BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 12:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 5 grudnia 2016, 15:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Wielki szacunek za skromność i wiedzę zarówno dla autora postu jak i Przemek4net. Świetna robota, aż się teseperformens posrało i fikać zaczęli w poście kolegi, bo jak to możliwe, że ktoś inny,a nie oni -znajomi inżynierów z BMW i jedyni specjaliści tzw. tuningu wykonali takie cyfry. Bravo!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 5 grudnia 2016, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 364
Lokalizacja: Warszawa
Ale to zapier***** gratuluje momentu :)

_________________
///M2 Competition @ by Akrapovič


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 5 grudnia 2016, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
_python_, urywa kark , tak gniecie skubańcuch ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 6 grudnia 2016, 09:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 364
Lokalizacja: Warszawa
///david napisał(a):
_python_, urywa kark , tak gniecie skubańcuch ;)


także chciałbym poczuć ten moment obr. :) może w 2017 na wiosnę trzeba się ustawić :)

_________________
///M2 Competition @ by Akrapovič


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 20:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Może by się tak kolega pochwalił wykresem najmocniejszego m57n single turbo w Kraju :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
"Trza" było pożegnać ten stary rok, po dokonaniu kilku zmian pod maską, m.in. zmieniłem sprzęgło na nieco większe - ot takie z "Kamaza" :) , bo niezawodny SACHS Performance "odmówił posłuszeństwa" :dobani: , dołożyłem filtr powietrza 535d i sportowy kolektor żeliwny polskiego producenta. Pojechałem do V-techu. Wykres przedstawia osiągi silnika do 4200, bo samochód uległ awarii podczas pomiaru. W logach, które robiłem dzień wcześniej, silnik kręcił się do 4700. Jestem niezadowolony z tego wykresu :kwasny: , miał być ogień do 4700, ale to i tak już nieważne bo montuję sprężarki z biturbo.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Na bogato :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 12:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
lukbmw napisał(a):
Wykres przedstawia osiągi silnika do 4200, bo samochód uległ awarii podczas pomiaru.

Co się poddało?
Mocny wynik, ale zapowiedź projektu z biturbo świadczy o jak najbardziej zrozumiałym niezadowoleniu z osiągów w dolnej partii obrotów :)
Zawsze mnie ciekawiło dlaczego ludzie wspinają się na szczyty na które można wjechać kolejką. Biturbo na jakiej zasadzie ma działać w M57n? Adaptacja sterownika edc16c35 czy jakieś magiczne połączenie sterowania turbin z ori DDE?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 14:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Haj,
jakie magiczne? przeciez wtyczki pasuja - wyciagasz i wkladasz :szok:
To chodzi o 5xx a nie jakies niezadowolonie z dolnych czy polsrednich obrotow

Co kleklo? raczej co nie zagralo bo awarii nie widac - obstawiam, ze sportowy szeroki kolektor wydechowy powoduje, ze turbina szaleje co w wysokich obrotach powoduje nierowna prace przy 4200+ (to ze szaleje widac w logach) ..... lepsze okazalo sie wrogiem dobrego...
To historia bo kolektor z turbo idzie out i sterowanie T bedzie juz na innym aucie dopieszczane

Pozdrawiam i zycze sukcesow,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 680
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
zacna moc, szkoda że od 3900 już leci tylko w dół

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 22:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
///david napisał(a):
Na bogato

jak koksować to na całego

Sizi napisał(a):
Co się poddało?
Mocny wynik, ale zapowiedź projektu z biturbo świadczy o jak najbardziej zrozumiałym niezadowoleniu z osiągów w dolnej partii obrotów


Nic się nie poddało, po prostu za wysokie ciśnienie w kolektorze wydechowym. Turbo przebiło 2,7 bara.

KrisC napisał(a):
zacna moc, szkoda że od 3900 już leci tylko w dół

Przemka soft nie odzwierciedla góry na wykresie, bo silnik złapał zadyszkę. A w logach było tak pięknie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: 535d xdrive
Kod silnika: M57N2
Nawet nie zaczekałeś na porządny wykres z V-Techu tylko musiałeś tego paskudnego scana wrzucić :rotfl:

Nie no żartuję :D Jest super :D

i chłopie rób to biturbo bo chce się przejechać :cwaniak: hehe...


Gratulacje dla Ciebie i dla Przemka :super:

_________________
E60 535xd + 8hp70x

Individual project by mnichu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 21:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
ładna :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
Witam,
Długo nic tu nie pisałem, ale prace trwały i trwają nadal, bo nowe pomysły się pojawiają.
Po osiągnięciu 415KM na jednej turbinie

Obrazek

uznałem, że większe możliwości otwiera biturbo.
Po wcześniejszej zmianie filtra powietrza i przeniesieniu pompy ABS, pojawiło się dużo miejsca na zmiany.
W aucie (przypomnę E60 218ps 530d manual euro3) pojawił się kolektor wydechowy wraz z turbinami od 535D 286ps.
Turbiny to oczywiście hybrydy mojego autorstwa. Ponoć ich rozmiar jest nieco większy od turbiny z ciężarówki :D .

Obrazek

Montaż kolektora z turbinami wymusił szereg zmian. Okazało się, że wiele elementów „przeszkadzało” i musiało zostać przerobionych,
np. łapa od kompresora klimatyzacji, wąż wody, wsporniki turbin, spływ oleju, nowy dolot powietrza do turbin.
Musiałem także wyprowadzić z kostki ECU kable pod elektrozawory oraz zmieniłem komputer na ten z biturbo 272KM, przypisany do mojego CASa.
Auto jest więc "hybrydą"
- blok żeliwny i tłoki od 530D 218ps
- turbiny od 535D 286ps
- komputer i wtryski od 535D 272ps
Pierwszy raz robiłem hybrydy do biturbo i spotkała mnie taka niespodzianka :zdegustowany:

Obrazek
Obrazek

o guzie na masce nie wspomnę.
Także nie ma żartów (kolektor dolotowy wytrzymuje 3,2 bara, a przy ilu mój rozerwało, nie wiem).
Poniżej wykres z obecnymi osiągami:

Obrazek

Zmianami parametrów sterownika zajął się Przemek4net, a ja ogarnąłem sprawy mechaniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Filmiki i pomiary z górki? Jak inaczej na chłopski rozum wytłumaczyć, że taka locha ciężka robi lepsze czasy jak 335d+ przy podobnej mocy chociażby? Żeby już do M5 E39 czy M3 E92 nie porównywać...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 09:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
jiGsaw napisał(a):
Filmiki i pomiary z górki? Jak inaczej na chłopski rozum wytłumaczyć, że taka locha ciężka robi lepsze czasy jak 335d+ przy podobnej mocy chociażby? Żeby już do M5 E39 czy M3 E92 nie porównywać...

od kiedy e60 to ciężka locha? znajomego 530d 218km ważyła 1650kg a poprzednie e46 330d w sedanie m57n ważyło 1600kg oby dwie ważone na tej samej wadze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 401 KM 894 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 12:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
jiGsaw napisał(a):
Filmiki i pomiary z górki? Jak inaczej na chłopski rozum wytłumaczyć, że taka locha ciężka robi lepsze czasy jak 335d+ przy podobnej mocy chociażby?

pomysl dobrze....wierze, ze jak sie zastanowisz to znajdziesz inne potencjalne wytlumaczenie...

Obrazek
(jezeli ktos sie domysla o kogo chodzi, gdzie robione itp - prosze o zachowanie tego dla siebie ;) )

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 430 KM 820 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 14:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Powiem Ci ciężko w to uwierzyć bo auta dzieli 40cm na długość i prawie 10 na szerokość, o różnicy w wyposażeniu nie wspominając.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 430 KM 820 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Lincoln napisał(a):
Powiem Ci ciężko w to uwierzyć bo auta dzieli 40cm na długość i prawie 10 na szerokość, o różnicy w wyposażeniu nie wspominając.

W danych technicznych e60 3.0d 218km waży 1670kg kolegi była dość uboga jak na e60. W sumie w e46 też nie było jakiegoś wypasu, moja 320d waży 100kg mniej, przód w e60 jest aluminiowy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 430 KM 820 Nm by Przemek4net
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ogólnie wiele osób wierzy ślepo w wykres otrzymany od tunera czesto 5-10% zbyt optymistyczny bo auto można shamować pod klienta i często wyniki są nierealne w stosunku do modów a wykres jest i opinia się tworzy jakiej to mocy nie wyciąga się w danej firmie z seryjnego 2.0d czy 3.0BT.
A wystarczy sprawdzić na innej hamowni i potwierdzić lub zaprzeczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL