BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 11:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 89
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330D 350+
Kod silnika: M57N EU3
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158743
Zabrałem się za wymianę kolektora ssącego na nowszy, bo padło podejrzenie że w starym kolektorze strzelony był mapsensor. Ponieważ nowszy kolektor ma lepszy mapsensor (o szerszym zakresie) to poszedłem za ciosem i wraz z nowym map sensorem wziąłem na warsztat cały ssący.

Uwagi:
1. Klapki są inne w nowszych kolektorach więc nie mogłem przełożyć zaślepek ze swojego kolektora.
2. Prostokątne otwory są nieco większe w nowszym a okrągłe w starszym (ale to może być kwestia przypadku.
3. Wtyczka czujnika jest inna i trzeba przedłużyć kabelki - ktoś się z tym uporał? Czy piny w kostkach pasują?

Czekam na dostawę zaślepek więc zabrałem się za czyszczenie kolektora. Wlałem chemię do czyszczenia silników potem płyn do mycia felg - efekty bardzo mizerne, cały nagar jest zaschnięty i twardy jak skała. Potrzebuję coś sprawdzonego co lepiej będzie brało. Poleci ktoś coś?

Obrazek

Stara wtyczka:

Obrazek

Nowa wtyczka:

Obrazek

Ilość syfu w kolektorze ;( :

Obrazek

Stary kolektor:

Obrazek

Nowszy:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 89
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330D 350+
Kod silnika: M57N EU3
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158743
Cel minimum osiągnięty. Czas na poprawki :cwaniak:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 18:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Piękny wynik , gratulacje :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
ładnie :ok:
obstawiam że opony za słabe:)

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Świetnie :cwaniak:
Skoro to nie koniec to walcz dalej :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 89
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330D 350+
Kod silnika: M57N EU3
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158743
///david napisał(a):
Piękny wynik , gratulacje :ok:


Wynik zapewne w okolicy Twojego tylko waga kombiaka daje sie we znaki

HansiO napisał(a):
ładnie :ok:
obstawiam że opony za słabe:)


Z opon jestem bardzo zadowolony, na 2 biegu jak są nagrzane trzymają :) Na deszczu też bardzo przyzwoicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D+ by Vito
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 23:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Vito_, gratuluje . Ma moc :ok: Musze uwazac na niepozorne kombi na miescie ;)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 131
Moje BMW: e46 320d+, BBS 090
Kod silnika: m47n
Garaż: moja galeria, bogato :D zapraszam :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p2115267
dobra robota, nagraj film z przyspieszenia.

_________________
gg 5216510

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 174
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: f36 435d
Kod silnika: n57z
Dobrze zrobiona hybryda jak na wirnik 25 dobrze wstaje, czego brakuje żeby moc nie spadała powyżej 4 tys obr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 22:12 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ktoś tu podąża w 400 plus :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 89
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330D 350+
Kod silnika: M57N EU3
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158743
Dani0 napisał(a):
Dobrze zrobiona hybryda jak na wirnik 25 dobrze wstaje, czego brakuje żeby moc nie spadała powyżej 4 tys obr?


To jest dobre pytanie i chętnie posłucham kogoś, kto już z tym walczył.

Na chwilę obecną na pewno konieczna wymiana seryjnych rur między turbo-ic i ic-kolektor ssący + rozwiertu kolektora ssącego na wejściu.

Ja mam jeszcze jeden pomysł na odblokowanie auta powyżej 3800 czyli zewnętrzny wastegate, który przy odpowiednim doładowaniu wypuści bokiem spaliny z kolektora w osobną rurę wydechową (taki wastegate byłby wpięty w rozwiercone miejsce, gdzie normalnie podpinany jest EGR), dzięki niemu spadałoby ciśnienie w kolektorze wydechowym na wysokich obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, 13:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Vito_ napisał(a):
Dani0 napisał(a):
Dobrze zrobiona hybryda jak na wirnik 25 dobrze wstaje, czego brakuje żeby moc nie spadała powyżej 4 tys obr?


To jest dobre pytanie i chętnie posłucham kogoś, kto już z tym walczył.

Na chwilę obecną na pewno konieczna wymiana seryjnych rur między turbo-ic i ic-kolektor ssący + rozwiertu kolektora ssącego na wejściu.

Ja mam jeszcze jeden pomysł na odblokowanie auta powyżej 3800 czyli zewnętrzny wastegate, który przy odpowiednim doładowaniu wypuści bokiem spaliny z kolektora w osobną rurę wydechową (taki wastegate byłby wpięty w rozwiercone miejsce, gdzie normalnie podpinany jest EGR), dzięki niemu spadałoby ciśnienie w kolektorze wydechowym na wysokich obrotach.

no nie wiem czy z wastegate to dobry pomysł jak wypuścisz spaliny przez WG to geometria będzie się zamykać co ograniczy przepływ spalin. Lepiej zastosować gtb2260vklr które samo w sobie wstaje dużo lepiej i ma lepsze przepływy taka hybryda była by ok moim zdaniem;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
marcin92, nie byłaby wcale lepsza hybryda na gtb :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, 18:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 174
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: f36 435d
Kod silnika: n57z
Vito_ napisał(a):
To jest dobre pytanie i chętnie posłucham kogoś, kto już z tym walczył.

Na chwilę obecną na pewno konieczna wymiana seryjnych rur między turbo-ic i ic-kolektor ssący + rozwiertu kolektora ssącego na wejściu.


Mam bardzo podobna moc i moment jak ty, tylko ze ja mam gt22 i myślałem ze u mnie spadek powyżej 4 tys jest spowodowany samą turbiną , dokładnie częścią wydechową która nie przepusci juz wiecej spalin. Moja teoria legła w gruzach bo ty masz gt25 a i tak spadek mocy jest.

Co do samego dolotu. Rozwierciłem kolektor, mam teraz wlot 57mm czyli gdzies 9mm wiecej jak było, nie pomogło. Mam zostawioną klape gaszącą ona ma 54 mm średnicy, ale przecież biturbo maja te same średnice rurek a wypluwają wiekszą moc.
Sam kolektor wydechowy musi byc ok ponieważ pewien Angol przykrecił do niego dużą loche z john deer'a (borg wagner s360) i ma teraz coś koło 460 km.
Pytanie czy w twojej hybrydzie ruszana była geometria czy została seryjna jak w gt22??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, 18:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
Bardzo fajny wozik i mody na duzy plus :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D 350+ by Vito
PostNapisane: 28 kwietnia 2017, 10:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Musi jeździć do tego set bardzo fajny, w turasie wiele więcej raczej nie da się osiągnąć jeśli chodzi o seryjny konfig bez udziwnień... :ok:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D 350+
PostNapisane: 28 kwietnia 2017, 22:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Jak na "starą" gt z wirnikiem 25 to super wstaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D 350+
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 13:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
Coś ciekawego w aucie słychać ? :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D 350+
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 89
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330D 350+
Kod silnika: M57N EU3
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158743
Jeździ i daje frajde :)

W między czasie wymieniłem płyn hamulcowy, zacisk lewy przód (bo ukręcił się odpowietrznik), tarcze przód, klocki przód, czujnik klocków przód.

A no i napisałem nową mapę do silnika gdzie doładowanie wzrosło z 2 barów do 2.15bara w zakresie od 3800-4900, niestety nie mam czasu jechać na hamownie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vito_ -->> E46 330D 350+
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 15:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Vito_ napisał(a):
no i napisałem nową mapę do silnika gdzie doładowanie wzrosło z 2 barów do 2.15bara w zakresie od 3800-4900, niestety nie mam czasu jechać na hamownie :)


Sam sobie stroisz?

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL