BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 03:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 23 maja 2017, 15:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
KU84 napisał(a):
angola 328 e36


Ciężko o angola w budzie E36, baardzo ciezko

za to E46 jest całe mnostwo i można wybierać.

Mattew, Musisz wiedzieć co chcesz wrzucić do auta aby ktoś cos sensownego Ci mógł doradzić.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 23 maja 2017, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 29
Lokalizacja: GLIWICE
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Jeżeli tak wygląda sytuacja to chyba najlepiej ten silnik m52b25TU (wiem że jest dosyć popularny )
Ale to chyba i tak gdybanie już nie na ten rok - teraz moim celem jest zrobienie auta do porządku - ciągniecie sie po sądach póżniej.
Więc w tym roku zacznę częściowo robić betke w m-paka - u lakiernika wleci zderzak i progi i z czasem będę dokładał - niestety jako młoda osoba wolniej zbieram fundusze (chyba że ktoś ma dobrą ofertę pracy na śląsku :super: )

Powiedzcie mi jak wygląda sprawa z końcowym tłumikiem od 325i/328i podejdzie bez problemu (wtedy miałbym temat dwóch rurek ogarnięty bo ta jedna fifka nie daje mi spokoju :dobani: )

i chyba w tym roku zabiorę się za temat full obc -bardzo mi się to podoba - tak samo dołoże ori kaseciaka (z czasem zmienie na cd) tylko dopiero co po maturach jestem i rozglądam się za robotą
Obrazek

Tak wyglądała jak przyjechała z DE :/ :niepewny:

_________________
Moje oczko w głowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 24 maja 2017, 08:47 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
Mattew napisał(a):
Powiedzcie mi jak wygląda sprawa z końcowym tłumikiem od 325i/328i podejdzie bez problemu (wtedy miałbym temat dwóch rurek ogarnięty bo ta jedna fifka nie daje mi spokoju :dobani: )


No podejdzie , kwestia spawania i tyle, znajdź kogoś kto to ogarnie i masz temat z głowy . . .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 24 maja 2017, 08:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Końcowy od 325i/328i nie podejdzie co najwyżej same końcówki. 325i/328i ma 2 rury przez całe auto co za tym idzie do tłumika są 2 wejścia a 1.6 ma tylko jedno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 24 maja 2017, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 29
Lokalizacja: GLIWICE
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Teraz tylko dylemat który z tych m-pasztetowych zderzaków zamówić



chyba znalazłem rozwiązanie tłumikowego problemu - http://rm-motors.pl/pl/tlumiki-uniwersa ... prawy.html


Chyba nie ma aż takiej tragedii biorąc pod uwage że ja będę miał zderzak z m-pakietu (tylni również )

Obrazek

_________________
Moje oczko w głowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 24 maja 2017, 18:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Dawno nie zaglądałem do galerii, aż teraz jestem i trafiłem na Twój temat :P Chciałem się wypowiedzieć na temat spalania, chociaż teraz nie wiem czy temat będzie aktualny, ale tak na szybko: 11-12 L/100 to przegięcie totalne :) Teraz jak masz koło 8.0 to już elegancko, chociaż wygląda na to, że jeździsz sporo lub raczej gdzieś pobocznymi drogami / w mało konfliktowych godzinach. U mnie masz na dole w podpisie link do konta Motostat, mój kompi 1.9 średnio 9.14 L/100, a jeżdżony niemal ciągle po mieście na niezbyt długich odcinkach + czasem kawałek poza miastem.


Wygląd auta ciężko ocenić na podstawie niezbyt licznych i małych zdjęć, ale chyba całkiem sympatycznie :)

Co do dalszych planów:
kupiec_fkl napisał(a):
Ciekaw jestem kto Ci to przełoży za 6k :D Chyba że wszystko będziesz sam robił. Ja jak pytałem w warsztatach co się specjalizują swapami BMW to wychodzi 10k łącznie z częściami.


I tę wypowiedź przyjmij za podstawową, bo jak słyszę 3k to ja nie wiem kto za tyle robi. Za sam silnik z osprzętem trochę zapłacisz. W przypadku konwersji z R4 na R6 masz do zmiany literalnie pół auta: zawieszenie, hamulce, dyfer (316i ma jakoś typu 3.53, 328i ma 2.93 i przypuszczam, że jest bardziej wytrzymały), nie zdziwię się jak cała masa podzespołów od przeniesienia napędu jest również o podwyższonej wytrzymałości, w końcu będzie tutaj nie 150 Nm, a 280 Nm, więc półosie, wał, etc. Pewnie jak ktoś chce to można zostawić wszystko z 316i, pytanie tylko ile Ci to wytrzyma i czy będzie to bezpieczne...


Natomiast najważniejszą kwestią nad jaką powinieneś się pochylić to są...koszty. Jak sam pisałeś, nawet utrzymanie i zalanie małopalącego 316i stanowi nie lada wyzwanie dla Twojego studenckiego budżetu. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale...R6 pali więcej od R4. Średnia jakbyś jeździł oszczędnie może wyniesie ok. 2.0-2.5 literka więcej, ale jeżdżąc po mieście dolicz lekko 3 literki (więc 11-12 minimum). A jakbyś chciał jeszcze korzystać z mocy lub też pojeździsz w większych korkach (lub krótkie odcinki) = 13-14 L/100. Serwis R6 też będzie trochę droższy: więcej oleju, więcej świec, podzespoły nieco droższe. Nie jest to może dramatyczna różnica, ale biorąc pod uwagę Twój budżet ja bym się zastanowił dwa razy, bo skończy się tak, że wydasz 8-10k na swap (zapomnij o kosztach typu 5k, bo sama robota to minimum 3-4k, a dolicz jeszcze silnik z osprzętem + wszystko co wcześniej wymieniłem), będziesz miał szybkie auto i potem będziesz szczurował na stacji po 20 zł, a nie po to masz zbiornik 62-63 L.

Więc póki nie masz budżetu, a silnik jest zdrowy = zostaw jak jest, jak jest dobry to szkoda dotykać. Ewentualnie po najmniejszej linii oporu M43B18 115 PS, ale po taki przyrost to szkoda roboty, jak już to 1.8is, ale jego ciężko znaleźć w dobrym stanie i spalanie też Ci wówczas nieco skoczy. Także moim zdaniem po prostu napraw auto, skup się na trzymaniu go w dobrym stanie, ogarnij $$$ i potem z lepszym budżetem wystartujesz po lepsze auto. Wiem co mówię, miałem niejednego kolegę, co kupił mocne auto w R6. Owszem, było sporo zabawy, ale koszty też duże. Wszyscy polegli i auta posprzedawali, bo już nie dawali rady z ogromnymi kosztami utrzymania i spalaniem 14-18 L/100. A kompi jeździ już prawie 7 lat w znakomitym stanie, choć za rok już przyjdzie na niego czas, najpewniej E90 LCI 318i 143 PS ;)

Pozdrawiam i życzę udanych i przemyślanych decyzji :ok:

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 24 maja 2017, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 29
Lokalizacja: GLIWICE
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
dlatego swap zostawiam na następny rok a teraz planuje wlot m-paszteta + gtclass

_________________
Moje oczko w głowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 24 maja 2017, 19:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
MatiKosa napisał(a):
Co do dalszych planów:
kupiec_fkl napisał(a):
Ciekaw jestem kto Ci to przełoży za 6k :D Chyba że wszystko będziesz sam robił. Ja jak pytałem w warsztatach co się specjalizują swapami BMW to wychodzi 10k łącznie z częściami.


I tę wypowiedź przyjmij za podstawową, bo jak słyszę 3k to ja nie wiem kto za tyle robi.


Cytowana tutaj moja wypowiedź tyczyła się kompletnego przełożenia silnika M54B30 do nadwozia E36 316i.

MatiKosa napisał(a):
zapomnij o kosztach typu 5k, bo sama robota to minimum 3-4k, a dolicz jeszcze silnik z osprzętem + wszystko co wcześniej wymieniłem)


Robota 3-4k ? Co najmniej połowa tego. Tanio można kupić M52B25 z całym osprzętem myślę spokojnie do 2k więc z pakietem startowym nowym sprzęgłem w 5k się zamknie spokojnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 26 maja 2017, 13:28 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
MichalM50, jak jeszcze w mojej e36 siedziało 1,6 to był końcowy z 328 więc da się ;) Sam byłem jakieś 2h przy montażu.

A co do SWAPa to nie ma sensu się bawić w pół środki typu 323 bo to bez sensu. To jedna kwestia a druga to kompletny SWAP na b28 to koszt : silnik z osprzętem 2-3tys, wydech kompletny z katami 1tys, dyfer, wał, półośki wszystko spoko sprawne- kolejne prawie 1tys, do tego nowe części- ja liczę ok 2 tys bo uważam, że lepiej wszystko naraz zmienić niż później się bawić w głupie naprawy. Do tego robocizna- u mnie ok 1tys. Nie mówiąc już o hamulcach bo w 316 z tyłu to pewnie u kolegi siedzą bębny. . . Ale w mojej heble były zmieniane już wcześniej na te z 330i.
Więc KOMPLEKSOWY swap, taki aby wszystko było tak jak w 328 czyli tak jak powinno być to koszt 8-10tysi więc uważam, że lepiej kupić anglika, przełożyć co się da a resztę sprzedać i wyjść na tym bardzo dobrze.

Anglik, którego ja kupiłem zimą jako dawce do swojej e46 kosztował mnie z transportem 8700 i był w lepszym stanie niż wszystkie 330Ci, które później oglądałem z zamiarem kupna.

Ale to moje zdanie bo są SWAPy i SWAPy, niektórzy wsadzają silnik tak jak siedzi u dawcy, zalewają wodę do chłodnicy i jazda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 26 maja 2017, 14:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
KU84 napisał(a):
Więc KOMPLEKSOWY swap, taki aby wszystko było tak jak w 328 czyli tak jak powinno być to koszt 8-10tysi więc uważam, że lepiej kupić anglika, przełożyć co się da a resztę sprzedać i wyjść na tym bardzo dobrze.



SWAP Garage wyceniło mi swap na M52B28 kompletny z hamulcami i napędem za 6500 zł. Cena zawierała części, robociznę, nowe oleje itp. No i należy dodać, że części z 1.6 też się w pewnym stopniu zwrócą ja już zarobiłem na częściach 1300 zł, a jeszcze mam goły słupek który mogę oddać za 400 zł, ale nikt nie chce :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 30 maja 2017, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 29
Lokalizacja: GLIWICE
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Mam pewien problem jak włącze dmuchawe na maxa to zaczynają mi falować obroty i to dosyć agresywnie
Czego to moze być mniej więcej wina?
Gdzie szukać usterki

_________________
Moje oczko w głowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 30 maja 2017, 18:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Prawdopodobnie regulator napięcia lub silniczek krokowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 14 lipca 2017, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 29
Lokalizacja: GLIWICE
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Witajcie
BMW jest w trakcje reanimacji niestety cały czas mam pod górkę.
Jutro opisze wszystko dokładniej i wstawię parę fotek
Dzisiaj jako mały spoiler zostawię tylko to :mur: :spi: :zalamany:

Obrazek

_________________
Moje oczko w głowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 15 lipca 2017, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1801
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: było:330ci - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p2072598

było: 320d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138535/
poskladane na ori gratach czy zamienniki ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 29
Lokalizacja: GLIWICE
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Witajcie
Niestety chyba nadszedł czas zamkniecia tego tematu.
Najbardziej boli mnie to ze wpakowałem tyle kasy.
Zostało tak nie wiele - wymiana wahacza przedniej szyby jeden reflektor i zrobienie przeglądu zeby odzyskac dowód
niestety jestem już spłukany więc bmw stoi od sierpnia nie tkniete
Bardzo mnie to boli bo naprawde zakochałem się w tym samochodzie mimo 1.6 dawał mi duzo frajdy .

Auto sprzedam na części może za 2000-3000zł zeby chociaż spłacić cześc pożyczek u rodziny...


3majcie się !

_________________
Moje oczko w głowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Skoro stoi od sierpnia to nie może postać kolejne kilka msc? Minie trochę czasu i odkujesz się finansowo :cwaniak: Szkoda zadbanej coupety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mattew -> BMW E36 316i Coupe
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1915
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36, E84
Kod silnika: M43B16, N47D20C
Garaż: .

Instagram:
https://instagram.com/atlantic_sharky/

E36 Compact 316i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151599

X1 E84 sDrive20d
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173074
Cześć, też miałem kiedyś dzwona tylko, że ze swojej winy (chociaż do dzisiaj się zastanawiam czy koleś nie wymusił ale inna bajka...) ale mam podobnie tak jak Ty
Mattew napisał(a):
Najbardziej boli mnie to ze wpakowałem tyle kasy.

a wygląda jak kupa złomu. Nie przejmuj się. Małymi krokami dojdziesz do upragnionego celu tylko potrzebujesz samozaparcia i cierpliwości szczególnie, że
Mattew napisał(a):
Zostało tak nie wiele - wymiana wahacza przedniej szyby jeden reflektor i zrobienie przeglądu zeby odzyskac dowód

Skoro tak niewiele to przeczekaj jeszcze chwilę a wróci na drogi :) Nie musisz go od razu lakierować. Spraw by zaczął bezpiecznie jeździć po drogach i wtedy małymi kroczkami możesz pracować nad autem ;) Ja jeżdżę kolorowym prawie 1,5 roku i żyję. Fakt niedosyt jest ale najważniejsze, że jeździ ;)
Mattew napisał(a):
Bardzo mnie to boli bo naprawde zakochałem się w tym samochodzie mimo 1.6 dawał mi duzo frajdy .

Auto sprzedam na części może za 2000-3000zł zeby chociaż spłacić cześc pożyczek u rodziny...

Dzwon podstawą tuningu a Ty już zacząłeś tylko teraz dokończ to jak trzeba! Nie uciekaj od problemu tylko staw mu czoła. Stoi od sierpnia? Nic się nie stanie jak postoi do stycznia. Odłóż pieniądze i zrób to co trzeba a na kosmetykę przyjdzie jeszcze czas :) Zobacz sobie na mój temat bo tam widać co przeszedł od stłuczki, może to Ci nada trochę motywacji do działania. A myślę, że warto bo jeżeli masz tak jak ja to nie wybaczysz sobie jak sprzedasz tą kupete...


gamil napisał(a):
poskladane na ori gratach czy zamienniki ?

Niestety ale wygląda mi to na zamienniki (zderzak, błotnik, pas przedni i maska na bank). Maska koło 5 stówek kosztuje w zamienniku a za 200 ładny oryginał idzie dostać. Zamiennik może i bez rdzy i szpachli (a dużo tanich elementów ma) ale nigdy nie osiągnie się niestety idealnego spasowania :/ Ja kupiłem na szybko zamiennik atrapy i pasa wzmacniającego i niestety żałuję. Całe szczęście czekają już oryginalne elementy ale mam nadzieję, że tutaj jakoś da radę to dobrze spasować

W każdym razie mam nadzieję, że zmienisz zdanie i trzymam kciuki za autko
Obrazek

_________________
Zapraszam! :)
IG: AtlanticSharky
BMW E36 Compact Individual | Atlantis Metallic, M pakiet, Black MHW, BBS RS845, Gwint etc.
BMW X1 E84 sDrive20d | In progress...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL