki kierownicze. Drazek od strony pasazera byl kiedys wymieniany na drazek febi - ktory mlodszy to i tak przerdzewial niz nigdy nie odkrecany oryginal. Generalnie odkrecanie oryginalu skwitowalbym tak:

Obrazek

Na szczescie na pomoc ruszyl udar kolegi i po podgrzaniu udzialal cuda:

Obrazek

Ponizej porownanie oryginalnego drazka i Meyle. Widac, ze Meyle jest sporo masywniejszy.

Obrazek
Obrazek

Mialem jeszcze zagwozdke z obejmami na oslonach magla... ale oryginal byl tak tragiczny, ze uzylem takich tam masywnych trytytek ktorych sie uzywa do mocowania kabli :3

Tym sposobem skonczylem prace nad zwrotnicami:

ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek

Jak juz zawieszenie bylo ukonczone zabralem sie za zalozenie zaciskow. Oczywiscie w ruch poszly tez dobre smary bo mam wrazenie ze ostatnio ich zabraklo jak mi je skladali...

Obrazek

Efekt ukonczonych prac:

ObrazekObrazek

Przy okazji pozbylem sie problemu czujnikow zuzycia klockow - ktore imo sa kompletnie beznadziejne - i po prostu spialem je na krotko zabezpieczylem i zaczepilem do nadkola by nie lataly ;)

W tym momencie oczywiscie padl mi aku... w koncu auto stalo tak 5-6 tyg bez odpalania. Niestety moj Bosch C3 jak to bywa z prostownikami procesorowymi nie rozpoznal ze jest podlaczony do aku - wiec z pomoca sasiada i jego starego aku - polaczylo sie moj aku z drugim w tandemie... i tak jakos udalo sie to poladowac. Oczywiscie trzeba bylo odpiac aku od instalacji bo za bardzo go drenazowalo - a napiecie i tak spadlo do 3.4v.

Obrazek

Zajelo dobre pare dni zanim sie naladowal do 13.8v.. nigdy nie chcial przestac ladowac, wiec zakladam ze jakas celka jest rabnieta. Aku jest stary wiec i tak bede za jakis czas go wymienial na inny AGM - wolalbym optime ale optima bedzie latac bo nie ma jak jej zaczepic :(

Korzystajac z okazji ze auto bylo na kobylkach trzeba bylo wskoczyc pod auto. Swietnie sie nadaje do tego np mata do przewijania dzieci :3

ObrazekObrazek

Do tej pory mialem zalany AR 2300 wiec czas bylo zrobic plukanke. Poszla pierwsza lepsza - tym razem Motulowa.

Obrazek

Z nowym katalizatorem bez problemu idzie wysiedziec w garazu az silnik sie zagrzeje i potem plukanka przepracuje olej. Czas na zlewke do mojego wypasnego nocnika za pare groszy i wymiane filtra. Generalnie grawitacja i czas to najlepsza metoda bo zdecydowanie najwiecej oleju idzie sie pozbyc w ten sposob ;)

Obrazek
Obrazek

Wlecial tez nowy czujnik jakosci oleju - na porownaniu z starym.

Obrazek

Do auta idealnie wlalem 2 galony tego Amsoila.

Przyszedl czas na tylna os. Oczywiscie tutaj tez przydaje sie matka dla dzieci.

Obrazek

Poczta przyszla 24cm rurka miedziano-niklowa by zastapic ukrecony lacznik. Ori kosztuje cos kolo 170 zl tutaj mamy wydatek rzedu 8zl. Przestrzegam jedynie przed mocowaniem czysto miedzianych przewodow poniewaz beda korodowac od wewnatrz w kontakcie z plynem. W sumie nie mialem gietarki wiec pogialem calosc w lapach i wyglada to tak:

Obrazek

Niestety zarowno dwa przewody elastyczne z sekcji srodkowej jak i przewod z prawego kola byl nie do odkrecenia z uwagi na korozje... tak wiec tylko w 1 miejsce wlecial Stoptech.

Zlozenie tylych hamulcow bylo dosc szybkie - ponizej efekt koncowy.

Obrazek
Obrazek

Przyszedl czas na zlozenie calej rozporki. Generalnie strasznie sie trzeba nameczyc by wpasowac nowy twardy koniec rozporki do grodzi... ja sie poddalem i poodcinalem zaczepy przewodow od spryskow by jakos to wpasowac a i tak nie bylo latwo ;o Pare godzin mocowania sie z plastikami pozniej rozporka zalozona. Jestem zadowolony z efektu.

Obrazek
Obrazek

Przy okazji przyszedl sprzet ktory posluzyl mi do dociagniecia amorkow do momentu.

Obrazek
Obrazek

Niby wszystko skonczone - zabralem sie za odpowietrzanie... i dupa. Po pierwsze, dowiedzialem sie, ze ATE nie produkuje mojego kochanego niebieskiego plynu hamulcowego bo homologacja dot4 przewiduje, ze musi miec kolor 'slomkowy' (sic!) - musialem sie zadowolic ATE Typ 200. Po drugie, nie moglem w pelni odpowietrzyc ukladu poniewaz starajac sie odkrecic tylne przewody hamulcowe naruszylem je troszke i sie rozszczelnily zapowietrzajac uklad....

W zwiazku z tym uznalem, ze wymienie tylne stale przewody hamulcowe na miedziano-niklowe, pozbywajac sie nieszczelnosci i mocujac reszte stoptechow, auto pojechalo dzis na lawecie (do niskich aut) do mpunktu. Prawda jest taka, ze niezbyt chcialem sie w tym babrac bo to duzo pracy, a malo satysfakcji, plus strasznie trudno sie to robi bez kanalu.

Obrazek
Obrazek

--------

Jakby ktos byl zainteresowany part numberami lub momentami to moge wszystko tu wylistowac :)

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szacunek za zakres pracy :super:
tym bardziej, że
W1lQ napisał(a):
W sumie najbardziej frapujacym elementem ukladanki bylo wygospodarowac wystarczajaco duzo miejsca w garazu podziemnym

sądząc po tym zdjęciu
Cytuj:
Obrazek

pewno wszyscy są szczęśliwi - no chyba, że przywróciłeś je do pierwotnego stanu :P

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 10:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Dzieki :)

Obawiam sie ze juz sie przyzwyczaili do tego, iz ciagle grzebie tam w swoich autach.. od polerek po mechanike. Ba, nawet tam myje bez dostepu do biezacej wody. Ostatnio przyczepila sie tylko straz bo skladuje materialy latwopalne za autem xD - np 7.5 l przepalonego oleju xD

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 14:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
Dobrze działasz :super:
Jak widać u poprzedniego właściciela nie miała lekko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 15:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Możesz powiedzieć co to za klucz ?
Obrazek

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
To nasadka 22 hexowa do amortyzatorow (czyli z dziura w scianie nasadki by trzymac kontre).

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 16:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Fajna, możesz zdradzić źródło zakupu ?

Serwis gruby, ale w tym temacie nie było nigdy lipy. Poprzedni własciciel to chyba słabo dbał o samochód jak takie krzaki wychodzą jak wymiana jednego drążka. Jeden lubi jak mu nogi śmierdzą, drugi jak cyganie grają. Ważne że ogarniete profi.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: w1lq-->>E92 335d - 390 KM/753 NM
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: 335d
Kod silnika: M57
Pierwsze z brzegu ;-) http://www.kingtony.com.pl/nasadka_do_a ... 18325.html

Mi byloby glupio nie powymieniac starych elementow - zwlaszcza jak juz robilem upgrade wszystkich wahaczy. Pewnie jakos zima zabiore sie za to samo na tylnej osi, ale wtedy juz same wahacze z m3 nie starcza i bede jakiegos customa szukal.

_________________
Sprzedam - Tlumik MG Motorsport - 335d/335i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 254 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL